Kevät:)

mitäkä mies

Kevät tulossa kovaa vauhtia,pakkastakaan ei ole aamisin enää kuin vajaat -30c Ihan selvästi huomaa että kevät on tulossa,kun on autokuume(salainen rakkauteni) Räystää tippuuu ja lumenpudottkatkin..

Pian alkaa autotkin kukkimaan,se jos mikään on kevään merkki kun talven suolavedet tekevät tehtävänsä ja hinoja kukkasia ilmestyy lokasuojaan,jopa helmapeltiinkin...

Tyttösillä on kärpäsiä rinnoissa,vai mitäseoli:)

49

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Asiaa kirjoitat ja hyvä niin, koska eikö tämä asiapalsta olekin.
      Ihanainen kevät on astunut esiin. Se huomaa myös siitä, kun päivällä lumet mukavasti sulailee sohjoksi ja sitten yön aikana tämä sohjo jäätyy keväisen kröpeliäiseksi. On mahdottoman nautinnollista lähteä kävelylenkille käyttäen hyödyksi tätä kevään suomaa nilkan voimistelutietä. Mikä voisikaan olla mukavempaa, kuin ojentaa oikean jalkansa eteen päin, jota voinemme askeleeksi kutsua. Oikea jalka ojentautuu kröpeliäiselle peräänantamattomalle jääpaakulle, jalka muljahtaa ah niin ihanasti oikealle syrjällee, mikä toki tuo aimo annoksen venytystä nilkan vasemmalle puolelle. Ojentaessaan vasemman jalan eteen, päkiä valahtaa kivasti jääkoloon, saaden kantapään yhtä kivasti yläasentoon ja hieman mutkalleen. Kun oikea jalka uudelleen työntyy vasemman eteen, on uusi keväinen jääsohjotantere vastaanottamassa jalan kierteisen asennon, joka halukkaasti asettautuu vinottain vasemmalle syrjälleen. Tällä tavalla myös oikeanpuolimmainen nilkan ulkoreuna saa kevään pursuavan hyötyvenytyksen.

Jos kevään innoittamana kävelemme jotakin tolleen viitisen kilometriä, niin voinet vain kuvitella, miten Mahtavan moninaisiin asentoihin nilkka kääntyy. Ei todellakaan voi olla pahoillaan, vaan erittäin mielissään luonnon antamasta ilmaisesta tehokuurista nilkkoihin. Olen onnellinen.

Nuo mainitsemasi kukat autossa, ovat kertakaikkiaan suoreastaan Kertakaikkiaan Ihania. Ihastuttavat kukat ilmestyvät helmapeltiin ja ainakin minä naisena pidän tästä auton uudesta ilmeestä.

Nauttikaamme täysin rinnoin keväästä. :)

• mitäkä mies

Tänäänkin oli kuulas päivä,jopa niin kaunis että nyt auringon laskettua vasta maltan pysähtyä tähän kirjoittamaan asiaa,asiassa koetan pysyä,koska toivon parasta ja pelkään pahinta,eli poistoa.

Nilkkasi ovat varmasti notkeassa kunnossa,kun tuollaien polanne on sinun lenkkipolkusi.Ei täällä susirajan tällä puolella lumi sula sohjoksi,tai ehkä isommalla tiellä on hiukan pöperöistä ja aamuisin urat kuljettavat minut sinne mihin viimeinen auto on illalla mennyt:)

Teit sen,kerroit täydellisen raportin nilkkavenytyksistä,minun nilkkani olisivat kuin venttiilikumia tuollaisen jälkeen:)

Tasainen oli lenkkipolku,ehkä vähän liukas,tein ainoastaan pari spagaatia muutaman kilometrin matkalla ja kyllä on pakko myöntyä siihen että se tuntuu rajuna venytyksenä..

Tänään ihailin jääpuikkoja...En maistanut kun Pekka Poutakin on sanonut ettei kannata imeskellä niitä,siis katselin vaan vesi kielellä,hyvällä mielellä.

Kyllä kevät on ihmisen parasta aikaa:)))

• Heikunkeikku
        mitäkä mies kirjoitti:

Tänäänkin oli kuulas päivä,jopa niin kaunis että nyt auringon laskettua vasta maltan pysähtyä tähän kirjoittamaan asiaa,asiassa koetan pysyä,koska toivon parasta ja pelkään pahinta,eli poistoa.

Nilkkasi ovat varmasti notkeassa kunnossa,kun tuollaien polanne on sinun lenkkipolkusi.Ei täällä susirajan tällä puolella lumi sula sohjoksi,tai ehkä isommalla tiellä on hiukan pöperöistä ja aamuisin urat kuljettavat minut sinne mihin viimeinen auto on illalla mennyt:)

Teit sen,kerroit täydellisen raportin nilkkavenytyksistä,minun nilkkani olisivat kuin venttiilikumia tuollaisen jälkeen:)

Tasainen oli lenkkipolku,ehkä vähän liukas,tein ainoastaan pari spagaatia muutaman kilometrin matkalla ja kyllä on pakko myöntyä siihen että se tuntuu rajuna venytyksenä..

Tänään ihailin jääpuikkoja...En maistanut kun Pekka Poutakin on sanonut ettei kannata imeskellä niitä,siis katselin vaan vesi kielellä,hyvällä mielellä.

Kyllä kevät on ihmisen parasta aikaa:)))

Keväiset terveiset täältä ja kiitän kivasta vastauksesta.:)
        Itse en ole hoksannut tuota Uraputkea. Voisin hyvinkin hypätä auton uraan ja jättäytyä rohkeasti kuljetettavaksi, ties minne uusiin seikkailuihin se veisi.

Spagaati-kävely on siitä kiitollista tyyliä, että se johdattaa kulkijan suhteellisen nopeasti määränpäähän.
        Sivutuotteena maanmainiota venytystä.

Jääpuikkoja minäkin olen ihaillut. Kun auringon säteet kääriytyvät jääpuikkojen ympärille, saa silmät nautiskella sädehtivästä loisteesta, mikä tuo sisuksiin ihastuttavaa nautintoa.

Kolminkertainen Hurraa-huuto keväälle. HuRrrrrraa, HuRrrrrRRRrrraaa, HurrRRRRRaaa.

• automerkki nyt on kiikarissa?
      Tänä talvena ainakin näillä seuduilla on hyvin vähän suolaa tielle laitettu, kovista pakkasista johtuen.
      Joten autojen helmatkin on säästyneet ruostekukkasilta hieman paremmin, eikä ne niin kauniita ole.

En ole vielä kärpäsiä nähnyt, rinnoissa enkä muuallakaan, hämähäkkejä sen sijaan pari heppua on lattialla kävellyt :)

• viivatiina

kuolleita vintin raput täynnä niin niitä kärpäsiä vaikka oon jo moneen kertaan talven aikana imuroinu aina niitä jostain tippuu.

• viivatiina kirjoitti:

kuolleita vintin raput täynnä niin niitä kärpäsiä vaikka oon jo moneen kertaan talven aikana imuroinu aina niitä jostain tippuu.

tietenkin, mutta en nyt laskenut kuolleita mukaan.

• mitäkä mies

Olen nähnyt ensimmäisen kärpäsen,mutta ei se rinnoissa ollut,vaan parvekkeella.Tämä siivekäs oli aika kankea vielä,tai sillä oli ryömintä vaihde päällä.Se suuntasi määrätietoisesti kohti lämmintä seinää ja minun kävi sitä säälisi,joten autoin sitä noin 100km matkan sen mittapuussa,sillä se olisi päässyt perille ehkä ylihuomenna..

Auto,ah se ihana punainen paholainen,Toyota merkkinen,se on niitä oikeita vanhemman mallin autoja,missä ei kaasupoljin juutu.

Jos naisilla olis kärpäsiä rinnoissa keväällä,niin mitä meillä miehillä olis rintakarvoissa:))))))))tuskin leppäkerttuja..

• mitäkä mies
        viivatiina kirjoitti:

Olisit vienyt aurinkoon elpymään..Taitaa olla joku kärpäsenä katossa:))

• mitäkä mies kirjoitti:

Olen nähnyt ensimmäisen kärpäsen,mutta ei se rinnoissa ollut,vaan parvekkeella.Tämä siivekäs oli aika kankea vielä,tai sillä oli ryömintä vaihde päällä.Se suuntasi määrätietoisesti kohti lämmintä seinää ja minun kävi sitä säälisi,joten autoin sitä noin 100km matkan sen mittapuussa,sillä se olisi päässyt perille ehkä ylihuomenna..

Auto,ah se ihana punainen paholainen,Toyota merkkinen,se on niitä oikeita vanhemman mallin autoja,missä ei kaasupoljin juutu.

Jos naisilla olis kärpäsiä rinnoissa keväällä,niin mitä meillä miehillä olis rintakarvoissa:))))))))tuskin leppäkerttuja..

sinun puoleltasi, auttaa viatonta luontokappaletta matkan teossa :)
        Mitenkähän vanha se punainen Toyota on, meillä on vaan vajaa kymmenen vuotias ;)
        Hämähämähäkki, kiipes ,,,,,:O)))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

tietenkin, mutta en nyt laskenut kuolleita mukaan.

kuolleet kun ei oo eläviäkään koko talossa tällä hetkellä mustakin tuntuu jo että on toinen jalka haudassa en haluais yhtään enää köhiä :((

• viivatiina
        mitäkä mies kirjoitti:

Olisit vienyt aurinkoon elpymään..Taitaa olla joku kärpäsenä katossa:))

kun tästä tokenen niin imurriin imasen kaikki raadot eivätpähän sit lämpimän tullen heräile.

• mitäkä mies
        Anceli kirjoitti:

Mitenkähän vanha se punainen Toyota on, meillä on vaan vajaa kymmenen vuotias ;)

On vielä niitä kunnon toyotoita.Tais olla nolla kuutonen se ajokki jota ihailin.Olen kuulut että uusissa on ongelmia,niinkuin kaikissa uusissa nykyään...

• mitäkä mies
        Anceli kirjoitti:

Mutta ei tämä yksilö,eikä sama vuosimalli..http://www.nettiauto.com/toyota/celica/3000550

On se kyllä vähän sellainen..vanhalle ukolle..Pitäiskö sittenkin katsella farkkua:))

• Yxitypy

vasta keväinen ilma. Meillä tundralla oli tänä aamuna vain -18.

Kun kävelin tänään iltapäivällä töistä kotiin, oli niin kylmä viima, että naama meinas paleltua. No toivossa on hyvä elää. Jospa lumet sulais juhannukseen mennessä :=))

• mitäkä mies

Tulee kuin slama kirkkaalta taivaalta.Lupaan että kahden viikon päästä on plus asteita.

Säilö sahanpurujen alle jussiksi toti jäitä,sillä kesästä ja keväästä tulee kuiva,koska vuotuinen sademäärä on suunnilleen vakio ja onhan nyt satanut:)

• Pois äkkiä kukkivan "auton" edestä. Tässä kuussa auto on menettävä identiteettinsä ( maksamattomat laskut)

Milläs sitä ensi kuussa rilluttelee..töihin! ;)

• Jassumarke

Silloin on kaikki kaunista. Tuulahdus jostain kauempaa... eipä silti tämä Suomen kevät on vailla vertojansa. Olen kevätihminen. Kaikki vihreys ja vehreys , ihanaa kun se tulee.!!

• mitäkä mies

Kyllä se kulkee ilman identiteettiäkin,kukkaset liehuen:) Ajele sivuteitä,eikä siitä saa kun pikku sakon jos paperit vanhenee:))

• mitäkä mies
        Jassumarke kirjoitti:

Silloin on kaikki kaunista. Tuulahdus jostain kauempaa... eipä silti tämä Suomen kevät on vailla vertojansa. Olen kevätihminen. Kaikki vihreys ja vehreys , ihanaa kun se tulee.!!

Entä ne rinnat ja kärpäset? :)))))))

• mitäkä mies kirjoitti:

Kyllä se kulkee ilman identiteettiäkin,kukkaset liehuen:) Ajele sivuteitä,eikä siitä saa kun pikku sakon jos paperit vanhenee:))

älä saata kiusaukseen..:))

• Jassumarke
        mitäkä mies kirjoitti:

Nekin kuuluu kesään, sorsat. kaikki!! Otan ne syliini kaikki kunhan vain koivuissa hennot vihreät lehdet. Sitä odotan.

• Jassumarke
        mitäkä mies kirjoitti:

Rinnoista viis siinähän keikkuu. Kärpäset. Voi jumankauta, en hyväksy. Noin kuitenkin elän kesää tulevaa ja nautin auringonpaisteesta...

• Jassumarke
        Jassumarke kirjoitti:

Rinnoista viis siinähän keikkuu. Kärpäset. Voi jumankauta, en hyväksy. Noin kuitenkin elän kesää tulevaa ja nautin auringonpaisteesta...

Tuota äskeistä en omakseni tunnista, mutta en välitä. Tyylini on omani.

• ei koskaan. Meinaan kukat iske, sanoo Transit mies. Mutta kun ajat muutaman tunnin hitsailtuasi katsastusasemalle, inssit juoksevat iloiten vastaan laulaen, Transit mies, Transit mies........

• mitäkä mies

Hyvä biisi,toden peräinen:)))

• HTZA

kirjoitukseni autosta ja keväästä?
      Tuntuu että muistit.
      H.

• Jassumarke

kaikkea saa näköjään lukea! Ei silti mitään, kevät on kaunista aikaa sanokaa mitä tahansa !

• lukeneet ja muistavat jokaisen kirjoituksesi sanasta sanaan :)))
        Kyllä sä olet hassu tyyppi, rentoudu vähän.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

lukeneet ja muistavat jokaisen kirjoituksesi sanasta sanaan :)))
        Kyllä sä olet hassu tyyppi, rentoudu vähän.

mää en oo lukenu mitään kirjoituksia mistään autoista =))

• viivatiina kirjoitti:

mää en oo lukenu mitään kirjoituksia mistään autoista =))

olisi pitänyt lukea, heti menet etsimään HTZAn viestit ja opettelet ne ulkoa.
        Tentti on ylihuomenna ;)

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

olisi pitänyt lukea, heti menet etsimään HTZAn viestit ja opettelet ne ulkoa.
        Tentti on ylihuomenna ;)

onneks on just nää kaks päivää vapaata niin voin oikeen perinpohjaisesti perehtyä =))

• No Jassuhan se
        viivatiina kirjoitti:

onneks on just nää kaks päivää vapaata niin voin oikeen perinpohjaisesti perehtyä =))

Oli lempeä jutska. Juuri tänään kun ulkoa tulin, ihastelin auringonpaistetta, se lämmittää jo. Kaikki tuntuu mukavammalta kun ollaan menossa kesää kohti. Väliäkö sillä jos paikat kukkii, ihastellaan niitä sitten, en tosin omista autoa enää, mutta kaiken muun soisin kukkivan:))

• tympiintynyt

Ja taas sä teit sen, et viittis olla noin tylsä.

• toinen tympiintynyt
        tympiintynyt kirjoitti:

Täällä toinen, jota ärsyttää, tuon ukkelin arvostelu muiden aloituksista.

• mitäkä mies

ollut se kevätauto jutska,missä tunnustin nurjan puoleni,sarvipäisen olemukseni?? Kävin surffaamassa menneisyydessä ja sen löysin:)

• Jassumarke
        tympiintynyt kirjoitti:

ihan täysin surkastunut. Eipä voi kun ajatella, että joskus heppa potkaisee.

• HTZA
        toinen tympiintynyt kirjoitti:

Täällä toinen, jota ärsyttää, tuon ukkelin arvostelu muiden aloituksista.

että osaa välillä tympäistä.

• No Jassuhan se tässä
        mitäkä mies kirjoitti:

ollut se kevätauto jutska,missä tunnustin nurjan puoleni,sarvipäisen olemukseni?? Kävin surffaamassa menneisyydessä ja sen löysin:)

Niin pitää ollakin, se jutska mikänytlieneekin, menneisyydessä on hyvä aina silloin tällöin surffailla. Minäkin sitä teen mutta joskus tulen surullisena takaisin, joskus iloisena:))

• mitäkä mies
        No Jassuhan se tässä kirjoitti:

Niin pitää ollakin, se jutska mikänytlieneekin, menneisyydessä on hyvä aina silloin tällöin surffailla. Minäkin sitä teen mutta joskus tulen surullisena takaisin, joskus iloisena:))

On tulla takaisin,mutta itse en paljon vanhoja muistele.Tuleekin mieleen että rikollinen palaa aina rikospaikalle ja minä tein sen,tosin johdateltuna:))Jos se ei olekkaan surua,vaan kaipausta meneisyyteen,tai iloisuutta tulevaisuuteen:D

• Adria
      • viivatiina

sun oma määkin haluaisin tollasen jos en muuten kesällä kerkeis ajeleen niin voisinpahan yöpyä kaupan pihassa iltavuoron jäleen jos sattuu seuraavana päivänä oleen aamuvuoro =))

• Adria
        viivatiina kirjoitti:

sun oma määkin haluaisin tollasen jos en muuten kesällä kerkeis ajeleen niin voisinpahan yöpyä kaupan pihassa iltavuoron jäleen jos sattuu seuraavana päivänä oleen aamuvuoro =))

On sillä joskus tullut yövyttyä kaupan tai markettien parkkipaikoilla, luostarien 'puutarhoissa' ja missä milloinkin. Yöpymisen suorittamiseen se on vallan mainio keksintö ja yöpymisestä heräämiseenkin se antaa kivat puitteet. Mä tuun kesällä yöpymään siihen sun kaupan pihaan, älä sitten ihmettele kuka hullu toi on.

• viivatiina
        Adria kirjoitti:

On sillä joskus tullut yövyttyä kaupan tai markettien parkkipaikoilla, luostarien 'puutarhoissa' ja missä milloinkin. Yöpymisen suorittamiseen se on vallan mainio keksintö ja yöpymisestä heräämiseenkin se antaa kivat puitteet. Mä tuun kesällä yöpymään siihen sun kaupan pihaan, älä sitten ihmettele kuka hullu toi on.

mää voin keittää sit aamukahvit =))

• No Jassuhan se

hauska juttu. Siihen liittyy paljon muistoja ja tapahtumia, mutta en rasita niillä teitä. Kyllä se varmaan Juhannuksena on virkee jos sinäkin olet. Niin se tuppaa käymään.

• Meriläinen

Aattelin että menen huomenna ostamaan salmiakkia ja tarjoilen tuolla sapokan rannassa sitä miehille :)
      Katsois kuinka monta elämää mulle tarjotaan.

http://www.youtube.com/watch?v=v4orGdCnIwg

Kärpänen on ollut aina silloin tällöin tuolla ikkunoitten välissa, en niitä rintoihini (rinnoilleni) huoli.

• No Jassuhan se

• mitäkä mies

Millainen elämä oli kärpäsellä ikkunan välissä? Miettiköhän se maailman menoa"on tää maailma kapea,eikä kovin suurikaan,täältä näkee vaikka kuinka kauas,mutta jokin ihmeen kalvo estää lentämästä auringon laskuun.Huokaus" Jospa tulevat sukupolvet keksivät miten pääsemme maailman kaikkeuteen:))

• No Jassuhan se
        mitäkä mies kirjoitti:

Millainen elämä oli kärpäsellä ikkunan välissä? Miettiköhän se maailman menoa"on tää maailma kapea,eikä kovin suurikaan,täältä näkee vaikka kuinka kauas,mutta jokin ihmeen kalvo estää lentämästä auringon laskuun.Huokaus" Jospa tulevat sukupolvet keksivät miten pääsemme maailman kaikkeuteen:))

Piti lukea ajatuksella oikein jos sen nyt ymmärsin. Toivon, että iloa tulevaisuuteen mutta mutta kaipuuta myös menneisyyteen, sellaista elämä on. Kärpänen siellä ikkunan välissä niin kauan kuin elää, varmaan toeteaa maailman kapeuden ja huokaa.

http://www.youtube.com/watch?v=sjOzQRvqA_I

• Meriläinen
        mitäkä mies kirjoitti:

Niin no, se ainakin näki kaksi erilaista maailmaa, sai katella mun olohuoneeseen ja mun selkää aika usein.
        Ulkona näki vain kylmän, talvisen maailman.
        Moni ihmisistäkään ei pääse samaan, ne näkee pelkkää kurjuutta, kun eivät tajua katsoa toiseen suuntaan missä kaikki hyvä on. Ihan omaa hölmöyttään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      9294
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      37
      5034
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4863
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      198
      3734
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3183
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      41
      2933
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2826
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2533
    9. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      68
      2364
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      172
      2197
    Aihe