olette kyllä ihme

se siitä sitten

porukkaa! Onkohan kirjoittelijat ollenkaan kuusikymppiä? Taitaa teini-ikäiset jyllätä tälläkin palstalla. Ei yli kuusikymppisillä voi olla kaikkia tuollaisia mielipiteitä, joita täällä kirjoitetaan. Eipä tänne kannata tulla, sama vaikka kirjoittelisi 16 vuotiaiden palstalla!

35

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60+

      Tätä samaa olen vuodenverran pähkäillyt! Jos kaikki yli 70v ja alle 60:set siirrettäisiin omille ikävuosilleen tulisi palstalle oman ikäiset kirjoituksineen.
      Monesti huomaa kuinka vanhoillisesti ajatellaan, ja millaista lapsuus on ollut! Eihän ole kun kun on nipin napin 60v. On ollut opiskelu mahdollisuudet, ammattikoulu ja vapaa- oppilaspaikkoja lahjakkaille lapsille yhteiskouluunkin, moni kunta auttoi vielä matkoissa, kirjansaamisissa, ruokalipuissa jne.
      Amis oli ilmainen, jotain monistusmaksuja veljeni joskus joutui maksamaan.
      Mitään uudelaisuutta ei helposti hyväksytä, linkittäminen onnistuu vain harvalta joten se nyt ainakin heti kiellettävä. Musiikkia vihaa todennäköisesti he jotka eivät sitä osaa ketjuun tuoda!
      Huumorilliset testit ..ei.ei mikä luulet olevasi, tämä on mummojen ja pappojen kunnioittama palsta, pysy pois jne. Puupäät pitää ajaa pois, on tämä meidänkin palsta, menkööt seuraavaan elleivät kestä uudistuksia ja nuorempia joukkoonsa.

      • beessi

        "Monesti huomaa kuinka vanhoillisesti ajatellaan, ja millaista lapsuus on ollut!" Enkö minä nyt ymmärrä, vai... Tämähän siis on 60 palsta, eikö vain? Eikö täällä siis saisi kirjoitella jokainen, oli sitten vanhoillinen tai millaisen lapsuuden tahansa elänyt? Itse ainakin olen erittäin kiinnostuneesti, joskus jopa liikuttuen lukenut joidenkin aidon tuntuisia kertomuksia lapsuudestaan. Toisaalta en juuri koskaan pohdi kirjoittajien taustoja, ellei itse kirjoitus vie siihen suuntaan.
        Tuotakin olen usein ihmetellyt kun täällä joku väittää, ettei linkittämistä hyväksytä, koska ei muka sitä itse osata? Onko käynyt mielessä, että suurin osa tuollaisen osaa tai osaisi, jos viitsisi vähän perehtyä. Saattaa täällä jopa olla alan ammattilaisiakin, tukihenkilöitä, kurssien vetäjiä ym. ... Välillä ajattelen, että joku on verraten hiljattain käynyt jonkun (aloittelijoiden) kurssin ja tuntee itsensä nyt vallan ylivertaiseksi osaajaksi, eikä edes ymmärrä munaavansa itseään.
        Toisten mielestä nuo testit voivat olla vähän turhan lapsellisia, tai ovat niihin jo kyllästyneet vuosia vuosia sitten, mutta en ole kyllä huomannut, että testien ja linkittelyn ystäviä olisi hätistelty pois? Kuten sinä nyt hätistelet puupäitä. Jotkut saattavat ajatella, että täällä on tarkoitus keskustella, ainakin yrittää. Kyllähän linkityskin tietysti joskus puolustaa paikkaansa, päästää helpommalla.


      • 60+
        beessi kirjoitti:

        "Monesti huomaa kuinka vanhoillisesti ajatellaan, ja millaista lapsuus on ollut!" Enkö minä nyt ymmärrä, vai... Tämähän siis on 60 palsta, eikö vain? Eikö täällä siis saisi kirjoitella jokainen, oli sitten vanhoillinen tai millaisen lapsuuden tahansa elänyt? Itse ainakin olen erittäin kiinnostuneesti, joskus jopa liikuttuen lukenut joidenkin aidon tuntuisia kertomuksia lapsuudestaan. Toisaalta en juuri koskaan pohdi kirjoittajien taustoja, ellei itse kirjoitus vie siihen suuntaan.
        Tuotakin olen usein ihmetellyt kun täällä joku väittää, ettei linkittämistä hyväksytä, koska ei muka sitä itse osata? Onko käynyt mielessä, että suurin osa tuollaisen osaa tai osaisi, jos viitsisi vähän perehtyä. Saattaa täällä jopa olla alan ammattilaisiakin, tukihenkilöitä, kurssien vetäjiä ym. ... Välillä ajattelen, että joku on verraten hiljattain käynyt jonkun (aloittelijoiden) kurssin ja tuntee itsensä nyt vallan ylivertaiseksi osaajaksi, eikä edes ymmärrä munaavansa itseään.
        Toisten mielestä nuo testit voivat olla vähän turhan lapsellisia, tai ovat niihin jo kyllästyneet vuosia vuosia sitten, mutta en ole kyllä huomannut, että testien ja linkittelyn ystäviä olisi hätistelty pois? Kuten sinä nyt hätistelet puupäitä. Jotkut saattavat ajatella, että täällä on tarkoitus keskustella, ainakin yrittää. Kyllähän linkityskin tietysti joskus puolustaa paikkaansa, päästää helpommalla.

        Niinhän tämä on 60v palsta -70v asti, siihen väliin näyttää mahtuvan melkein sukupolvi, kun täällä lueskelee. Lupaa kirjoituksilleen en vaatinutkaan vaan sitä teilausta mitä nuoremmat lähtee palstalta pian pois, ja siitä kyllä kirjoitetaan muualla ettei ollut minun keksimää kerrontaa.
        Kerro minulle, missä, koska ja milloin tällä palstalla on keskusteltu? Ei vuoden aikana ainakaan.
        Tämä on lausunta automaatti, vain aniharva vastaa toisilleen senkin pelossa, jos aletaan syytteleen sisäpiiriläisiksi.
        Linkitys voi tukea asiaa, en muutoin niitä itsekään käytä, testit taas huumorillisetkin ovat tuomittu " lapselliseksi" touhuksi, joille itse nauran kovasti.
        Ja ihan varmasti täältä ajetaan uusia tulokkaita pois jos ei kalkkisten ruotuun asetu. Ei tarvitse kuin lukea ketjua niin sen tajuaa.


      • mummeli *********
        beessi kirjoitti:

        "Monesti huomaa kuinka vanhoillisesti ajatellaan, ja millaista lapsuus on ollut!" Enkö minä nyt ymmärrä, vai... Tämähän siis on 60 palsta, eikö vain? Eikö täällä siis saisi kirjoitella jokainen, oli sitten vanhoillinen tai millaisen lapsuuden tahansa elänyt? Itse ainakin olen erittäin kiinnostuneesti, joskus jopa liikuttuen lukenut joidenkin aidon tuntuisia kertomuksia lapsuudestaan. Toisaalta en juuri koskaan pohdi kirjoittajien taustoja, ellei itse kirjoitus vie siihen suuntaan.
        Tuotakin olen usein ihmetellyt kun täällä joku väittää, ettei linkittämistä hyväksytä, koska ei muka sitä itse osata? Onko käynyt mielessä, että suurin osa tuollaisen osaa tai osaisi, jos viitsisi vähän perehtyä. Saattaa täällä jopa olla alan ammattilaisiakin, tukihenkilöitä, kurssien vetäjiä ym. ... Välillä ajattelen, että joku on verraten hiljattain käynyt jonkun (aloittelijoiden) kurssin ja tuntee itsensä nyt vallan ylivertaiseksi osaajaksi, eikä edes ymmärrä munaavansa itseään.
        Toisten mielestä nuo testit voivat olla vähän turhan lapsellisia, tai ovat niihin jo kyllästyneet vuosia vuosia sitten, mutta en ole kyllä huomannut, että testien ja linkittelyn ystäviä olisi hätistelty pois? Kuten sinä nyt hätistelet puupäitä. Jotkut saattavat ajatella, että täällä on tarkoitus keskustella, ainakin yrittää. Kyllähän linkityskin tietysti joskus puolustaa paikkaansa, päästää helpommalla.

        beessi kirjoitti hyvin asiallisen jutun, en voi kehuskella omaa ilmaisu taitoani, mutta kaikkien mielipiteet on olleet kovin mielenkiintoisia. Joskus ihmettelen kirjoittajan mielenliikkeitä kehottaessaan "puupäitten" poistua, herää kysymys ? --> ken onkaan puupää?
        Täällä välillä viljellään " hurttia" huumoria, väliin hiukan "nokitellaan", kaiken kaikkiaan täältä on aivan mukavaa ajan vietettä. Asiaakin tulee tuutin täydeltä, kaikki on elämää ja mielenkiintoista.
        Tämä on yleinen keskustelu palsta, tänne mahtuu kaikki kirjoittelijat mielipiteineen, onhan meillä kaikilla oma arvo maailma, millä mittaamme kukanenkin toistemme kirjoitelmia, siihen on meillä kaikilla oikeus, joten omasta puolestani tovotan kaikki kirjoittajat tervetulleiksi. --------
        " jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen ihminen on tärkeä" ---- lauloi aikoinaan Veikko LAVI , se on myös mottoni !


      • beessi
        60+ kirjoitti:

        Niinhän tämä on 60v palsta -70v asti, siihen väliin näyttää mahtuvan melkein sukupolvi, kun täällä lueskelee. Lupaa kirjoituksilleen en vaatinutkaan vaan sitä teilausta mitä nuoremmat lähtee palstalta pian pois, ja siitä kyllä kirjoitetaan muualla ettei ollut minun keksimää kerrontaa.
        Kerro minulle, missä, koska ja milloin tällä palstalla on keskusteltu? Ei vuoden aikana ainakaan.
        Tämä on lausunta automaatti, vain aniharva vastaa toisilleen senkin pelossa, jos aletaan syytteleen sisäpiiriläisiksi.
        Linkitys voi tukea asiaa, en muutoin niitä itsekään käytä, testit taas huumorillisetkin ovat tuomittu " lapselliseksi" touhuksi, joille itse nauran kovasti.
        Ja ihan varmasti täältä ajetaan uusia tulokkaita pois jos ei kalkkisten ruotuun asetu. Ei tarvitse kuin lukea ketjua niin sen tajuaa.

        Kai se sitten on niin, että me kaikki emme tiedä, millainen 60-70 ikäisille tarkoitetun keskustelupalstan tulisi olla.


      • 60+
        mummeli ********* kirjoitti:

        beessi kirjoitti hyvin asiallisen jutun, en voi kehuskella omaa ilmaisu taitoani, mutta kaikkien mielipiteet on olleet kovin mielenkiintoisia. Joskus ihmettelen kirjoittajan mielenliikkeitä kehottaessaan "puupäitten" poistua, herää kysymys ? --> ken onkaan puupää?
        Täällä välillä viljellään " hurttia" huumoria, väliin hiukan "nokitellaan", kaiken kaikkiaan täältä on aivan mukavaa ajan vietettä. Asiaakin tulee tuutin täydeltä, kaikki on elämää ja mielenkiintoista.
        Tämä on yleinen keskustelu palsta, tänne mahtuu kaikki kirjoittelijat mielipiteineen, onhan meillä kaikilla oma arvo maailma, millä mittaamme kukanenkin toistemme kirjoitelmia, siihen on meillä kaikilla oikeus, joten omasta puolestani tovotan kaikki kirjoittajat tervetulleiksi. --------
        " jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen ihminen on tärkeä" ---- lauloi aikoinaan Veikko LAVI , se on myös mottoni !

        Totta! Jokainen kirjoittaja voi kirjoittaa oman mielipiteensä, vaan MITÄ sillä on keskustelun kanssa tekemistä, sitä minä kyselen?
        Missä on keskustelua, missä ketjussa hassutellaan, älä edes yritä..joko ei vastata tai pyydetään menemään muualle. Miten luette sivuja jos tämä on keksittyä?
        Sanon, et moni on palannut takaisin edelliseen tämän 60 ilottomuuden takia. Nuolemistahan täälä on,iloa ei.
        No minulle taas hetkeksi riitti, palaan 50v pariin, ja vielähän sinne kuulunkin.


      • meikä vaan ,,
        60+ kirjoitti:

        Totta! Jokainen kirjoittaja voi kirjoittaa oman mielipiteensä, vaan MITÄ sillä on keskustelun kanssa tekemistä, sitä minä kyselen?
        Missä on keskustelua, missä ketjussa hassutellaan, älä edes yritä..joko ei vastata tai pyydetään menemään muualle. Miten luette sivuja jos tämä on keksittyä?
        Sanon, et moni on palannut takaisin edelliseen tämän 60 ilottomuuden takia. Nuolemistahan täälä on,iloa ei.
        No minulle taas hetkeksi riitti, palaan 50v pariin, ja vielähän sinne kuulunkin.

        Jaaa,
        En kaipaa tämän kummemoaa keskustelu taitoa, minusta mielipiteen ilmaisukin on keskustelua,
        juttu jatkuu ja jatkuu , juuri mielipiteen ilmaisun johdosta, eikös se juuri ole keskustelua.
        Jos kaipaat jotain eduskunta tyylistä kyselytuntia, A- studio tyylistä aisa pohdiskelua, empä luule täältä sitä löytyvän.
        Itse katson A- studit ym, asia ohjelmat tv: stä, täällä jutut on kevyttä ajan vietettä , asiasta ja asian vierestä. Henkilökohtaisesti viihdyn näillä palstoilla , juttua löytyy laidasta lukien, asiasta ----- seksin ym. höpötyksiin ja siltä väliltä.
        Luulempa tämän olevan juuri tarkoitettukin kaikille meille viihteeksi, huolien purkaantumis tieksi, yksinäisyyden torjuntaan, joskus neuon antajaksi, neuvoa kysyttäessä, siis maan ja taivaan välitä, juttu tokioksi, kukanenkin ottakoon mikä itselle tuntuu hyvältä, kaikki on tervetulleita , myös "narisija" tyytymättömät, iloiset, surulliset, onnelliset, onnettomat, rikkat , köyhät, rakaat , ja vihatut , kaikki , täällä on sen hauskempaa, mitä moni muotoisempia on jutut.
        Jos ei kiinosta aina meillä on lupa poistua, tai olla vastaamatta, itse valikoin ja vastaan vain jos asia tai aihe kiinostaa.


      • Pirre*
        60+ kirjoitti:

        Totta! Jokainen kirjoittaja voi kirjoittaa oman mielipiteensä, vaan MITÄ sillä on keskustelun kanssa tekemistä, sitä minä kyselen?
        Missä on keskustelua, missä ketjussa hassutellaan, älä edes yritä..joko ei vastata tai pyydetään menemään muualle. Miten luette sivuja jos tämä on keksittyä?
        Sanon, et moni on palannut takaisin edelliseen tämän 60 ilottomuuden takia. Nuolemistahan täälä on,iloa ei.
        No minulle taas hetkeksi riitti, palaan 50v pariin, ja vielähän sinne kuulunkin.

        täälä nuoleskellaan ja -miksi, - näitä syytöksiä mie en ymmärrä..


      • -60+
        meikä vaan ,, kirjoitti:

        Jaaa,
        En kaipaa tämän kummemoaa keskustelu taitoa, minusta mielipiteen ilmaisukin on keskustelua,
        juttu jatkuu ja jatkuu , juuri mielipiteen ilmaisun johdosta, eikös se juuri ole keskustelua.
        Jos kaipaat jotain eduskunta tyylistä kyselytuntia, A- studio tyylistä aisa pohdiskelua, empä luule täältä sitä löytyvän.
        Itse katson A- studit ym, asia ohjelmat tv: stä, täällä jutut on kevyttä ajan vietettä , asiasta ja asian vierestä. Henkilökohtaisesti viihdyn näillä palstoilla , juttua löytyy laidasta lukien, asiasta ----- seksin ym. höpötyksiin ja siltä väliltä.
        Luulempa tämän olevan juuri tarkoitettukin kaikille meille viihteeksi, huolien purkaantumis tieksi, yksinäisyyden torjuntaan, joskus neuon antajaksi, neuvoa kysyttäessä, siis maan ja taivaan välitä, juttu tokioksi, kukanenkin ottakoon mikä itselle tuntuu hyvältä, kaikki on tervetulleita , myös "narisija" tyytymättömät, iloiset, surulliset, onnelliset, onnettomat, rikkat , köyhät, rakaat , ja vihatut , kaikki , täällä on sen hauskempaa, mitä moni muotoisempia on jutut.
        Jos ei kiinosta aina meillä on lupa poistua, tai olla vastaamatta, itse valikoin ja vastaan vain jos asia tai aihe kiinostaa.

        Keskustelitko sinä nyt, mielestäsi? Sinä ilmaisit mielipiteesi, et mitään muuta. Tätä juurikin tarkoitan,...keskustelu syntyy vähintään kaksisuuntaisesta kommmunikoinnista ihmisten välillä, sen parempi jos siihen liittyy useampia.
        Kukin tarpeensa mukaan, minulle ei riitä...en aijo jatkossakaan olla vain joku mielipide automaatti, vaan haluan keskustelua, ymmärrätkö MITÄ SE ON?
        Sinä tuskin olet valtuutettu ketään " meiltä" poistumislupaa tarjoilemaan, joten pienempää frofiilia sinullekin.


      • wiiwidear*
        -60+ kirjoitti:

        Keskustelitko sinä nyt, mielestäsi? Sinä ilmaisit mielipiteesi, et mitään muuta. Tätä juurikin tarkoitan,...keskustelu syntyy vähintään kaksisuuntaisesta kommmunikoinnista ihmisten välillä, sen parempi jos siihen liittyy useampia.
        Kukin tarpeensa mukaan, minulle ei riitä...en aijo jatkossakaan olla vain joku mielipide automaatti, vaan haluan keskustelua, ymmärrätkö MITÄ SE ON?
        Sinä tuskin olet valtuutettu ketään " meiltä" poistumislupaa tarjoilemaan, joten pienempää frofiilia sinullekin.

        keskustelua, mie vaan mätän kirjaimia peräkkäin ja siitä ehkä joku lause syntyy.

        Mistä sie hyvä ihminen tahot keskustella?
        Ongelmista kotona, työpaikalla, naapurin kans? Kerro ny toiveesi ja koitetaan sit keskustella, mite sit käyki tääl kirjoittelu osastolla.

        Onks siul kenties hyvä ol, paha ol, kerro, otetaan osaa, mie nyt jo otan osaa...

        Kiinostaako kirjallisuus, minkälainen,
        kenties musiikki, teatteri, käsityöt, sauvakävely, hiihto, luistelu, tanssi judo, mikä???

        Mie laitoin paljo vaihtoehtoja, jospa joku toinen vähä laittas lissää, saatais tää nurjamielinen alottaja purkamaan tuntojaan...


      • yx- runo täti
        wiiwidear* kirjoitti:

        keskustelua, mie vaan mätän kirjaimia peräkkäin ja siitä ehkä joku lause syntyy.

        Mistä sie hyvä ihminen tahot keskustella?
        Ongelmista kotona, työpaikalla, naapurin kans? Kerro ny toiveesi ja koitetaan sit keskustella, mite sit käyki tääl kirjoittelu osastolla.

        Onks siul kenties hyvä ol, paha ol, kerro, otetaan osaa, mie nyt jo otan osaa...

        Kiinostaako kirjallisuus, minkälainen,
        kenties musiikki, teatteri, käsityöt, sauvakävely, hiihto, luistelu, tanssi judo, mikä???

        Mie laitoin paljo vaihtoehtoja, jospa joku toinen vähä laittas lissää, saatais tää nurjamielinen alottaja purkamaan tuntojaan...

        wiiwidear* aika mukava murre sulla, olenko kenties lukenut runojasi, jos -- niin maharattoman mukavia ovat olleet ?
        Oon koittanu tuota 60 lohoruttaa , ei me osata muuta ku sanan silloin sanan tällöin vastata, kummallisempaan keskusteluun ei miusta taija olla, voisin vaikka runolla yrittää heittää, mutta ei kelpaa ei .
        Toi sinun jutussa oli hyvä pointti, sammaa uattelin, että mikähä on huolen aihe, ku ei meikä jutuu kelpaa, summassa en ossaa arvata.
        Mielelläni tyrkyttäisin näitä " viisaita" heh, mielipiteitäni.
        Noooh ,,, huomenna uuuvestaan, jos me oltais hetätty paremmalla jalalla.


      • ???

        ---- parempikos luulet olevasi ----- ? 60


    • jocus*

      Jos otat tämänikäisten mielipiteistä keskiarvon, olet tavoittanut 99 % 60 -palstan mielipiteistä, sen ainoan oikean. On vaikea kuvitella ikäryhmää, joka olisi tasapäisemmin ja kritiikittömämmin omaksunut "yleiseen mielipiteen". Ei tarvita muuta gallupia: Suomi24-palstalta sen voi lukea jokaisesta aloituksesta.

      16-vuotiailla on vielä muitakin kuin iltapäivälehden lööppien mielipiteitä.

      • beessi

        palstan "yleinen mielipide" on vain erittäin pienen joukon mielipide. Asia valitettavasti laajenee, kun nettikeskustelut vedetään mediassa esiin joskus hieman vastuuttomallakin tavalla. Ja kun ryhdittömät päättäjät, jotka toimivat enimmäkseen seuraavia vaaleja silmällä pitäen, rupeavat tavallaan jopa myötäilemään ja mielistelemään nimettömiä nettikirjoittelijoitakin.


    • 65v

      Mene ihmeessä 16 vuotiaitten palstalle jos olet NOIN jälkeen jäänyt kehityksessäsi!
      Minkäs ikänen sinä oikeesti olet? = olis mukava tietää=?

      • ei aloittaja,

        Olen vuodenpäivät totutellut tänne palstalle, silloin tällöin provoillutkin...kas kun 50v sanotaan et tämä on kamalinta mihin voi joutua, keloon kuivuneiden valtakuntaa.!
        Täälä kirjoittelee useita yli 70v ja jos hieman viitsit selaista eripalstoja, he ...huokaus... kirjoittelevat jopa 50v. Aina ja kaikkialla, kyllä jotkut muut on jääneet kehityksestä kuin me tuoreet kuuskymppiset, toukokuussa tulee täyteen...kun sitä kysyit!
        Mene sinä jo vanhempiin, kunnes muuta osannut kertoa , tää justiinsa täällä tulee esiin, se on yksinkertaisuus!


      • tässä hiukan
        ei aloittaja, kirjoitti:

        Olen vuodenpäivät totutellut tänne palstalle, silloin tällöin provoillutkin...kas kun 50v sanotaan et tämä on kamalinta mihin voi joutua, keloon kuivuneiden valtakuntaa.!
        Täälä kirjoittelee useita yli 70v ja jos hieman viitsit selaista eripalstoja, he ...huokaus... kirjoittelevat jopa 50v. Aina ja kaikkialla, kyllä jotkut muut on jääneet kehityksestä kuin me tuoreet kuuskymppiset, toukokuussa tulee täyteen...kun sitä kysyit!
        Mene sinä jo vanhempiin, kunnes muuta osannut kertoa , tää justiinsa täällä tulee esiin, se on yksinkertaisuus!

        Kiva, --- totuttele vaan ---, kuten huomasit , täällä saattaa kukoistaa "hurtti huumori" tai pikku pikku piikit lentää, ne pistää jos annat pistää, koitahan sopeutua 60 - 70v joukkoon, aluksi vanhenemin voi olla vaikeaa hyväksyä, mutta kun et voi estääkkään, pian olet meihin sopeutunut, tervetuloa, puhumaan viisaita , tai höpöttämään turhia ,, aivan itse voit valita linjasi.


      • -60+
        tässä hiukan kirjoitti:

        Kiva, --- totuttele vaan ---, kuten huomasit , täällä saattaa kukoistaa "hurtti huumori" tai pikku pikku piikit lentää, ne pistää jos annat pistää, koitahan sopeutua 60 - 70v joukkoon, aluksi vanhenemin voi olla vaikeaa hyväksyä, mutta kun et voi estääkkään, pian olet meihin sopeutunut, tervetuloa, puhumaan viisaita , tai höpöttämään turhia ,, aivan itse voit valita linjasi.

        juurikin noin haluaisin, että juttu rönsyilisi, vastailtaisiin useamman kerran eli ...keskusteltaisiin...ei ikääntyminen rassaa, vaan se kun on tottunut höpöttelemään , joskus vatsa kipeänä nauramisesesta kun on hyväporukka koolla. Täällä sitä ei tapahdu, kaikki on jotenkin niin tylyä, tyyliin mitä esität...ota pillerisi jne.
        Olen monasti lueskellut 70v palstaa, riidankylväjiä toki sielläkin, vaan sellainen leppoisa henki kuitenkin esim. Kahvipirtissä poiketessa.
        Jo musiikkipalsta nostaa joidenkin tunteet , jonnin joutavaa tälläiällä ym. hyvänen aika musiikkihan on kuin elämän lisuketta, nautintoa.
        Lämmin ajatus sinulle, kirjoituksesi oli ajateltua.


    • yllättänyt?

      Jos on päässyt "hämähäkinseitti" kasvamaan. Huivi tiukasti leuan alla solmussa. Jämähtänyt. Täyttä elämää vitaalisten kuusikymppisten kirjoitukset ärsyttää?

    • hilseen, mäne toiselle palstalle, jos jutut ei miellytä, tai oo muute iisisti, nih, kirjoo´ta nätisti ja myöntele vaan...sillai tekkee ossuuskauppaväki...

    • bumtsibubummmm

      Jos on juuttunut omiin mielipiteisiinsä, puheisiinsa, kuvitelmiin siitä, mitä on keskustelu, kannattaako edes korvaansa lotkauttaa muille? Muuthan ovat silloin ihan varmasti erilaisia, ei-toivottuja, omituisia, kummallisia.

      Me, noin 6-kymppiset, olemme ihan varmasti aika heterogeenistä populaa. Olemme välimaastossa aikuisuutta, ja jo alkavaa vanhuutta. Meillä on paljon tietoa, taitoa, jokaisella omaansa. Toisia on jo alkava vanhuus hidastanut, toisia taas vielä jäljelläoleva nuoruuden liekki lämmittää.

      Miksemme saa olla erilaisia? Mikä pakko meidän kaikkien on kirjoittaa samalla kaavalla? Minä en ainakaan siihen koskaan alistu. Olen minä, minuuttani ei ole kellään muulla. Minun mielipiteeni ovat vain minun, en anna niitä kellekään toiselle. Keskustelun ja mielipiteitten erilaisuuden muovatkoot kukin tykönään, minulle tämä passaa, ihan mainiosti. Kun on vähään tyytyväinen, voi iloita elämästä, ikuisen valituksen sijasta.

      • utelias aatu

        Sen hauskempaa mitä enemmän porukkaa, kuten aikoinaan lapsena leikkiessä, sama pätee nyt vanhanakin.
        Suuressa joukossa tulee hyvin eri mielipiteet ilmi, ihminen jopa opii näkemaaä aisioita eri näkökulmasta, siis " oppia ikä kaikki", ainaki minua kiinnostaa kaikki vielä täällä "tomuisessa" maailmassa.
        Tämä on minun mielipide.


    • Tilja

      ???

      • >>>>>>>>>>>>>>>

        kovin on kankeeta, ??


    • Aurinkoinen paistaa

      on oikea kuusikymppisten palsta? Seniorinetti näyttäisi olevan noin kahdeksankymppisten ikioma hiekkalaatikko, ei ainakaan vireälle kuusikymppsielle tarkoitettu. Kertokaa, missä on oikeasti tämänikäisiä kirjoittamassa?

      Pitää paikkansa, että tämä paslta on todella outo enkä sitä tunnista ikäisteni ( > 60) pitämäksi kuin joidenkin nikkien osalta. Ilmeisesti mukana on paitsi nuorempia nuoria, jotka jostakin syystä halveksivat vanhempia ihmisiä, myös todella iäkkäitä, jotka kuvittelevat vielä olevansa parikymmentä vuotta nuorempia eikä kukaan muka sitä huomaa. Ja sitten paljon sairaita, todella sairaita iästä riippumatta.

      Voi olla myös niin, että kuusikymppiset ovat jo niin lannistettuja, että eivät enää osaa tai halua kirjoittaa tai ovat niitä, jotka aina jaksavat tukka putkella rientää paikasta toiseen. Olenkin tuttavilleni tarjonnut tätä palstaa sellaiseksi,että menkääpä ihmettä katsomaan ja lukekaa miten omituisia ihmiset voivat olla, kun ei nimeä tarvitse paljastaa. Ehkä monet ovat jo hyvin syrjäytyneitä niin nuorina kuin vanhoina, muuta selitystä en keksi tälle omalaatuiselle palstalle. Nyt on kuitenkin niin ihana ilma, että synkeitä juttuja en viitsi pohtia. Jos en muuta niin käynpä täällä silloin tällöin ärsyttämässä tiettyjä tyyppejä, koska en ikäisiäni tapaa näemmä kuitenkaan palstoilla. Hellurei heiluvillenne!

      • jaksamista, hymyä hu

        Kovin oli negatiivinen mielipide näin aurinkoiseksi päiväksi, jospa se aurinko saisi hymyn irtoamaan myös kanssa ihmisille, kaikkea hyvää päivääsi.( "hymyillen huolet voi, helposti heittää pois")
        Täällä tapaa vain mukavia ihmisiä, iloineen suruineen,hyvällä ja pahalla tuulella olevia,kaikki mukavia, kirjoitellaan.


    • RosaLiiin

      Hitsi kun tää on vapaa maa, että voit todella kirjoitella millä palstalla vain haluat. Niin minä teen, oikeasti kuulun 50 , kohta oikeasti tänne,. mutta olen kirjoitellut 70 ja 40 ja jokus16 .
      Asiahan se ratkaisee. Eikä tarvitse lupia kysellä millaisen mielipiteen esittää, jos vain serffi sen hyväksyy.
      Enkä kehtoo täällä tuntitolkulla viipyä, mutta joskus on vain niin hauska kommentoida jotakin juttua niinkuin nyt tätäkin. Senhän on sallittua.

      Jokainen saa ihan rauhassa kirjoitella omana itsenään tai ihan minä henkilönä nyt haluaakaan. Rikkauttahan se vain tällekin palstalle on. eikä toisen mielipide ole sen arvokkaampi kuin toisenkaan.
      Sitä vähän ihmettelen kuinka oikein voit, elämää ja maailmaa nähnyt immeinen, olla noin vihainen tämmöisestä palstasta ja sen keskustelukulttuurista. Jotenkin tuntuu hassulta vouhkata siitä kuinka ihmisten pitäisi tänne osallistua ja kirjoittaa. Pääasiahan on että mahdollismman moni on mukana, kun kerran tälläinenkin pasta on käytössä, eihän sinunkaan tarvitse lukea kaikkea ja keskustella kaikista asioista. No jaa, ehkäpä olet jo häipynyt joillekin fiksummille keskustelupalstoille, vahinko, värittäisit niin mukavasti tätäkin palstaa.

      hyvää päivän jatkoa vaan toivottelee yks puupää

      • maanantaita

        Saa ja pitääkin olla monelta kantilta.Olen myös sitä mieltä,että täällä saa tunteet jyllätä puoleen jos toiseenkin suuntaan.Kohtuuden rajoissa siis.No,kyllähän aikuiset ihmiset nyt käyttäytä osaavat(luulisin)Toisinaan ei kyllä siltä tunnu,pipo kiristää liikaa.Asiallisesti ei kylläkään pysty kauaa keskustelemaan,kun joku tulee ja lapsellisuuttaan sekoittaa pakan,ettei muut saisi keskustella.Kaikilla ei ole sitä keskustelutaitoa ja näinollen eivät sitä muillekaan soisi.Tällaiset "immeiset"pitää vaan jättää huomiotta,eivät kauaa yksistään kiukuttele.Onnistuisikohan tällainen...Ettei kaikenlaiseen herjaan kannattaisi puuttua.Minun pmielipiteeni on tämä.Saapas nähdä,otetaanko kantaa negatiivisesti.Kaikille aurinkoista päivänjatkoa!


    • non-rec

      Voi hyvät hysseröt. Olen kaiken järjen mukaan ikäisteni palstalla, lueskelen ja kirjoittelenkin tänne silloin tällöin. Piti oikein ruveta miettimään, mikä omissa kirjoituksissani on pielessä kun aloittaja niin laajasti antoi ymmärtää, että olemme koko sakki omituisia - sitä kai tuo termi "ihme porukka" tarkoittaa? Minkähänlaista tässä pitäisi ruveta esittämään? Ei kai hemmetti soikoon täällä ole tarkoitus kenenkään mieliksi kirjoitella? Siinä saisikin taipua moneksi ;-DD

      Yhtäkaikki - nyt on ainakin meillä päin aivan mahtava ilma. Tein melkein kahden tunnin hiihtolenkin jäällä. Valitettavasti ladut on sitä ja tätä, mutta hanki kantaa suht mukavasti. Illalla muuta fyysistä harjoitusta peliin, niin pysyy kroppa vireessä ja kunto hyvänä. Ja mieli.

      Tässä alan pikkuhiljaa jatkaa kokoeläkeläisen elämän harjoittelua. Nöyrästi toivon, että en urautuisi niin syvälle omiin "kärrynjälkiini", etten toisenlaisia ihmisiä erlaisine mielipiteineen hyväksyisi. Se olisi jo paha!

      Aurinkoista päivän jatkoa kaikille - joko aloittajan tarkoittamalla Oikeanlaisella Keskustelulla tai ilman.

      • demeter

        pähkäillä tuota aloitusta ja aikaisempaakin, missä meitä syytettiin siitä, ettemme osaa keskustella.
        Eihän tämä kirjoittelu nyt voi olla sellaista vuoropuhelua kuin livenä käyty keskustelu parhaimmillaan on,
        mutta että täällä olisi "jotenkin tylyä" tai "ilotonta" kuulosta minulle oudolta.

        Sellaista draivia, jota kuvittelen aloittajan kaipaavan, en ainakaan itse pysty tuottamaan jo siitä syystä, että olen tuskallisen hidas kirjoittaja. Silti minusta on kiva lukea muiden tekstejä, miettiä niitä ja vaikka sitten mielessään niihin vastailla, ellei ehdi ketjuun mukaan.

        I


    • lopeta turha narin

      lukasin koko ketjun ,,,, ja paskat ,,, tässä nyt pitäis alottajan mieliksi kompuroida ja kumarrella ,,,,, oikein alkaa keskustella , joooooooooo, ja mikähän tämän aloittajan ongelma oikein onkaan ,,,,,,
      onko aloittaja HUOMION KIPEE tyyppi , vai narssisti, minä,, minä ,, minä,, kaikkein naurettavinta on kehoitus olla vastaamatta joillekin,,,,, hahahahaaa , ei parempaa vitsiä oo koskaan kuullu,,,, kirjoittaja pitää pilkannaan muita kirjoittajia, kuule meitä ei komennella me vastaamme juuri niin monelle kuin ITSE haluamme, ,, jos joku ei halua tai tahdo vastata sehän on puhtaasti jokaisen OMA asia , ei voi kuin nauraa .....
      sanompa mielipiteeni ,, kirjoittaja joka kokoajan NARISEE että ei osata keskustella, ei vastata , ja niiedelleen ja niin edelleen , on pöljä, narsiisti, huomion kipee,, luulee olevansa joku PAREMPI tyyppi, ja PAH HAHA , painukoon suolle ,,,,
      seuraavassa komentissa tulee lisää suoria sanoja turhan narisijalle !!

    • hymyä huuleen

      Ihan tavallisia ihmisiä olemme, ja näyttää kaikki olevan. Eipä noita ihmeitäkään ole tullut nähtyä, huumori näyttää kukoistavan suurimmalla osalla ihmisiä, joku änkyrä humalainen välillä höpisee tyhmiä, hätietelee kunnon ihmisiä pois palstalta, mutta menee siinä toisten joukossa, ku antaa sen ärhennellä.

    • viriili vanhus ,,

      Haluaisitko jutella " kalkkiksen" kaa, joka ei ole enään kehitys kelpoinen, vaan olis aina sun kaa samaa mieltä ?

      • beessi

        närkästyä kovasti tuosta vanhus-sanasta ja epäillä sinua teini-ikäiseksi. Olet sinä ihme kaakattaja. Enkös ollutkin kiltti kun tartuin täkyysi ja vastasin?


      • mummoki heh
        beessi kirjoitti:

        närkästyä kovasti tuosta vanhus-sanasta ja epäillä sinua teini-ikäiseksi. Olet sinä ihme kaakattaja. Enkös ollutkin kiltti kun tartuin täkyysi ja vastasin?

        en ny ehi tämän enempää, tuli kiireitä , mutta jatketaan huomenna !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe