Mitä turkkilaista ruokaa suosittelet maistamaan?

taivas kattona

Jotain muita ehdotuksia kuin kebab =)

18

2392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meeturkkii

kuskusii ja kaikkeee

• Serla 17

Ihan samaa mitä syöt, vatsatauti iskee kuitenkin.

• Matkamies Maan

Ennen Turkin matkaa olin ennakkoluuloinen lammasruokia kohtaan. Nyt tiedän! Seuraavalla kerralla syön aina lammasta!

• Jerry Gotton

söin elämäni parasta lammasta, suosittelen!

• Missä Turan Usta sijaitsee?

• Turan Usta
        eero_piirto kirjoitti:

Missä Turan Usta sijaitsee?

Cigerci TURAN USTA
        Tevfikiye Cad. Fatik Sok. Kemaloglu
        Apt No: 17 A

• Lampaan maksaa

Uskomattoman hyvää. Itse en ennen syönyt lammasta enkä maksaa. Nyt menen aina Alanyassa Turan Ustan paikkaan ekaksi syömään lampaan maksaa. Sitten muualle...

• Määä määäääääääääää

Turan Ustassa lampaan maksa aivan mahtavaa.

• Aivotkeitossa

Kaikki pata ruuat ihania, erityisesti Kuru fasulye eli papupata, perinteinen aivokeitto on myös todella hyvää kun maustaa valkosipuliöljyllä. Parempaa kuin mikään lihakeitto mitä olen ikinä syönyt. (aivojen lisäksi siinä on siis koko lihaa..)

• Mää mää mää

Lampaan maksa oli parasta

• leipäleipä

Se Turkkilainen leipä on ihan sairaan hyvää ja ne kastikkeet jotka sen kanssa tarjoillaan... Mikähän sen leivän nimi on?

• jaakkoolavi

lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.

• annebaba
        jaakkoolavi kirjoitti:

lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.

Varsinkin sellaiset henkilöt, jotka väistävät liharuokia voivat kokeilla turkkilaista pizzankaltaista pide-nimistä ruokaa. Se näyttää aika lailla pizzalta, mutta ei ole mitään ketsuppisotkua, vaan aivan upea ruoka. Niitä saa turkkilaispaikoista, harvemmin turistiravintoloista. Kannattaa kerran kokeilla vaikka välipalaksi.

• leipäleipä
        jaakkoolavi kirjoitti:

Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.

• Turkin paikallinen..
        leipäleipä kirjoitti:

Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.

Grillattu lampaan maksa oli parasta, esim. Turan Ustan paikassa. Myös muualla lammas on maukasta!

• sanna9876

Mantı, turkkilainen ravioli
      Alinazik, jauhelihaa, munakoisoa yms
      Hünkar begendi, lammasta ja kasviksia
      Hamsi köftesi, sardellista tehdyt kalapullat

Lampaan maksa on myös hyvää, kaikkea muuta olen syönyt paitsi keuhkoja, mahalaukkua, munuaisia yms
      ja hyvää on ollut :)

• T.U.

Lammasta! Lampaan maksaa grillattuna!
      Turan Ustan ravintolassa grillattu lampaanmaksa oli ehkä parasta Oasiksen lankkupihvin ohella!

• grillatakana

lampaanpata aivan uskomaton herkku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      82
      5948
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      290
      5261
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3304
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      10
      2766
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2713
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1655
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1585
    8. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1460
    9. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      30
      1439
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      176
      1043
    Aihe