siellä ne istuu tietokoneidensa äärellä ja yrittävät taistella järjestelmän epävakautta vastaan ja jatkuvassa pelossa haittaohjelmien uhan alla. Ne jotka saavat haitakkeita koneeseen taistelevat aikansa ja sitten heittävät pyyhkeen kehään ja sanovat tuttavilleen että täytyi ostaa uusi kone kun entinen on jo niin vanha. Heh. Voi ressukoita. Eivät viitsi tunnustaa häpeällistä juttua että haittaohjelmat ne sen koneen "vanhaksi" tekivät.
Surkeaa sakkia. Kertakaikkiaan. Miten monta kertaa he vielä aikovat lyödä päätänsä seinään ennenkuin lopulta tajuavat ettei Windowsista ole koskaan turvalliseksi järjestelmäksi? No - itse ovat vapaaehtoisesti päättäneet jäädä kärsimykseensä. Ja kun eivät suostu nöyrtymään ja tunnustamaan että he ovat vuosikausia täysin turhaan polttaneet rahaa ja hermojaan Microsoftin roskajärjestelmään, niin he kärsikööt sitten vaivansa.
Mutta kyllä sääliksi käy onnettomia...
Säälin Windows-käyttäjiä
30
453
Vastaukset
Hölmöimmät ostaa saman Windows XP:n neljä kertaa ja aina sama lopputulos. Jos edes yksi aivosolu toimisi normaaliin tapaan niin ei nyt helvetissä maksaisi siitä Windowsista useaan kertaan...
- kimir
"No - itse ovat vapaaehtoisesti päättäneet jäädä kärsimykseensä. Ja kun eivät suostu nöyrtymään ja tunnustamaan että he ovat vuosikausia täysin turhaan polttaneet rahaa ja hermojaan Microsoftin roskajärjestelmään, niin he kärsikööt sitten vaivansa"
" Hölmöimmät ostaa saman Windows XP:n neljä kertaa"
2001 ostin windows xp,vieläkin käytössä lienee jo hintansa arvoinen minkä hintaa en muista.
Mihin tuollaistet viestit perustuu,en ole kuulut sukulaisilta en tutuilta että taas paloi rahaa ja taas uusi windows ?.
Mutta miksi olla noin huolissaan windowsista.
Onko vaihtoehtoja käyttöjärjestelmään,mikä olisi täysin valmis,ettei olisi päivitys rumpaa."Mihin tuollaistet viestit perustuu,en ole kuulut sukulaisilta en tutuilta että taas paloi rahaa ja taas uusi windows ?"
Ihan siihen, että jotkut ihmiset ostaa uuden tietokoneen jossa uusi Windows kun "vanha kone alkoi olla hidas". Parin vuoden välein kun tekee tätä niin aika monta kertaa tulee maksettua täysin samasta Windowsista.Tarkoitatko siis ettet ole päivittänyt alkuperäistä windowsiasi servicepäkeillä kertaakaan? Eli pidät totaalista matolaatikkoa ja virusimuria koneellasi? Windows XP:n servicepäkit menevät versiossa 3 ja jokainen SP on aika iso kokonaisuus.
Kaikkia käyttöjärjestelmiä päivitetään ja se on normaalia, siis personaaleissa kompuuttereissa.
Alkuperäinen windows XP jos enää toimiikaan kunnolla olisi sellainen kakkapommi ettei mitään rajaa ;D- kimir
exergy kirjoitti:
Tarkoitatko siis ettet ole päivittänyt alkuperäistä windowsiasi servicepäkeillä kertaakaan? Eli pidät totaalista matolaatikkoa ja virusimuria koneellasi? Windows XP:n servicepäkit menevät versiossa 3 ja jokainen SP on aika iso kokonaisuus.
Kaikkia käyttöjärjestelmiä päivitetään ja se on normaalia, siis personaaleissa kompuuttereissa.
Alkuperäinen windows XP jos enää toimiikaan kunnolla olisi sellainen kakkapommi ettei mitään rajaa ;D"Tarkoitatko siis ettet ole päivittänyt alkuperäistä windowsiasi servicepäkeillä kertaakaan?"
Joku käsittänyt viestin väärin,tottakai windows pitää päivittää,mutta ei nyt sentään uutta konetta "vanhan" tilalle.
"Onko vaihtoehtoja käyttöjärjestelmään,mikä olisi täysin valmis,ettei olisi päivitys rumpaa."
Yllä oleva oli kylläkin erillinen kysymys,menikö rahaa tai sitten ei. kimir kirjoitti:
"Tarkoitatko siis ettet ole päivittänyt alkuperäistä windowsiasi servicepäkeillä kertaakaan?"
Joku käsittänyt viestin väärin,tottakai windows pitää päivittää,mutta ei nyt sentään uutta konetta "vanhan" tilalle.
"Onko vaihtoehtoja käyttöjärjestelmään,mikä olisi täysin valmis,ettei olisi päivitys rumpaa."
Yllä oleva oli kylläkin erillinen kysymys,menikö rahaa tai sitten ei.Kyllä sellaisia läheltä liippaa tapauksia on.. OpenBSD on lähes aukoton, että sitä ei niin paljoa tarvitse päivitellä kun ei ole reikiäkään.
- ggdfdfdsf
exergy kirjoitti:
Tarkoitatko siis ettet ole päivittänyt alkuperäistä windowsiasi servicepäkeillä kertaakaan? Eli pidät totaalista matolaatikkoa ja virusimuria koneellasi? Windows XP:n servicepäkit menevät versiossa 3 ja jokainen SP on aika iso kokonaisuus.
Alkuperäinen windows XP jos enää toimiikaan kunnolla olisi sellainen kakkapommi ettei mitään rajaa ;D"Alkuperäinen windows XP jos enää toimiikaan kunnolla olisi sellainen kakkapommi ettei mitään rajaa..."
Ei ole mitään takuuta että XP Service Pack 2 olisi juurikaan kummempi. Ja milloinkas sen tuki päättyikään?
näköjään valehdellaan molemmissa leireissä! Tätä on tavallaan ihan mielenkiintoistakin paikoin seurata! Mitähän seuraavaksi?
- &&Tempest
...mene imuroimaan Ubuntu Lucid Lynx.
- V.P. Lehto
"Ikuinen työ tekee ikuisen nälän". Microsoftin elinehto on juuri siinä, että järjestelmiä ei päivitetä vaan että kuluttajat keskimäärin 2-4 vuoden välein ostavat ja asentavat uuden käyttöjärjestelmän. Laitevalmistajien etu on että käyttöjärjestelmästä tulee niin raskas että kuluttaja ressukka joutuu lopulta taipumaan ja heittämään ongelmajätteisiin vanhan koneensa, ostamaan uuden (jossa tietenkin laitevalmistajan ja Microsoftin yhteisestä sopimuksesta Windows). Näinhän se piiri pieni pyörii ja lapset siinä hyörii.
Mutta on olemassa myös toinen tapa. Tietokone jossa muistia 512 MB ja johon lisätään yksi vaivainen muistikampa lisää. Muisti kasvaa siis 1 Gb:iin. Näytönohjain vuodelta 2004 riittää oikein hyvin vielä vuoden 2010 Linux-distroihin. 3D-grafiikka toimii. Uusi parempi näytönohjain - hinnat n. 50-60 euroa, perushyvä.
Suhteellisen vaivattomasti voit käyttää tätä tietokonetta siis 10 vuotta - jos siirryt käyttämään Linuxia. Säästät rahaa, aikaa, hermoja ja - LUONTOA!
Järkevä ja ekologinen ratkaisu - LINUX!Heh.. Möin hiljattain 50€:lla koneen nettikäyttöön. BIOS päiväys jostain vuoden 2002 alusta ja oli sen ajan halvinta kuraa ja muisti alimitoitettu. Asensin CentOS:n 5:n joka luonnollisesti tunnisti kaikki laitteet ja vielä on tuolla asennuksella ainakin 4v elinkaarta jäljellä eikä tule sitä joka kuukausittaista päivitysrumbaa kun pitää jotain ohjelmaa vaihtaa.
- Super-Jorma
M-Kar kirjoitti:
Heh.. Möin hiljattain 50€:lla koneen nettikäyttöön. BIOS päiväys jostain vuoden 2002 alusta ja oli sen ajan halvinta kuraa ja muisti alimitoitettu. Asensin CentOS:n 5:n joka luonnollisesti tunnisti kaikki laitteet ja vielä on tuolla asennuksella ainakin 4v elinkaarta jäljellä eikä tule sitä joka kuukausittaista päivitysrumbaa kun pitää jotain ohjelmaa vaihtaa.
käytössä?
- penafani
Koetat kovasti provosoida. Olen käyttänyt windowsia (nytkin xp ja W7) sekä linuxia (nytkin linux Mint). Windowsit pelanneet hienosti kuten linuxkin. Ei viruksia, ei haittaohjelmia. Virustorjunta toki ajantasalla koko ajan.
Minä en ainakaan kaipaa tai tarvitse sääliäsi, kuten ei myöskään suurin osa windowsin käyttäjistä.Useimmat Windowsinkäyttäjät ovat juuri sellaisia kuten tämä tyyppi kuvailee: http://it.toolbox.com/blogs/locutus/most-computer-users-need-linux-38020
- 25
Mun koneissani on varmasti ollut jotain vikaa: 2001 ostin koneen jossa 98 ja 2006 tämän jossa XP eikä kumpikaan ole koskaan saanut minkäänlaista tartuntaa. APUA, OLEN EPÄNORMAALI!
- tietoa.
25 kirjoitti:
Mun koneissani on varmasti ollut jotain vikaa: 2001 ostin koneen jossa 98 ja 2006 tämän jossa XP eikä kumpikaan ole koskaan saanut minkäänlaista tartuntaa. APUA, OLEN EPÄNORMAALI!
Jos tuo olisi totta niin Gatesiltä irtoaisi helposti muutama miljardi. Hakemusta vetämään! ;)
- Naapurin kissa
tietoa. kirjoitti:
Jos tuo olisi totta niin Gatesiltä irtoaisi helposti muutama miljardi. Hakemusta vetämään! ;)
Ei tähänkään 2005 hankittuun XP-koneeseen ole mitään ilmestynyt. Johtuuko siitä että käyskelen vain turvallisiksi tietämilläni sivustoilla?...
Eikä ole XP koskaan varsinaisesti kaatunutkaan. Joskus vain pitää käynnistää uudelleen kun jokin ohjelma jumiutuu.
- Kuit van Hunttelaar
- Mikkelsen
vaan luotan siihen, että PALAVA KÄSI ON PARAS OPETTAJA. Hölmöitä Windows-käyttäjiltä rahat pois kunnes evoluutiokehitys aikaansaa asennemuutoksen heissä.
- DFGSDFSDSDF
Ubuntu, Mint, Fedora, SUSE, Mandriva, PCLinux, Slackware, Debian, Sabayon, Puppy, Gentoo, CentOS ja vaikka mitä mutta...
niillä EI OLE MITÄÄN MUUTA KUIN VIRUKSIA, HAITTAOHJELMIA JA BSOD:tä. - &&Tempest
käyttää Windows-käyttöjärjestelmää nyt kun olen siirtynyt Linuxin käyttöön.
- Jönni Lumperi
ollut haittaohjelmia Windows-koneessani, mutta nyt minun on lopetettava kommentti sillä nousen ilmaan sillä korvani heiluvat kuin lentokoneen potkurin laipat...
- Stroganov
jossa tietämättömyys sekä härkäpäinen pään paukuttaminen kiviseinään näyttelee keskeistä osaa. Windowsia ei ole koskaan edes tarkoitettu verkkoympäristöön. Mikäli Windows-kone oston jälkeen irroitetaan verkosta ja sillä tehdään tekstinkäsittelyä sekä pelataan stand-alone-pc:n pelejä homma on ihan jees. Mutta verkko - älkää käyttäkö Windowsia internet-verkossa.
- pentti.nelonen
Olet täysin oikeassa siinä että ihmiset itsepäisesti hakkaa päätään seinään windowsilla, koska eihän sitä ole verkkokäyttöön tarkoitettukkaan, vaan pelkäksi pelikonsoliksi ilman verkkoa.
suurimmat ongelmathan muodostaa ne miljoonat päivittämättömät windowskoneet jotka ovat osana bottiverkkoja, jolla tehdään hyökkäyksiä, levitetään spämmiä tai haittaohjelmia, ja muuta rikollista toimitaa tehdään. Operaattoreiden pitäisi tässä kohtaa mielestäni olla valppaampia, eli jos jonkun kone spämmää niin linjat poikki vaan siksi aikaa kunnes kone puhdistettu ja päivitetty. Suomessahan tätä jo käytetään mutta muualla taitaa toimita olla leväperäisempää..
- FGDFGDFGDF
...YLÖS!
- tattistavaa
Kiitos teille, te kaikki Win-ihmiset. Teidän ansiostanne olen minä, systeemini ja sukulaiseni saaneet käyttöömme kaupoista teidän hylkäämäänne uudenkarheaa rautaa, ja hyvin toimivaa systeemiä yli valtakuntien rajojen. Jatkakaa, ostakaa, hylätkää.
I like M$!
"sudo apt-get install xubuntu-desktop" - "Antelias-Win"
tattistavaa kirjoitti:
Kiitos teille, te kaikki Win-ihmiset. Teidän ansiostanne olen minä, systeemini ja sukulaiseni saaneet käyttöömme kaupoista teidän hylkäämäänne uudenkarheaa rautaa, ja hyvin toimivaa systeemiä yli valtakuntien rajojen. Jatkakaa, ostakaa, hylätkää.
I like M$!
"sudo apt-get install xubuntu-desktop"Kiva, että entiset windows lootat menee hyvään käyttöön !
Sitähän minä olen jo sanonut aijemmin, että älkää valittako ja haukkuko windows käyttistä, sillä ennenpitkää niitä erinomaisia X-windows koneita saa kierrätyspöydältä "kädenpuristuksella" !
- 9
"siellä ne istuu tietokoneidensa äärellä ja yrittävät taistella järjestelmän epävakautta vastaan ja jatkuvassa pelossa haittaohjelmien uhan alla."
Mitä ihmeen epävakautta? Vuonna 2005 hankitun koneen XP:tä ei esimerkiksi ole kertaakaan joutunut asentamaan uudelleen eikä XP itsessään ole kaatunut. Haittaohjelmia ei ole eikä tule vaikka kaikkensa yrittäisi. - Windows sucks
ja Windowsia käyttävät ovat todella säälittäviä reppanoita. Lyövät päätänsä seinään eivätkä opi ettei tuosta matoimurikäyttöjärjestelmästä ole turvalliseksi käyttöjärjestelmäksi vaikka nimea muutetaan ties miksi XproX7VistaEditioniksi.
- Lin-0.75%wow
Windows-7 on vakaa ja sataprosenttisesti toimiva käyttösysteemi, mutta ropellihatut ei osaa käyttää tämän vuosituhannen käyttöjärjestelmää, vaan vielä samoilee 1982 luvun "rypistyksen" kanssa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261738Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701