Derbi ei ota kierroksia

auttakaaaaaa

Mulla on tollane vanha -97 vuoden derbi, mikä ei millään tahdo ottaa kierroksia. Mopo lähtee käyntiin kun antaa hieman kaasua mutta ryypyllä ei ole mitään vaikutusta, eikä tahdo tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä vaikka sitä on säädetty. Derbiin on ostettu uusi kaasari (14mm vakio, pääsuutin kokoa 53), sylinterisarja, staattori, puola, tulppa ja tulpanhattu. Kaasaria on säädetty vaik kuinka monta kertaa ja kokeiltu monia erikokosia suuttimia mutta ei tahdo toimia. Nyt on epäilyksenä että olisi liian iso tyhjäkäyntisuutin->mutta tämä suutin oli jo aikasemmassa kaasarissa ja tässä uudemmassa kaasarissa vakiona! Voiko tämä vika johtua tuosta suuttimesta vai jostain muusta?

PS. putki on tyhjä ja puhdistettu sisältä. Ja kierrokset ovat HYVIN matalat, mopo ei kulje edes kävelyvauhtia->eli ei ole liian pieni pääsuutin.

50

21201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvittää

      onko vika bensa vai sytytys puolella. Ottaako yhtään enemmän kierroksia kun vaihde on vapaalla ja paikallaan kaasuttaa? Tulpan vois myös ottaa irti ja katsoa onks se kuiva tai märkä ja onko normaalin näköinen, siis vaalean ruskea. Ja nuo vaihdetut osat, onko ne varmasti tuohon sopivia ja osaava henkilö ne vaihtanut?

      • todella

        hyvää kipinää, ja mainitsin tuossa että tulppa on vaihettu... eikä vaikuta onko vaihde vai ei, ja on oikeat osat ja osaava on ne sinne laittanut. epäilen tuota bensapuolta mutta tyhjäkäyntisuutinta odottelen vielä. ei ennen oo missään vehkeessä ollu tämmöstä vikaa.


      • talvi=perseestä
        todella kirjoitti:

        hyvää kipinää, ja mainitsin tuossa että tulppa on vaihettu... eikä vaikuta onko vaihde vai ei, ja on oikeat osat ja osaava on ne sinne laittanut. epäilen tuota bensapuolta mutta tyhjäkäyntisuutinta odottelen vielä. ei ennen oo missään vehkeessä ollu tämmöstä vikaa.

        talvella ku on kylmää ei mullakaan aluks ota kierroksia...
        lämmitä sitä 5min nii toimii


    • ipipiu8ouo

      kokeileppas vaihtaa tuo suutin kokoon 70 niin katotaan sitten uudestaan... tuo sun suutin on aivan liian pieni. leikkaa kiinni jos et vaihda

      • wuirfvtfh

        ....mopo ei leivo pienen suuttimen takii se ei vaa ota huippui sillo kun ei saa TARPEEKSI bensaa, ja pieni suutin on sen takia nyt kiinni koska muuten se saa liikaa bensaa.


      • älfkhgf
        wuirfvtfh kirjoitti:

        ....mopo ei leivo pienen suuttimen takii se ei vaa ota huippui sillo kun ei saa TARPEEKSI bensaa, ja pieni suutin on sen takia nyt kiinni koska muuten se saa liikaa bensaa.

        voi vitun pelle... se TODELLAKIN leiboo pienen suutimen takia! elä tule pätemään kun et näköjään tiedä asiasta mitään.


      • ergerdghaerhah
        älfkhgf kirjoitti:

        voi vitun pelle... se TODELLAKIN leiboo pienen suutimen takia! elä tule pätemään kun et näköjään tiedä asiasta mitään.

        siis joo mopohan toimii bensailma seoksella jossa on öljyä joka voitelee. jos sulla on tuorevoitelu, öljypumppu antaa koko ajan saman määrän öljyä. tällöin jos sulla on liian pieni suutin niin mopo saa vähemmän bensaa mutta sen saman määrän öljyä mitä aijemmin, joten kerro mulle miten se leipoo tos vaihees????????????


      • sdfgdfgdfgd
        ergerdghaerhah kirjoitti:

        siis joo mopohan toimii bensailma seoksella jossa on öljyä joka voitelee. jos sulla on tuorevoitelu, öljypumppu antaa koko ajan saman määrän öljyä. tällöin jos sulla on liian pieni suutin niin mopo saa vähemmän bensaa mutta sen saman määrän öljyä mitä aijemmin, joten kerro mulle miten se leipoo tos vaihees????????????

        voi vittu avittakaa nyt joku? se todellakin leiboo pienen suuttimen takia koska se ei saa tarpeeksi bensaa... loput voit päätellä ite, että miksiköhän se leiboo pienen suuttimen takia


      • mutta, mutta
        ergerdghaerhah kirjoitti:

        siis joo mopohan toimii bensailma seoksella jossa on öljyä joka voitelee. jos sulla on tuorevoitelu, öljypumppu antaa koko ajan saman määrän öljyä. tällöin jos sulla on liian pieni suutin niin mopo saa vähemmän bensaa mutta sen saman määrän öljyä mitä aijemmin, joten kerro mulle miten se leipoo tos vaihees????????????

        Se öljy menee kaasariin ja sekoittuu siellä bensaan, joka menee sylinteriin poltettavaksi. Siis jos kone saa liian vähän bensaa saa se myös vähän öljyä, joka on bensan seassa. Jos öljypumppu pumppaisi öljyn suoraan kampikammioon laakereille, niin kuin joissain moottoreissa, niin voitelu olisi aina sama, riippumatta bensaseoksesta.


      • werwrwerewr
        mutta, mutta kirjoitti:

        Se öljy menee kaasariin ja sekoittuu siellä bensaan, joka menee sylinteriin poltettavaksi. Siis jos kone saa liian vähän bensaa saa se myös vähän öljyä, joka on bensan seassa. Jos öljypumppu pumppaisi öljyn suoraan kampikammioon laakereille, niin kuin joissain moottoreissa, niin voitelu olisi aina sama, riippumatta bensaseoksesta.

        no vittu aja vaan saatana sillä pienellä suuttimella perkele! omapahan on mopos saatana... vittu menee järki kun jaksaa väittää ja väittää vaan vastaan -.-


      • väitä vastaan
        werwrwerewr kirjoitti:

        no vittu aja vaan saatana sillä pienellä suuttimella perkele! omapahan on mopos saatana... vittu menee järki kun jaksaa väittää ja väittää vaan vastaan -.-

        kun tuo oli mun vastaus, vastasin vahingossa tuohon sun viestiin, yritin vaan selostaa, että olen samaa mieltä, siis kone voi leikata kiinni, jos se ei saa tarpeeksi bensaa, koska se saa silloin myös vähemmän öljyä, joka on bensan seassa. Mutta ei se bensan vähyyteen leikkaa, vaan voitelun vähyyteen.


      • fghsdgdfgf
        väitä vastaan kirjoitti:

        kun tuo oli mun vastaus, vastasin vahingossa tuohon sun viestiin, yritin vaan selostaa, että olen samaa mieltä, siis kone voi leikata kiinni, jos se ei saa tarpeeksi bensaa, koska se saa silloin myös vähemmän öljyä, joka on bensan seassa. Mutta ei se bensan vähyyteen leikkaa, vaan voitelun vähyyteen.

        luulin että olit se toinen :P


      • asdqeqweqwetwetwt
        väitä vastaan kirjoitti:

        kun tuo oli mun vastaus, vastasin vahingossa tuohon sun viestiin, yritin vaan selostaa, että olen samaa mieltä, siis kone voi leikata kiinni, jos se ei saa tarpeeksi bensaa, koska se saa silloin myös vähemmän öljyä, joka on bensan seassa. Mutta ei se bensan vähyyteen leikkaa, vaan voitelun vähyyteen.

        Siis, meinaakko et jos ei saa paljon öljyä niin leikkaa kiinni?

        SE RIIPPUU SIITÄ MOOTTORIN KÄYNTINOPEUDESTA!!! Ja jos ei saa paljon bensaa niin käyntinopeuskaan ei ole iso. Ja silloin ei tarvitse paljon voitelua kun ei ole iso käyntinopeus...
        Ihan saman verran öljyä menee kuin bensaakin SAMASSA SUHTEESSA, vaikka olisi pieni suutin.

        Käyttäkää aivoja jääpäät...


      • ghsdfgdsfgsdfg
        asdqeqweqwetwetwt kirjoitti:

        Siis, meinaakko et jos ei saa paljon öljyä niin leikkaa kiinni?

        SE RIIPPUU SIITÄ MOOTTORIN KÄYNTINOPEUDESTA!!! Ja jos ei saa paljon bensaa niin käyntinopeuskaan ei ole iso. Ja silloin ei tarvitse paljon voitelua kun ei ole iso käyntinopeus...
        Ihan saman verran öljyä menee kuin bensaakin SAMASSA SUHTEESSA, vaikka olisi pieni suutin.

        Käyttäkää aivoja jääpäät...

        todellakin! jos kone ei saa tarpeeksi öljyä nii sitten se todellakin leikkaa kiinni


      • nicknick
        ghsdfgdsfgsdfg kirjoitti:

        todellakin! jos kone ei saa tarpeeksi öljyä nii sitten se todellakin leikkaa kiinni

        mulla menee oöjypumpust letku suoraa imukaulaa eikä kaasarii ni ei voi leipasta.. se on derbi senda r racer 2003 vakio imukaula. en tiie onks muissa derbeis samaa.


      • asd dad
        asdqeqweqwetwetwt kirjoitti:

        Siis, meinaakko et jos ei saa paljon öljyä niin leikkaa kiinni?

        SE RIIPPUU SIITÄ MOOTTORIN KÄYNTINOPEUDESTA!!! Ja jos ei saa paljon bensaa niin käyntinopeuskaan ei ole iso. Ja silloin ei tarvitse paljon voitelua kun ei ole iso käyntinopeus...
        Ihan saman verran öljyä menee kuin bensaakin SAMASSA SUHTEESSA, vaikka olisi pieni suutin.

        Käyttäkää aivoja jääpäät...

        Mopo leipoo kiinni kun sylinteri ja mäntö sulaa toisiinsa kiinni. Ja vaikka mopo ei saisi kun pienen tipan bensaa ja riittävästi öljyä nii se ei leivo kiinni. Jos luulet että liian vähän bensaa saava mopo leipoo kii nii mees lukeen kirjoja jossa kerrotaan moottorin toiminnasta.


      • 362
        älfkhgf kirjoitti:

        voi vitun pelle... se TODELLAKIN leiboo pienen suutimen takia! elä tule pätemään kun et näköjään tiedä asiasta mitään.

        juusto..


      • ppaofpw
        älfkhgf kirjoitti:

        voi vitun pelle... se TODELLAKIN leiboo pienen suutimen takia! elä tule pätemään kun et näköjään tiedä asiasta mitään.

        taidat ite olla pelle tuommonen pikku penska tietysti! sillä suuttimella ei ole virkaa vaan sillä kuinka paljon se laittaa sitä 2-t öljyä


      • pko,
        wuirfvtfh kirjoitti:

        ....mopo ei leivo pienen suuttimen takii se ei vaa ota huippui sillo kun ei saa TARPEEKSI bensaa, ja pieni suutin on sen takia nyt kiinni koska muuten se saa liikaa bensaa.

        voi vittu mikä urpo!


      • Anonyymi
        älfkhgf kirjoitti:

        voi vitun pelle... se TODELLAKIN leiboo pienen suutimen takia! elä tule pätemään kun et näköjään tiedä asiasta mitään.

        Mitä rageet paviaani. Asiallisia vastauksia tai hoida lääkitys kuntoon.


      • Anonyymi
        asd dad kirjoitti:

        Mopo leipoo kiinni kun sylinteri ja mäntö sulaa toisiinsa kiinni. Ja vaikka mopo ei saisi kun pienen tipan bensaa ja riittävästi öljyä nii se ei leivo kiinni. Jos luulet että liian vähän bensaa saava mopo leipoo kii nii mees lukeen kirjoja jossa kerrotaan moottorin toiminnasta.

        No jos laihalla käy. Leipoo


    • Niin siis

      Eihän tyhjäkäyntisuutin vaikuta kuin tyhjäkäynnillä, välikierroksilla vaikuttaa neulan asento (jos on luistinkaasari) ja huippukierroksilla pääsuutin. Ensin kannattasi varmaan katsoa, että luisti avautuu kokonaan kun kaasun laittaa pohjaan, bensahana kannattaa myös tarkistaa, että yleensä saa bensaa ja kokeilla sitä isompaa pääsuutinta. Jos olis ajoituslamppu, niin kannattais tarkistaa myös ajoitus, kipinä pitää tulla ennen yläkuolokohtaa.

      • rthjrthtrhrth

        mitään ajoituslamppuuu, ja kyllä toi kaasari ny toimii ku oon kokeillu ja se on aivan uusi. ja omasta mielestäni jos on liian iso tyhjäkäyntisuutin, mopo saa kokoajan sen tyhjäkäyntisuuttimen kautta liikaa bensaa. ja mielestäni tossa jo mainitsin että noita suuttimia on jo kokeiltu ja jos ei ota vakio suuttimella (kokoa 53) kierroksia niin se saa liikaa bensaa, sillä jos on liian pieni pääsuutin niin se alkaa vasta siellä loppupäässä booailemaan. tässä tapauksessa sulla on käytös n.1/4 kaasua, ja kierrokset jää siihen.

        PS. vaikka onki -97 derbistä kyse, tään on aikalailla samalla motilla ja muilla hienouksilla kuin noi uudet...


    • erwa23234rwesd

      nyt on luultavasti vika paikannettu, mopossa on väärä putki! HUOM! ostin tän siis autovahinkoliikkest nii ihmekkös... nyt täl viikol ois tulos giannellin teharii jonka pitäs käydä, et jos ei toimi nii menee kyl sormi suuhun... ja btw, en mä ny pienellä suuttimella herranjumala aja, ku kokeiltii vaa pienempii suuttimii ku mopo sai liikaa bensaa!-->mutta kun vika on putkessa, kierrokset pätkii ja loppuu jossai vaihees, palamaton bensa jää putkeen kun toi ei muodosta sitä vastapainetta ja työntäis kaikki takasi....

      PS. viittitekö kertoo mitä yleensä katotaan katsastukses ku pitäis saada kilpii....

      • kolarimopo

        Tuosta katsastuksesta. Pari skodea oon kilvittäny viime vuonna mitkä ostin AVK:lta. Katsastus hoituu aika nopeasti, ne kattoo että paperit ja numerot täsmää, renkaat on asianmukaiset, jarrut, vilkut ja valot toimii sekä heijastimet ja vasen peili pitää löytyä. Lopuksi koeajo, missä ne tarkistaa navilla huippunopeuden eli ei kannata virittää (ainakaan ennen katsastusta).
        AVK:n vehkeissä pitää vielä olla luovutuspaperit ja valokuvat mukana ja pitää selostaa korjaustoimenpiteet sekä ilmoittaa mistä varaosat on peräisin.
        Rungon olen tarkistanut ennen konttorille menoa ettei siitä tule sanomista.
        Kun rekisteröintikatsastus on hoidettu niin sitten voi samalla ottaa vakuutuksen ja ostaa kilvet mopoon. Paikasta riippuen kilpiin laitto maksaa 80...120 euroa. Näin ainakin pohjois-suomessa.


      • dgaggh
        kolarimopo kirjoitti:

        Tuosta katsastuksesta. Pari skodea oon kilvittäny viime vuonna mitkä ostin AVK:lta. Katsastus hoituu aika nopeasti, ne kattoo että paperit ja numerot täsmää, renkaat on asianmukaiset, jarrut, vilkut ja valot toimii sekä heijastimet ja vasen peili pitää löytyä. Lopuksi koeajo, missä ne tarkistaa navilla huippunopeuden eli ei kannata virittää (ainakaan ennen katsastusta).
        AVK:n vehkeissä pitää vielä olla luovutuspaperit ja valokuvat mukana ja pitää selostaa korjaustoimenpiteet sekä ilmoittaa mistä varaosat on peräisin.
        Rungon olen tarkistanut ennen konttorille menoa ettei siitä tule sanomista.
        Kun rekisteröintikatsastus on hoidettu niin sitten voi samalla ottaa vakuutuksen ja ostaa kilvet mopoon. Paikasta riippuen kilpiin laitto maksaa 80...120 euroa. Näin ainakin pohjois-suomessa.

        En jaksanut lukea kaikkia vastauksia joten en tiedä onko pulma jo ratkennut, mutta mun derbissä oli myös sama otti huonosti kierrosta, niin se kaasarin ja moottorin välinen musta putkilo oli huonosti kiinni ja siitä pääsi ilmaa mukaan, siis aivan vähän, mutta se vaikutti..
        kokeiles työntää se putkilo sinne perälle ja laita se metallirinkula sen päältä kireelle : D
        Jos se ei meinaa pysyä, osta suosiolla uudet klemmarit ja uus putkilo, kun se löystyy ajan myötä.


    • MiKK€

      Mulla on siis peugeot xps enduro -07 4100km ajettu, ja nyt kun ajoin tänään päivällä (varmaan jtn 10 km) nii yhtäkkia kesken kaiken kierrokset tippus "booas" ku kiihdytin mutkasta ja sammuu,sitten ryypyllä ja kauhee potkiminen nii lähtee taas käyntiin (normist lähtee yhel tai kahel potkull),sitten sammutin annoin jäähtyä ja taas toimii noin 10 km ja sitten sama juttu.tää tuntuu tapahtuvan silloin ku moottori tulee nii lämpimäks ett kättä ei voi enää pitää magneeton kopan päällä. (öljyä on ja bensaa on jäähdytin nestettä en kattonu) siispä ylikuumeneeko ja miks (oli muuten jtn 30 astetta ulkona)? kaasarissa paskaa? ilmanputsari tukoss? broidi ajo suuttimella 3000km eli ei pitäis olla oikeen kokonen virejä on 1/2 kureista pois. vastaukset mieluiten tänne: [email protected]
      Kiitos etukäteen!

    • derbiiiiiiiiiiiiiiii

      mulle ostettii iha uus derbi drd racing joku aika sitte riparilahjaks, kesällä käynnisty iha hyvin (ekal tai tokal), mutta nyt ku ilma o viilentyny nii aamusin ei meinaa lähtee mitenkää käyntii, ryypylläki saa vähintää 10 kertaa polkast et käynnistyy, ollaa laitettu uus tulppa, mut ei paljoo vaikuttanu asiaa ja kavereilla lähtee mopot heti käyntii

      • 3+2=32

        vaiha suutin.. huoh. ainahan se talvella pitää olla vähän isompi suutin jotta se kunnolla käynnistyy.. itellä oli ihan sama juttu.. vitutti mutta kun vaihdoin suuttimen 53 sta 66 niin toimi.


    • 34678iufgh

      vittu tääl on kyl urpoo porukkaa.. mulla menee ainaki 2003 sendas imukaulaan öljyt suoraan tuorevoitelu pumpusta sitämukaa kun painaa kaasua. ei vittu leivo vaikka olis suutin kokoa 20 perkele.

      • Sepp1s

        Öljy ei liian pienen suuttimen kanssa vaikuta leikkaamiseen mitenkään, kunhan sitä vain on. laihalla seoksella kone käy kuumempana kuin sopivalla/rikkaalla ja SAATTAA polttaa mäntään reiän.


    • Allrightin Liideri

      TAAAAIIII Se ei saa ilmaa. On ilmanputsarit tukossa. Kokemuksista. TAAAAI Jos se on käytettynä ostettu ja siinä on laiton kierrostenrajotin joka on säädetty tappiin. KOKEMUKSISTA -.-

      • Mannenewman

        Ketä vittua kiinnostaa tollanen 15 vuotiaiden mopojonnejen kapinointi. Täällä on ihmisiä , jostka oikeasti yrittää ratkoa mopon ongelmaansa eikä takerru turhuuksiin.


    • asd asd

      Voi vitun jonnet se todellakin leipoo liian pienen suuttimen takia vaikka sais tarpeeks voitelua,koska lämpö laajentaa mäntää ja sylinteriä,ja laiha seos käy kuumempana kuin rikas. Vaikka ois tuorevoitelu käytössa ja ajat liian pienellä suuttimella niin leipoo,mutta pieniä matkoja voit ajaa ongelmitta,jos tehojen menetys ei haittaa...

      • hfry5

        Niin kova hinku pätemään, että piti ikivanhaan viestiin vastata?


      • hhfgfgff
        hfry5 kirjoitti:

        Niin kova hinku pätemään, että piti ikivanhaan viestiin vastata?

        Kyllä oli itekin pakko tulla kommentoimaan kun Jonnet ei usko, että leipoo kone, jos on liian pieni pääsuutin. Sitten itketään ja kysellään miksi leipoi. Liian laiha ilman ja polttoaineen seos aiheuttaa ylikuumenemisen ja lopputulos on usein fataali, jos ei ajoissa vaiheta isompaa pääsuutinta.


    • derbi4

      mikä voisi olla vikana derbissä joka on derbi senda racer 2003 vuoden kun ajaa joku kilometrin kaasu pohjas täysii ja sit hiljentää nii ei meinaa enää ottaa kierroksii ja booaa ja välillä sammuu ja sit pitää ootta hetken nii lähtee taas käyntii on suutin kokoa 70 ja joku metrakitin tehari

    • derbipoju243

      APUA
      TOS VÄHÄ AIKA SIT DERBI SENDA X-TREME ALKO KÄYMÄÄ SILLEE et ottaa noin abaut 3000-4000 kierrost ja sitt tyssää siihe oon tehny kaiken mitä oon vaa keksiny oon kattonu männän,kammen,neulalaakerin ja kaikki kunnos sit oon kattonu kaasarin läpi putsannu sen bensall kattonu neulal suuttimet läpi kattonu kohon söödöt ja tapin sit oon kattonu kaasarin luistimen ja neulan ja missää ei oo vikaa oon myös kattonu sytytys puolen johdot läpi oon koittanu kahel eri cdi poxil oon vaihtanu tulpan bensat öljyt kaiken mitä vaan keksin mopo on siis derbi senda x-treme siin on metrakit thover tehari putkikaa ei oo tukos hiilikuituläpät 0,03 paksut oon kattonu ni nekää ei ollu puhki sit on viel 90 suutin ja rajottamaton cdi

      • Anonyymi

        Mulla sama, Kato ilmanputsari, sen ku otin pois ja laitoin käymään ni alko kiertää jo 8000- 9000 kierrosta


    • peukkuttaja

      poika ajo mopon talliin seiso siellä 3 päivää ja ei lähe käyntiin otin pakosarjan irti niin lähtee käyntiin kun kaasu pohjassa mutta ei ota kierroksia ei lähteny käyntiin edes työntämällä voi laittaa viestiä suoraan sähkö postiin [email protected]

    • kolaolli

      derpi derpi oi miksi leivoit...

      • kikkelipää

        Derbin meen nyt ostaan,
        derbin mä menen nytten ostaamaan!
        Derbin meen nyt ostaan,
        sen minä menen nyt ostaamaan! 2x

        Nyt mie vihdoin sen derbin sain,
        on se kieltämättä laiska!
        Nyt mie vihdoin sen derbin sain,
        siksi viritän et se ei oo paska! 2x

        Nyt vaan kurit pois otetaan,
        ja suutin isommaks viel vaihdetaan!
        Nyt vaan kurit pois otetaan,
        ja teharikin vielä joskus laitetaan! 2x

        Nyt on derbi pikku vireissä,
        taidan vielä hieman ratastaa!
        Nyt on derbi pikku vireissä,
        toiset mopot ei ees pysy perässä! 2x

        Derbi se vaan jättää,
        muut mopot vois pukata mettään!
        Derbi se vaan jättää,
        rengas lukittuu vakiot ohi vetää! 2x

        Derbi derbi sinne leipoi,
        derbi derbi oi miksi leivoit?! 4x

        DERBI DERBI ON KUITENKIN HYVÄ MOPOOOOO!
        DERBI ON KUITENKIN HYYVÄÄ MOPOO....!


    • Anonyymi

      Mulla on tmmone 11 vuoden derbi. Mopo ei ota kierroksia tai ottaa mutta ei niinkuin pitäisi. Kierrokset nousevat 5tonniin mutta jälkeen pätkii vaan eikä nouse enempää. Kun ajaa niin välillä kierrokset nousevat ja välillä ne eivät nouse sitten yhtään. Mopossa on 17.5mm dellorto kaasari ja leovincen putki ja 122 suutin. Tulppa ja ilmanputsari on vaihdettu ja kaasari putsattu.

      • Anonyymi

        suutin aivan liian iso


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suutin aivan liian iso

        On pienemmilläki suuttimilla kokeiltu ei toimi vitttu vieläkään


    • Anonyymi

      Pitäisihän sen toimia! Kone jos saa bensaa, ilmaa ja kipinän niin kyllähän sen pitää toimia.

    • Anonyymi

      Sytkät on päin persettä ja kampi kammion stefat vuskaa. Laita noi,niin johan rupee pelittää.

    • Anonyymi

      Mopo on fantic caballero casa 2016 ongelma on että ei ota vapaalla, ykkös-, kakkos vaihteella kierroksia loppuun ja röpöttää mikä vois olla vikana? Oisin kiitolline jos sais vastauksen!

    • Okei, Mopo on Fantic Caballero Casa 2016 ja ongelma on että mopo ei saan vapaalla, ykkös- ja kakkos vaihteella kierroksia ois kiva saada apua!?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      85
      2237
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2234
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      11
      1579
    4. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      103
      1445
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1366
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      149
      1228
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      256
      1027
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      943
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      899
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    Aihe