Paras maitohappobakteeri

Yrittäjän arkea

Vuosi sitten tein päätöksen, että kokeilen kaverini suosituksesta maitohappobakteerien säännöllistä syömistä päivittäin ja katson sitten aikaa taaksepäin ja harkitsen, että jatkanko syömistä. Tulen todellakin jatkamaan näiden syöntiä niin kauan kuin mahdollista, mutta pari asiaa on tullut mieleen kun on kuunnellut eri alan ihmisiä jotka ovat tuotetta esitelleet:

- olen kokeillut kahta valmistajaa Lacto7 ja Vitafin joista on hyviä kokemuksia, mutta tietääkö joku muita hyviä palvelun tarjoajia ja ovatko ne hinta-/laatusuhteeltaan yhtä kilpailukykyisiä?
http://www.vitabalans.fi/fi2.php?k=4066
http://www.vitafin.fi/?page=tuotteet#2

- jos purkissa lukee, että suositellaan syötäväksi 2-4 kpl/pv, niin kannattaako laskea tuon 2 kpl:n varaan jotta purkki riittäisi pidempään kuin söisi 4 kpl:tta päivässä

- onko pilleri muoto merkittävästi huonompi vaihtoehto kuin kapseli

- näissä edm tuotteissa on 7 maitohappobakteerikantaa, mutta Lactossa on inuliinia vähän enemmän ja Vitafinin tuotteessa on moninkertaisesti eläviä bakteereja enemmän, onko näillä jotain käytännön merkitystä, itse en tunne asiaa niin hyvin että paukuttelisin henkseleitä

- mitä hyvästä tuotteesta kannattaa tänäpäivänä maksaa ja onko kotimainen tuote ns paras vaihtoehto


Itse suosittelen joka tapauksessa jotain maitohappobakteereita syötäväksi säännöllisesti, koska vaikutukset mitä huomasin nopeasti viittasivat mm ruoansulatukseen ja sitä kautta ilmavaivojen vähentymiseen, mutta ennen kaikkea siihen etten ole ollut vuoden aikana kertaakaan kipeä. Normaalisti olen kuitenkin ollut vuodessa muutamia kertoja kipeänä, erityisesti vuoden vaihteen tienoilla. Uskon vahvasti, että maitohappobakteereilla on asian kanssa paljon tekemistä.

Mukavaa vuoden jatkoa kaikille!

18

1762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DesaPia

      Monia eri merkkejä kokeilleena mielestäni paras on GNLD:n Acidophilus Plus. 60kpl purkki maksaa n 35e,mutta näissä todella pätee hinta/laatu suhde. Närästykset historiaan ja vatsa todella voi hyvin. Vilustumiset ym jääneet myös pois.
      Kannattaa todellakin jatkaa maitohappobakteerien säännöllistä ottamista. Suosittelen jokaiselle. Ja parhaan tehon saa kun ottaa illalla viimeiseksi runsaan nesteen kanssa.

    • gog
    • merkkiä...

      Hyvältä ovat vaikuttaneet apteekista saatavat idoform, Ratiopharm B

      Suhtkoht kalliita, mutta ovat kuitenkin hyviksi havaittuja.


      "
      - jos purkissa lukee, että suositellaan syötäväksi 2-4 kpl/pv, niin kannattaako laskea tuon 2 kpl:n varaan jotta purkki riittäisi pidempään kuin söisi 4 kpl:tta päivässä
      "

      Parempi yleensä tehdä näin, koska maitohappobakteerit ovat suhtkoht kalliita. Toisaalta jos "tarve vaatisi" enemmän niin kait sitten kannattaisi ottaa... Ongelma vain voi olla siinä ettei kaikki maitohappobakteeritkaan ole niin hyviä kuin toiset ja se on paljolti ihmisestä kiinni että mikä on hyvä ja mikä ei. Toiselle ihmiselle toinen valmiste voi olla parempi kuin toinen.

    • ajatteles tätä

      - jos purkissa lukee, että suositellaan syötäväksi 2-4 kpl/pv, niin kannattaako laskea tuon 2 kpl:n varaan jotta purkki riittäisi pidempään kuin söisi 4 kpl:tta päivässä
      ------------------------

      riippuu mm. taloustilanteesta, onko ylimääräistä rahaa aina ja monen paikkaan laittaa.

      kun oli rakennusaikaista velkaa, katsoin kannattavammaksi maksaa velan pois enkä syönyt lainkaan pillereitä, en maksanut pankkikorteista, olin kymmenissä asioissa saituri, oli kiva nuukailla.
      yms,
      hyvin on pärjäilty, paremmin kun pillerejä syövä kaverini, joka laittaa aina surutta euron pari eikä laske mikä summa tulee vuosien ja kymmenien vuosien aikana MONESTA TURHASTA.

      on kiva kun on varaa lasten harrastuksiin, matkustella, ajaa kunnon autolla,
      avio-onnikin säilyy paremmin kun ei ole rahahuolia.

      • aiheesta...

        "hyvin on pärjäilty, paremmin kun pillerejä syövä kaverini, joka laittaa aina surutta euron pari eikä laske mikä summa tulee vuosien ja kymmenien vuosien aikana MONESTA TURHASTA.

        on kiva kun on varaa lasten harrastuksiin, matkustella, ajaa kunnon autolla,
        avio-onnikin säilyy paremmin kun ei ole rahahuolia. "


        Halvimmallahan pääsee jos ei osta mitään pillereitä... Eikä ns. normaalit ihmiset välttämättä tarvitse ollenkaan maitohappobakteeripillereitä...

        Vaivat ovat yksilöllisiä ja joku voi tarvita enemmän kuin toinen... Toisaalta toinen valmsiste voi tuoda samat vaikutukset kuin jokin muu vastaava...

        Ei pillereiden ostaminen ole "eurokilpailua", jos niitä todella tarvitsee. On tietysti eri asia jos niitä ei tarvitse, niin silloinhan säästää jos ei ostakkaan.


    • ritsal

      Heippa ! Meillä syödään Gefilus kapseleita ..mieheni syönyt jo useamman vuoden säännöllisesti ..vastustus kyky alhainen selkärankareuman vuoksi ja paksunsuolen divertikkeli tauti ...vatsatauti iski kuitenkin ,mutta hän on laistanut ja ottanut yhtäkin päivässä ...en muista mitä maksaa päälle kahdenkympin 50kpl...

    • Omega 3

      Ravitsemus kuntoon, niin ei tarvii maitohappobakteereita.

      Hapanmaitotuotteet ovat paras valinta.

      Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:

      Asidophilus Plus
      Replete
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

      • 1603

        Jos on tarvetta hyvälle maitohappobakteerivalmisteelle valitsisin itse Bioteekin probioottiplus kapselit. Meillä todella paljon hyvää palautetta tuotteesta. Jos esim vatsa-suolistovaivaa ota 2 kaps illalla ja 1 kaps aamulla. säilytä jääkaapissa. Paras hyöty pitemmässä käytössä. 120kaps. maksaa 23,90e
        GNLD ym muut verkostotuotteet aivan järjettömän kalliita.


      • Mui
        1603 kirjoitti:

        Jos on tarvetta hyvälle maitohappobakteerivalmisteelle valitsisin itse Bioteekin probioottiplus kapselit. Meillä todella paljon hyvää palautetta tuotteesta. Jos esim vatsa-suolistovaivaa ota 2 kaps illalla ja 1 kaps aamulla. säilytä jääkaapissa. Paras hyöty pitemmässä käytössä. 120kaps. maksaa 23,90e
        GNLD ym muut verkostotuotteet aivan järjettömän kalliita.

        vertaile uudellen!
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteerituotteet,_oikeat_bakteerit_sisaltavat.html


    • Valio_asiantuntija

      Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria on tutkittu yli 500 artikkelissa ja 34 väitöskirjassa sekä Suomessa että ulkomailla. Sen on todettu tehostavan vastustuskykyä, vähentävän hengitystieinfektioita, lyhentävän ripulin kestoa sekä palauttavan suoliston bakteeritasapainon antibioottikuurin jälkeen.

      Valio Gefilus® tuotteet sisältävat Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeria, joka täyttää kaikki toimivalle probiootille yleisesti asetetut vaatimukset:
      - pysyy aktiivisena koko ruoansulatuskanavassa; kestää vatsahappoja, sappihappoja ja muita bakteereille epäedullisia olosuhteita
      - on adhesiivinen ja pystyy kiinnittymään suolen pintaan, jossa se hillitsee haitallisten bakteerien toimintaa
      - asettuu suolistomikrobiston luonnolliseksi osaksi, tasapainottaen sitä häiriötiloissa
      - lisää luonnollista vastustuskykyä vaikuttamalla suolen limakalvon kuntoon ja immuunivasteeseen

      • kilometrityöläinen

        Yhdyn Valion asiantuntijan kommenttiin.
        Olen kokeillut vuosien varrella vaikka mitä konstia saamatta tuloksia.
        Kerran ostin valion viisi hedelmää Gefilus bakteerit...yllätys heti seuraavana aamuna oli kiva hetki pytyllä kun uloste tuli pötkönä. Siis vatsa rauhoittui heti...sitten innostuin ostamaan niitä kapselibakteereita joiden teho on ollut toimiva....syön yhden kapselin aamulla ja ei turvotusta eikä muita ongelmia.


      • testtava

        Kestääkö maitohappobakteeri esim.gefilus ,uunissa paistamisen 175 asteessa n.1h. ja sitten pakastaminen kuinka kauan säilyy pakasteessa.?????


      • Valio_asiantuntija
        testtava kirjoitti:

        Kestääkö maitohappobakteeri esim.gefilus ,uunissa paistamisen 175 asteessa n.1h. ja sitten pakastaminen kuinka kauan säilyy pakasteessa.?????

        Gefilus tuotteita voi pakastaa lyhyen aikaa, sillä maitohappobakteerit säilyvät elävinä ainakin yhden kuukauden ajan. Tosin pakastus voi aiheuttaa etenkin maitopohjaisille tuotteille pieniä maku- ja rakennevirheitä. Kuumennusta Gefilus tuotteiden Lactobacillus rhamnosus GG maitohappobakteeri ei kestä, sillä se kuolee yli 50 asteessa.


    • JJ-O

      Itse olen kärsinyt melkein kymmenen vuotta jatkuvista mahavaivoista. On ollu jatkuvaa löysäilyä ja liiallista ilman muodostumista. Matkustaminen esimerkiksi linja-autossa on ollu aika tuskaa kun ei tiedä voiko mahaan luottaa. Samoin luennot yms.

      Mutta nykyään voi. Muutos tuli vuoden alussa kun muutin ruokavaliota hyvin radikaalisti kertalaakista. Oli pakko muuttua ja alkaa miettimään missä menee vikaan. Uupumus, stressi ja mahan jatkuva protestointi olivat selvä viesti kropalta, että kaikki ei ole oikein.

      Jätin pois viljan ja maidon. Samoin myös sokerin (hunajaa olen hieman käyttänyt). Nyt syön pääasiassa kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä. Lihaa syön silloin tällöin, pari kertaa viikossa. Lisäksi aloitin probioottivalmisteen käytön. Voi pojat mikä muutos! :) Mahani toimii nyt normaalisti, aivan niinkuin sen pitääkin toimia. Löysyys poissa. Turvotus poissa. Ilmavaivat poissa. Lisäksi enemmän energiaa ja virkeämpi olo.


      "mutta tietääkö joku muita hyviä palvelun tarjoajia ja ovatko ne hinta-/laatusuhteeltaan yhtä kilpailukykyisiä?"
      - Itsellä olen käyttänyt dds ja Dr.Ohhiras probiotics 12 plus. Kun aloitin käyttää jälkimmäistä, tunsin selvää parantunutta tunnetta mahassa.


      "näissä edm tuotteissa on 7 maitohappobakteerikantaa, mutta Lactossa on inuliinia vähän enemmän ja Vitafinin tuotteessa on moninkertaisesti eläviä bakteereja enemmän, onko näillä jotain käytännön merkitystä, itse en tunne asiaa niin hyvin että paukuttelisin henkseleitä"

      - Tässä on lainaus toiselta fuurumilta..

      "Ohhiran probiootti on ylivoimainen verrattuna mihinkään mitä olen nähnyt.

      Normaali probiootti kasvatetaan suojatusti labrassa, pakastekuivataan ja laitetaan vähän inuliinia evääksi kapseliin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 80%. Saat siis vain 20% "elossa" olevia bakteereita, jotka nekin on koko elämänsä kasvaneet suojatusti, ja ottavat kovaa turpaan suolistosi pahoilta bakteereilta. Apua on näistäkin silti, mutta aika vähän.

      Ohhiran probiootti on siis Japanilainen alunperin. Se valmistetaan sekoittamalla 40 eri kasvista, hedelmää, merilevää yms. ravintososeeksi. Tähän istutetaan 12 bakteerikantaa, ja annetaan seoksen fermentoitua 3 VUOTTA. Mitä tapahtuu tässä? Bakteerit kilpailevat kolme vuotta elintilasta ja ajan loputtua jäljellä on vain kovimman luokan hyvät bakteerit. Heikot sortui elon tiellä jne, voittajat jäi. Näitä sinä haluat taistelemaan vatsasi hyvinvoinnin tueksi, et niitä lellittyjä maljassa kasvatettuja kermaperseitä.

      Ohhira sisältää myös ainutlaatuisen TH10-bakteerin, jolla on kysy tuhota MRSA-sairaalabakteeri jos se suolistossa majailee (sekä streptococcus- , että staphylococcus -sukuinen MRSA)."
      - Joni / Puhdistamo.fi
      http://olliposti.weebly.com/forum.html

      Ohhirasta sen verran, että sitä ei varmaan suomesta saa, mutta tilattuna iherb.comista ($43.16). DDS kapseleita saa life myymälöistä.

      • yrittäjän arkea

        en oo vielä päässyt kokemaan tuota iloa, että joku maitohappobakteeri valmiste toimisi merkittävästi paremmin kuin toinen ja jotenkin on vaikea uskoa sitä ellei sitten joku tuo naaman eteen jotain super purnukkaa tai tule itse kokeiltua eri vaihtoehtoja.

        mutta mutta.. sain sitä mitä tulinkin hakemaan eli vaihtoehtoja ja tietoa. edelleen olen sitä mieltä, että vitafin ja lacto7 ovat ajaneet asiat hyvin, mutta nyt on monta hehkutettua merkkiä joihin voi tutustua rauhassa ja kokeilla eri vaihtareita.. mikä tuntuu parhaalle ja millä on mukavimmat sopimusehdot.. jollain tavalla on herkullista nauttia palvelusta joka tulee postissa kotiin asti ja yksi annos riittää per päivä, mutta pääseehän siihen sitten takas myöhemmin mikäli mieli muuttuu..

        sinulle joka olet: "ajatteles tätä" (15.3.2010 klo05:56) kirjoittanut eines-petteri

        kokemattomuus ei yleensä ole heti pahasta jos ihminen on kaukaa viisas, mutta ne ihmiset jotka ovat läheltä tyhmiä tai muuten vaan hitaita nauravat aina parhaiten vaikka olisi löysät housussa. tietyllä tavalla se on imarreltavaa, mutta ei kovinkaan kadehdittavaa.


      • ja nän

        Tuon mainospuheen perusteella en välttämättä tuotetta ostaisi.... Tuota Ohhirraa ei saa myös Suomesta eli sen takia luotettavuuskin voi olla "niin ja näin".


      • tietoa....
        yrittäjän arkea kirjoitti:

        en oo vielä päässyt kokemaan tuota iloa, että joku maitohappobakteeri valmiste toimisi merkittävästi paremmin kuin toinen ja jotenkin on vaikea uskoa sitä ellei sitten joku tuo naaman eteen jotain super purnukkaa tai tule itse kokeiltua eri vaihtoehtoja.

        mutta mutta.. sain sitä mitä tulinkin hakemaan eli vaihtoehtoja ja tietoa. edelleen olen sitä mieltä, että vitafin ja lacto7 ovat ajaneet asiat hyvin, mutta nyt on monta hehkutettua merkkiä joihin voi tutustua rauhassa ja kokeilla eri vaihtareita.. mikä tuntuu parhaalle ja millä on mukavimmat sopimusehdot.. jollain tavalla on herkullista nauttia palvelusta joka tulee postissa kotiin asti ja yksi annos riittää per päivä, mutta pääseehän siihen sitten takas myöhemmin mikäli mieli muuttuu..

        sinulle joka olet: "ajatteles tätä" (15.3.2010 klo05:56) kirjoittanut eines-petteri

        kokemattomuus ei yleensä ole heti pahasta jos ihminen on kaukaa viisas, mutta ne ihmiset jotka ovat läheltä tyhmiä tai muuten vaan hitaita nauravat aina parhaiten vaikka olisi löysät housussa. tietyllä tavalla se on imarreltavaa, mutta ei kovinkaan kadehdittavaa.

        Kannattaa muistaa että on maitohappobakteerien lisäksi myös entsyymeitä ja erilaisia juomia joilla voi olla vatsaa rauhoittava vaikutus.

        Biolatte on myös yksi maitohappobakteerimerkki (suomalainen).
        http://www.biolatte.com/index2.php?valikko=valikko&sivu=biolatte

        Tuolla on suhtkoht laajasti tietoa yleisestikin maitohappobakteereista.

        Kannattaa noita "muitakin aineita" tutkalla jos ei tunnu auttavan ja eniten kannattaa tutkia omaa ruokavaliota että mitä syö... Apteekeista ja luontaistuotekaupoista saa erilaisia juomia yms. Molkosan, Aloe Vera, Nestemäisiä Pii-valmisteita, Entsyymejä jne...

        Tuotteita on siis "moneen lähtöön". Suositeltavaa on tietysti noiden maitohappobakteerien käyttö mutta kannattaa silti kokeilla ainakin pari viikkoa (tai vähintään yksi viikko) yhtä valmistetta huomatakseen eron.

        Tuntuvaa rahanmenoahan noista tulee, mutta jos jostakin tuotteesta oikeasti on hyötyä niin kannattaa kokeilla.

        Inuliinista on ollut kahdenlaista tietoa mm. Biolatten sivustolla sitä ei hirveästi "kehuta" mutta jollakin toisella sivustolla siitä taisi olla "posiitvisia asioita".


    • toimii!!!!!

      itse käytän Diarrex-nimistä maitohappobakteerivalmistetta, vatsa toimii sillä paremmin kuin ilman ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1853
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1280
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1043
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      148
      924
    5. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      80
      912
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      46
      898
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      798
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      78
      750
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      688
    Aihe