pyhiinvaellusmatkan Suomeen. Olemme erikoistuneet mitäänsanomattomien matkojen järjestämiseen.
Matkaohjelma:
Ensin tutustumme Vantaan Vaaralan typerään 1970-luvun kolmion muotoiseen kirkkoon vain todetaksemme, että mitään niin mautonta emme ole aiemmin nähneet.
Sitten siirrymme Turkuun kuuntelemaan arkkipiispa Jukka Paarman esitelmää Miksi kirkko vitkuttelee Luther säätiön jäsenten erottamisessa evankelisluterilaisen kirkon jäsenyydestä.
Seuraavana on ohjelmassa haukotuttavan tylsä demonstraatio eli näytelty versio Galileo Galilein kuulustelusta inkvisition edessä: sanoiko hän todella, että se pyörii sittenkin.
Ja lopuksi kirkkoherra Marja-Sisko Aalto kertoo meille nykypäivän inkvisitiosta.
Tervetuloa mukaan.
Matkatoimisto Teo järjestää
68
441
Vastaukset
- Uskomaton tyyppi
Jotta matka ei nyt kuitenkaan täysin tylsä ja mitäänsanomaton olisi, niin ehdottaisin samaa kuin yleensä joihinkin eksoottisiin paikkoihin matkustettaessa, eli tutustumista paikallisiin riitteihin ja tapoihin.
Siinä mielessä reissun voisi päättää lestadiolaisiin suviseuroihin.Välissä voisi piipahtaa myöhempien aikojen jeesuxen krixtuxen kirkossa kurkkaamassa mitä helvettiä ne siellä mesoo. Yksin kun en uskalla ja kovasti asia vaivaa. Sillee porukalla ois turvallisempaa :)
missxcessive kirjoitti:
Välissä voisi piipahtaa myöhempien aikojen jeesuxen krixtuxen kirkossa kurkkaamassa mitä helvettiä ne siellä mesoo. Yksin kun en uskalla ja kovasti asia vaivaa. Sillee porukalla ois turvallisempaa :)
huomioon toivomuksenne.
- Uskomaton tyyppi
Teotwawki kirjoitti:
huomioon toivomuksenne.
Ettei vaan tulis jo liikaakin ohjelmaa yhdelle reissulle:)
Buy the way, joku tässä jo ehti kirjoittelemaan tällä samalla nikillä omiaan.
Taisi olla joku uskismoraalin omaava henkilö.
Nyt alan kattoon Brianin elämää.
Ilmoittaudun mukaan.
Voisiko vielä esittää toivomuksen, että ohjelmaan lisättäisiin luontopolkuosio, jolla varattaisiin aikaa Luojamme ihmetöiden tarkasteluun muurahaispesän ihmeellisessä kokonaisjärjestelmässä. Kaipaisin myös elokuvaesitystä Rahat tai henki - mammonan ja jumaluuden vastakkainasettelun viiltävä analyysi, jonka on ohjannut Johanna af Fittansvärd vuonna 2003 ja jota Kirkon Tiedotuskeskus rahoitti 3,5 miljardilla eurolla.
Odotan aivan helvetin kärsimättömästi matkalle pääsyä.- Uskomaton tyyppi
Yksi ateistien pääkritiikki kristinuskoa kohtaan (ja useiden ateistien ajattelussa siten peruste ateismille) on pahan ongelma. Eli miten hyvä ja kaikkivaltias Jumala voisi sallia pahan? Tässä on kuitenkin muistettava, että paha olemassaolo on vaikea selitettävä jokaiselle maailmankatsomukselle. (Ja vielä vaikeampaa on lohduttaa kärsivää, jokaiselle maailmankatsomukselle.) Ateisti unohtaa soveltaa kritiikiään omaan kantaansa.
Itse asiassa ateismin oma vastaus pahaan on täysin kestämätön: pahaa ei ole, itseasiassa ei ole pahaa eikä hyvää. Tsunamissa vain hiukkaset järjestäytyivät uudelleen. Sukulaisesi kuoli? Mitään merkittävää ei tapahtunut, hänet määräävässä hermostossa kulkee vain hieman vähemmän virtaa. Tästä syystä ateistit ovat verrattain hiljaa katastrofien tapahtuessa. Koska ateismin alla on vaikea määritellä hyvää ja pahaa, ateismilla on myös hyvän ongelma.
Kristinuskossa on useita hyviä sisäisiä vastauksia pahan älylliseen ongelmaan (Jumala on antanut ihmiselle vapauden myös pahaan jotta oikea rakkaus on mahdollista. Paha auttaa ihmistä tulemaan hyvän Jumalan luo. Ja lopulta paha voitetaan, jolloin lopputuloksena on sekä hyvä että Jumalan hyvyyden arvostus pahan kokemusten kautta.) Lisäksi kristinuskolla on hyviä sisäisiä vastauksia pahasta kärsivälle (Jumala tuli Jeesuksessa itse kärsimään maan päälle). Vaikkeivät kristinuskon vastaukset poista vaikeaa kokemusta pahasta tai usein erittäin suurta kärsimystä, sen vastaukset ovat paljon parempia kuin ateismin (ja itseasiassa paremmat kuin minkään muun uskonnon). Uskomaton tyyppi kirjoitti:
Yksi ateistien pääkritiikki kristinuskoa kohtaan (ja useiden ateistien ajattelussa siten peruste ateismille) on pahan ongelma. Eli miten hyvä ja kaikkivaltias Jumala voisi sallia pahan? Tässä on kuitenkin muistettava, että paha olemassaolo on vaikea selitettävä jokaiselle maailmankatsomukselle. (Ja vielä vaikeampaa on lohduttaa kärsivää, jokaiselle maailmankatsomukselle.) Ateisti unohtaa soveltaa kritiikiään omaan kantaansa.
Itse asiassa ateismin oma vastaus pahaan on täysin kestämätön: pahaa ei ole, itseasiassa ei ole pahaa eikä hyvää. Tsunamissa vain hiukkaset järjestäytyivät uudelleen. Sukulaisesi kuoli? Mitään merkittävää ei tapahtunut, hänet määräävässä hermostossa kulkee vain hieman vähemmän virtaa. Tästä syystä ateistit ovat verrattain hiljaa katastrofien tapahtuessa. Koska ateismin alla on vaikea määritellä hyvää ja pahaa, ateismilla on myös hyvän ongelma.
Kristinuskossa on useita hyviä sisäisiä vastauksia pahan älylliseen ongelmaan (Jumala on antanut ihmiselle vapauden myös pahaan jotta oikea rakkaus on mahdollista. Paha auttaa ihmistä tulemaan hyvän Jumalan luo. Ja lopulta paha voitetaan, jolloin lopputuloksena on sekä hyvä että Jumalan hyvyyden arvostus pahan kokemusten kautta.) Lisäksi kristinuskolla on hyviä sisäisiä vastauksia pahasta kärsivälle (Jumala tuli Jeesuksessa itse kärsimään maan päälle). Vaikkeivät kristinuskon vastaukset poista vaikeaa kokemusta pahasta tai usein erittäin suurta kärsimystä, sen vastaukset ovat paljon parempia kuin ateismin (ja itseasiassa paremmat kuin minkään muun uskonnon).Vastasin tuohon asiaan jo aiemmin, joten turha viestiä samasta aiheesta uudestaan.
Alkuperäinen keskustelu on tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8973059 mene sinne keskustelemaan.Uskomaton tyyppi kirjoitti:
Yksi ateistien pääkritiikki kristinuskoa kohtaan (ja useiden ateistien ajattelussa siten peruste ateismille) on pahan ongelma. Eli miten hyvä ja kaikkivaltias Jumala voisi sallia pahan? Tässä on kuitenkin muistettava, että paha olemassaolo on vaikea selitettävä jokaiselle maailmankatsomukselle. (Ja vielä vaikeampaa on lohduttaa kärsivää, jokaiselle maailmankatsomukselle.) Ateisti unohtaa soveltaa kritiikiään omaan kantaansa.
Itse asiassa ateismin oma vastaus pahaan on täysin kestämätön: pahaa ei ole, itseasiassa ei ole pahaa eikä hyvää. Tsunamissa vain hiukkaset järjestäytyivät uudelleen. Sukulaisesi kuoli? Mitään merkittävää ei tapahtunut, hänet määräävässä hermostossa kulkee vain hieman vähemmän virtaa. Tästä syystä ateistit ovat verrattain hiljaa katastrofien tapahtuessa. Koska ateismin alla on vaikea määritellä hyvää ja pahaa, ateismilla on myös hyvän ongelma.
Kristinuskossa on useita hyviä sisäisiä vastauksia pahan älylliseen ongelmaan (Jumala on antanut ihmiselle vapauden myös pahaan jotta oikea rakkaus on mahdollista. Paha auttaa ihmistä tulemaan hyvän Jumalan luo. Ja lopulta paha voitetaan, jolloin lopputuloksena on sekä hyvä että Jumalan hyvyyden arvostus pahan kokemusten kautta.) Lisäksi kristinuskolla on hyviä sisäisiä vastauksia pahasta kärsivälle (Jumala tuli Jeesuksessa itse kärsimään maan päälle). Vaikkeivät kristinuskon vastaukset poista vaikeaa kokemusta pahasta tai usein erittäin suurta kärsimystä, sen vastaukset ovat paljon parempia kuin ateismin (ja itseasiassa paremmat kuin minkään muun uskonnon).heräsi eräässä lähimmäisessämme.
Uskomaton tyyppi kirjoitti:
Yksi ateistien pääkritiikki kristinuskoa kohtaan (ja useiden ateistien ajattelussa siten peruste ateismille) on pahan ongelma. Eli miten hyvä ja kaikkivaltias Jumala voisi sallia pahan? Tässä on kuitenkin muistettava, että paha olemassaolo on vaikea selitettävä jokaiselle maailmankatsomukselle. (Ja vielä vaikeampaa on lohduttaa kärsivää, jokaiselle maailmankatsomukselle.) Ateisti unohtaa soveltaa kritiikiään omaan kantaansa.
Itse asiassa ateismin oma vastaus pahaan on täysin kestämätön: pahaa ei ole, itseasiassa ei ole pahaa eikä hyvää. Tsunamissa vain hiukkaset järjestäytyivät uudelleen. Sukulaisesi kuoli? Mitään merkittävää ei tapahtunut, hänet määräävässä hermostossa kulkee vain hieman vähemmän virtaa. Tästä syystä ateistit ovat verrattain hiljaa katastrofien tapahtuessa. Koska ateismin alla on vaikea määritellä hyvää ja pahaa, ateismilla on myös hyvän ongelma.
Kristinuskossa on useita hyviä sisäisiä vastauksia pahan älylliseen ongelmaan (Jumala on antanut ihmiselle vapauden myös pahaan jotta oikea rakkaus on mahdollista. Paha auttaa ihmistä tulemaan hyvän Jumalan luo. Ja lopulta paha voitetaan, jolloin lopputuloksena on sekä hyvä että Jumalan hyvyyden arvostus pahan kokemusten kautta.) Lisäksi kristinuskolla on hyviä sisäisiä vastauksia pahasta kärsivälle (Jumala tuli Jeesuksessa itse kärsimään maan päälle). Vaikkeivät kristinuskon vastaukset poista vaikeaa kokemusta pahasta tai usein erittäin suurta kärsimystä, sen vastaukset ovat paljon parempia kuin ateismin (ja itseasiassa paremmat kuin minkään muun uskonnon).Are you talking to me?
- ???!!!
Uskomaton tyyppi kirjoitti:
Yksi ateistien pääkritiikki kristinuskoa kohtaan (ja useiden ateistien ajattelussa siten peruste ateismille) on pahan ongelma. Eli miten hyvä ja kaikkivaltias Jumala voisi sallia pahan? Tässä on kuitenkin muistettava, että paha olemassaolo on vaikea selitettävä jokaiselle maailmankatsomukselle. (Ja vielä vaikeampaa on lohduttaa kärsivää, jokaiselle maailmankatsomukselle.) Ateisti unohtaa soveltaa kritiikiään omaan kantaansa.
Itse asiassa ateismin oma vastaus pahaan on täysin kestämätön: pahaa ei ole, itseasiassa ei ole pahaa eikä hyvää. Tsunamissa vain hiukkaset järjestäytyivät uudelleen. Sukulaisesi kuoli? Mitään merkittävää ei tapahtunut, hänet määräävässä hermostossa kulkee vain hieman vähemmän virtaa. Tästä syystä ateistit ovat verrattain hiljaa katastrofien tapahtuessa. Koska ateismin alla on vaikea määritellä hyvää ja pahaa, ateismilla on myös hyvän ongelma.
Kristinuskossa on useita hyviä sisäisiä vastauksia pahan älylliseen ongelmaan (Jumala on antanut ihmiselle vapauden myös pahaan jotta oikea rakkaus on mahdollista. Paha auttaa ihmistä tulemaan hyvän Jumalan luo. Ja lopulta paha voitetaan, jolloin lopputuloksena on sekä hyvä että Jumalan hyvyyden arvostus pahan kokemusten kautta.) Lisäksi kristinuskolla on hyviä sisäisiä vastauksia pahasta kärsivälle (Jumala tuli Jeesuksessa itse kärsimään maan päälle). Vaikkeivät kristinuskon vastaukset poista vaikeaa kokemusta pahasta tai usein erittäin suurta kärsimystä, sen vastaukset ovat paljon parempia kuin ateismin (ja itseasiassa paremmat kuin minkään muun uskonnon).Alkuperäinen uskomaton tyyppi.
Uskomaton tyyppi kirjoitti:
Yksi ateistien pääkritiikki kristinuskoa kohtaan (ja useiden ateistien ajattelussa siten peruste ateismille) on pahan ongelma. Eli miten hyvä ja kaikkivaltias Jumala voisi sallia pahan? Tässä on kuitenkin muistettava, että paha olemassaolo on vaikea selitettävä jokaiselle maailmankatsomukselle. (Ja vielä vaikeampaa on lohduttaa kärsivää, jokaiselle maailmankatsomukselle.) Ateisti unohtaa soveltaa kritiikiään omaan kantaansa.
Itse asiassa ateismin oma vastaus pahaan on täysin kestämätön: pahaa ei ole, itseasiassa ei ole pahaa eikä hyvää. Tsunamissa vain hiukkaset järjestäytyivät uudelleen. Sukulaisesi kuoli? Mitään merkittävää ei tapahtunut, hänet määräävässä hermostossa kulkee vain hieman vähemmän virtaa. Tästä syystä ateistit ovat verrattain hiljaa katastrofien tapahtuessa. Koska ateismin alla on vaikea määritellä hyvää ja pahaa, ateismilla on myös hyvän ongelma.
Kristinuskossa on useita hyviä sisäisiä vastauksia pahan älylliseen ongelmaan (Jumala on antanut ihmiselle vapauden myös pahaan jotta oikea rakkaus on mahdollista. Paha auttaa ihmistä tulemaan hyvän Jumalan luo. Ja lopulta paha voitetaan, jolloin lopputuloksena on sekä hyvä että Jumalan hyvyyden arvostus pahan kokemusten kautta.) Lisäksi kristinuskolla on hyviä sisäisiä vastauksia pahasta kärsivälle (Jumala tuli Jeesuksessa itse kärsimään maan päälle). Vaikkeivät kristinuskon vastaukset poista vaikeaa kokemusta pahasta tai usein erittäin suurta kärsimystä, sen vastaukset ovat paljon parempia kuin ateismin (ja itseasiassa paremmat kuin minkään muun uskonnon).Miten tämä meidän mitäänsanomattomaan matkaan liittyy?
>> Ensin tutustumme Vantaan Vaaralan typerään 1970-luvun kolmion muotoiseen kirkkoon vain todetaksemme, että mitään niin mautonta emme ole aiemmin nähneet.
Onko kyseessä tämä kirkko?
http://www.vantaanseurakunnat.fi/hakunila/kirkot/vaaralan_kirkkoKeljuKooKojootti kirjoitti:
Onko kyseessä tämä kirkko?
http://www.vantaanseurakunnat.fi/hakunila/kirkot/vaaralan_kirkkojuuri:-D)
- Kvl Kvl
Teotwawki kirjoitti:
juuri:-D)
Kouvolan keskuskirkko, 70-luvun teollisuushallien rakennusperinteitä kunnioittava harmaa peltilaatikko!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kouvolan_keskuskirkko Kvl Kvl kirjoitti:
Kouvolan keskuskirkko, 70-luvun teollisuushallien rakennusperinteitä kunnioittava harmaa peltilaatikko!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kouvolan_keskuskirkkoei olisi, Hämeenlinna olisi Suomen ikävin kaupunki.:-D)))
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Onko kyseessä tämä kirkko?
http://www.vantaanseurakunnat.fi/hakunila/kirkot/vaaralan_kirkkohttp://owl.neviso.fi/seurakunta/images/kesainenpaakirkko.JPG
Ajoin tälläisen ohi tänään, sen pitäisi esittää aukaistua raamattua.- Kössönöm
A.Mikkonen kirjoitti:
http://owl.neviso.fi/seurakunta/images/kesainenpaakirkko.JPG
Ajoin tälläisen ohi tänään, sen pitäisi esittää aukaistua raamattua.Oikein puistattaa.
Vähän huonosti pääsee sinne etelän kiertoajeluille. Tulen kyllä sinnepäin tuossa viikkoa ennen Vappua, mutta seilaan saman tien rapakon yli tutkimaan Tallinnan (uskonnollista) elämää.. ;))
Teotwawki kirjoitti:
Baltasar Russowin jalanjäljillä. Tiedätkö kenestä puhun?
Että en ole kuullut kaverista. Wikissä oli jotain, mutta ei kovin paljon.
weccu kirjoitti:
Että en ole kuullut kaverista. Wikissä oli jotain, mutta ei kovin paljon.
kuluttua asiaan, uutisvuoto alkaa.:-)
Teotwawki kirjoitti:
kuluttua asiaan, uutisvuoto alkaa.:-)
Meisasi missata.. Odotin sitä vasta kymmeneltä alkavaksi.
Opin sen etten ole ateisti, vaan uskonto kriittinen. ;)weccu kirjoitti:
Meisasi missata.. Odotin sitä vasta kymmeneltä alkavaksi.
Opin sen etten ole ateisti, vaan uskonto kriittinen. ;)siis kysymys on 1500-luvulla Tallinnassa eläneestä papista, joka kirjoitti kronikkaa. Kirjailija Jaan Kross teki siitä tetralogian, jossa hän kuvittelee kronikan kirjoittamisen vaiheita ja pappi Baltasar Russowin elämää. Jos olet kirjallisuuden ystävä, tämä kannattaa lukea, sillä se on Nobelin arvoista tekstiä.
weccu kirjoitti:
Meisasi missata.. Odotin sitä vasta kymmeneltä alkavaksi.
Opin sen etten ole ateisti, vaan uskonto kriittinen. ;)nimi on Uppiniskaisuuden kronikka.
- valentiino
Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että vastoin kaikkia ennakko-odotuksia, matka ei täyttäisikään odotuksiani (siis jäisin vaille lomaromanssia), niin saanko rahani takaisin?
- beenthere
Rumahan tuo kirkko tosiaan on. Kampoihin rumuudessa pistää kyllä kiitettävästi Lauritsalan kirkko Lappeenrannassa.
http://www.lappeenrannanseurakunnat.fi/data/kuvat/big/lauritsalan_kirkko.jpgEntäs huutoniemen kirkko vaasassa? :D
http://sites.google.com/site/luontokuvia13/huuto.jpg- beenthere
missxcessive kirjoitti:
Entäs huutoniemen kirkko vaasassa? :D
http://sites.google.com/site/luontokuvia13/huuto.jpgSinulle sattui vaarmaan pieni erehdys. Sinun piti varmaan laittaa linkki huutonimen kirkon kuvaan, mutta laitoitkin vahingossa linkin huutomiemen ydinjäte varaston kuvaan.
missxcessive kirjoitti:
Entäs huutoniemen kirkko vaasassa? :D
http://sites.google.com/site/luontokuvia13/huuto.jpgkuin Kallion kirkko. 10 pistettä.:-)
Teotwawki kirjoitti:
sentään kuitenkin vie voiton kaikista.
Olen yhden yön viettänyt kalliossa (kaupunginosa helsingissä) joskus ja en voi kuvitella hirveämpää murjua. En muista osoitetta, mutta kämppä oli hirveän tyly. Kaiken hyvän lisäksi illalla ulos lähtiessäni joku ilmiselvästi hoitoa vaativa kaveri kävi melkein kimppuuni kun ajatteli minun olevan joku ryöstäjä joka on tullut putsaamaan hänen kämppänsä. :D
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Olen yhden yön viettänyt kalliossa (kaupunginosa helsingissä) joskus ja en voi kuvitella hirveämpää murjua. En muista osoitetta, mutta kämppä oli hirveän tyly. Kaiken hyvän lisäksi illalla ulos lähtiessäni joku ilmiselvästi hoitoa vaativa kaveri kävi melkein kimppuuni kun ajatteli minun olevan joku ryöstäjä joka on tullut putsaamaan hänen kämppänsä. :D
kaupunginosa, mutta siellä sijaitsee myös presidentti Tarja Halosen yksityisasunto ja Kallion ilmaisutaidon lukio, josta on tullut puolet Suomen nuorista taiteilijalupauksista sekä Kallion legendaarinen kirjasto.
Jos matkalla - vastoin lupauksia - onkin hauskaa, niin saako rahat takaisin?
- HattiWatti!
Brisbainessa oli hieno 1800-luvulla rakennettu kirkko joka oli muutettu pubiksi/yökerhoksi.
Vihdoinkin viihdyin kirkossa.- HattiWatti!
http://www.thechurchnightclub.com.au/index.cfm
tuossa taitaa olla kotisivut, nappasin siitä parit kuvat ulkopuolelta. HattiWatti! kirjoitti:
http://www.thechurchnightclub.com.au/index.cfm
tuossa taitaa olla kotisivut, nappasin siitä parit kuvat ulkopuolelta.On kyllä harrasta meininkiä kirkossa. Kumlingen kirkko pihalla olevine valurautaristeineen olisi myös hieno matkakohde.
- HattiWatti!
Teotwawki kirjoitti:
olo Ausseissa? :-D))
Tietty, tottakai. Lähes tunsin hjumalan läsnäolon....
- HattiWatti!
KeljuKooKojootti kirjoitti:
On kyllä harrasta meininkiä kirkossa. Kumlingen kirkko pihalla olevine valurautaristeineen olisi myös hieno matkakohde.
No jos hienoista kirkoista puhutaan niin Notre Dame on kyllä ehkä upein mitä olen nähnyt. Melko lailla yksityiskohtia ja vaivaa nähty sen tekemisessä. St Andrews Sydneyssä oli kanssa mahtavaa arkkitehtuuria.
HattiWatti! kirjoitti:
Tietty, tottakai. Lähes tunsin hjumalan läsnäolon....
lienee ollut syynä siihen.:-)
- HattiWatti!
Teotwawki kirjoitti:
lienee ollut syynä siihen.:-)
VB on hyvää. Enpä ole ennen kirkossa olutta juonut.
HattiWatti! kirjoitti:
VB on hyvää. Enpä ole ennen kirkossa olutta juonut.
on ravintola, joka rakennettiin saksalaisen koulun tiloihin. Moni voisi sanoa, että en ole ennen koulussa viinaa juonut, mutta minä kyllä olen.XD
- HattiWatti!
Teotwawki kirjoitti:
on ravintola, joka rakennettiin saksalaisen koulun tiloihin. Moni voisi sanoa, että en ole ennen koulussa viinaa juonut, mutta minä kyllä olen.XD
Turun Koulussa voi takapihalla pelata samalla myös minigolffia, kivaa.
HattiWatti! kirjoitti:
Turun Koulussa voi takapihalla pelata samalla myös minigolffia, kivaa.
on Apteekit ja kaikki helvetin hauskat paikat.XD
- HattiWatti!
Teotwawki kirjoitti:
on Apteekit ja kaikki helvetin hauskat paikat.XD
Juu mutta täällä on niin ketun kylmä ettei täällä normaali ihminen voi asua...heh
- beenthere
Tässä vielä yksi kirkkovaihtoehto. Tämä aiheutti mummoille suuria rytmihäiriöitä ja meinasi tulla lähes kansan nousu. Käykääpä joskus katselemassa näitä Toivakan kirkon seinämaalauksia. Ne ovat, mitenkäs sen nyt sitten sanoisi, erilaisempia.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kulttuuri/aika-muutti-omituisen-kulttuuriksi-katso-upeat-kuvat-toivakan-kirkosta/153328
http://www.toivakanseurakunta.fi/grafiikka/panoraama/Tourviewer_index.htmlTässä on oltu esillä teemalla kamalat kirkkorakennukset, siksi en laittanut oman seurakuntamme kirkkoa mukaan, koska se on 1770 valmistunut kahdeksankulmainen rakennus ja todella kodikas ja hieno. Siellä on Helene Scherfbeckin maalaama alttaritaulu.
- beenthere
Teotwawki kirjoitti:
Tässä on oltu esillä teemalla kamalat kirkkorakennukset, siksi en laittanut oman seurakuntamme kirkkoa mukaan, koska se on 1770 valmistunut kahdeksankulmainen rakennus ja todella kodikas ja hieno. Siellä on Helene Scherfbeckin maalaama alttaritaulu.
Kauneus on katsojan silmissä. Kaikki eivät todellakaan nähneet tuota hienona. Nyt kai ovat kaikki tottuneet siihen jo. Mutta kyllä silloin aikanaan meni mummoilta virsi väärään kurkkuun, kun kuvat ensikertaa näkivät.
beenthere kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmissä. Kaikki eivät todellakaan nähneet tuota hienona. Nyt kai ovat kaikki tottuneet siihen jo. Mutta kyllä silloin aikanaan meni mummoilta virsi väärään kurkkuun, kun kuvat ensikertaa näkivät.
taiteilijan vapauksia.:-D))))))))))
- Kössönöm
ei asu Turussa. Eikä asu Paarmakaan onneksi enää kauan.
Katsoin Marja-Sisko aallosta yhden ohjelman parisen viikkoa sitten. Vaikutti oikein huumorintajuiselta ihmiseltä. Hän sai siinä Vuoden Lyyti-palkinnon. Oli riemastuttvaa kun hän siinä kukkamekossaan ja pinkkihatussaan otti palkinnon vastaan.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/05/marja-sisko_aallosta_vuoden_lyyti_752436.html- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
ja olen sitä mieltä, että hän jos kuka tietää nykypäivän inkvisitiosta paljon.
Omat purivat pahasti. Jokseenkin hassua että tunnen sympatiaa uskista kohtaan, mutta Marja-Sisko on sen arvoinen. Mielettömän rohkea ihminen, kun ajattelee sitä ympäristöä, jossa hän on elänyt.
Kössönöm kirjoitti:
Omat purivat pahasti. Jokseenkin hassua että tunnen sympatiaa uskista kohtaan, mutta Marja-Sisko on sen arvoinen. Mielettömän rohkea ihminen, kun ajattelee sitä ympäristöä, jossa hän on elänyt.
kirkkokansalle täysin mahdotonta ymmärtää.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
kirkkokansalle täysin mahdotonta ymmärtää.
Luin uskisten kirjoituksia luterilaispalstalla, kun Aalto tuli julkisuuteen sukuolenkorjausleikkausjutussa. Ihan hirveää huutoa. Sitä vihan määrää oli vaikea ymmärtää.
Kössönöm kirjoitti:
Luin uskisten kirjoituksia luterilaispalstalla, kun Aalto tuli julkisuuteen sukuolenkorjausleikkausjutussa. Ihan hirveää huutoa. Sitä vihan määrää oli vaikea ymmärtää.
patoutunut viha sopivaan kohteeseen.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
patoutunut viha sopivaan kohteeseen.
Minkä takia uskikset vihaavat Aaltoa? Mitä pahaa hän on tehnyt? Ei ainakaan minun tietääkseni mitään.
Kössönöm kirjoitti:
Minkä takia uskikset vihaavat Aaltoa? Mitä pahaa hän on tehnyt? Ei ainakaan minun tietääkseni mitään.
tosiuskovaisia ja tiedän varsin hyvin, että he osaavat vihata aivan samalla tavalla kuin muutkin. Vihalla täytyy olla kohde ja siksi jonkun poikkeavasti käyttäytyvän henkilön vihaaminen hyvä kohde. Siksi mainitsinkin aloituksessani, että Marja-Sisko Aalto voi kertoa nykypäivän inkvisitiosta.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
tosiuskovaisia ja tiedän varsin hyvin, että he osaavat vihata aivan samalla tavalla kuin muutkin. Vihalla täytyy olla kohde ja siksi jonkun poikkeavasti käyttäytyvän henkilön vihaaminen hyvä kohde. Siksi mainitsinkin aloituksessani, että Marja-Sisko Aalto voi kertoa nykypäivän inkvisitiosta.
mitä tarkoitit, mutta minä vaan ihmettelen sitä avointa vihaa, jota uskikset Aaltoa kohtaan osoittavat. On varmaan satuttanut häntä hirveästi.
Kössönöm kirjoitti:
mitä tarkoitit, mutta minä vaan ihmettelen sitä avointa vihaa, jota uskikset Aaltoa kohtaan osoittavat. On varmaan satuttanut häntä hirveästi.
päätyikin eroamaan kirkkoherran virasta. Uskovaiset ovat usein julmia.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
päätyikin eroamaan kirkkoherran virasta. Uskovaiset ovat usein julmia.
oli painostusta eroamiseen. Imatrallahan porukkaa erosi tavallista enemmän kirkosta viime vuonna.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725