Tälläinen aihe;))

Sol57

Nooh, tuossa yksi päivä taas...kun yleisessä saunassa se Friidukin aina toisinaan keskustelee mukavia milloin kenenkin kanssa....yhden samanikäisen naisen kanssa, jolla mukana samanikäinen tyttö kuin tämä meidänkin nuorin. mutta ei myöskään niitä lapsenlapsia vielä;))..Siinä sitten eräs nuori äiti tällaisen pikkuisen taaperoisen kanssa myös... Siis todella Friidu itse aina tykänyt lapsista...ei siinä mitään...Kun tämä nuori äiti sitten poistui...Jäimme tämän toisen äidin kanssa siinä juttelemaan kuinka mukavia lastenlapset olisi...mutta, emme niitä väenpakolla mitenkään haikaile....kun tämänkin ikä ihan hyvä...ja nuorilla itsellään oikeus päättää....myös omasta elämästään...jos tekevät tai eivät elämä heidän...

Niin tätä vaan TV aamu-ohjelmassa nyt tätä kuinka meidän ikäisten ja vähän vanhempikin olisi sitten suhtauduttava tähän amerikkalaiseen malliin tulevaisuudessa sitten niin että, innostuisimme vapaa-ehtoistyöstä jostain ihmeellisestä Bono-jutusta jolla tätä yhteisöllisyyttä ajattaesiin yhteiskuntaamme sisään...Siinä tämä idean isä kun sitä mieltä....että, Suomessa aina ollut vahva järjestömaa....ja mallihan toimii urheilumaailmassa todella hyvin....mies itse keski-ikäinen jonkilainen johtaja...;))

Voihan Hitsi....sanon minä. Haluan kyllä itse päättää....mihin vapaa-aikana käytän;)) Ollaanko sitten tähän tulevaisuudessa menossa....kun näitä leikkauksia joudutaan pakostakin tekemään siellä sosiaalipuolella jos fyrkat eivät sitten riitäkään...Eli isovanhemmat ottamaan sitten vastuuta lastenlapsista jos, niitä on....Minusta tämän kuuluisi edelleenkin olla vapaa-ehtoisuuteen perustava juttu...myös tulevaisuudessa....

tsau:Friidu

8

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sol57

:))siis ei tästä meidän nuoresta tule isää...mutta, vanhemmista voisi hyvinkin... korjaus tuohon...

• voi ketään saada vapaaehtoistyöhön, sehän olisi silloin pakkotyötä.
      Olen itse toiminut vapaaehtoistyössä ja se on rankkaa puuhaa, yleensä halukkaat ja innokkaat
      saavat kantaa vastuuta niin kauan, etteivät enää ole halukkaita ja innokkaita ja lopettavat koko
      puuhastelun.
      Ja lastenlasten hoidon pitäisi myös perustua vapaaehtoisuuteen.

• Muistan erittäin hyvin hetken kun multa kysyttiin halusta saada lapsenlapsia. Sanoin ettei mitään kiirettä kun en ole ehtinyt vielä huokaista ja kotonakin vielä kuopus maailmalle laittamatta. Noo ei auta valittaa, mutta tulihan se yllätys ennen huokaisua. Tiedä itkinkö onnesta vai järkytyksestä. Koin kuitenkin erittäin syvää rakkautta näihin lapsenlapsiin. Sen tietää vasta koettuaan. :)
      Jossain määrin olen aina kaivannut sitä yhteisöllisyyttä ja melkein vannonut sen nimeen, mutta nykyaika ei oikein sovi tähän ajatukseen. Esimerkiksi työtön mummo voi aivan kesken iltasatujen lukemista saada työkäskyn :D
      Ihmeelliseksi tämä maailma mennyt, saisi ajatella enää omilla aivoillaan...:)

.

• Sol57

Tämä malli kun Jenkeistä. Siellä ei yhteiskunta ole samallalailla mukana sosiaalipuolella ollut koskaan samoin kuin täällä Pohjoismaissa, vaan koko järjestelmä perustunut juuri näihin erilaisiin vapaaehtoisjärjestöihin. Ei minustakaan sitä mallia nyt noin vaan voida istuttaa Suomalaiseen yhteiskuntaan..se mikä pelaa näissä urheilujärjestöissä vapaaehtoistyönä perin hyvin;) täällä siinä suhteessa ei voida olettaa sen koskevan koko laajuudessaan sitten koko Suomalaista yhteiskunta järjestelmää...ja pakottaahan eihän voida, siinä ei huomiota tätä puolta ollenkaan että, kaikilla ei sitten ole käytössään näitä omia vanhempia tai sukulaisia...mitenkäs heidän kohdallaan..jäisivätkö tois arvoiseen sijaan sitten heti kättelyssä näitä palveluita kun joku tietysti jakaisi ja orgaanisoisi......... Vähän huolustetuunena tuota haastattelua kuuntelin....että, nämäkö niitä yksittäisiä arvokeskusteluita joita kuitenkin parhaimmillaan käydään....joissakin piireissä nyt..tänäkin päivänä....Ei ihan pikkujohtaja tämäkään...mies...Hän sitten varmasti kuuluisi siihen JOHTAJAMIS organisaatioon;))).....ihan pokkana kun sanoi....naisethan urheilujärjestössä tämän kahvituksen ja muonituksen tähän asti...ja lasten kuljetukset....vähän pisti korvaani.....että, ai jaa...naiset tekemään ilmaistyötä ja miehet johtamaan;))

• Sol57 kirjoitti:

Tämä malli kun Jenkeistä. Siellä ei yhteiskunta ole samallalailla mukana sosiaalipuolella ollut koskaan samoin kuin täällä Pohjoismaissa, vaan koko järjestelmä perustunut juuri näihin erilaisiin vapaaehtoisjärjestöihin. Ei minustakaan sitä mallia nyt noin vaan voida istuttaa Suomalaiseen yhteiskuntaan..se mikä pelaa näissä urheilujärjestöissä vapaaehtoistyönä perin hyvin;) täällä siinä suhteessa ei voida olettaa sen koskevan koko laajuudessaan sitten koko Suomalaista yhteiskunta järjestelmää...ja pakottaahan eihän voida, siinä ei huomiota tätä puolta ollenkaan että, kaikilla ei sitten ole käytössään näitä omia vanhempia tai sukulaisia...mitenkäs heidän kohdallaan..jäisivätkö tois arvoiseen sijaan sitten heti kättelyssä näitä palveluita kun joku tietysti jakaisi ja orgaanisoisi......... Vähän huolustetuunena tuota haastattelua kuuntelin....että, nämäkö niitä yksittäisiä arvokeskusteluita joita kuitenkin parhaimmillaan käydään....joissakin piireissä nyt..tänäkin päivänä....Ei ihan pikkujohtaja tämäkään...mies...Hän sitten varmasti kuuluisi siihen JOHTAJAMIS organisaatioon;))).....ihan pokkana kun sanoi....naisethan urheilujärjestössä tämän kahvituksen ja muonituksen tähän asti...ja lasten kuljetukset....vähän pisti korvaani.....että, ai jaa...naiset tekemään ilmaistyötä ja miehet johtamaan;))

Johtajat eivät ole johtajia ennen kuin ne ovat oppineet itse olemaan johdettavia.:)

Kaikenkarvaisia tyyppejä tämäkin maa sisällään kantaa. En katsonut tuota ohjelmaa, ettei vain piispan valinnasta, haastattelusta kysymys....?

• Sol57
        tintti.kotivintti kirjoitti:

Johtajat eivät ole johtajia ennen kuin ne ovat oppineet itse olemaan johdettavia.:)

Kaikenkarvaisia tyyppejä tämäkin maa sisällään kantaa. En katsonut tuota ohjelmaa, ettei vain piispan valinnasta, haastattelusta kysymys....?

:))ei ihan Piispan;)) mutta, tämä itsetyytäiväisyys tämän miehen kasvoilla..hänkö tunsi tämän Kummolan..ja oli itsekin ollut jonkilainen media-alan johtaja...ja vieläkin vaikuttaja... Studio 55 haastateltava....nimeä en muista;)) Jotenkin ehkä torjuin koko miehen...heti...Kun en halunut tuota nimeä näköjään edes painaa mieleeni;)) Sen verran itse varma tämän vision esitti.....ja kannattajansa hänelläkin...aivan varmasti...

• viivi-amaldiina

isovanhemmille kuuluu se oma aika ja omavalinta.
      Ei ketään voi pakottaa hoitamaan jatkuvasti lastenlapsia kun vanhemmat töissä ei todellakaan.
      Isovanhemmat on osansa tehneet omien lastensa hoidossa, ei heidän/meidän tarvitse uhrautua enää jatkuvaan lasten kaitsemiseen.
      Eri-asia hetkelliset yökyläreissut ja hätä-apu, mut ei meidän tarvi enää sitoa itseämme heidän perheeseen kasvattajaksi, sitähän me olisimme päivittäisessä elämässä lapsille.
      Tarhat ja perhepäivähoitajat ovat sitä varten ja siellä on virikkeitäkin enempi ja ennen kaikkea toisia lapsia jossa oppivat olemaan leikin kera ryhmissä.
      Tälläinen on minun näkemykseni asiaan.

• Sol57

nooh, näin jotenkin minäkin ajatellut jos, tuo ajankohtaiseksi tulisi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5702
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      44
      5223
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3668
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3623
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3053
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      51
      2793
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56