Aurinko oksettaa!

walencia667

Olen lapsesta lähtien huomannut, että kesähelteellä minulle tulee huono olo. Aurinkohan paistaa kesällä erilailla kuin talvella, niin talvella tätä pahoinvointia auringosta ei esiinny. Mutta odotas kun nyt on taas kevät ja ensimmäiset auringonsäteet alkavat lämmittää niin minähän pysyn mielummin sisällä. Niin kauan kunnes tuo möllykkä laskee helevettiin tuolta paahtamasta. Tuo pelkkä verhojen läpi tuleva lämpö saa voimaan pahoin. Päätä jomottaa, heikottaa, voimaton ja väsynyt olo. Ainoa helpotus on ikkunoiden auki pitäminen 24/7 parhaimman tuuletuksen ja läpivedon saamiseksi, lasillinen vettä jäillä, ja lepääminen sen aikaa kun aurinko paistaa.
Tämän takia vihaan kesää yli kaiken! Ja minua sitten niin raivostuttaa, miten jotkut kehtaavat vielä irvailla minulle, että "Ai, ootsä joku vampyyri kun aurinkoo vihaat? :D Must aurinko on niiiin ihQ ja mä ainaski aion kesäl ottaa paljo aurinkoo!" Joo-o. Onnittelut vaan ihosyövästä.
Minä ainakin vain palan auringossa. Ihoni on valkoinen, ja kasvoihini tulee kesäisin pisamia nenänvarteen ja poskipäihin asti. Omistan mielummin valkoisen ihon - jota muuten entisaikaan pidettiin arvokkaana ja puhtaana, sillä vain ulkona töitä paiskivat orjat ruskettuivat likaisen näköisiksi. Nykyään ruskettunutta ihoa ihannoidaan jostain syystä, ja päälle nelikymppisenä se rypistyy ja muuttuu punaläiskäiseksi. Olen nähnyt läheltä, ja se ei ole kaunista katsottavaa. On siis viisainta jättää Kanarianmatkat väliin. :)
Mutta niin.. Miksi olen tällainen? Ärsyttää kun jotkut pyytelevät ulos kanssaan päiväsaikaan, mutta aurinkoisena päivänä en voi lähteä vaikka haluaisinkin. Voikohan auringolle olla allerginen? :D Tai allerginen D-vitamiinille, jota UV-säteilystä tulee paljon. En tiedä....mutta tulisipa jo syksy ja viileät kelit.

6

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...sinulle

      Vähän samanlainen ongelma mullakin, saan kirkkaasta auringonpaisteesta migreenin.
      Pahinta on tuo kevätaurinko, kun se heijastuu hangelta niin sillon on pakko pitää sälekaihtimet
      kiinni ja pysyä sisätiloissa.
      Muutenkaan en tykkää olla liian kuumassa, kesälläkin oon mielummin sisätiloissa ikkunat auki
      kun helteisessä paahteessa, siitä tulee huono olo. Ruskettukoot ne ketkä siitä tykkää, se
      ei ole niin tärkeetä ja vanhentaa ihoa pidemmän pälle.

    • älä välitä muista

      on todellinen vaiva. En tiedä nimeä, mutta esim. Saksassa Helmut Kohlin entinen vaimo kärsi sellaisesta taudista. Hän joutui pitämään verhot ikkunoiden eteen vedettyinä. Ei sinun tarvitse tyhmemmille puolustautua, pääasia, että suunnittelet elämäsi omien ehtojesi mukaan miellyttäväksi.

    • auringossa pitkään

      oleminen on huono juttu juuri palamisen takia ja jos ei tuulenvire käy, tulee helposti paha olo. Autossa varsinkin jos ei ole tuuletusta. Vaaleana oma päänahkani palaa tosi helposti, joten on pakko pitää lakkia päässä ja vaatteet on paras suoja palamiselta. Olen allerginen siitepölylle, joten kesä ei ole minunkaan lempivuodenaikaa. Toki luonto on tosi nätti, eläimiäkin näkee ja pääsee uimaan. Toiset ehkä kestää kesän ärsykkeitä paremmin, puhumattakaan etelänmaalaisista. Kai sitä on perus pohjoismaalainen =)

    • kiltti kansalainen

      "Ai, ootsä joku vampyyri kun aurinkoo vihaat? :D" sun kannattais tarkistaa tää juttu. tunnetko olisi kylmäksi tai oletko kalpea? tunnetko itsesi epäkuolleeksi? haisetko monenkin suihkun jälkeen kuolleelta ruumiilta? jos vastasit edes yhteen kyllä, kannattaa jatkaa suurempiin kokeisiin...

      • kiellettävä kapistus

        on siitä ihmeellinen mollukka, että tulee aivastus jo siitä, kun se paistaa sivustakin. Kuinka monta kolariakin se jo on aiheuttanut aivastusten muodossa, kun mitään ei näe ja vesi juoksee silmistä.


      • HOHOHOO
        kiellettävä kapistus kirjoitti:

        on siitä ihmeellinen mollukka, että tulee aivastus jo siitä, kun se paistaa sivustakin. Kuinka monta kolariakin se jo on aiheuttanut aivastusten muodossa, kun mitään ei näe ja vesi juoksee silmistä.

        itellä ainakin rupee seisomaan kesällä kun aurinko paistaa, kenelläkään muulla samaa ongelmaa?
        Ei oikein teipitkään pidä. Liimaakin on kokeiltu mutta aika sotku siitäki tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      232
      2209
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1466
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      70
      1226
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1215
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      156
      1097
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1029
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      918
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      848
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      66
      830
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      769
    Aihe