Eräs nimeltä mainitsematon palstapersoona on mielestäni jotenkin epälooginen suhtautumisessaan saatanaan.
Toisaalta hänelle saatana on joku kaikkivaltias, jolle Jumala on uhrannut jopa poikansa. Lisäksi hän väittää, että Jumala käy saatanan kanssa kauppaa.
Tällä palstapersoonalla on toinenkin saatana, se jonka hän näkee lähimmäisissään ja/tai hän näkee lähimmäisensä saatanana. Tuo lähimmäissaatana on hänelle halveksittava ja sellainen jolle saa vieläpä valehdella. Mikä logiikka saatanoissa on "profeetallamme"?
Kahden saatanan ongelma
68
719
Vastaukset
- gfjfuku
Se on valehtelija.
- niin on
Patologinen tapaus
- dWERTSRYDTFYIOUGPÖLU
Devoit kirjoitti:
Kokemuksesta..
No mutta. Mihinkäs se Devoit on mennyt piiloon?
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Saatananhan on oltava samaa Jumalaa, jonka kristityt kristiopin kautta kaikkivaltiaaksi määrittelevät. Valitusvirret 3:38> "Eikö Korkeimman käskystä tule paha ja hyvä?"
- Thii
Saatana on Jumalan kahlekoira. Sen on aina saatava lupa tehdä koiruuksiaan. Jumalalla on hyvät syynsä antaa toisinaan lupa. Me emme aina ymmärrä miksi, mutta näin on ja kerran tulemme senkin ymmärtämään.
- lö
Jumala sallii pahan olemassaolon määräajaksi.
Pahankin on palveltava Jumalan hyviä päämääriä.
Jumala on asettanut kaiken hankittavaksi omalla vaivalla "työllä" omakseen ja osa on saatavissa perintönä.
Jumalan luomakuntaan on säädetty syyn ja seurauksen laki.
Pyhyyden ja pahuuden kassat toimivat koko ajan.
4:22 Sillä ei mikään ole salattua muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/morfogeneettinen_kentta.html
- Threemoles
Jos mennään tosiasioiden tasolle, niin kyllä maailmassamme voi olla vaikka viisi miljardia saatanaa, sillä saatana tarkoittaa ihan ketä hyvänsä vastustajaa, eikä se ole jonkun persoonan nimi ollenkaan, vaan pelkkä nimike, titteli, kutsuma, termi, sekä sana jota käytetään ilmaisemaan jotakin jossakin tietyssä asiayhteydessä.
- MP.
Pää asiahan on ihminen, ja ihminen on altis hengille.
Me kaikki olemme Jumalan Hengen alaisia,
ei kukaan ihminen ole Saatana,
vaan ihminen on altis henkien vaikutuksille.
Saatana on Henkiolento,
joka käyttää meitä IHMISIÄ pahan aikaansaamiseksi ja on Jumalan vastustaja.
Meillä on vapaa tahto palvella Jumalaa,
Jumalalla on omia paikkoja joissa palvelemme.
Niitä on kirkot, etupäässää kirkot.
Mutta rukoukseemme käy oma huone, tai missä milloinkin olemme.
Kirkoissa on papit jotka ovat tehtäviinsä perehtyneet IHMISET,
JOTKA OVAT ALTTIITA MYÖS HENKIEN VAIKUTUKSILLE, KUIN ME MUUTKIN ihmiset.
. - Threemoles
MP. kirjoitti:
Pää asiahan on ihminen, ja ihminen on altis hengille.
Me kaikki olemme Jumalan Hengen alaisia,
ei kukaan ihminen ole Saatana,
vaan ihminen on altis henkien vaikutuksille.
Saatana on Henkiolento,
joka käyttää meitä IHMISIÄ pahan aikaansaamiseksi ja on Jumalan vastustaja.
Meillä on vapaa tahto palvella Jumalaa,
Jumalalla on omia paikkoja joissa palvelemme.
Niitä on kirkot, etupäässää kirkot.
Mutta rukoukseemme käy oma huone, tai missä milloinkin olemme.
Kirkoissa on papit jotka ovat tehtäviinsä perehtyneet IHMISET,
JOTKA OVAT ALTTIITA MYÖS HENKIEN VAIKUTUKSILLE, KUIN ME MUUTKIN ihmiset.
.Kannattaa perehtyä heprealaisiin kirjoituksiin. Niissä saatana on vain ihan kuka hyvänsä vastustaja, joka ei siis ole jonkun persoonan nimi, vaan tapa nimetä joku joksikin. Mutta se, joka on pahan taustalla, on kyllä langennut enkeli Ruhtinas joka alkoi kapinoimaan joukkonsa kanssa Luojaamme, taivaallista Isää vastaan jo aikoja sitten, muinoin, tuo enkeliruhtinas sittemmin syöstiin maan päälle sota joukkonsa kanssa, ja siitä saakka hän on pitänyt ylintä valtaa ihmisten kanssa täällä maan päällä, maailmassa. Sanassa kerrotaan sekin erityisen selvästi, jotenka juuri hän on antanut vallan ihmisille, pedolle. Jonka luku on kuusi kuusi kuusi.
Threemoles kirjoitti:
Kannattaa perehtyä heprealaisiin kirjoituksiin. Niissä saatana on vain ihan kuka hyvänsä vastustaja, joka ei siis ole jonkun persoonan nimi, vaan tapa nimetä joku joksikin. Mutta se, joka on pahan taustalla, on kyllä langennut enkeli Ruhtinas joka alkoi kapinoimaan joukkonsa kanssa Luojaamme, taivaallista Isää vastaan jo aikoja sitten, muinoin, tuo enkeliruhtinas sittemmin syöstiin maan päälle sota joukkonsa kanssa, ja siitä saakka hän on pitänyt ylintä valtaa ihmisten kanssa täällä maan päällä, maailmassa. Sanassa kerrotaan sekin erityisen selvästi, jotenka juuri hän on antanut vallan ihmisille, pedolle. Jonka luku on kuusi kuusi kuusi.
..Teuvon alter ego?
- dna/raipou
Devoit kirjoitti:
..Teuvon alter ego?
se raimo poutiainen tai joku sinne päin ?
tuo threemoles ei muuten oo ees samaa sukua sunin kanss tyhmempikin sen tietää dna/raipou kirjoitti:
se raimo poutiainen tai joku sinne päin ?
tuo threemoles ei muuten oo ees samaa sukua sunin kanss tyhmempikin sen tietääRaimo Poutiainen oli aina Ramun kimpussa syyttäen häntä kaikesta, aivan kuin teukkakin. Minun mielestä Voitto Ramu oli Oikea Hengen mies, Rauha Hänen Muistolleen.
- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Raimo Poutiainen oli aina Ramun kimpussa syyttäen häntä kaikesta, aivan kuin teukkakin. Minun mielestä Voitto Ramu oli Oikea Hengen mies, Rauha Hänen Muistolleen.
mieltä. Mutta jotain asiasta tietäväisenä, kiinnostaa myös Voiton vastineet Teuvolle. Pitää tietysti aina kunnioittaa edesmenneitä. Ja Voittoon yhteydessä olleena, pidän häntä kunnioitettavana raittiin uskon levittäjänä.
'
Mutta jos ihan varovaisesti kurkistaa ilmitulleisiin ilmauksiin, niin joskus voi vaan hämmästellä jotain aivan käsittämätöntä. Teuvolla olisi jotain parempaakin sanottavaa, mutta ei varmaan omassa paatumuksessaan sitä edes huomaa. Pitäisikö itse alkaa tulkitsemaan noita totuuksia, todellisuutta.
Jos TS kykenisi pidättäytymään ja miettimään suhdettaan totuuteen, niin saataisi löytyä mielenkiintloisia havaintoja Teuvon omastakin arkistosta. Sitä ei moni varmaan ole tullut huomioon ottaneeksi. Kun Teuvokaan ei ole oikein itse sitä huomannut. Taaksepäin tarkasteltuna Teuvolta löytyy ihan järkkeen käyviä havaintoja. Mutta TS ei itse kykene tällaiseen retrospektioon. Keskustelu on liian mustavalkoista.
Teuvon nykytila hallitsee liikaa keskustelua ja ilmapiiriä. Tällaisessa sotatilassa ei saavuteta mitään hedelmällistä oivallusta, eikä ystävällistä tarkstelukulmaa itse ongelmakentälle. Itse olen siinä mielessä hyvässä asemassa, että en ota nokkiini Teuvon syytöksiä ym. patologista paadutusta. Tunnen kuitenkin alkujuuria Teuvon totuusmissiosta.
Neuvoni on se, että kannattaa pysyä loitolla, jos ei ole mitään uutta sanomaa. Omalla kohdalla on ainoa täky se, että mitä Teuvo on havainnut uskonsa alkumetreillä. Avain on se, että Teuvo näkisi aikaa taaksepäin. Sieltä löytyy ihan relevantteja käsityksiä valtakunnan Siionin tilasta. Nykyisellään en parhaalla tahdollani enää tunnista tuota miestä. Teuvolle sanoisin, että olet näyttänyt noita vastineita, järkyttävää.
Mutta en silti lähtisi tuossa mittakaavassa paaduttamaan. Koeta katsoa asioita taaksepäin. Mutta oma tilasi on aivan eri mittakaavassa verrattuna aikaisempaan. Tässä se pointti on, siis vetoomus aikaisempaan. Olet muuttunut. - Ved.2
Devoit kirjoitti:
Raimo Poutiainen oli aina Ramun kimpussa syyttäen häntä kaikesta, aivan kuin teukkakin. Minun mielestä Voitto Ramu oli Oikea Hengen mies, Rauha Hänen Muistolleen.
viimeistä keskusteluamme väärin! Kun ei muuta kautta informaatio kulje, niin sanon sen nyt netin välityksellä. Teuvo rukoili ja tulkitsi väärän hengen ilmentymänn ihan oikein ja jatkoi rukoustaan. Oli oikeassa suhteessa Jumalaan ja osoitti sen yllättävän oivallisella tavallaan. Mutta Devoit ei tätä halunnut ymmärtää. Taidan olla ainoa, joka havaitsi tuon yhteyden totuuteen silloisena, aikaa sitten olleena ajankkohtana. Devoit ei ole tätä koskaan näköjään huomannut. Olet omien tulkintojesi vanki.
Minua harmittaa se, että jos olen ainoa, joka tietää tässäkin tapauksessa totuuden. Teuvo ei näköjään enää noteeraa edes sitä? Tässä on sellainen eräs kapean tien kapeikko, missä aina vaan huomaa olevansa yksin. Muodollisesti palstalla ei ollut tarkoitus tuoda asiaa esille. Mutta kun huomaa tuon totuusaukon, niin ei voi olla kertomatta sitäkään. Teuvo ei enää sitä varmaan itsekään ymmärrä tuoda esille. Menettää pelin riitelemällä ja eksymällä itse jumalattomuuteen.
Tässä saattaa tapahtua niin, että itse joutuu Teuvon alkuperäiselle paikalle puolustamaan totuutta, mistä itse Teuvo on vieraantunut. En kuitenkaan muita syytä mistään paaduttuneisuudesta, vaan toisin tilalle armon ja Kristuksen sovitustyön alkuperäisen tarkoituksen lähimmäisteni parhaaksi. Tiedän sen, että en ole muita parempi, vaan huonompi. Mutta juuri sillä perustalta alhaaltapäin tuon evankeliumin totuutta julki. Armosta me olemme pelastetut, emme omien tekojen tai totuuksien kautta ja ansiosta. Ved.2 kirjoitti:
viimeistä keskusteluamme väärin! Kun ei muuta kautta informaatio kulje, niin sanon sen nyt netin välityksellä. Teuvo rukoili ja tulkitsi väärän hengen ilmentymänn ihan oikein ja jatkoi rukoustaan. Oli oikeassa suhteessa Jumalaan ja osoitti sen yllättävän oivallisella tavallaan. Mutta Devoit ei tätä halunnut ymmärtää. Taidan olla ainoa, joka havaitsi tuon yhteyden totuuteen silloisena, aikaa sitten olleena ajankkohtana. Devoit ei ole tätä koskaan näköjään huomannut. Olet omien tulkintojesi vanki.
Minua harmittaa se, että jos olen ainoa, joka tietää tässäkin tapauksessa totuuden. Teuvo ei näköjään enää noteeraa edes sitä? Tässä on sellainen eräs kapean tien kapeikko, missä aina vaan huomaa olevansa yksin. Muodollisesti palstalla ei ollut tarkoitus tuoda asiaa esille. Mutta kun huomaa tuon totuusaukon, niin ei voi olla kertomatta sitäkään. Teuvo ei enää sitä varmaan itsekään ymmärrä tuoda esille. Menettää pelin riitelemällä ja eksymällä itse jumalattomuuteen.
Tässä saattaa tapahtua niin, että itse joutuu Teuvon alkuperäiselle paikalle puolustamaan totuutta, mistä itse Teuvo on vieraantunut. En kuitenkaan muita syytä mistään paaduttuneisuudesta, vaan toisin tilalle armon ja Kristuksen sovitustyön alkuperäisen tarkoituksen lähimmäisteni parhaaksi. Tiedän sen, että en ole muita parempi, vaan huonompi. Mutta juuri sillä perustalta alhaaltapäin tuon evankeliumin totuutta julki. Armosta me olemme pelastetut, emme omien tekojen tai totuuksien kautta ja ansiosta.Ved2.
***Teuvo rukoili ja tulkitsi väärän hengen ilmentymänn ihan oikein ja jatkoi rukoustaan. Oli oikeassa suhteessa Jumalaan ja osoitti sen yllättävän oivallisella tavallaan. Mutta Devoit ei tätä halunnut ymmärtää. Taidan olla ainoa, joka havaitsi tuon yhteyden totuuteen silloisena, aikaa sitten olleena ajankkohtana. Devoit ei ole tätä koskaan näköjään huomannut. Olet omien tulkintojesi vanki.*****
Näinkö ymmärsit? Jotainhan Teuvolla täytyi olla totuudellista silloin, jos löysimme "yhteisen sävelen". Ystävyys Teuvon kanssa muodostui raskaaksi, kun kaikki myöhemmin tulleet kummallisuudet olisi pitänyt hyväksyä aiemman yhteisymmärryksen nimissä.
Onko puhelimesi rikki kun yhteydet eivät toimi? Minulle voi aina soittaa..- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Ved2.
***Teuvo rukoili ja tulkitsi väärän hengen ilmentymänn ihan oikein ja jatkoi rukoustaan. Oli oikeassa suhteessa Jumalaan ja osoitti sen yllättävän oivallisella tavallaan. Mutta Devoit ei tätä halunnut ymmärtää. Taidan olla ainoa, joka havaitsi tuon yhteyden totuuteen silloisena, aikaa sitten olleena ajankkohtana. Devoit ei ole tätä koskaan näköjään huomannut. Olet omien tulkintojesi vanki.*****
Näinkö ymmärsit? Jotainhan Teuvolla täytyi olla totuudellista silloin, jos löysimme "yhteisen sävelen". Ystävyys Teuvon kanssa muodostui raskaaksi, kun kaikki myöhemmin tulleet kummallisuudet olisi pitänyt hyväksyä aiemman yhteisymmärryksen nimissä.
Onko puhelimesi rikki kun yhteydet eivät toimi? Minulle voi aina soittaa..mutta jäi epäselväksi tuo näkökohta. On kuitenkin hyvä tuoda esille Teuvonkin nähtävällä tavalla. Tässä on sellainen näkökohta, että pitäisi saada tuo Tepankin pitkäaikainen missio jotenkin uusille raiteille. Jäi epäselväksi tuo, miten Teuvo oikeasti (?) tulkitsi vielä ajallaan, mikä olisi Jumalasta. Aika mahtavaa kylläkin todeta kunkin jumalallinen luonto. En kyllä itse mainostaisi. Muttakun ollaan tällä alueeella, niin puhutaan sitten jumalisesti riskitkin huomioon ottaen.
Siis Teuvo puhui aikanaan totta ylimaar. Ei silloin ollut ketään muuta torvea siinä suhteessa. En ainakaan kuullut missään päin Suomea. Liikuin Suomessa silloin aika laajalla säteellä, ihan maantieteellisesti. Et ymmärtänyt, kun sanoin tuon raittiin kokemuksen. Vedit sen omaan piikkiisi. Ja annoin tapahtua niin. Koska havaitsin, että olet niin innostunut taas omasta totuudestasi. En tässä vikoile ja syyttele, koska olen itse aika varovainen ja epävarma suhteessa näihin totuuksiin. Tutkin ensin ja sitten hutkin. Saatan seurata pitkäänkin ja miettiä ja rukoilla. Jossain vaiheessa pato murtuu. En ole sellainen väittelijätyyppi, mutta joskus saatan olla aika kiihkeä. Ja kun isken, niin olen aika varma. Ja olen sen tehnytkin Teuvon suhteen.
Kysymys on siis Teuvon aikaisemmasta hengellisestä tilasta. Siellä on aineksia. Sitä pitäisi esille nostaa. Ei Devoitin suhteen ole mitään ongelmaa. Vaan siinä, että hoksaa nyt, mikä tässä on oleellista!
Devoitin suhteen kysymys on hengellisestä olemuksesta ja sen ymmärryksestä. Ja sitä on sinänsä syytä miettiä. D. on harvinaisen hyvä tyyppi näillä leveysasteilla, ja muutenkin. Mutta TS:n oivallukset 20 vuotta sitten olivat ainutlaatuisia. Nykyisessä hengessä sitä kukaan ei voisi edes hyväksyä, että näin olisi ollut.
Eräänä kesäisenä päivänä Teuvon kanssa keskustellessani pihanurmikolla huomasin, että asiat eivät ole enää oikein kohdallaan. Sen lisäksi, että huomasin poikkeuksellisen vihan ja katkeruuden muita uskonnollisia tahoja kohtaan, poikkesi TS myös erittäin ratkaisevasti Raamatusta. Sitä ennen uskon tulkinta ja elämä oli hyvin ratkaisevaa myös omassa uskon elämässä. Sain välittää aivan yliluonnollisia uskonkokemuksia lähimmäisilleni. Ottivat vastaan terveyden ja raittiin evankeliumin sanoman. Elettiin totuuden ja rakkauden leviämisen mahdollisuuden kulta-aikoja.
Miten sitten ollaan tultu nykyisiin tunnelmiin? Ajat ovat muuttuneet täysin. Enpä enää oikein jaksa spekuloida. Olen vain järkyttynyt ja jotenkin halvaantunut nykymenosta. Ei oikein enää olisi nykyisestä paljon mieltä sanoa, mitään. Tässä vain välitän tunnelmiani. En ole niitä kovinkaan harkinnut jäsentää, mutta katson aiheelliseksi tuoda vähän mietteitä aikojenkin takaa. - se mikä on
Ved.2 kirjoitti:
mutta jäi epäselväksi tuo näkökohta. On kuitenkin hyvä tuoda esille Teuvonkin nähtävällä tavalla. Tässä on sellainen näkökohta, että pitäisi saada tuo Tepankin pitkäaikainen missio jotenkin uusille raiteille. Jäi epäselväksi tuo, miten Teuvo oikeasti (?) tulkitsi vielä ajallaan, mikä olisi Jumalasta. Aika mahtavaa kylläkin todeta kunkin jumalallinen luonto. En kyllä itse mainostaisi. Muttakun ollaan tällä alueeella, niin puhutaan sitten jumalisesti riskitkin huomioon ottaen.
Siis Teuvo puhui aikanaan totta ylimaar. Ei silloin ollut ketään muuta torvea siinä suhteessa. En ainakaan kuullut missään päin Suomea. Liikuin Suomessa silloin aika laajalla säteellä, ihan maantieteellisesti. Et ymmärtänyt, kun sanoin tuon raittiin kokemuksen. Vedit sen omaan piikkiisi. Ja annoin tapahtua niin. Koska havaitsin, että olet niin innostunut taas omasta totuudestasi. En tässä vikoile ja syyttele, koska olen itse aika varovainen ja epävarma suhteessa näihin totuuksiin. Tutkin ensin ja sitten hutkin. Saatan seurata pitkäänkin ja miettiä ja rukoilla. Jossain vaiheessa pato murtuu. En ole sellainen väittelijätyyppi, mutta joskus saatan olla aika kiihkeä. Ja kun isken, niin olen aika varma. Ja olen sen tehnytkin Teuvon suhteen.
Kysymys on siis Teuvon aikaisemmasta hengellisestä tilasta. Siellä on aineksia. Sitä pitäisi esille nostaa. Ei Devoitin suhteen ole mitään ongelmaa. Vaan siinä, että hoksaa nyt, mikä tässä on oleellista!
Devoitin suhteen kysymys on hengellisestä olemuksesta ja sen ymmärryksestä. Ja sitä on sinänsä syytä miettiä. D. on harvinaisen hyvä tyyppi näillä leveysasteilla, ja muutenkin. Mutta TS:n oivallukset 20 vuotta sitten olivat ainutlaatuisia. Nykyisessä hengessä sitä kukaan ei voisi edes hyväksyä, että näin olisi ollut.
Eräänä kesäisenä päivänä Teuvon kanssa keskustellessani pihanurmikolla huomasin, että asiat eivät ole enää oikein kohdallaan. Sen lisäksi, että huomasin poikkeuksellisen vihan ja katkeruuden muita uskonnollisia tahoja kohtaan, poikkesi TS myös erittäin ratkaisevasti Raamatusta. Sitä ennen uskon tulkinta ja elämä oli hyvin ratkaisevaa myös omassa uskon elämässä. Sain välittää aivan yliluonnollisia uskonkokemuksia lähimmäisilleni. Ottivat vastaan terveyden ja raittiin evankeliumin sanoman. Elettiin totuuden ja rakkauden leviämisen mahdollisuuden kulta-aikoja.
Miten sitten ollaan tultu nykyisiin tunnelmiin? Ajat ovat muuttuneet täysin. Enpä enää oikein jaksa spekuloida. Olen vain järkyttynyt ja jotenkin halvaantunut nykymenosta. Ei oikein enää olisi nykyisestä paljon mieltä sanoa, mitään. Tässä vain välitän tunnelmiani. En ole niitä kovinkaan harkinnut jäsentää, mutta katson aiheelliseksi tuoda vähän mietteitä aikojenkin takaa.Jumalan tahto, on KAIKEN valoon tuominen.
Joskus peräänkuulutinkin, MITÄ ON TAPAHTUNUT.
Mutta mitä ilmeisemmin et loksauttanut korviasikaan, miksi Jumala tietää.
Kyseinen "hengen" mies on tavannut kasvotusten pitkälti yli 1000 ihmistä joille Jumala
oli saanut aikanaan puhua, mutta missä tilassa ovat nyt?
Uskon, että eivät kaikki ole niin totaalisesti lähteneet pois Jumalan äänen kuuluvilta, kuin
mitä täällä joidenkin sanomien pohjalta voi nähdä, että on käynyt JA SE ON OLLUT ENEMMÄN
KUIN MURHEELLISTA.
Tämä "hengen" mies tuo Jumalan totuuden sanomaa jota on aikanaan Jumalalta saanut, mutta
nyt on todella kyseenalaisen hengen vietävänä joka lietsoo todella todella pahaa, joka on todellinen
hajaannuksen henki ja tämä on todella enemmän kuin järkyttävää.
Tämän joskus saadun Jumalan totuuden rinnalla tuo nyt todella paljon sanomaa joka ei ole Jumalan Hengen mukaista.
Jospa sinä et olisi päässyt puutumaan, niin, että Jumala saisi sinulle vielä puhua. Paatumuksen tielle
on kyllä lähdetty ja rajulla tapaa. Ihminen joka lähtee sotimaan itse Jumalaa vastaan käy paatumuksen
tietä se on selvä se.
Siksi ei turhaan sana sano, TÄNÄ päivänä jos kuulet vielä Jumalan äänen (ja se on aivan muuta kuin
ihmisen oma epäuskoinen mieli) ÄLÄ paaduta sydäntäsi, vaan todella PYYDÄ, JUMALA JOHDATA SINÄ
TOTUUTEESI, NIIN HÄN SEN TEKEE. Ja totuuden tie on nisunjyvän kuoleman tie se on se YKSI
ainut siunattu JUMALAN SIUNAAMA TIE. - hyvin tarkka
se mikä on kirjoitti:
Jumalan tahto, on KAIKEN valoon tuominen.
Joskus peräänkuulutinkin, MITÄ ON TAPAHTUNUT.
Mutta mitä ilmeisemmin et loksauttanut korviasikaan, miksi Jumala tietää.
Kyseinen "hengen" mies on tavannut kasvotusten pitkälti yli 1000 ihmistä joille Jumala
oli saanut aikanaan puhua, mutta missä tilassa ovat nyt?
Uskon, että eivät kaikki ole niin totaalisesti lähteneet pois Jumalan äänen kuuluvilta, kuin
mitä täällä joidenkin sanomien pohjalta voi nähdä, että on käynyt JA SE ON OLLUT ENEMMÄN
KUIN MURHEELLISTA.
Tämä "hengen" mies tuo Jumalan totuuden sanomaa jota on aikanaan Jumalalta saanut, mutta
nyt on todella kyseenalaisen hengen vietävänä joka lietsoo todella todella pahaa, joka on todellinen
hajaannuksen henki ja tämä on todella enemmän kuin järkyttävää.
Tämän joskus saadun Jumalan totuuden rinnalla tuo nyt todella paljon sanomaa joka ei ole Jumalan Hengen mukaista.
Jospa sinä et olisi päässyt puutumaan, niin, että Jumala saisi sinulle vielä puhua. Paatumuksen tielle
on kyllä lähdetty ja rajulla tapaa. Ihminen joka lähtee sotimaan itse Jumalaa vastaan käy paatumuksen
tietä se on selvä se.
Siksi ei turhaan sana sano, TÄNÄ päivänä jos kuulet vielä Jumalan äänen (ja se on aivan muuta kuin
ihmisen oma epäuskoinen mieli) ÄLÄ paaduta sydäntäsi, vaan todella PYYDÄ, JUMALA JOHDATA SINÄ
TOTUUTEESI, NIIN HÄN SEN TEKEE. Ja totuuden tie on nisunjyvän kuoleman tie se on se YKSI
ainut siunattu JUMALAN SIUNAAMA TIE.itse, erehdyitkö pitämään TS:ää profeettana, kun tilasit häneltä 15 kirjaa sukulaisille ja tuttaville jaettavaksi?
Sitten voidaan taas jatkaa keskustelua tästä sanomastasi:
"Jumalan armosta en ole koskaan voinut valehdella". Ved.2 kirjoitti:
mutta jäi epäselväksi tuo näkökohta. On kuitenkin hyvä tuoda esille Teuvonkin nähtävällä tavalla. Tässä on sellainen näkökohta, että pitäisi saada tuo Tepankin pitkäaikainen missio jotenkin uusille raiteille. Jäi epäselväksi tuo, miten Teuvo oikeasti (?) tulkitsi vielä ajallaan, mikä olisi Jumalasta. Aika mahtavaa kylläkin todeta kunkin jumalallinen luonto. En kyllä itse mainostaisi. Muttakun ollaan tällä alueeella, niin puhutaan sitten jumalisesti riskitkin huomioon ottaen.
Miten sitten ollaan tultu nykyisiin tunnelmiin? Ajat ovat muuttuneet täysin. Enpä enää oikein jaksa spekuloida. Olen vain järkyttynyt ja jotenkin halvaantunut nykymenosta. Ei oikein enää olisi nykyisestä paljon mieltä sanoa, mitään. Tässä vain välitän tunnelmiani. En ole niitä kovinkaan harkinnut jäsentää, mutta katson aiheelliseksi tuoda vähän mietteitä aikojenkin takaa.Kiitoksia positiivisesta näkemyksestäsi tomumajastani..
**Siis Teuvo puhui aikanaan totta ylimaar. Ei silloin ollut ketään muuta torvea siinä suhteessa. En ainakaan kuullut missään päin Suomea. Liikuin Suomessa silloin aika laajalla säteellä, ihan maantieteellisesti. Et ymmärtänyt, kun sanoin tuon raittiin kokemuksen. Vedit sen omaan piikkiisi. Ja annoin tapahtua niin. Koska havaitsin, että olet niin innostunut taas omasta totuudestasi****
Teuvo on lahjakas ideavaras, eikä epäröi käyttää ystäviään hyväkseen nostaakseen omaa gloriaansa.
***Mutta TS:n oivallukset 20 vuotta sitten olivat ainutlaatuisia.***
Ne olivat Ellen G whiten oivalluksiahyvin tarkka kirjoitti:
itse, erehdyitkö pitämään TS:ää profeettana, kun tilasit häneltä 15 kirjaa sukulaisille ja tuttaville jaettavaksi?
"Jumalan armosta en ole koskaan voinut valehdella".Kenelle luulet puhuvasi nyt?
- 22.
hyvin tarkka kirjoitti:
itse, erehdyitkö pitämään TS:ää profeettana, kun tilasit häneltä 15 kirjaa sukulaisille ja tuttaville jaettavaksi?
"Jumalan armosta en ole koskaan voinut valehdella".Minäkin tilasin, en pitänyt silti TS.ää profettana, vaan tavallisena ihmisenä,
joka on kokenut jotain josta puhutaan puolella suulla.
Ja totesin tuosta kirjan sisällöstä täyttä "paskaa". - hyvin tarkka
Devoit kirjoitti:
Kiitoksia positiivisesta näkemyksestäsi tomumajastani..
**Siis Teuvo puhui aikanaan totta ylimaar. Ei silloin ollut ketään muuta torvea siinä suhteessa. En ainakaan kuullut missään päin Suomea. Liikuin Suomessa silloin aika laajalla säteellä, ihan maantieteellisesti. Et ymmärtänyt, kun sanoin tuon raittiin kokemuksen. Vedit sen omaan piikkiisi. Ja annoin tapahtua niin. Koska havaitsin, että olet niin innostunut taas omasta totuudestasi****
Teuvo on lahjakas ideavaras, eikä epäröi käyttää ystäviään hyväkseen nostaakseen omaa gloriaansa.
Ne olivat Ellen G whiten oivalluksiausko, että TS:n ajatukset olivat Suomessa AINUTLAATUISIA. Saatoin ymmärtää Ved. 2 ajatuksen väärin, mutta vaikka hän kuinka laajasti olisi Suomen maata kierrellyt löytämättä SAMANLAISTA kuin TS, ei TS suinkaan ainoa totuuden puhuja olisi aikanaan ollut. Tuo päättelyhän johtaisi siihen, että koko Suomi olisi tuolloin ollut uskosta osaton, aivan kuten TS itsekin mainostaa. Ja pääsihän Ved. 2 itsekin uskosta osalliseksi (ilman TS:n saarnoja). Kaikki uskovaiset eivät vain pyri esiin, korokkeelle.
Sitä en tiedä, mistä sinulla on tietosi, että Ellen G. White olisi innoittanut Teuvoa. Itse en ole tutustunut kyseisen naiskirjoittajan tuotantoon. - 22.
Devoit kirjoitti:
Kiitoksia positiivisesta näkemyksestäsi tomumajastani..
Ne olivat Ellen G whiten oivalluksia>>Ne olivat Ellen G whiten oivalluksia
- hyvin tarkka
Devoit kirjoitti:
Kenelle luulet puhuvasi nyt?
Teuvo. Eikä kysymykseni polttopisteessä ollut Teuvo, vaan se, että Armi alkaisi vihdoin kantaa vastuunsa ja tunnustaisi erehdyksensä.
hyvin tarkka kirjoitti:
usko, että TS:n ajatukset olivat Suomessa AINUTLAATUISIA. Saatoin ymmärtää Ved. 2 ajatuksen väärin, mutta vaikka hän kuinka laajasti olisi Suomen maata kierrellyt löytämättä SAMANLAISTA kuin TS, ei TS suinkaan ainoa totuuden puhuja olisi aikanaan ollut. Tuo päättelyhän johtaisi siihen, että koko Suomi olisi tuolloin ollut uskosta osaton, aivan kuten TS itsekin mainostaa. Ja pääsihän Ved. 2 itsekin uskosta osalliseksi (ilman TS:n saarnoja). Kaikki uskovaiset eivät vain pyri esiin, korokkeelle.
Sitä en tiedä, mistä sinulla on tietosi, että Ellen G. White olisi innoittanut Teuvoa. Itse en ole tutustunut kyseisen naiskirjoittajan tuotantoon.Olin itse vuosikausia Ellenin lumoissa ja luin kirjansa tarkkaan, liki päivittäin kerroin puhelimessa Teuvolle löydökseni ja oivallukseni kirjoista. Esim sanakäsittteet porttokirkko- ja papit ovat suoraa lainaa Elleniltä.
Koko keskeisin "Teuvon oivallus" on Teuvo kauttani ominut itselleen adventistien kantaäidiltä.
Olen merkittävässä osasyyllisyydessä Teuvon eksymiseen, kun erehdyin hänelle sen harhaoppisen ajatuksia syöttämään. En tosin uskonut, että Teuvo haluaa minua kuulla vain siksi että minun avulla pääsee gurun ja profeetan asemaan. Hän siis hyväksikäytti tietojani oman kunniansa eteen.hyvin tarkka kirjoitti:
Teuvo. Eikä kysymykseni polttopisteessä ollut Teuvo, vaan se, että Armi alkaisi vihdoin kantaa vastuunsa ja tunnustaisi erehdyksensä.
Armi ja Teuvo eivät ikinä tunnusta erehtyneensä
- Ved.2
hyvin tarkka kirjoitti:
usko, että TS:n ajatukset olivat Suomessa AINUTLAATUISIA. Saatoin ymmärtää Ved. 2 ajatuksen väärin, mutta vaikka hän kuinka laajasti olisi Suomen maata kierrellyt löytämättä SAMANLAISTA kuin TS, ei TS suinkaan ainoa totuuden puhuja olisi aikanaan ollut. Tuo päättelyhän johtaisi siihen, että koko Suomi olisi tuolloin ollut uskosta osaton, aivan kuten TS itsekin mainostaa. Ja pääsihän Ved. 2 itsekin uskosta osalliseksi (ilman TS:n saarnoja). Kaikki uskovaiset eivät vain pyri esiin, korokkeelle.
Sitä en tiedä, mistä sinulla on tietosi, että Ellen G. White olisi innoittanut Teuvoa. Itse en ole tutustunut kyseisen naiskirjoittajan tuotantoon.puhujia on ollut tietysti paljon "totuudellisemmin". Kysymys totuudesta saattaa painottua aika rajoitettuihin ilmiöihin Suomen hengellisessä elämässä. Mutta varsinkin kesäisin kiertelin monilla kesäpäivillä, telttakokouksissa, suuntien, lahkojen, yksityisten pihaseurojen. kotokikousten, eri kirkkokuntien sadoissa tilaisuuksissa. haastattelin jälkikokouksissa mahdollisimman montaa hengenmiestä ja naista. Oli profeettaa, oppinutta, oppimatonta. Soittelin puhelimella, kartoitin mahdollisimman laajaa hengellistä populaatiota Suomessa, mutta myös ulkomailla jonkin verran.
Teuvolla saattoi olla mahdollisesti Ellenin sun muiden harhaoppien vaikutusta. Mutta kun olin rukouksessa Teuvon kanssa ja hän kertoi useiden hengenilmiöiden suhteen rukoilleensa ja paastonneensa. Hän myös itse oli sitä mieltä, että on ensin itse rukoiltava, tutkittava Raamatusta ja löydettävä "totuus" omalla kohalla kunkin asian suhteen. Tuli näkyjä, ilmestyksiä; asioista, ihmisistä, mitkä pitivät ihan perusevankeliumin suhteen paikkansa. Mutta kaikki koeteltiin ankaralla "hengen kouralla", Teuvonkin tuntien. Mutta silloin myös tunnustettiin oma syntisyys ja lihallisuus, siis viat itsessä. Vaikka Teuvo oli jo tuolloinkon kovin syyttäväinen muita kohtaan. Mutta erittäin ankara itselleen.
Hyvin hyvin harvassa seurakunnan kokuksissa oli edes mitään koeteltavaa. Erään raittiin herätyksen muistan Keski-Suomessa kirkon piirissä, missä armolahjat toimivat raittiilla tavalla. Profetioitten ja kielten selitysten jälkeen seurakunta tutki ja arvioi, oliko kyseinen henki Jumalasta. Torontoeksytys ei ollut tuolloin vielä vallannut kirkkoa. Mutta myöhemmin raittiita uskovia hengellisesti kääntyivät eksyttävien kaatohenkien puoleen tai muuten muuttuivat kylmiksi ja rakkaudettomiksi. En enää tunne montaa, kuka olisi tavoitettavissa, ja olisi säilyttänyt tuon raittiin uskonsa. Tuntemattomia on tietysti ties kuinka paljon? '
Eksytysten vastustajia kyllä löytyy mm. tuo Kristityn Foorumi. Mutta sellaista voimallista Pyhän Hengen tulta en siinäkään täysin tunnista. Siis jotain on aina jumissa, suo siellä vetelä täällä. Puhumattakaan omasta vajavaisuudesta. Muttei sekään syyttelemällä ja "paaduttelemalla" sieltä eheydy. Usko on säilytetty ja armoon tukeudutaan.
Uskoakseni niitä ahtaan portin käyneitä on jokaisen ihmisen lähiympäristössä, jotka pienellä paikalla nurkkapaikassa vaatimattomasti Herraansa turvaa. Keskustelu saattaa liikaa keskittyä esillä olevien mielipiteisiin. Huomaamattakin saattaa oman navan ympärillä kiertää aiheet. Omalla kohalla, kun olen vaivojani Jumalalle valittanut, niin vastaus on ollut: "Älä katso itseesi, vaan Kristukseen!" Älä ole omasta mielestäsi niin hurskas. Älä pidä itseäsi muita parempana.
Epäitsekkyyden tilan kun saavuttaa, niin voi huomata, että minunhan pitikin rukoilla muiden puolesta, eikä syyttää niitä. Arvostellaan enemmän oppia, sanomaa, kuin ihmistä. Mutta tietysti joihinkin esillä oleviin törkeyksiinkin on puututtava. - muu on jumala
Ved.2 kirjoitti:
puhujia on ollut tietysti paljon "totuudellisemmin". Kysymys totuudesta saattaa painottua aika rajoitettuihin ilmiöihin Suomen hengellisessä elämässä. Mutta varsinkin kesäisin kiertelin monilla kesäpäivillä, telttakokouksissa, suuntien, lahkojen, yksityisten pihaseurojen. kotokikousten, eri kirkkokuntien sadoissa tilaisuuksissa. haastattelin jälkikokouksissa mahdollisimman montaa hengenmiestä ja naista. Oli profeettaa, oppinutta, oppimatonta. Soittelin puhelimella, kartoitin mahdollisimman laajaa hengellistä populaatiota Suomessa, mutta myös ulkomailla jonkin verran.
Teuvolla saattoi olla mahdollisesti Ellenin sun muiden harhaoppien vaikutusta. Mutta kun olin rukouksessa Teuvon kanssa ja hän kertoi useiden hengenilmiöiden suhteen rukoilleensa ja paastonneensa. Hän myös itse oli sitä mieltä, että on ensin itse rukoiltava, tutkittava Raamatusta ja löydettävä "totuus" omalla kohalla kunkin asian suhteen. Tuli näkyjä, ilmestyksiä; asioista, ihmisistä, mitkä pitivät ihan perusevankeliumin suhteen paikkansa. Mutta kaikki koeteltiin ankaralla "hengen kouralla", Teuvonkin tuntien. Mutta silloin myös tunnustettiin oma syntisyys ja lihallisuus, siis viat itsessä. Vaikka Teuvo oli jo tuolloinkon kovin syyttäväinen muita kohtaan. Mutta erittäin ankara itselleen.
Hyvin hyvin harvassa seurakunnan kokuksissa oli edes mitään koeteltavaa. Erään raittiin herätyksen muistan Keski-Suomessa kirkon piirissä, missä armolahjat toimivat raittiilla tavalla. Profetioitten ja kielten selitysten jälkeen seurakunta tutki ja arvioi, oliko kyseinen henki Jumalasta. Torontoeksytys ei ollut tuolloin vielä vallannut kirkkoa. Mutta myöhemmin raittiita uskovia hengellisesti kääntyivät eksyttävien kaatohenkien puoleen tai muuten muuttuivat kylmiksi ja rakkaudettomiksi. En enää tunne montaa, kuka olisi tavoitettavissa, ja olisi säilyttänyt tuon raittiin uskonsa. Tuntemattomia on tietysti ties kuinka paljon? '
Eksytysten vastustajia kyllä löytyy mm. tuo Kristityn Foorumi. Mutta sellaista voimallista Pyhän Hengen tulta en siinäkään täysin tunnista. Siis jotain on aina jumissa, suo siellä vetelä täällä. Puhumattakaan omasta vajavaisuudesta. Muttei sekään syyttelemällä ja "paaduttelemalla" sieltä eheydy. Usko on säilytetty ja armoon tukeudutaan.
Uskoakseni niitä ahtaan portin käyneitä on jokaisen ihmisen lähiympäristössä, jotka pienellä paikalla nurkkapaikassa vaatimattomasti Herraansa turvaa. Keskustelu saattaa liikaa keskittyä esillä olevien mielipiteisiin. Huomaamattakin saattaa oman navan ympärillä kiertää aiheet. Omalla kohalla, kun olen vaivojani Jumalalle valittanut, niin vastaus on ollut: "Älä katso itseesi, vaan Kristukseen!" Älä ole omasta mielestäsi niin hurskas. Älä pidä itseäsi muita parempana.
Epäitsekkyyden tilan kun saavuttaa, niin voi huomata, että minunhan pitikin rukoilla muiden puolesta, eikä syyttää niitä. Arvostellaan enemmän oppia, sanomaa, kuin ihmistä. Mutta tietysti joihinkin esillä oleviin törkeyksiinkin on puututtava.joka käskee katsomaan vain kristukseen, älä ole omasta mielestäsi hurskas jne...
Jos et tuon jumalan kynsistä tahdo pois päästä vaan sitä jäät uskomaan niin hyvää ei seuraa se on
totuus.
Jumalan Henki kun saa ihmiselle puhua niin AIVAN muuta puhuu kuin tuollaista tekohurskauden
puhetta.
Jumalan puhe MENEE luihin ja ytimiin ja perkaa pois KAIKEN ihmisen oman. Ja kun Jumalan Henki saa
ihmisessä vaikuttaa IHMINEN EI VOI HEIKKONAKAAN ITSE ELÄÄ VAAN KUOLTAVA ON. Tämä on Jumalan totuus
JEESUKSESSA. Ved.2 kirjoitti:
puhujia on ollut tietysti paljon "totuudellisemmin". Kysymys totuudesta saattaa painottua aika rajoitettuihin ilmiöihin Suomen hengellisessä elämässä. Mutta varsinkin kesäisin kiertelin monilla kesäpäivillä, telttakokouksissa, suuntien, lahkojen, yksityisten pihaseurojen. kotokikousten, eri kirkkokuntien sadoissa tilaisuuksissa. haastattelin jälkikokouksissa mahdollisimman montaa hengenmiestä ja naista. Oli profeettaa, oppinutta, oppimatonta. Soittelin puhelimella, kartoitin mahdollisimman laajaa hengellistä populaatiota Suomessa, mutta myös ulkomailla jonkin verran.
Epäitsekkyyden tilan kun saavuttaa, niin voi huomata, että minunhan pitikin rukoilla muiden puolesta, eikä syyttää niitä. Arvostellaan enemmän oppia, sanomaa, kuin ihmistä. Mutta tietysti joihinkin esillä oleviin törkeyksiinkin on puututtava.Hyvällä tahdolla ymmärrän sinua Jussi.
****Teuvolla saattoi olla mahdollisesti Ellenin sun muiden harhaoppien vaikutusta. Mutta kun olin rukouksessa Teuvon kanssa ja hän kertoi useiden hengenilmiöiden suhteen rukoilleensa ja paastonneensa. Hän myös itse oli sitä mieltä, että on ensin itse rukoiltava, tutkittava Raamatusta ja löydettävä "totuus" omalla kohalla kunkin asian suhteen. Tuli näkyjä, ilmestyksiä; asioista, ihmisistä, mitkä pitivät ihan perusevankeliumin suhteen paikkansa. Mutta kaikki koeteltiin ankaralla "hengen kouralla", Teuvonkin tuntien. Mutta silloin myös tunnustettiin oma syntisyys ja lihallisuus, siis viat itsessä. Vaikka Teuvo oli jo tuolloinkon kovin syyttäväinen muita kohtaan. Mutta erittäin ankara itselleen****
Tuolloin ei Teuvossa ollut vielä ainakaan ellenin oppien vaikutusta, minustakin hän vaikutti silloin raittiilta opissaan. Hänen fanaattisuutensa vain ihmetytti, hyvä ettei tappanut paastoamalla itseään.- Muumuumi
hyvin tarkka kirjoitti:
"Jumalan armosta en ole koskaan voinut valehdella".onkin niin Teuvon kaltainen. 15 kokonaista kirjaa!! On siinä usko profeettaan ollut melkoinen. Siinä on kaksi palstan pääpaaduttajaa, tehtävän saaneena. Ei ole muumimamma nyt oikeassa laaksossa. Sopisi paremmin ääri-islamilaisten palstalle fatwoja heittelemään.
- Threemoles
Devoit kirjoitti:
..Teuvon alter ego?
Olen tietenkin se joka olen ja jota olen, eikä nimeni ole teuvo, mutta oletko sinä MP joka vaihtaa alati nimimerkistä toiseen, vai vaan se joka lainailee vähän toistenkin nimimerkkejä silloin tällöin, ikään kuin omaa tietämättömyyttään?
- MP.
Threemoles kirjoitti:
Olen tietenkin se joka olen ja jota olen, eikä nimeni ole teuvo, mutta oletko sinä MP joka vaihtaa alati nimimerkistä toiseen, vai vaan se joka lainailee vähän toistenkin nimimerkkejä silloin tällöin, ikään kuin omaa tietämättömyyttään?
,>> mutta oletko sinä MP joka
- Kiitos sinulle.
Devoit kirjoitti:
Se on harvinaisen surullinen tosiasia, etteivät he siihen kykene, vaikka todellisen kristityn tunnistaa juuri siitä, anteeksipyytämisestä ja nöyrtymisestä.
- tyx
Devoit kirjoitti:
Ved2.
Onko puhelimesi rikki kun yhteydet eivät toimi? Minulle voi aina soittaa..>>>Ystävyys Teuvon kanssa muodostui raskaaksi, kun kaikki myöhemmin tulleet kummallisuudet olisi pitänyt hyväksyä aiemman yhteisymmärryksen nimissä.
- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Ved2.
Onko puhelimesi rikki kun yhteydet eivät toimi? Minulle voi aina soittaa..kommenttiin, mutta se eliminoitiin pois. Lyhyesti, Teuvon arkistossa on siänsä mielenkiintoisia komentteja muilta kristityiltä. Esim. Voitto Ramun haukkumakirjeet Teuvolle ovat kaikea muuta kuin hurskaan kristityn sanoja. Olen lukenut niitä, mutta varmaan nykykielenkäytössä eivät hätkäytä. Ehkä Voitto hermostui, mutta slti!
Jos Teuvo olisi raittissa uskossa, niin häneltä löytyisi todella relevanttia paljastusmateriaalia koko Suomen Siionista. Nyt Teuvon elämäntyö menee hukkaan. Kuka pysäyttäisi Teuvon ja saisi hänet uskomaan siihen, mitä hän on saanut aikaiseksi? - Kuka...
Devoit kirjoitti:
Kuka se olikaan kenenkin kimpussa?
" http://kotisivu.dnainternet.fi/raipou/devoit.htm " - Se on totta.
Devoit kirjoitti:
Se on totta.
- Jeesus on perusta
henkilölle, joka priorisoi saatanaa voidaan pitää harhaanmenneenä. Jeesus on pelastuksen ydin ja perusta.
- Elvis elää
Ei ihmisen tehtävä maailmassa ole "olla pelastettavana".Miltä te pelastatte? Elämältä?
- Pilvi.
Elvis elää kirjoitti:
Ei ihmisen tehtävä maailmassa ole "olla pelastettavana".Miltä te pelastatte? Elämältä?
Ihmisen tehtävä on;
-rakastaa lähimmäistään niinkuin itseään.
- pitää yllä Jumalan sanaa.
-huolehtia itsestään ja lähimmäisistään.
-täyttää Kristuksen lakia.
. ..saatana on voitettu vihollinen. Milloin votetulle viholliselle uhrataan tai käydään jotakin neuvotteluja/vaihtokauppaa?
- 20-
Devoit kirjoitti:
..saatana on voitettu vihollinen. Milloin votetulle viholliselle uhrataan tai käydään jotakin neuvotteluja/vaihtokauppaa?
=):).
D. oot mainio.
Kyllä sille Saatanalle kelepaa kaupustelu ja palkinnot.
Se on vain meistä itsestä kiinni lähdemmekö sen mukaan, onhan sulla omakohtaista kokemusta.
Ja laita se kirja laatikkos ulos ja tuikkaa tulehen se,
on muutkin tuhkanneet sen kaupustelijan aikaan sannoksia.
. - 20-
20- kirjoitti:
=):).
D. oot mainio.
Kyllä sille Saatanalle kelepaa kaupustelu ja palkinnot.
Se on vain meistä itsestä kiinni lähdemmekö sen mukaan, onhan sulla omakohtaista kokemusta.
Ja laita se kirja laatikkos ulos ja tuikkaa tulehen se,
on muutkin tuhkanneet sen kaupustelijan aikaan sannoksia.
.>>Ja laita se kirja laatikkos ulos ja tuikkaa tulehen se,
20- kirjoitti:
>>Ja laita se kirja laatikkos ulos ja tuikkaa tulehen se,
..palauttanut. Tulen ruuaksi ne eepokset epäilemättä kuuluisivat, mutta jos herra kirjailja haluaa ne takaisin, voin palauttaa. ainakin oman ilmoituksensa mukaan ne menevät kaupaksi kuin hirmumyrsky ;)
Yhden olen pyynnöstä postittanut Jorvin sairaalan psykiatriselle osastolle.- 20-
Devoit kirjoitti:
..palauttanut. Tulen ruuaksi ne eepokset epäilemättä kuuluisivat, mutta jos herra kirjailja haluaa ne takaisin, voin palauttaa. ainakin oman ilmoituksensa mukaan ne menevät kaupaksi kuin hirmumyrsky ;)
Yhden olen pyynnöstä postittanut Jorvin sairaalan psykiatriselle osastolle.sitä Oulun psykiatriselle osastolle? Ei olisi tarvinnut postimaksuakaan maksaa.
20- kirjoitti:
sitä Oulun psykiatriselle osastolle? Ei olisi tarvinnut postimaksuakaan maksaa.
Kirjailija kertoi antaneensa (ilman postimaksua) yhden heille kiitokseksi.
- uhrien ystävä
Devoit kirjoitti:
Yhden olen pyynnöstä postittanut Jorvin sairaalan psykiatriselle osastolle."Yhden olen pyynnöstä postittanut Jorvin sairaalan psykiatriselle osastolle."
Siis Espooseen? Kenen pyynnöstä postitit? Ja mikä oli tämän lahjoituksen kantava ajatus? uhrien ystävä kirjoitti:
"Yhden olen pyynnöstä postittanut Jorvin sairaalan psykiatriselle osastolle."
Siis Espooseen? Kenen pyynnöstä postitit? Ja mikä oli tämän lahjoituksen kantava ajatus?En kertonut, postitinko kirjan ns asiakkaalle vaiko hoitavalle taholle. Jätän sijaa mielikuvituksellesi.
Kantava ajatus? "älkööt vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee".20- kirjoitti:
sitä Oulun psykiatriselle osastolle? Ei olisi tarvinnut postimaksuakaan maksaa.
Itse otit kirjalaatikon puheeksi, etkä vastannut haluatko opuksesi takaisin..
- 20-
Devoit kirjoitti:
Ku en oo opuksia kirijootellu.
nii ei varmaa nii tartte mulle laitella kirijoo takas.
ja en ota TS,n paskanjauhanta kirijoo tänne.
Kun haluun kirijoo saan kirjastoautosta.
että sillee. - 20-
Devoit kirjoitti:
Joten ei haitta vaikka tuikkaat tulehen,
tarkotan sytytä saunan pesää niillä,
ei ne oo minkään arvosia.
- Ved.2
logiikka, että saatanalla on vähintään kaksi päätä. Katopa noita muita uskontoja, niin niillä on tarvittaessa miljoonia eri päitä, jumalia. Mutta kun korottaa itsensä jumalaksi, niin ollaan jo vaikeammalla asteella. On niitä muitakin palstapersoonia. Tämä on aivan peruslähtökohta, ettei itseään ylentäisi Jumalan asemaan.
Eihän em. harhaoppisen kanssa pitäisi olla mitään tekemistä? Ikäänkuin kuitenkin saisivat koukutettua valtaansa. Vastaillaan niiden pirullisiin haasteisiin, vaikka ovat jo ajat sitten luopuneet toivottomalla tavalla.
Sitten ne ilkkuvat, että taitaa se heidän totuutensa kuitenkin kiinnostavan.
Sekin on ajat sitten todistettu, ettei ainakaan Kristuksen oppi hallitse heidän kirjoituksiaan. Yllättävän moni on tuon kuitenkin huomannut, ja todistaa siitä. Mutta ei jotenkin saa hallitsevaa asemaa. Totuusko kätkeytyy? Mutta nuo valheapostolit saavat aivan liikaa huomiota. Aloituskin kertoo jo siitä. Ja tietysti tämäkin kommentti.Itse olen koettanut nykyisin loistaa poissaolollani mahdollisimman paljon täältä. Monet monet kerrat täällä ollaan vedottu siihen, että jätetään tuo valheapostoli omaan rauhaansa. Muuten huomasitko etten käyttänyt aloituksessani hänen nimeään?
Näyttää olevan turha toivo, ettei vastaanväittäjiä löydy "palstapersoonalle". Ikuinen inttäminen jatkuu niin kauan kunnes palstapersoona on päässyt viimein pirun hämmennettäväksi..- =):)
Devoit kirjoitti:
Itse olen koettanut nykyisin loistaa poissaolollani mahdollisimman paljon täältä. Monet monet kerrat täällä ollaan vedottu siihen, että jätetään tuo valheapostoli omaan rauhaansa. Muuten huomasitko etten käyttänyt aloituksessani hänen nimeään?
Näyttää olevan turha toivo, ettei vastaanväittäjiä löydy "palstapersoonalle". Ikuinen inttäminen jatkuu niin kauan kunnes palstapersoona on päässyt viimein pirun hämmennettäväksi..D olenkin kaivannut sinuu täällä. :)
- näin se on.
Devoit kirjoitti:
Itse olen koettanut nykyisin loistaa poissaolollani mahdollisimman paljon täältä. Monet monet kerrat täällä ollaan vedottu siihen, että jätetään tuo valheapostoli omaan rauhaansa. Muuten huomasitko etten käyttänyt aloituksessani hänen nimeään?
Näyttää olevan turha toivo, ettei vastaanväittäjiä löydy "palstapersoonalle". Ikuinen inttäminen jatkuu niin kauan kunnes palstapersoona on päässyt viimein pirun hämmennettäväksi.."Muuten huomasitko etten käyttänyt aloituksessani hänen nimeään? "
Tämä kyseinen henkilö tietää täsmällisen tarkkaan, milloin hänestä puhutaan, kun hänen ilkeisiin kirjoituksiinsa viitataan, vaikka nimeä ei mainittaisinkaan. Jännä juttu. Tavallaan hän epäsuorasti tunnustaa ilkeytensä. ;) - Threemoles
Raamatussa ei ole mainittuna sellaista persoonaa jonka nimi olisi saatana! Elikä, miten se nyt suhteutuu oikeaan totuuteen, tai edes siihen totuuteen jota jotkut vain pitävät totuutena? Ilmeisesti jopa omaksi turmiokseen!
- 20-
Threemoles kirjoitti:
Raamatussa ei ole mainittuna sellaista persoonaa jonka nimi olisi saatana! Elikä, miten se nyt suhteutuu oikeaan totuuteen, tai edes siihen totuuteen jota jotkut vain pitävät totuutena? Ilmeisesti jopa omaksi turmiokseen!
Löytyi 37 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.
1. Aik. 21:1
Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun. [21:1-27: 2. Sam. 24:1-25]
Job 1:6
Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. [1. Kun. 22:19-21 | 1. Aik. 21:1; Sak. 3:1]
Job 1:7
Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita." [1. Piet. 5:8]
Ja niin edelleen.... - kommentti.
20- kirjoitti:
Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun. [21:1-27: 2. Sam. 24:1-25]
Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. [1. Kun. 22:19-21 | 1. Aik. 21:1; Sak. 3:1]
Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita." [1. Piet. 5:8]
Ja niin edelleen....Saatana persoonana ja nimenä ovat kokonansa eri asioita. Saatana ei siis ole nimi.
- 20-
Threemoles kirjoitti:
Minkälainen Raamattu siulla on.
Ilm. 20:2
Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
Ilm. 20:7
Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
Ilm. 20:10
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
.. - Threemoles
20- kirjoitti:
Ja niin edelleen....Jotta itse kukin voisi olla mukana keskustelemassa asiapitoisesti jostakin aiheesta täsmällisin sanoin ja ilmaisuin, niin täytyy ensin oppia tietämään se kaikki, jota jokin ja mitä mikin on tässä meidän ihmisten sanallisessa maailmassa. Tämän vuoksi avarran vähän sinulle itse Raamatun termiologiaa muutaman jakeen ja selityksen turvin.
Tässä jakeessa Jeesus vastaa eräälle kysyjälle nimeten Jumalan hyväksi, eikä kuitenkaan se jumala sanasta yhdenkään elävän tai kuolleen persoonan nimeä tee, sillä sekin on vain yksi uskonnollinen termi, jolla kuvataan todella osuvasti yhtä tiettyä persoonaa, jolle on monta muutakin itseään hyvin kuvaavaa sanaa annettu, joka tosin on kaikkein keskeisin uskonnollisaiheisissa keskusteluissa.
> Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Tässä jakeessa kerrotaan tietystä Pojasta, mutta eipä tuo poika nimi ole, vaan sekin kuuluu uskonnollisten termien joukkoon, jolla on yhdenlainen ja toisaalta aivan tietty oma tarkoitus, kuten siis muillakin termeillä, sillä ne kuuluvat kirjallisiin ja suullisiin ilmaisumuotoihin ja keskusteluihin yhdenlaisiksi osiksi, joidenka merkitys ei kaikille avaudu oikein milloinkaan. Eikä tuo Isä sanakaan nimi ole! Siihen pätee samat perustelut kuin poika sanaan/termiinkin.
> Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Vaikka tässä jakeessa mainitaan ensin Enkeli, niin eipä sekään kenenkään nimi Raamatussa ole, ei vaikka se on monen ihmisen nimi ja myös monen sukunimi, tosin ei suomessa. >
> Luuk. 1:19 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.
Ja kuten kaikki voi itse omin silmin havaita, ei Portto termikään/sanakaan yhdenkään yksilön nimi Raamatussa ole, ei vaikka se on jopa ihmisille/ihmiselle/kansoille/kansalle annettu nimeksi!
>Johanneksen ilmestys 17:15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
Eipä siis se ole edes jokin tietty uskonnollinen yhteisökään, ei vaikka täällä sellaistakin yritetään silloin tällöin väärin perustein ja puuttellisten tietojen turvin todistella.
Muuten vaan sitten jatkoksi pienenpieni pala historiaa. Vanha kansanviisaus kertoo; Ettei oppi ketään ojaan kaada! - Threemoles
20- kirjoitti:
Minkälainen Raamattu siulla on.
Ilm. 20:2
Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
Ilm. 20:7
Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
Ilm. 20:10
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
..Suomen kielinen ja paksu. Toki on minulla monia netti-raamatuita, myös heprean kielinen joista nuita asioita ei voi löytää ollenkaan. Eikä paholainen ja saatana edelleenkään nimiä ole, vaan uskonnollisia termejä, siis aivan samoin kuin muinaisissakin kirjoituksissa, joita tekivät juutalaiset, koptit sekä helleenit että roomalaiset. Muuten, ilman roomalaisia ei nykymuotoista Raamattua olisikaan olemassa.
näin se on. kirjoitti:
"Muuten huomasitko etten käyttänyt aloituksessani hänen nimeään? "
Tämä kyseinen henkilö tietää täsmällisen tarkkaan, milloin hänestä puhutaan, kun hänen ilkeisiin kirjoituksiinsa viitataan, vaikka nimeä ei mainittaisinkaan. Jännä juttu. Tavallaan hän epäsuorasti tunnustaa ilkeytensä. ;)Oletko pannut merkille, että hän kääntää ilkeytensä muotoon "ei sietänyt totuutta"?
"Totuutta" keppihevosena käyttäen, hän saa ilkeilylleen muka jonkun hyväntyön leiman.- ikävä todeta.
Devoit kirjoitti:
Oletko pannut merkille, että hän kääntää ilkeytensä muotoon "ei sietänyt totuutta"?
"Totuutta" keppihevosena käyttäen, hän saa ilkeilylleen muka jonkun hyväntyön leiman."Totuutta" on läpi maailman historian käytetty vaikka millaisten julmuuksien perusteena, miksi ei siis pieneen ilkeilyynkin. ;(
- lannenhunttari
hi trubaduuri vuosien takaa on 'uudestisyntynyt' kuvainnollisesti
terveisia vuan lannesta l-h - eatsdiuolfhrgfdc
Niinpä.
Maailma pn pahan vallassa, niin myös Raamattu-palsta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721031
- 811020
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901