Kiinnostaisi kuulla kokemuksia tukiperhe toiminnasta Jyväskylän seudulla.
Niin tukiperheinä toimivilta kuin tukiperheestä apua saavilta.
Onko ollut vaikea saada tukiperhettä/ onko kestänyt kauan saada?
Kuinka usein lapset vierailevat tukiperheessä?
Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaisi, vaikea kysellä kun en paljon toiminnasta tiedä..
Tukiperhetoiminta Jyväskylässä
10
2177
Vastaukset
- tukiemo
Tukiperheitä on ilmeisen vaikea saada, kun jonot ovat pitkät. Lapset vierailevat tarpeesta riippuen kerran tai kaksi kertaa kuussa. Koulutuksia järjestään ja niistä saa lisää tietoa, eikä ole pakko ryhtyä tukivanhemmaksi vielä sittenkään, jos siltä tuntuu.
- Jyväskylä tökkii
valmiit ottamaan tukilapsia Jyväskylästä,vaan niitä ei meille sieltä annettu. Me olemme liian iso perhe heidän mielestään, mutta naapurikaupunki kävi ja hyväksyi meidät ja nyt ollaan 3lapsen tukiperhe ja pian kuulema saadaan uusia lapsia,ovat saaneet niin hyvää palautetta meistä.Jees.
- Ihmisarvoa!
Kennelit alas! Eivät ole ihmisarvoisia kasvupaikkoja, koska lasten sukulaiset yritetään kaikin keinoin saada kuvioista pois. Kenneleiden toiminta on salamyhkäistä. Hyvä Jyväskylä. Kerrankin!
Ehkä tukilapsille on järjestetty jotain - muiden lähes kymmenen lapsen kustannuksella - jotta saadaan hyvää palautetta. Kieroilua! - jotakin rotia
Ihmisarvoa! kirjoitti:
Kennelit alas! Eivät ole ihmisarvoisia kasvupaikkoja, koska lasten sukulaiset yritetään kaikin keinoin saada kuvioista pois. Kenneleiden toiminta on salamyhkäistä. Hyvä Jyväskylä. Kerrankin!
Ehkä tukilapsille on järjestetty jotain - muiden lähes kymmenen lapsen kustannuksella - jotta saadaan hyvää palautetta. Kieroilua!ihmiskauppaa. Yksi kunta ei anna enää laittaa lapsia, niin nämä kauppiaat kääntyvät toisen kunnan puoleen. Kuulin eräästä, jonne Laukaan kunta ei enää suositellut sijoitettavaa (oli paljon lapsia ja sijaisvanhemmat sairaalloisia) niin nämä hyväkkäät ottivat pienen lapsen Tampereelta. Samoihin aikoihin yksi potkaistiin pellolle, kuin vanha rätti.
Loistavaa. Jonnekin pitäisi saada rekisteri, missä sijaisperheiden tilanne on kartoitettuna, ja jokaisen kunnan pitäisi sitä noudattaa.
Kornia, että lapsia onb noin kymmenen, joisa 4 alle kouluikäist, ja on tilanteita, joilloin sijaisvanhempi ei juuri pääse kävelemään. Vai mitä? - lkjljhh
jotakin rotia kirjoitti:
ihmiskauppaa. Yksi kunta ei anna enää laittaa lapsia, niin nämä kauppiaat kääntyvät toisen kunnan puoleen. Kuulin eräästä, jonne Laukaan kunta ei enää suositellut sijoitettavaa (oli paljon lapsia ja sijaisvanhemmat sairaalloisia) niin nämä hyväkkäät ottivat pienen lapsen Tampereelta. Samoihin aikoihin yksi potkaistiin pellolle, kuin vanha rätti.
Loistavaa. Jonnekin pitäisi saada rekisteri, missä sijaisperheiden tilanne on kartoitettuna, ja jokaisen kunnan pitäisi sitä noudattaa.
Kornia, että lapsia onb noin kymmenen, joisa 4 alle kouluikäist, ja on tilanteita, joilloin sijaisvanhempi ei juuri pääse kävelemään. Vai mitä?sekaisin...Tämä keskustelu koski tukiperhetoimintaa ei sijaisvanhemmutta. Tukiperheessä kyläileviä lapsia ei ole sijoitettu eikä sen paremmin huostaanotettukaan. Eikä tukiperhetoiminta vieraannuta sukulaisia lapsesta, päin vastoin on tarkoitus mahdollistaa pieni hengähdyshetki sellaiselle äidille, jolla noita "tukevia" läheisiä ole lähellä omasta takaa.
- muijat rahastaa
lkjljhh kirjoitti:
sekaisin...Tämä keskustelu koski tukiperhetoimintaa ei sijaisvanhemmutta. Tukiperheessä kyläileviä lapsia ei ole sijoitettu eikä sen paremmin huostaanotettukaan. Eikä tukiperhetoiminta vieraannuta sukulaisia lapsesta, päin vastoin on tarkoitus mahdollistaa pieni hengähdyshetki sellaiselle äidille, jolla noita "tukevia" läheisiä ole lähellä omasta takaa.
on löydyttävä muista, kuin kenneleistä. Sellaisista paikoista ei ole kenellekään muuta, kuin haittaa. Varsinkin kaikille niihin joutuville lapsille.
Vaikka olisi vanhemmille hyötyä, pitää jotain hyötyä tulla lapsillekin. Lasten paikka ei ole tuki- kriisi- sijais- kenneleissä. Nimimerkillä kokemusta on - valitettavasti. Olen nähnyt tuollaisessa järkyttävässä paikassa paljon lasten kärsimystä. niissa hallitaan kurilla ja määräämisellä. lapsety eivät voi kuulemma nostaa sormeaankaan, ettei muija tiedä (silloin, kuin viitsii olla kotonaan). lkjljhh kirjoitti:
sekaisin...Tämä keskustelu koski tukiperhetoimintaa ei sijaisvanhemmutta. Tukiperheessä kyläileviä lapsia ei ole sijoitettu eikä sen paremmin huostaanotettukaan. Eikä tukiperhetoiminta vieraannuta sukulaisia lapsesta, päin vastoin on tarkoitus mahdollistaa pieni hengähdyshetki sellaiselle äidille, jolla noita "tukevia" läheisiä ole lähellä omasta takaa.
Olen kanssasi samaa mieltä. Nyt alettiin taas heittämään lokaa turhaan toisten niskaan. Miksi täällä ei voida keskustella asioista asiallisesti ilman haukkumisia?
- roskat piiloon
indicis kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Nyt alettiin taas heittämään lokaa turhaan toisten niskaan. Miksi täällä ei voida keskustella asioista asiallisesti ilman haukkumisia?
joista niistäkin pitää voida keskustella. Teille on varmaan mieluisaa, jos mitään epäkohtia ei oteta esiin. ne ovat kuitenkin ne ensimmäiset asiat, mihin pitää kiinnittää huomiota ns. paremmissa perheissä eli sijaisperheissä.
Pitääkö lakaista mattojen alle?
- mie vuan
Olin nuorempana tukihenkilö n. 10-vuotiaalle tytölle niin, että tapasimme kaupungilla tai minun luonani 3-4 kertaa kuussa. Ei siis yöpynyt luonani. Tapaamisiin sain kulukorvauksen, joka oli tarkoitettu esimerkiksi ruokaan, askartelutarvikkeisiin ja pääsylippuihin. Summia en muista, mutta esimerkiksi elokuvissa pystyi käymään kerran kuussa jos muut kerrat edullisia. Leivoimme, tuunasimme vaatteita, kyselin kokeisiin ja toisinaan olimme elokuvissa.
Olen ollut myös vammaisen pojan tukihenkilö. Se kuvio ei toiminut, koska poika ei pystynyt yöpymään meillä ja pojan äiti taas ei pystynyt "pakenemaan" niin että olisin ollut pojan kotona. Jonkin aikaa kokeilimme niin, että olin pojan kanssa pe illan ja la aamusta su iltaan perheen kotona, mutta ei onnistunut.
Kaupungin puolelta on ollut asiallista ja hyvää toimintaa molemmissa tapauksissa.- rtyujbgyujnhb
Minä olen olen ollut nyt tän vuoden alusta tukiperheenä 3 lapselle. Tulevat kerran kuukaudessa viikonlopuksi tänne, ja kesälomalla viikoksi.
Hakeuduin Pelastakaa lapset ryn sivuille ja ilmottauduin sinne, kävin kurssin, ja pian löytyi sopiva perhe, joka tarvitsi apua.
Suosittelen hakeutumaan tuonne Pelastakaa lapset ryn toimintaan, siellä on pitkä jono perheitä jotka tarvitsisivat apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273413- 402217
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352158Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71907Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421528- 381339
- 1271242
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131109