väitellessäsi

viivatiina

idiootin kanssa varo ettei se toinen tee samoin =))

66

639

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyrry

Luulenpa, että on, ja mainio on todellakin! :)) Laittamaton.

• ..........

aforismi kuuluu:
      Väitellessäsi idiootin kanssa,ole varovainen, sillä hän vetää sinut tasolleen ja sitten hakkaa sinut kokemuksellaan.

• Mistä tunnistaa idiootin.
        Ja mistä tietää, kuinka monen mielestä minä olen idiootti.
        Kuulin tuossa livessä ystävältä, että minä poden järjenköyhyyttä, liekkö se jo miten lähellä idioottia.
        Ei se kyllä väittelemään alkanut.

• Parisuhdeoppaat ovat täynnä erilaisia neuvoja rakentavasta riitelystä. Älä mene henkilöön, vaan pysy asiassa, älä kaivele menneitä, vaan riitele vain asiasta, joka on nyt ajankohtainen. Meillä ihmisillä on kuitenkin eräs inhimillinen piirre, me haluamme olla oikeassa ja se aiheuttaa usein sen, että jos mikään ei auta, vedämme aina vain kovempia kortteja esiin. Kun on viisitoista vuotta kuunnellut samoista muinaisista virheistään, alkaa hiljalleen kypsyttää. Vaikka asioista olisi kuinka sovittu, niin riitatilanteessa regressoituminen kaksivuotiaan tasolle tapahtuu sekunnin murto-osassa.

• viivatiina

on ihan älyttömän hyvässä kunnossa.

• viivatiina kirjoitti:

on ihan älyttömän hyvässä kunnossa.

mutta kaikkien kohdalla asiat eivät ole yhtä hyvässä kunnossa. Mutta me valitsemme oman elämäntapamme itse ja ratkaisujen aikakin saattaa olla joskus käsillä.

• viivatiina
        Teotwawki kirjoitti:

mutta kaikkien kohdalla asiat eivät ole yhtä hyvässä kunnossa. Mutta me valitsemme oman elämäntapamme itse ja ratkaisujen aikakin saattaa olla joskus käsillä.

onnellisten tähtien alla.

• 8+16

Mitä tarkoittaa regressoituminen (tulikohan oikein)?

Olet niin sivistynyt ja viisas!

• 12+10
        8+16 kirjoitti:

tuo selvinnyt muka jo asiayhteydestä, mitä tarkottaa regressoituminen??

• :))

• kednah
        12+10 kirjoitti:

tuo selvinnyt muka jo asiayhteydestä, mitä tarkottaa regressoituminen??

Olen tähän maailmaan oppinut että koulutus ei tuo rahaa.
        Korkeastikoulutettu on keskituloinen, jos sitäkään.
        Yrittäjät, menestyvät ovat hyvinkin vaatimattomalla koulupohjalla käsin. Juuri siksi.
        He eivät tiedosta riskejä, hyökkäävät vain kohti niitä.

• 8+16 kirjoitti:

henkistä palautumista lapsen tasolle.

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

henkistä palautumista lapsen tasolle.

;))kovin inhimillistä vain että, melkein kaikki siihen aikuisena syyllistyvät aina väliin
        ...vain harva myöntää... Minusta senkin jos, itsestään huomaa...että, nyt...niin parempi suhtautua sitten itseensä huumorilla ja pyytää anteeksi...kuin olla myötämättä...Itseäni ahdistavat ihmiset jotka ovat AINA oikeassa omasta mielestään eivätkö tee koskaan pienintäkään virhettä....tai aina ovat viilipyttymäisen täydellisiä;))

tsau:Friidu

• Sol57
        kednah kirjoitti:

Yrittäjät, menestyvät ovat hyvinkin vaatimattomalla koulupohjalla käsin. Juuri siksi.

Olipa tuokin nyt kapealaisesti tehty päätelmä;)) Eihän koulutus aina sitä fyrkkaa takaa...mutta, antaa kuitenkin edellytykset. Keskituloinen tänäpäivänä on koulutettu...siinä kanssasi samoilla linjoilla...mutta tuo viimeinen kyllä yrittäjät tiedostavat riskit....erona vaan se että, uskaltavat niitä myös ottaa ehkä keski-vertoa paremmin....Ihmiset me olemme erilaisia...ei meitä samaan muottiin millään voi laittaa....

• Sol57
        viivatiina kirjoitti:

onnellisten tähtien alla.

:)))onnen tyttö....minä taas olen syntynyt tragi-koomisten tähtien alla.... En koskaan edes kovin tarkkaan tiedä mitä huominen tuo tulleessaan..jotenkin vain suunnilleen ja siihenkin laitettava sitten vielä sana ehkäpä;))

• Sol57 kirjoitti:

;))kovin inhimillistä vain että, melkein kaikki siihen aikuisena syyllistyvät aina väliin
        ...vain harva myöntää... Minusta senkin jos, itsestään huomaa...että, nyt...niin parempi suhtautua sitten itseensä huumorilla ja pyytää anteeksi...kuin olla myötämättä...Itseäni ahdistavat ihmiset jotka ovat AINA oikeassa omasta mielestään eivätkö tee koskaan pienintäkään virhettä....tai aina ovat viilipyttymäisen täydellisiä;))

valitettavasti elänyt ihmisen kanssa, joka ei ole tehnyt muuta virhettä kuin ryhtynyt suhteeseen kanssani. On aika rasittavaa elää suhteessa, jossa kaikki on aina jonkun muun vika. Tällaiset täydellisyyttä hipovat ihmiset elävät kummallisessa kuplassa ja kaikki maailman paha tapahtuu heidän ulkopuolellaan ja toisten taitamattomuuden tai tyhmyyden takia.

• Sol57 kirjoitti:

Olipa tuokin nyt kapealaisesti tehty päätelmä;)) Eihän koulutus aina sitä fyrkkaa takaa...mutta, antaa kuitenkin edellytykset. Keskituloinen tänäpäivänä on koulutettu...siinä kanssasi samoilla linjoilla...mutta tuo viimeinen kyllä yrittäjät tiedostavat riskit....erona vaan se että, uskaltavat niitä myös ottaa ehkä keski-vertoa paremmin....Ihmiset me olemme erilaisia...ei meitä samaan muottiin millään voi laittaa....

tutkimuksen, jossa oli mitattu yrittäjien älykkyyttä. Se ei ollut millään lailla poikkeava verrokkeihin verrattuna. Syy siihen, että joku ryhtyy yrittäjäksi ja siinä ehkä menestyy perustuu muihin ominaisuuksiin kuin älykkyyteen. Niitä ominaisuuksia ovat kunnianhimo, riskinottokyky, rahanahneus ja laskutaito. Viimeiseen riittää tosin yhteen-, vähennys-, jako-, ja kertolaskutaito.

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

valitettavasti elänyt ihmisen kanssa, joka ei ole tehnyt muuta virhettä kuin ryhtynyt suhteeseen kanssani. On aika rasittavaa elää suhteessa, jossa kaikki on aina jonkun muun vika. Tällaiset täydellisyyttä hipovat ihmiset elävät kummallisessa kuplassa ja kaikki maailman paha tapahtuu heidän ulkopuolellaan ja toisten taitamattomuuden tai tyhmyyden takia.

kokemuksesta tuon tiedän minäkin. On todella raskasta. Sitä kuplaa kun et saa edes huumorilla oikein puhki millään..tosin tämäkään mies ei nyt ihan niistä pahimmista päästä...mutta, nyt toisinaan kun tapaamme en ihmettele enää....miksi tuo meidän suhteemme ei kestänyt...sitten. Enää tämä piirre ei niin tietenkään ärsytä minuakaan samanlailla. Mutta, edelleen kyllä ihmetyttää...ei vaan tarvetta enää ihmetellä;)) Kun on vapaa tästä ihmisestä itsestään.....

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

tutkimuksen, jossa oli mitattu yrittäjien älykkyyttä. Se ei ollut millään lailla poikkeava verrokkeihin verrattuna. Syy siihen, että joku ryhtyy yrittäjäksi ja siinä ehkä menestyy perustuu muihin ominaisuuksiin kuin älykkyyteen. Niitä ominaisuuksia ovat kunnianhimo, riskinottokyky, rahanahneus ja laskutaito. Viimeiseen riittää tosin yhteen-, vähennys-, jako-, ja kertolaskutaito.

tuo matemaattinen taito;)) on minustakin se joka erottaa minut ja mieheni täysin. Hän on pyörittänyt omaa yritystä...minä en....Vaikka tuon kaupallisen peruskoulutuksen joskus myös olen saanut. Hän on paljon mitenkä sanoisin jollainlailla järkiperäisempi....ja jotenkin hän kärsii siitä enemmän jos, suuntelmiin tulee sitten se pienikin poikkeus...häntä stressaavat aivan eri asiat...itseäni eivät tällaiset seikat harvemmin...hänestä minä suhtaudun elämään turha kevytmielisesti ja minusta taas....hän on jotenkin väliin liiankin raskas soutuinen;))) Saatan hermostua taas tähän puoleen hänessä...tuohon idealismin puutteeseen tai siihen että, asioita katsotaan vain yhdeltä suunnalta ikäänkuin...vaikkakin järkiperäisesti....se täytyy kyllä myöntää...

• Kultaa etsimässä
        kednah kirjoitti:

itselleeni rakkaan niin rahalla ei ole mitään merkitystä koska olen sen tyyppinen että haluan maksaa omat menoni enkä kehtais ottaa vastaan mitään lahjuksia.
        Siis pelkkä raha kuten totesit ja olematon koulutus. Se koulutus ON mulle tärkeää ja älykyys. Siis HEI KAIKKI KÖYHÄT(KIN), ei tarvitse olla köyhä mutta saa olla:)) Mutta tyhmä ja kouluja käymätön EI SAA OLLA!!
        Olenkos nyt vaativa?:) Siis kun en vaadi rahakasta vaan älykästä. Onko niitä? Täällä ei taida olla, mutta missähän mahtais olla?
        Jos joku kertois niin olisin kiitollinen koska suurin osa naisista haluais varmaan tietää mieluummin että missä ne rahakkaat liikkuvat..

• Sol57
        Kultaa etsimässä kirjoitti:

itselleeni rakkaan niin rahalla ei ole mitään merkitystä koska olen sen tyyppinen että haluan maksaa omat menoni enkä kehtais ottaa vastaan mitään lahjuksia.
        Siis pelkkä raha kuten totesit ja olematon koulutus. Se koulutus ON mulle tärkeää ja älykyys. Siis HEI KAIKKI KÖYHÄT(KIN), ei tarvitse olla köyhä mutta saa olla:)) Mutta tyhmä ja kouluja käymätön EI SAA OLLA!!
        Olenkos nyt vaativa?:) Siis kun en vaadi rahakasta vaan älykästä. Onko niitä? Täällä ei taida olla, mutta missähän mahtais olla?
        Jos joku kertois niin olisin kiitollinen koska suurin osa naisista haluais varmaan tietää mieluummin että missä ne rahakkaat liikkuvat..

Et suinkaan ole vaativa? Ihmisen on jo tämän ikäisenä luulisin niin.;))) täysin 100%:sen varma en kyllä vielä..hyväkin tietää mitä haluaa ja mitä toisessa ihmisessä arvostaa... En jaksa oikein uskoa tähänkään kun jotkut sanovat että, vastakohdat vetäävät puoleensa...tai samankaltaisuus takaa jonkun ihmeellisen onnen.

Tiedän vain sen verran...että, rauhassa kandee tutustua siihen toiseen uuteen ihmseen...koska, mitä paremmin alussa tunnet sitten....niin eipähän niitä suuria yllätyksiä sitten ainakaan tule;)) Siis yllätyksiähän tulee...mutta, eivät sitten välttämättä sellaisia mitkä tuo parisuhteen heti kaataisivat jo alkumetreillä....tulevaisuudestahan ja jatkosta kukaan ei voi antaa takuuta...kenelläkään;))) Elämä on aina myös arvaamaton...ja yllätyksiä täynnä..

• Teotwawki kirjoitti:

Niin, yhtenä syynä sille että yrittäjyys on vähenemään päin on mainittu että suomalaisten keskimääräinen koulutustaso on noussut. Korkeasti koulutetut eivät uskalla ottaa samalla tavalla riskejä kuin perus- tai ammattikoulutetut.

Meillä on omaan tarpeeseemme nähden liikaa yliopistoja. Tällä vauhdilla meistä tulee joku Pohjolan Nepal tai Bhutan missä suuri osa väestöstä siirtyy pois aidoilta työmarkkinoilta, siellä munkeiksi, täällä byrokraateiksi, yhtä lailla toisten elätettäviksi.

• Teotwawki kirjoitti:

sitä vartenhan on duunarit. ;)

• viivatiina
        yohuuhkaja kirjoitti:

Niin, yhtenä syynä sille että yrittäjyys on vähenemään päin on mainittu että suomalaisten keskimääräinen koulutustaso on noussut. Korkeasti koulutetut eivät uskalla ottaa samalla tavalla riskejä kuin perus- tai ammattikoulutetut.

Meillä on omaan tarpeeseemme nähden liikaa yliopistoja. Tällä vauhdilla meistä tulee joku Pohjolan Nepal tai Bhutan missä suuri osa väestöstä siirtyy pois aidoilta työmarkkinoilta, siellä munkeiksi, täällä byrokraateiksi, yhtä lailla toisten elätettäviksi.

korkeestikoulutetut saa töitä mitkä meille tavallisille duunareille on kiven alla mulla oli kaks vaihtoehtoo neljätoista vuotta sitten ruveta yrittäjäksi tai jatkaa työttömyyttä ja kun olin pienestä pitäen haaveillut työstä mitä nyt teen niin se oli helppo ratkaisu ja täytyy sanoo että en oo mikään riskin ottaja mutten oo päivääkää katunu ratkaisuani.

• Kultaa etsimässä
        Sol57 kirjoitti:

Et suinkaan ole vaativa? Ihmisen on jo tämän ikäisenä luulisin niin.;))) täysin 100%:sen varma en kyllä vielä..hyväkin tietää mitä haluaa ja mitä toisessa ihmisessä arvostaa... En jaksa oikein uskoa tähänkään kun jotkut sanovat että, vastakohdat vetäävät puoleensa...tai samankaltaisuus takaa jonkun ihmeellisen onnen.

Tiedän vain sen verran...että, rauhassa kandee tutustua siihen toiseen uuteen ihmseen...koska, mitä paremmin alussa tunnet sitten....niin eipähän niitä suuria yllätyksiä sitten ainakaan tule;)) Siis yllätyksiähän tulee...mutta, eivät sitten välttämättä sellaisia mitkä tuo parisuhteen heti kaataisivat jo alkumetreillä....tulevaisuudestahan ja jatkosta kukaan ei voi antaa takuuta...kenelläkään;))) Elämä on aina myös arvaamaton...ja yllätyksiä täynnä..

jkv vaativa. Onko vaativampaa odottaa älyä kuin rahaa? Ihmisen, jossa on sisältöä, kanssa olisi kuitenkin mielenkiintoisempaa taivaltaa elämäänsä kuin vain jonkun yksioikoisen rahasammon kanssa jonka rahoja en edes haluaisi, koska en ole mikään opportunisti.

• Sol57
        yohuuhkaja kirjoitti:

tämä kyllä totta, mieskin minulla lähti tuolle alalle jo 14 vuotiaana aluksi tehden tietysti vain niitä kesätöitä...ja pikku hiljaa sitten täällä kouluttautui aikanaan työn ohessa...kun perusammattikoulutus oli saatu...Nyt vielä minulla haavena se oma snadi kahvila;)) mutta, en ota paineita siitä suinkaan...katsotaan nyt....

Tuohon kehitykseen varmasti tulee muutos, että näitä yliopistotason koulutusta sitten ehkä tullaan muuttamaankin tuolla koulutuspuolella jatkossa...enemmän tällaiseen ammatilliseen koulutukseen pohjautuvaksi..joskus kun näitä keskusteluja on tullut seurattua... Se kyllä sanottava että, tänäpäivänä on mahdollisuuksia paremmin tuolla aikuiskoulutuspuolella sitten myös työn oheessa vielä tämän ikäisenäkin saada sitä lisäkoulutusta.

Suomi ei minustakaan yhtään ainotta byrokraattia enää tarvitsisi....niihin kun minäkin elämäni aikana aivan tarpeeksi joutunut törmäämään näissä oman lapseni kuntoututusasioissa.....ja uskomatonta on isossa kaupungissa nyt tämä...Asiat kyllä hoituvat sähköisesti nyt paremmin....se on sanottava ja jopa myönettävä...Mutta, kun huomaat olevasi tilanteessa jos, se oletkin sinä joka neuvot sitä jonka pitäisi neuvoa sinua;))) niih....joskus....en tiedä...itkenkö vai nauranko....yritän vain hymyillä kauniisti....

• Sol57
        Kultaa etsimässä kirjoitti:

jkv vaativa. Onko vaativampaa odottaa älyä kuin rahaa? Ihmisen, jossa on sisältöä, kanssa olisi kuitenkin mielenkiintoisempaa taivaltaa elämäänsä kuin vain jonkun yksioikoisen rahasammon kanssa jonka rahoja en edes haluaisi, koska en ole mikään opportunisti.

Odota ihmistä;)) En ole koskaan itse törmänyt elämäni aikana mihinkään streotyyppiseen mieheen...kyllä ovat hyvin erilaisia ja toisaalta sitten samankaltaisia....Sellaisia hyvin vahvoja ja itsenäisiä persoonia..kaikki...Ainoa yhteinen tekijä heidän elämässään olen sitten ollut vain minä....mies parat:))) Ihan sääliksi nyt käy....mikä kohtalo....heilläkin...

• yohuuhkaja kirjoitti:

olen jokseenkin samaa mieltä, mutta siitä, miksi länsimaailma tulee näivettymään lienee kuitenkin maailmantalouden rakenteen kapitalisoituminen. Suuret yhtiöt syövät pienemmät ja siirtävät tuotantonsa halpoihin maihin ja meille ei jää enää mitään, mitä tuottaa. Lännen romahdus on alkanut jo ja se tulee kiihtymään seuraavien vuosikymmenien aikana.

• Jassumarke

En voi sillle mitään, että puhut kuin minun suullani. Ilmeisesti olet käynyt näitä elämän polkuja ja siitä "viisastunut" . Näinhän ei aina käy, mutta kuitenkin kaikki on itsestä kiinni. Joko ottaa opikseen tai sitten ei.
        Elämä on kuitenkin aina kaunista, herkkää ja hellää.

• Jassumarke
        Teotwawki kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisiä. Me käyttäydymme juuri siten kun meitä on joskus opetettu. Niin ei pitäisi tehdä vaan miettiä muutama sekunti. Ai perhana, teinkö taas virheen? Sekunti on ajanlaskussamme viive joka pitäisi hyödyntää, ei hävittää.

• Jassumarke
        Teotwawki kirjoitti:

Mutta käytännössä tiedän. 65 vuotias exmieheni perusti yrityksen. Jotenkin tuo kunnianhimo tuntuu tutulta. On laittanut mm laskettelurinteen joka toimii vieläkin. En minä olisi tuohon alkanut jotenkin olisin vain kyhnännyt kylkeen.

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

olen jokseenkin samaa mieltä, mutta siitä, miksi länsimaailma tulee näivettymään lienee kuitenkin maailmantalouden rakenteen kapitalisoituminen. Suuret yhtiöt syövät pienemmät ja siirtävät tuotantonsa halpoihin maihin ja meille ei jää enää mitään, mitä tuottaa. Lännen romahdus on alkanut jo ja se tulee kiihtymään seuraavien vuosikymmenien aikana.

Nooh...en nyt noin pessimistinen kuitenkaan. Kyllähän EU ja Venäjä ja USA voivat tulevaisuudeessa myös tätä rintamaa erilaisin finanssikeinoin myös kääntää edukseen...En vielä jaksa yksin usko että, pelkkä Aasia nyt vaikka tuota kilpailukykyään onkin saavuttanut nyt ihan lähitulevaisuudessa kuitenkaan pystyisi markkinoita yksin omistamaan. ja hallitsemaan. Sen verran iso tämä maailma;)) että kyllä täällä vielä osansa länsimaillakin...sanottavanaan...mutta, kieltämättä huolestunut minäkin...;)) Vaikea uskoa tuo romahduksen nyt kuitekaan vielä ihan omana elinaikanani tapahtuvan...kuitenkaan..mutta kilpailukyky tulee Suomessa kyllä joutumaan koville myös tulevaisuudessa ehkä toisella tavalla...Voihan olla että, eräänlaiselle matokuurille me suomalaisetkin vielä joudumme....niinkuin nyt Puola ja Baltican maat sekä osa Etelä-Euroopan maissa jo ovat...tällähetkellä.

• Jassumarke
        kednah kirjoitti:

Koulutus ei tuo fyrkkaa. Minullakin niitä on kaksi ja muut päälle. Olen ollut myös yrittäjä kertaaa 2.
        Tuon viimeisen lauseesi heitän harakoille:)=

• Teotwawki kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Taitaa suuri osa uusista jättifirmoista joita esimerkiksi äskettäin tietotekniikan vallankumous on maailman kärkeen nostanut olla syntynyt ihan koululaisten ja opiskelijoiden nörttiharrastusten kylkiäisinä. Perin harvan on tarvinnut ensin käydä ne maisterinpaperinsa tai muut tutkintonsa ennen kuin on keksinyt sen suuren rahanarvoisen ideansa joka on sitten poikinut miljoonia tai miljardeja. Firmatkin on perustettu jo kouluaikaan. Se paperi on sitten haettu vähän kuin vakuutuksena, harrastuksena tai kylkiäisenä.

Ja perinteisen teollisuuden puolelta onhan mullakin muuan serkku tms joka ammattikoulun jälkeen alkoi tehdä alihankintana hommia ensimmäiselle työnantajalleen, teki vähän parannuksia ja uusia oivalluksia ja kohta oli iso firma muille myytäväksi. Nyt on jo ajat elellyt pelkillä koroilla ja sijoitustuotoilla, kai niitä muutaman lottovoiton verran vuodessa tulee että tuskin tulee läheskään kaikkea tarvittua.

Hyvä tuote ostetaan sieltä missä niitä tehdään jos muualla ei ole vastaavaa. Se on ainoa tapa kilpailla kiinailmiöitä vastaan. Yliopistotutkinto ei auta tuottamaan keksijöitä. Virat, konsulttitoimistot ja muu paperinpyöritys nielevät nämä koulutusloukkuun itsensä ajaneet maisterit. Eivät he enää käsiään likaa niissä töissä missä keksinnöt päähän pätkähtävät.

• Jassumarke
        Sol57 kirjoitti:

tuo matemaattinen taito;)) on minustakin se joka erottaa minut ja mieheni täysin. Hän on pyörittänyt omaa yritystä...minä en....Vaikka tuon kaupallisen peruskoulutuksen joskus myös olen saanut. Hän on paljon mitenkä sanoisin jollainlailla järkiperäisempi....ja jotenkin hän kärsii siitä enemmän jos, suuntelmiin tulee sitten se pienikin poikkeus...häntä stressaavat aivan eri asiat...itseäni eivät tällaiset seikat harvemmin...hänestä minä suhtaudun elämään turha kevytmielisesti ja minusta taas....hän on jotenkin väliin liiankin raskas soutuinen;))) Saatan hermostua taas tähän puoleen hänessä...tuohon idealismin puutteeseen tai siihen että, asioita katsotaan vain yhdeltä suunnalta ikäänkuin...vaikkakin järkiperäisesti....se täytyy kyllä myöntää...

Siihen tarvitaan tuota kunnianhimoa ja riskinottokykyä, nuo muut voi unohtaa, tulevat sitten jos on tullakseen. Muuten persnetto.

• Sol57
        yohuuhkaja kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Taitaa suuri osa uusista jättifirmoista joita esimerkiksi äskettäin tietotekniikan vallankumous on maailman kärkeen nostanut olla syntynyt ihan koululaisten ja opiskelijoiden nörttiharrastusten kylkiäisinä. Perin harvan on tarvinnut ensin käydä ne maisterinpaperinsa tai muut tutkintonsa ennen kuin on keksinyt sen suuren rahanarvoisen ideansa joka on sitten poikinut miljoonia tai miljardeja. Firmatkin on perustettu jo kouluaikaan. Se paperi on sitten haettu vähän kuin vakuutuksena, harrastuksena tai kylkiäisenä.

Ja perinteisen teollisuuden puolelta onhan mullakin muuan serkku tms joka ammattikoulun jälkeen alkoi tehdä alihankintana hommia ensimmäiselle työnantajalleen, teki vähän parannuksia ja uusia oivalluksia ja kohta oli iso firma muille myytäväksi. Nyt on jo ajat elellyt pelkillä koroilla ja sijoitustuotoilla, kai niitä muutaman lottovoiton verran vuodessa tulee että tuskin tulee läheskään kaikkea tarvittua.

Hyvä tuote ostetaan sieltä missä niitä tehdään jos muualla ei ole vastaavaa. Se on ainoa tapa kilpailla kiinailmiöitä vastaan. Yliopistotutkinto ei auta tuottamaan keksijöitä. Virat, konsulttitoimistot ja muu paperinpyöritys nielevät nämä koulutusloukkuun itsensä ajaneet maisterit. Eivät he enää käsiään likaa niissä töissä missä keksinnöt päähän pätkähtävät.

joo. näinkin se voi mennä myös)) en voi muuta kun yhtyä tuohon mitä kirjoitit..äitini sisaren aviomies aikanaan keksi tämän nosturijutun mitä nyt joka satamassa sovelletaan siis tämän että, nosturit kulkevat näillä kiskoilla oli kyllä koulutukseltaan insinööri tämä mies mutta oivalsi sitten ensimäisenä jotain mitä muut eivät olleet oivaltaneet...( edesmennyt nyt hänkin). Asuivat koko ikänsä Ruotsissa. Ei heillä kyllä koskaan huonosti mennyt..Olivat todella rikkaita meihin muuhun sukuun jotka, asuimme pääosasaisesti Suomessa. Ainut tyttö heilläkin niin, varaa oli sitten kouluttaa sekä Sveitsissä ja USA:ssa...Tämä serkkuni joskus Suomessa käy...niin vähän siinä tuntee itsensä meikäläinenkin itsensä toisen luokan kansalaiseksi....viimeksi tuo tapaaminen kun oli Hotelli Marskissa;)) ja tämä kansainvälinen upea serkkuni kun tyylikkäästi purjehti niitä rappusia alas..;))) siis ilman muuta emme puhuneet sanakaan suomea hänen mies kun puhuu vain englantia....onneksi toinen sisareni oli tuossa tapaamisessa mukana;))) Minä olin pääasiassa hiljaa...

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

Kohta ne palaa takisin kun muuallakin alkaa palkat nousta eikä enää ole niin halpaa työvoimaa.
        Pikkuhiljaa on jo monessa paikassa tajuttu ettei niin halvalla kannata itseään myydä ja koko ajan lisääntyy.
        Ei ne halvat maat ikuisesti ole halpoja, ei nyt ihan meidän työelämän aikana tämä muutos varmaan tapahdu mutta tapahtuu kyllä.

• No Jassuhan se
        Teotwawki kirjoitti:

täydelleen. Ihminen joka on kasvanut olosuhteissa jossa hän on aina oikeassa ja paapotaan. Mitä siitä syntyy. Täydellinen persoona joka ei koskaan ole väärässä.

• sortsitsorrysori

Oli kiva ennen katsella nauravaisia kasvojasi, selvää kuvaa. Tuli itsekin hyvälle tuulelle.

Tämä tästä, anteeksi.

• viivatiina

se vaan ärsytti.

• viivatiina
        viivatiina kirjoitti:

se vaan ärsytti.

palautuu paikalleen katotaan sit koska rupee ärsyttään =))

• sortsit.....
        viivatiina kirjoitti:

palautuu paikalleen katotaan sit koska rupee ärsyttään =))

Anna, sanonko ruman sanan, ärsyyntyä. Jotkuthan täällä ärsyyntyy toisen pilkun paikastakin. :/
        Sitäpaitsi, sun kuvasi oli yksi harvoja kunnon kasvokuvia.

Nyt kyllä muakin ärsyttää täällä.

• Sama ajatus toisin: vain idiootti väittelee idiootin kanssa.

• Korppis

Minulla on tapana lopettaa kun sen toisen idiootin senat menee sakaisin ; )

Muuten työstä käy tämä miettiminen mitä tämä idiootti ottaa mukaan pakaasiin kun ollaan sentäs aika kauan lietsossa. Läppäri on jo pakattu ; )))

• Korppis kirjoitti:

Minulla on tapana lopettaa kun sen toisen idiootin senat menee sakaisin ; )

Muuten työstä käy tämä miettiminen mitä tämä idiootti ottaa mukaan pakaasiin kun ollaan sentäs aika kauan lietsossa. Läppäri on jo pakattu ; )))

Jaa, mitäs muuta siellä tarvitsee kuin passin, hammasharjan ja luottokortin...

Se että sanat sekaantuvat on yleensä osoitus siitä että ajatukset ja puhe/kirjoitus menevät eri tahtiin. Sisällöstä voi sitten tarkemmin päätellä kumpi niistä on toisen edellä.

• Korppis
        yohuuhkaja kirjoitti:

Jaa, mitäs muuta siellä tarvitsee kuin passin, hammasharjan ja luottokortin...

Se että sanat sekaantuvat on yleensä osoitus siitä että ajatukset ja puhe/kirjoitus menevät eri tahtiin. Sisällöstä voi sitten tarkemmin päätellä kumpi niistä on toisen edellä.

Passi hammasharja ja luottokortti, tyypillinen mies. Nainen taas pakkaa arki- ja juhlajutskat, kihartimet, kauneudenhoitovälineet ja kun ikääkin alkaa olla niin pillerit ja reseptit. Tulisi aika kalliiksi uusia kaikki tarpellinen.

Homma hanskassa yksi laukku ruumaan ja yksi sisälle matkustamoon, eiköhän tämä tästä ; )

• Sol57

;)) ex-mieheni äiti minua opasti joskus, viisas antaa aina periksi...? Siis miten niin....;))) Viisautta taas olisi kilpailla siitä kumpi on idioottimaisempi siinä väittelytilanteessa...Siis tästä tittelistä. Menisi sitten pohja pois tältä väittelyltä kokonaan...mutta, tarkkana olisi oltava ei soveltuisi tämä metodi kaikkiin ihmisiin kuitenkin toinen jos, kovin tosikko luonne on....

• 9+20

henkilökohtaisesti ketään "idiootia". Kehitysvammaisia moniakin. Minusta ihmisten nimittely, ja muu vastaava alentava käytös on ala-arvoista.

• viivatiina

sun kirjoitukses mahtoi tarkoittaa mitä yhteistä on sanalla idiootti ja kehitysvammainen ja missä ja kuka on nimitellyt ja ketä.

• Sol57

niin....miten tuo sanan ottaa...jos, sillä tarkoitus loukata toista syvällisesti ja pysyvästi. Enpä käyttäisi. Jos, taas parisuhteessa se sanotaan puolin ja toisin ja toinen todella tunnetaan eipä siitä loukkaantua osaa. varsinkin jos huumori siinä mukana..Itse itsestäni myös tuota sanaa käytän;))) En osaa itselleni loukkaantua..

Sitten sellainen asia kyllä....erisanoilla kun eripainoarvo on riippuen missä olemme kasvaneet ja minkäläisessa kulttuuriympäristössä sitten nämä sanat ikäänkuin itseemme imeneet...näiden sanojen paino-arvo voi hyvinkin poikkeavanlainen myös...tämän olen itse huomanut...se mikä jossain koetaan kevyenä huumorina ja leikkinä on toisella paikkakunnalla totisinta totta... Esim. nyt otan sanan PÖLLÖ ex-miehelleni kerran erehdyin sanomaan että, nyt olet kyllä ihan PÖLLÖ no loukkaantui verisesti....Heillä päin tämä tarkoitti todella syvää loukkausta....täällä taas sellaista lempeäää ja pehmeää rakkaudella tarkoitettua ehkä hieman ihmettelyä...toisen käyttäytymisestä tai sanomisesta...;)))

• Meriläinen

Yks väittelijä näköjään taas palstalla, mie en jaksa.
      Mie ootan kun sielu palajaa taas mun luo, oli niin niin kiire päivä että se jäi jonnekin matkalle.
      Mutta kyllä se sieltä kotiutuu kun vaan oottelen :)

• Maitolaituri tuli mieleen kesäisen heinäntuoksun kera. Lehmät laitumella ja lannan tuoksu.
        Varpaat järven liki ja saunan vastan tuoksu. Koivun oksan korkealle...mieli kyllä. :)

• viivatiina

muuten tarkoitettu mulle.

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

muuten tarkoitettu mulle.

Viesti oli takotettu sulle, muttei se kirjotus:))
        Vaan yks ihminen tuolla taas tehtaili niitä aloituksiaan joissa sitten väittelee kovasti moittien muita palstalaisia ja mie en jaksa edes avata niitä saatikka lukea.

• Meriläinen
        tintti.kotivintti kirjoitti:

Maitolaituri tuli mieleen kesäisen heinäntuoksun kera. Lehmät laitumella ja lannan tuoksu.
        Varpaat järven liki ja saunan vastan tuoksu. Koivun oksan korkealle...mieli kyllä. :)

Kotona on jo :)
        Hyvä ja rauhallinen olo kaiken hässäkkä päivän jälkeen.
        Vaan tosta sun näystäs, tulis jo kesä. Vaikka olen kyllä nauttiinut oikeasta talvestakin:)

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Vaan yks ihminen tuolla taas tehtaili niitä aloituksiaan joissa sitten väittelee kovasti moittien muita palstalaisia ja mie en jaksa edes avata niitä saatikka lukea.

ja oon huomannu tänään joitain joita ei eilen ollu mutta aattelinpahan kysyä että ymmärsin oikein =))

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

ja oon huomannu tänään joitain joita ei eilen ollu mutta aattelinpahan kysyä että ymmärsin oikein =))

Taian painua lukemaan tonne sänkyyn, johon äsken vaihoin lakanat että ois kiva kellahtaa.
        Puhtaana tyttösenä puhtaalle petille ja luulen että uni tulee jo aikaisin.
        Meikä kun ei voi ees päikkäreitä ottaa ne vois yöunet.
        Hyvät illan jatkot :)

• 14+20
        Meriläinen kirjoitti:

kyselen, kun kerta asiastatehen tulit kertomaan. ;) Kuka niitä väittelyaloituksia tehtailee ja miss'ä?

• Meriläinen kirjoitti:

Kotona on jo :)
        Hyvä ja rauhallinen olo kaiken hässäkkä päivän jälkeen.
        Vaan tosta sun näystäs, tulis jo kesä. Vaikka olen kyllä nauttiinut oikeasta talvestakin:)

Aivastus kertaa kolme.

Näppikset basillien peitossa, mutta se tarkoittaa kevättä.
        Talvi on ja oli kaunis, nautittava :)

• mitäkä mies

Hullun ja huippuviisaan ero on hädin tuskin huomattavissa.
      Olen törmännyt tuollaiseen tohtori sykeröön,ensi vaikutelma oli,hullu,mutta kymmen minuutin kuuntelemisen jälkeen huomasin olleeni väärässä.
      Väittely on kivaa,ainakin siihen asti kun toinen kaataa kupillisen herneitä nenäänsä.Ikävä kyllä minulla on tapana saada väittelykumppani suuttumusen valtaan,ainakin puolisko suuttuu silloin kun tuntee kävelevänsä lankulle:)))
      Ja suuttuu vielä enemmän jos minua hymyilyttää(omahyväisesti)

• ei korreloi mielen sairauksien kanssa. Siis onko ihminen lähellä hulluutta, jos on huippulahjakas? Ei siitä ole yhtään vakavasti otettavaa tutkimusta julkaistu.

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

ei korreloi mielen sairauksien kanssa. Siis onko ihminen lähellä hulluutta, jos on huippulahjakas? Ei siitä ole yhtään vakavasti otettavaa tutkimusta julkaistu.

Siitä ei taida olla tutkimusta,mutta se olikin vain minun omakohtainen toteamus.
        Olisikohan se niin että tavallisesta ihmisestä tuntuu viisaan puheet,liian viisailta? Mutta viisas ei huomaa puhuvansa liian vaikesti ymmärrettävitä asioista ja silloin, esim. Meikäläisestä tuntuu siltä kuin kuuntelisi uffo juttuja,kun ei ymmärrä:))

Toisaalta,pitääköhän naisväki meitä hulluina jos puhumme kampiakselin kondensaattorista,joka ei iske tarpeeksi jarruihin kipinää...

Kaikki on suhteellista,varsinkin suhteessa ei kannata kovin paljon puhua tekniikasta,vaan tunteista ja kannattaa vain nyökytellä kun keskustelu viittaa olohuoneen verhojen väriin:))))))

• hairioilmoitus

Moi viivis!

Kaikkein vaikein ja paskamaisin väittelijä ei ole idiootti.

Pahin mahdollinen väittelijävastustaja on valehtelija. Mitä ikinä sanotkin valehtelija ihan pokkana väittää muuta naamallesi.

Itse olen vittumainen mutta rehellinen väittelijä. Rehellisyyteni vuoksi minulla on joskus vaikeuksia ihmisen kanssa joka puhuu paskaa naama peruslukemilla. Ja kun ko. immeinen on vielä ihan kohtuullisen älykäs niin mitä siinä teet?

Pidän sinun tyylistäsi kirjoittaa. Olet vittumainen mutta suorasukainen ja rehellinen. Saat vielä joku päivä sen gambiinapiimän mulle tarjota.

• viivatiina

rupeen huomaan että meissä on paljon samaa kirjoitan just niin kun puhuisinkin jos te kaikki palstalaiset olisitte keskustelemassa ihan mielenkiintoista odottaa sitä meidän pubi iltaa kumpi sanoo viimeisen sanan täytyy vaan toivoo että toi mun mies kestää kahta samanlaista mutta sun täytyy muistaa sit että mää ällöön alapää juttuja muuten oon mukava.

• No tänään kävi näemmä vahinko minullekin. En tosin arvannut että sellaisen löytäisin ylläpidosta.

• idioottia varo, että se toinen ei tee samoin.:-D)))))))))))))))))))))

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      9195
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      37
      4994
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4833
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      198
      3724
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3133
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      42
      2918
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2806
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2523
    9. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      68
      2334
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      172
      2197
    Aihe