Olen itse eronnut lapseni isästä viisi vuotta sitten ja kaikki asiat on selvitetty ja taaksejäänyttä elämää. Jostain syystä olen jäänyt tilanteeseen, että kaikki ystäväni ovat perheellisiä enkä itsekään ole löytänyt uutta parisuhdetta. Olen yrittänyt etsiä yksinhuoltajaystäviä erilaisista yksinhuoltajien yhdistyksistä, hiekkalaatikoilta, leireiltä, chatista, kirjeenvaihtoilmoituksista ja vaikka mistä. Tunnen itseni lähes aina yksinäiseksi, mutta etenkin lomien alla ja aikana, kun perheet lähtevät lomien viettoon ja me lapsen kanssa kaksin tunnemme itsemme yksinäisiksi. Minulla ei ole aikuista seuraa eikä lapsellakaan kaveria.
Mistä muut olette löytäneet yksinhuoltajakavereita, jonka kanssa jutella arjen haasteista ja vaikka saada joskus seuraa vaikka puuhamaahan tai puistoon? Ihan juttuseurakin olisi mukavaa...
Nimim. yksinäinen äiti
Yksinhuoltajan verkosto ja seura
4
353
Vastaukset
- 4iina
Moikka! MIssäpäin asusteletja kuinka vanhoja lapsia sulla on? Yhden vanhemman perheiden liiton kahviloista löytyy ainaskin seuraa, mä olen itse bongannut lasten päiväkodista
http://www.yyl.fi/- Yksinäinen äiti
Asustelen pääkaupunkiseudulla ja katselinkin noita liiton kahviloita. Omalla paikkakunnalla ei ollut, mutta lähistöllä kuitenkin. Myös tuo eroperhe.net tuntui paikalta, josta vertaistukea on mahdollista saada. Joskus jo tietoisuus siitä ettei ole yksin koko maailmassa auttaa.
Tunnen tuskasi. Tyttäreni täyttää kohta viisi vuotta. Muutettiin 7kk vieraalle paikkakunnalle ja taakse jäi niin suku kuin ystävätkin. Nyt on pitänyt aloittaa verkoston hankkiminen ihan alusta. Tytär on päivähoidossa ja saa sieltä tietysti ystäviä, mutta aikuiselle se ei ole niin helppoa. Minäkin opiskelen, mutta opiskeluystävistä ei ole kyllä kuuntelemaan yksinhuoltajuuden ja äitiyden rankkuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514