Mitä turkkilaista ruokaa suosittelet maistamaan?

taivas kattona

Jotain muita ehdotuksia kuin kebab =)

18

2370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meeturkkii

kuskusii ja kaikkeee

• Serla 17

Ihan samaa mitä syöt, vatsatauti iskee kuitenkin.

• Matkamies Maan

Ennen Turkin matkaa olin ennakkoluuloinen lammasruokia kohtaan. Nyt tiedän! Seuraavalla kerralla syön aina lammasta!

• Jerry Gotton

söin elämäni parasta lammasta, suosittelen!

• Missä Turan Usta sijaitsee?

• Turan Usta
        eero_piirto kirjoitti:

Missä Turan Usta sijaitsee?

Cigerci TURAN USTA
        Tevfikiye Cad. Fatik Sok. Kemaloglu
        Apt No: 17 A

• Lampaan maksaa

Uskomattoman hyvää. Itse en ennen syönyt lammasta enkä maksaa. Nyt menen aina Alanyassa Turan Ustan paikkaan ekaksi syömään lampaan maksaa. Sitten muualle...

• Määä määäääääääääää

Turan Ustassa lampaan maksa aivan mahtavaa.

• Aivotkeitossa

Kaikki pata ruuat ihania, erityisesti Kuru fasulye eli papupata, perinteinen aivokeitto on myös todella hyvää kun maustaa valkosipuliöljyllä. Parempaa kuin mikään lihakeitto mitä olen ikinä syönyt. (aivojen lisäksi siinä on siis koko lihaa..)

• Mää mää mää

Lampaan maksa oli parasta

• leipäleipä

Se Turkkilainen leipä on ihan sairaan hyvää ja ne kastikkeet jotka sen kanssa tarjoillaan... Mikähän sen leivän nimi on?

• jaakkoolavi

lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.

• annebaba
        jaakkoolavi kirjoitti:

lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.

Varsinkin sellaiset henkilöt, jotka väistävät liharuokia voivat kokeilla turkkilaista pizzankaltaista pide-nimistä ruokaa. Se näyttää aika lailla pizzalta, mutta ei ole mitään ketsuppisotkua, vaan aivan upea ruoka. Niitä saa turkkilaispaikoista, harvemmin turistiravintoloista. Kannattaa kerran kokeilla vaikka välipalaksi.

• leipäleipä
        jaakkoolavi kirjoitti:

Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.

• Turkin paikallinen..
        leipäleipä kirjoitti:

Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.

Grillattu lampaan maksa oli parasta, esim. Turan Ustan paikassa. Myös muualla lammas on maukasta!

• sanna9876

Mantı, turkkilainen ravioli
      Alinazik, jauhelihaa, munakoisoa yms
      Hünkar begendi, lammasta ja kasviksia
      Hamsi köftesi, sardellista tehdyt kalapullat

Lampaan maksa on myös hyvää, kaikkea muuta olen syönyt paitsi keuhkoja, mahalaukkua, munuaisia yms
      ja hyvää on ollut :)

• T.U.

Lammasta! Lampaan maksaa grillattuna!
      Turan Ustan ravintolassa grillattu lampaanmaksa oli ehkä parasta Oasiksen lankkupihvin ohella!

• grillatakana

lampaanpata aivan uskomaton herkku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      241
      45300
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      184
      10834
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9701
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8508
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3200
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1545
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1490
    Aihe