Vuokra-asukkien itsepetokset

Ylipainoinen...

Vuokra-asukit usein naureskelevat sille kuinka vuokraisännälle tuli kalliiksi vuokra-asunnon kylppärin remppa ja lämmitysjärjestelmän nykyaikaistaminen. Tottahan se on, että tuli kalliiksi, mutta kyllä osa tästä menee vuokraisännän omaan taskuun asunnon arvon nousun ja vuokran korotusmahdollisuuden muodossa. Ja vähennykset päälle.

11

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läski Isäntä

      Sitäpaitsi vuokralainenhan nuo remontit pistetään maksamaan.

      • aivan oikein

        Niin. Vuokralainen ne remontit maksaa. Ei läski isäntä niitä maksa.


      • tässä asun kauan

        vuokra sidottu elinkustannusindeksiin. Edes vuokran jälkeenjääneisyyttä ei ole mahdollista tarkistaa, vuokra onkin huomattavasti pk-seudun keskiarvoa alhaisempi, vaikka asunto on hyvällä paikalla, hyvä ja toimiva. Viime vuodesta vuokra ei noussut senttiäkään ja jos loppuvuosi on taas hulabaloota, kuten on ennustettu niin ei nouse tänäkään vuonna, mutta sen ratkaisee vain ja ainoastaan elinkustannusindeksi, ei mikään muu. Vuokranantaja on intsikka.


      • M.O.T.
        tässä asun kauan kirjoitti:

        vuokra sidottu elinkustannusindeksiin. Edes vuokran jälkeenjääneisyyttä ei ole mahdollista tarkistaa, vuokra onkin huomattavasti pk-seudun keskiarvoa alhaisempi, vaikka asunto on hyvällä paikalla, hyvä ja toimiva. Viime vuodesta vuokra ei noussut senttiäkään ja jos loppuvuosi on taas hulabaloota, kuten on ennustettu niin ei nouse tänäkään vuonna, mutta sen ratkaisee vain ja ainoastaan elinkustannusindeksi, ei mikään muu. Vuokranantaja on intsikka.

        Siinä tulikin oikein malliesimerkki vuokraluuserin itsepetoksesta.

        Jos asumistaso / asunnon kunto muuttuu oleellisesti, esim. putkiremontin seurauksena, se on pätevä peruste vuokrankorotukselle.

        Jos vuokraluuseri luulee, ettei näin ole, niin sitten kuvio toimii tälläviisiin:

        - vuokraluuseri kärvistelee remonttihelvetin (pölyä, meteliä, vesi ei tule eikä mene moneen viikkoon) keskellä vuoden JA MAKSAA

        - kun remontti on valmis, Läski a) ilmoittaa ottavansa asunnon omaan käyttöönsä -> vuokradorka lentää pihalle -> Läski ottaa pian uuden, maksukykyisemmän/haluisemman tilalle
        tai b) pistää kämpän myyntiin

        Huom. tätä peliä ei harrasta pelkästään yksityiset, vaan myös mm. kokonaisia taloja omistavat sijoittajat, kuten vakuutusyhtiöt, maksattavat remontteja lurkeilla ja kun remppa on valmis, niin hups, lurkin postiluukusta kolahtaa kirje, jossa lurkille tarjotaan mahdollisuus a) ostaa asunto omakseen, markkinahintaan tai b) kerätä luunsa.


    • This is fun

      ja vähennät rempat tuloista. Eli lurkki maksaa rempat kahteen kertaan.

      • eipä käy sääliksi

        Ensin lurkki maksaa vuokraa niin paljon että remontti on säästetty etukäteen hänen maksamilla rahoillaan. Remontin jälkeen tehdään asunnon tason nousun vuoksi selkeä vuokran korotus ja lurkki maksaa remontin uudelleen korotettuna vuokrana.


      • kirottuprkele
        eipä käy sääliksi kirjoitti:

        Ensin lurkki maksaa vuokraa niin paljon että remontti on säästetty etukäteen hänen maksamilla rahoillaan. Remontin jälkeen tehdään asunnon tason nousun vuoksi selkeä vuokran korotus ja lurkki maksaa remontin uudelleen korotettuna vuokrana.

        ryöstövuokrasta suuttuneena lurkki ostaa omistusasunnon, heti seuraavana päivänä kylpyhuoneesta löytyy hometta ja seinät kosteusvaurioituneet. Postiluukusta tipahtaa taloyhtiön kirje jossa kerrotaan putki- sähkö, ilmastointi- ja julkisivuremonttien alkavan parin viikon päästä ja asukkaiden on muutettava remontin ajaksi minne sattuu pääsemään. Lurkki rahansa menettäneenä joutuu tyytymään kunnan vuokra-asuntoon ja heti ensimmäisenä yönä edellisen pultsariasukkaan ympäri kyliä jakamilla avaimilla asuntoon tunkeutuu nisti joka tappaa lurkin huumepäissään. Sellainen elämäntarina tällä kertaa.


      • epäitsekäs
        eipä käy sääliksi kirjoitti:

        Ensin lurkki maksaa vuokraa niin paljon että remontti on säästetty etukäteen hänen maksamilla rahoillaan. Remontin jälkeen tehdään asunnon tason nousun vuoksi selkeä vuokran korotus ja lurkki maksaa remontin uudelleen korotettuna vuokrana.

        kun voi maksaa toisen omaa


      • epäitsekäs kirjoitti:

        kun voi maksaa toisen omaa

        ...lapseton sinkkuihminen ostaa oman asunnon ja saa sen juuri kuolinvuoteellaan maksettua, niin meneehän omistusasunto kunnan haltuun. Näin tukee edesmennyt asuntovelallinen vielä naapuruston vuokraslummissa asuneita yhteiskunnan vähäosaisia! Kyllä on hianoo....


      • sitten
        siilisimo kirjoitti:

        ...lapseton sinkkuihminen ostaa oman asunnon ja saa sen juuri kuolinvuoteellaan maksettua, niin meneehän omistusasunto kunnan haltuun. Näin tukee edesmennyt asuntovelallinen vielä naapuruston vuokraslummissa asuneita yhteiskunnan vähäosaisia! Kyllä on hianoo....

        olet tyhmä vuokralainen. Pistäpä taloutesi uuteen uskoon, ala sinäkin vuokraisännäksi ja koe sinäkin remontin huumaa sijoittaessasi putkiremonttiin. Älä jää paitsi sellaisesta, joka tuntuu tällä hetkellä kaukaiselta. Älä tyydy vuokralaisen tylsään osaan maksaa asumisestaan vaan liity " Me haluamme sinullekin asunnon " ideaamme.
        Mieti, sinun tulevaisuutesi on tässä. lämmin katto pään päällä tai vilpola pakastin ulkona.

        Ole oman elämäsi herra. Miksi et maksaisi iloisesti tarjotaksesi jollekin asunnon samaan hintaan kymmeneksi vuodeksi.


      • omassa halvempaa
        siilisimo kirjoitti:

        ...lapseton sinkkuihminen ostaa oman asunnon ja saa sen juuri kuolinvuoteellaan maksettua, niin meneehän omistusasunto kunnan haltuun. Näin tukee edesmennyt asuntovelallinen vielä naapuruston vuokraslummissa asuneita yhteiskunnan vähäosaisia! Kyllä on hianoo....

        Yleensä perillisiä löytyy vaikka rintaperillisiä ei olisikaan.

        Tietysti joku voi jopa ajatella jättämäänsä perintöä, mutta kyllä 99% omistaa siksi että se parantaa asumisen laatua.

        Jos sinkulla meni oman maksamiseen koko ikä, niin lieventääkö tuskaasi se että vuokralla hän olsi ehtinyt maksamaan asuntonsa kolmeen kertaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe