Olen sairaanhoidon opiskelija ja teen opinnäytetyön kehitysvammaisten seksuaalisuudesta. Nyt haluasin omakohtaisia kokemuksia,ajatuksia ym kyseisestä aiheesta. Myös kaveripiirin ajatuksia,keskusteluja ym.
Seksuaalisuus
17
765
Vastaukset
- ihmettely
Oletpa löytänyt mielenkiintoisen aiheen opinnäytetyöhösi. Yksi asia minua kuitenkin ihmetyttää: Pyydät kommentteja arkaluontoiseen aiheeseen netissä, kaikille avoimella keskustelupalstalla,kahden rivin viestissä. Ei pahalla, mutta opinnäytetyösi ohjauksesta saa tämän perusteella todella puutteellisen kuvan. Miten olet ajatellut aihetta lähestyä, teetkö kyselyn vai haastatteletko vastaajia?
on älyllisesti pienen lapsen tasolla, eikä sen takia ymmärrä seksistä yhtään sen enempää kuin kana aapisesta
sen sijaan homma toimii, ja toimii myös ymmärrys kyseisen aihepiirin päälle
- JackoNotWacko
Myös kaveripiirin ajatuksia??? Etiikka hoi... Tykkäsitkö itse jos joku kaverisi raapustelisi nettiin omia ajatuksiaan seksiasioistasi, olkoonkin että nyt oli kyse ryhmästä, jonka ajatustoiminta on vajaata.. Asia on tietty eri jos on lupa, mutta kysyykö kovinkaan moni todella kaveriltaan että hei, kirjotapa mielipiteesi mun seksuaalisuudesta oppariin/saanko minä kirjoittaa mielipiteeni yksityisasioistasi yhteen oppariin.. en oikein ymmärrä mitä tällä edes haetaan...
- Allihuuppa23
JackoNotWacko kirjoitti:
Myös kaveripiirin ajatuksia??? Etiikka hoi... Tykkäsitkö itse jos joku kaverisi raapustelisi nettiin omia ajatuksiaan seksiasioistasi, olkoonkin että nyt oli kyse ryhmästä, jonka ajatustoiminta on vajaata.. Asia on tietty eri jos on lupa, mutta kysyykö kovinkaan moni todella kaveriltaan että hei, kirjotapa mielipiteesi mun seksuaalisuudesta oppariin/saanko minä kirjoittaa mielipiteeni yksityisasioistasi yhteen oppariin.. en oikein ymmärrä mitä tällä edes haetaan...
Viestini jäi hieman puutteelliseksi. Tarkoitus on saada kerättyä erillaisia mielipiteitä kyseisestä aiheesta. Kaveripiirillä tarkoitin lähinnä sitä että miten ystävät ottavat/näkevät vammaisen seksuaalisuuden,keskustellaanko siitä yleisesti vai onko se tabu mistä ei puhuta. Ja mielelläni ottaisin vastaan omakohtaisia kokemuksia. Kaikki aineisto käytetään vain työhön ja viestit hävitetään. Laitan s-posti osoitteen johon voi laittaa viestiä. Tarpeen tullen ja halutessa voin ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä- Aiheettomat ja älyllisesti vapaat viestit poistan samantien joten säästä sormiasi äläkä niitä lähetä. Olemme täällä kaikki samanarvoisia!! [email protected]
Allihuuppa23 kirjoitti:
Viestini jäi hieman puutteelliseksi. Tarkoitus on saada kerättyä erillaisia mielipiteitä kyseisestä aiheesta. Kaveripiirillä tarkoitin lähinnä sitä että miten ystävät ottavat/näkevät vammaisen seksuaalisuuden,keskustellaanko siitä yleisesti vai onko se tabu mistä ei puhuta. Ja mielelläni ottaisin vastaan omakohtaisia kokemuksia. Kaikki aineisto käytetään vain työhön ja viestit hävitetään. Laitan s-posti osoitteen johon voi laittaa viestiä. Tarpeen tullen ja halutessa voin ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä- Aiheettomat ja älyllisesti vapaat viestit poistan samantien joten säästä sormiasi äläkä niitä lähetä. Olemme täällä kaikki samanarvoisia!! [email protected]
haluatko tietoa vammaisten vai kehitysvammaisten seksuaalisuudesta siihen ominnäytetyöhösi? kaksi aivan eri asiaa. vai provoatko sä jumalauta?!
onnestasoikeena kirjoitti:
haluatko tietoa vammaisten vai kehitysvammaisten seksuaalisuudesta siihen ominnäytetyöhösi? kaksi aivan eri asiaa. vai provoatko sä jumalauta?!
siis opinnäytetyöhösi
- Allihuuppa23
Ole ystävällinen ja lue ensimmäinen viesti uudelleen jossa se tulee ilmi.Kiitos.
- ihmettely
Allihuuppa23 kirjoitti:
Ole ystävällinen ja lue ensimmäinen viesti uudelleen jossa se tulee ilmi.Kiitos.
Uusimmassa kehitysvammaisten tukiliiton Ketju-lehdessä 2/2010 on useita juttuja seksuaalisuudesta. En haluaisi sortua neuvomaan, mutta löytäisitköhän paremmin vastaajia esimerkiksi Me Itse ry;n, kehitysvammaisten oman yhdistyksen kautta kuin täältä keskustelupalstalta.
- 007 bond
ihmettely kirjoitti:
Uusimmassa kehitysvammaisten tukiliiton Ketju-lehdessä 2/2010 on useita juttuja seksuaalisuudesta. En haluaisi sortua neuvomaan, mutta löytäisitköhän paremmin vastaajia esimerkiksi Me Itse ry;n, kehitysvammaisten oman yhdistyksen kautta kuin täältä keskustelupalstalta.
Allihuupalle. Moi, olet rohkea! Tärkeä aihe ja minä kunnioitan sinun päämäärääsi. Minun mielestä siitä aiheesta voi puhua avoimesti. Niinsanotut normaalit ihmiset puhuvat seksuaalisuudesta avoimesti ja minusta sitä aihetta ei kannata piilotella eikä väheksyä. Minusta kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Minusta Suomalaiset pelkäävät liikaa vammaisia, ulkomaalaiset osaavat lähestyä paremmin vammaisia, tulevat heti puhumaan vaikka eivät tunne. Suomessa sellaista tapahtuu harvoin. Miten saisin sinuun yhteyttä? Minusta olisi kiva jutella lisää aiheesta ja olen valmis vastaamaan kaikkiin kysymyksiin.
007 bond kirjoitti:
Allihuupalle. Moi, olet rohkea! Tärkeä aihe ja minä kunnioitan sinun päämäärääsi. Minun mielestä siitä aiheesta voi puhua avoimesti. Niinsanotut normaalit ihmiset puhuvat seksuaalisuudesta avoimesti ja minusta sitä aihetta ei kannata piilotella eikä väheksyä. Minusta kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Minusta Suomalaiset pelkäävät liikaa vammaisia, ulkomaalaiset osaavat lähestyä paremmin vammaisia, tulevat heti puhumaan vaikka eivät tunne. Suomessa sellaista tapahtuu harvoin. Miten saisin sinuun yhteyttä? Minusta olisi kiva jutella lisää aiheesta ja olen valmis vastaamaan kaikkiin kysymyksiin.
nyt puhuttiin kylläkin kehitysvammaisista, ei vammaisista. aivan helvetin iso ero. Ei pelkästään kirjoitusasussa, vaan myöskin käsitteissä
- Eunukki Z
se o muute jännä, että kehitysvammaisten seksuaalisuus kiinnostaa aikalailla hoitoalan ihmisiä.
Olen kuullut tarinan eräältä hoitotyötätekevältä, jossa kehitysvmmainen mies oli alkanut esittämään tarvettaan kehitysvammalaitoksen naispuoliselle asukkaalle.
Hoitaja oli tullut väliin ja estänyt, koska ilmeisesti naispuolinen osapuoli ei ollut vastannut asiaan myöntyvästi tai ei ollut niin tietoinen, että olisi ollut valmis.
Myöhemmin tämä hoitaja oli kahdenkesken opastanut miespuolista hoidokkia asiaan, ja havainnut ettei tämä osannut kuitenkaan asiaa niin, että olisi kyennyt edes itsetyydytykseen.
Tämä vaan opiksi siitä, että kehitysvammaisen seksuaalisuus aaltoilee ja sen toteuttaminen on vaikeaa...
Mutta entä muut vammaisryhmät. kuten Liikuntavammat.
Ei liikuntaesteisen ihmisen tarpeista kukaa ole kiinnostunut.... oma käsi toimii ja se kait riittää ns.... on yhdenvertaisuuspykälät yms.. ja aina tulee syksy ja talvi... kyllä se siitä se toisten läheisyyden tarve kuolee... ja tarvitsija ajan mukana aikanaan... helpommin ja nopeiten, kun otat testimielessä kehvelin seurustelukumppaniksi. Ainakin saat omakohtaista kokemusta ja näkemystä.
- Maurizio biomassa
Mä muute luulen, että jos joku yrittää seurustelukumppaniksi "kehvelin" kanssa, nii tulee jossai vaiheessa syyte seksuaalisesta häirinnästä ja vajaavaltaisen ihmisen hyväksikäytöstä! Siis niin sanotulle normille ihmiselle...
Ja muutenki katsotaan vinoon! Maurizio biomassa kirjoitti:
Mä muute luulen, että jos joku yrittää seurustelukumppaniksi "kehvelin" kanssa, nii tulee jossai vaiheessa syyte seksuaalisesta häirinnästä ja vajaavaltaisen ihmisen hyväksikäytöstä! Siis niin sanotulle normille ihmiselle...
Ja muutenki katsotaan vinoon!Luulet aivan oikein. Näin siinä käy terveelle, ja myös liikuntarajoitteisellekin, jos mennään kehitysvammaista pokailemaan. Näin se vain on, yrittäkää kehareiden sukulaiset ja muut fanit ymmärtää. Ei tässä kohtaa oo kyse syrjinnästä
- Prominent
Luulet aivan oikein. Näin siinä käy terveelle, ja myös liikuntarajoitteisellekin, jos mennään kehitysvammaista pokailemaan. Näin se vain on, yrittäkää kehareiden sukulaiset ja muut fanit ymmärtää. Ei tässä kohtaa oo kyse syrjinnästä
Latvaköyhät lajittelevat vammaisia ihmisiä jälleen kerran.
Vastenmielisin luonnevinoutuma vammaisten keskuudessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225224- 254388
- 282531
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184