Tukiperhetoiminta Jyväskylässä

kokemuksia?

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia tukiperhe toiminnasta Jyväskylän seudulla.
Niin tukiperheinä toimivilta kuin tukiperheestä apua saavilta.

Onko ollut vaikea saada tukiperhettä/ onko kestänyt kauan saada?
Kuinka usein lapset vierailevat tukiperheessä?

Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaisi, vaikea kysellä kun en paljon toiminnasta tiedä..

10

2333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukiemo

      Tukiperheitä on ilmeisen vaikea saada, kun jonot ovat pitkät. Lapset vierailevat tarpeesta riippuen kerran tai kaksi kertaa kuussa. Koulutuksia järjestään ja niistä saa lisää tietoa, eikä ole pakko ryhtyä tukivanhemmaksi vielä sittenkään, jos siltä tuntuu.

    • Jyväskylä tökkii

      valmiit ottamaan tukilapsia Jyväskylästä,vaan niitä ei meille sieltä annettu. Me olemme liian iso perhe heidän mielestään, mutta naapurikaupunki kävi ja hyväksyi meidät ja nyt ollaan 3lapsen tukiperhe ja pian kuulema saadaan uusia lapsia,ovat saaneet niin hyvää palautetta meistä.Jees.

      • Ihmisarvoa!

        Kennelit alas! Eivät ole ihmisarvoisia kasvupaikkoja, koska lasten sukulaiset yritetään kaikin keinoin saada kuvioista pois. Kenneleiden toiminta on salamyhkäistä. Hyvä Jyväskylä. Kerrankin!

        Ehkä tukilapsille on järjestetty jotain - muiden lähes kymmenen lapsen kustannuksella - jotta saadaan hyvää palautetta. Kieroilua!


      • jotakin rotia
        Ihmisarvoa! kirjoitti:

        Kennelit alas! Eivät ole ihmisarvoisia kasvupaikkoja, koska lasten sukulaiset yritetään kaikin keinoin saada kuvioista pois. Kenneleiden toiminta on salamyhkäistä. Hyvä Jyväskylä. Kerrankin!

        Ehkä tukilapsille on järjestetty jotain - muiden lähes kymmenen lapsen kustannuksella - jotta saadaan hyvää palautetta. Kieroilua!

        ihmiskauppaa. Yksi kunta ei anna enää laittaa lapsia, niin nämä kauppiaat kääntyvät toisen kunnan puoleen. Kuulin eräästä, jonne Laukaan kunta ei enää suositellut sijoitettavaa (oli paljon lapsia ja sijaisvanhemmat sairaalloisia) niin nämä hyväkkäät ottivat pienen lapsen Tampereelta. Samoihin aikoihin yksi potkaistiin pellolle, kuin vanha rätti.

        Loistavaa. Jonnekin pitäisi saada rekisteri, missä sijaisperheiden tilanne on kartoitettuna, ja jokaisen kunnan pitäisi sitä noudattaa.

        Kornia, että lapsia onb noin kymmenen, joisa 4 alle kouluikäist, ja on tilanteita, joilloin sijaisvanhempi ei juuri pääse kävelemään. Vai mitä?


      • lkjljhh
        jotakin rotia kirjoitti:

        ihmiskauppaa. Yksi kunta ei anna enää laittaa lapsia, niin nämä kauppiaat kääntyvät toisen kunnan puoleen. Kuulin eräästä, jonne Laukaan kunta ei enää suositellut sijoitettavaa (oli paljon lapsia ja sijaisvanhemmat sairaalloisia) niin nämä hyväkkäät ottivat pienen lapsen Tampereelta. Samoihin aikoihin yksi potkaistiin pellolle, kuin vanha rätti.

        Loistavaa. Jonnekin pitäisi saada rekisteri, missä sijaisperheiden tilanne on kartoitettuna, ja jokaisen kunnan pitäisi sitä noudattaa.

        Kornia, että lapsia onb noin kymmenen, joisa 4 alle kouluikäist, ja on tilanteita, joilloin sijaisvanhempi ei juuri pääse kävelemään. Vai mitä?

        sekaisin...Tämä keskustelu koski tukiperhetoimintaa ei sijaisvanhemmutta. Tukiperheessä kyläileviä lapsia ei ole sijoitettu eikä sen paremmin huostaanotettukaan. Eikä tukiperhetoiminta vieraannuta sukulaisia lapsesta, päin vastoin on tarkoitus mahdollistaa pieni hengähdyshetki sellaiselle äidille, jolla noita "tukevia" läheisiä ole lähellä omasta takaa.


      • muijat rahastaa
        lkjljhh kirjoitti:

        sekaisin...Tämä keskustelu koski tukiperhetoimintaa ei sijaisvanhemmutta. Tukiperheessä kyläileviä lapsia ei ole sijoitettu eikä sen paremmin huostaanotettukaan. Eikä tukiperhetoiminta vieraannuta sukulaisia lapsesta, päin vastoin on tarkoitus mahdollistaa pieni hengähdyshetki sellaiselle äidille, jolla noita "tukevia" läheisiä ole lähellä omasta takaa.

        on löydyttävä muista, kuin kenneleistä. Sellaisista paikoista ei ole kenellekään muuta, kuin haittaa. Varsinkin kaikille niihin joutuville lapsille.

        Vaikka olisi vanhemmille hyötyä, pitää jotain hyötyä tulla lapsillekin. Lasten paikka ei ole tuki- kriisi- sijais- kenneleissä. Nimimerkillä kokemusta on - valitettavasti. Olen nähnyt tuollaisessa järkyttävässä paikassa paljon lasten kärsimystä. niissa hallitaan kurilla ja määräämisellä. lapsety eivät voi kuulemma nostaa sormeaankaan, ettei muija tiedä (silloin, kuin viitsii olla kotonaan).


      • lkjljhh kirjoitti:

        sekaisin...Tämä keskustelu koski tukiperhetoimintaa ei sijaisvanhemmutta. Tukiperheessä kyläileviä lapsia ei ole sijoitettu eikä sen paremmin huostaanotettukaan. Eikä tukiperhetoiminta vieraannuta sukulaisia lapsesta, päin vastoin on tarkoitus mahdollistaa pieni hengähdyshetki sellaiselle äidille, jolla noita "tukevia" läheisiä ole lähellä omasta takaa.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Nyt alettiin taas heittämään lokaa turhaan toisten niskaan. Miksi täällä ei voida keskustella asioista asiallisesti ilman haukkumisia?


      • roskat piiloon
        indicis kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Nyt alettiin taas heittämään lokaa turhaan toisten niskaan. Miksi täällä ei voida keskustella asioista asiallisesti ilman haukkumisia?

        joista niistäkin pitää voida keskustella. Teille on varmaan mieluisaa, jos mitään epäkohtia ei oteta esiin. ne ovat kuitenkin ne ensimmäiset asiat, mihin pitää kiinnittää huomiota ns. paremmissa perheissä eli sijaisperheissä.

        Pitääkö lakaista mattojen alle?


    • mie vuan

      Olin nuorempana tukihenkilö n. 10-vuotiaalle tytölle niin, että tapasimme kaupungilla tai minun luonani 3-4 kertaa kuussa. Ei siis yöpynyt luonani. Tapaamisiin sain kulukorvauksen, joka oli tarkoitettu esimerkiksi ruokaan, askartelutarvikkeisiin ja pääsylippuihin. Summia en muista, mutta esimerkiksi elokuvissa pystyi käymään kerran kuussa jos muut kerrat edullisia. Leivoimme, tuunasimme vaatteita, kyselin kokeisiin ja toisinaan olimme elokuvissa.

      Olen ollut myös vammaisen pojan tukihenkilö. Se kuvio ei toiminut, koska poika ei pystynyt yöpymään meillä ja pojan äiti taas ei pystynyt "pakenemaan" niin että olisin ollut pojan kotona. Jonkin aikaa kokeilimme niin, että olin pojan kanssa pe illan ja la aamusta su iltaan perheen kotona, mutta ei onnistunut.

      Kaupungin puolelta on ollut asiallista ja hyvää toimintaa molemmissa tapauksissa.

      • rtyujbgyujnhb

        Minä olen olen ollut nyt tän vuoden alusta tukiperheenä 3 lapselle. Tulevat kerran kuukaudessa viikonlopuksi tänne, ja kesälomalla viikoksi.
        Hakeuduin Pelastakaa lapset ryn sivuille ja ilmottauduin sinne, kävin kurssin, ja pian löytyi sopiva perhe, joka tarvitsi apua.
        Suosittelen hakeutumaan tuonne Pelastakaa lapset ryn toimintaan, siellä on pitkä jono perheitä jotka tarvitsisivat apua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe