Ategon moniurahihna kitisee taas

esko 17

Vaihdoin hihnan kuukausi sitten kitinän takia, ääni loppui, mutta taas alkaa kitistä. Vai tuleeko jostain muualta samanlainen ääni? Onko kokemuksia?

7

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikenneturpa

      parani niin aika sata melkein varmasti se siitä jostain kuuluu. Onko tässä jousikuormitteinen automaattikiristin? Että jos ois sen vaihdon hetki.

    • öllölä

      jos hihna oikein kiristetty niin joko: kiristin rikki, hihnapyörät kuluneet, hihnapyörän/ien laakerit kuluneet niin että pääsee klappaamaan, nestevuoto hihnalle.

      • esko17

        Toinen akku oli sipannut, pari volttia vähemmän jännitettä. Vaihdettiin akut, ja kitinä tuntuu poistuneen. Eli rasittiko huono akku koko ajan laturia? On nämä sähköjutut mielenkiintoisia. Kiitoksia hyvistä vinkeistä.


      • esko17
        esko17 kirjoitti:

        Toinen akku oli sipannut, pari volttia vähemmän jännitettä. Vaihdettiin akut, ja kitinä tuntuu poistuneen. Eli rasittiko huono akku koko ajan laturia? On nämä sähköjutut mielenkiintoisia. Kiitoksia hyvistä vinkeistä.

        Akut vaihdettiin, toinen oli susi, mutta kitinä on taas tullut. Jousikuormitteinen on kiristys, eli ei voi kiristää. Vanhassa 1317:ssa kitinä loppui, kun veti hihna aivan hirmukireälle, oli siis vanhan ajan kiilahihna.


      • esko17 kirjoitti:

        Akut vaihdettiin, toinen oli susi, mutta kitinä on taas tullut. Jousikuormitteinen on kiristys, eli ei voi kiristää. Vanhassa 1317:ssa kitinä loppui, kun veti hihna aivan hirmukireälle, oli siis vanhan ajan kiilahihna.

        Se Ategon jousikiristeinen kiristinrulla on kulutustavaraa Ategossa, niitä vaihdellaan jatkuvasti, vaihda se.
        Voi yrittää paikallistaa vikaa sillain että hytti ylös ja kone käyntiin, sitten ruiskit sumutinpullolla vettä ensin laturin akselille, sitten kiristimen rullaan ei hihnalle, sitten siihen jousikurmitus kohtaan... vesi vanhin voitehista se kertoo missä on vika kun kitinä loppuu, sumutinpullon säädät sillain että sieltä tulee vettä samanlailla kun vesipistoolista.


      • esko17
        RK-asentaja kirjoitti:

        Se Ategon jousikiristeinen kiristinrulla on kulutustavaraa Ategossa, niitä vaihdellaan jatkuvasti, vaihda se.
        Voi yrittää paikallistaa vikaa sillain että hytti ylös ja kone käyntiin, sitten ruiskit sumutinpullolla vettä ensin laturin akselille, sitten kiristimen rullaan ei hihnalle, sitten siihen jousikurmitus kohtaan... vesi vanhin voitehista se kertoo missä on vika kun kitinä loppuu, sumutinpullon säädät sillain että sieltä tulee vettä samanlailla kun vesipistoolista.

        Kiitoksia hyästä neuvosta, RK-asentaja. Vesisuihku vaikutti vasta kun se osui itse hihnaan, kitinä lakkasi joksikin aikaa. Eli ei olisi vika laturin laakerissa eikä kiristimen rullassa? Mutta kun se hihnakin on melkein uusi. Eipä jää paljon muuta enää kuin hihnapyörät, että ovatko ne kuluneet? Minkälainen homma niiden vaihto lienee, onnistuuko kotona?

        Jos vesi lopettaa kitinän minuutiksi, auttaisiko joku muu paremmin? Silikoni, hihnaspray tms?

        Kokeilin vielä sähkökuormituksella (kaikki sähkölaitteet päälle), ei ollut mitään vaikutusta.


      • tukkirekka
        esko17 kirjoitti:

        Kiitoksia hyästä neuvosta, RK-asentaja. Vesisuihku vaikutti vasta kun se osui itse hihnaan, kitinä lakkasi joksikin aikaa. Eli ei olisi vika laturin laakerissa eikä kiristimen rullassa? Mutta kun se hihnakin on melkein uusi. Eipä jää paljon muuta enää kuin hihnapyörät, että ovatko ne kuluneet? Minkälainen homma niiden vaihto lienee, onnistuuko kotona?

        Jos vesi lopettaa kitinän minuutiksi, auttaisiko joku muu paremmin? Silikoni, hihnaspray tms?

        Kokeilin vielä sähkökuormituksella (kaikki sähkölaitteet päälle), ei ollut mitään vaikutusta.

        veholle ja korjauta tonnilla/tuhannella eurolla ja sama meteli jatkuu viikon päästä se on saletti se.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe