Nähtävästi olen jäänyt "ajan jalkoihin" kun edelleen äänitän stereoissa ja kannettavassa cd-radionauhurissa (Denver) radiosta ja cd:ltä C-kaseteille.
Onko MP-3-soittimia, jotka ovat stereoissa sisäänrakennettuja tai esim. USB-kaapelilla ulkoistettuja ja joilla voi äänittää RADIOSTA ja toissijaisesti myös CD-levyiltä?
Kun en ole oikein ymmärtänyt koko asiaa, kun minulle on riittänyt nuo C-kasetit, joita myös edelleen ostan uutena ja äänitän myös vanhojen päälle ja olen ollut aivan tyytyväinen äänenlaatuun. Äänitän radiosta sekä musiikkia että kuunnelmia.
Kannettava tietokone on ja netistä voi nähtävästi ladata jonkin ohjelman, jolla voi äänittää netti-radiosta esim. USB-muistitikulle tai 3G-kännykän MP-3-soittimeen, jollaisen myös omistan. Siirrän cd-musiikkia USB:llä em. kännykän MP-3-soittimeen ja kakkos-stereoissa (Philips MC147) on MP-3-link, jolla voin kuunnella em. musiikkia stereoiden kautta myös.
Lähinnä kiinnostaa stereoiden käyttö em. tarkoituksiin! Käytössä on parempana ykköslaitteena Sony MHC 551, jossa viritin, cd-soitin ja tupla-kasettidekki. Laitteessa on liitäntöinä "Audio-Video in L ja R, joka ei kai sovellu äänittämiseen? Siinä on myös MIX-MIC ja Karaoke PON-MPX. Voisiko tuohon MIX-MIC:iin saada jonkinlaisen äänitys laitteen?
Tai sitten jos ostaisin kokonaan jonkin uuden laitteiston, esim. Boombox yms. jolla voisi äänittää radiosta ja cd-lebyiltä!
Radiosta äänittäminen
37
2876
Vastaukset
- oikosulku vai mitäh?
En ymmärrä miksi äänität CD levyiltä C kasetille. Koska nuo muovinuahat ei ole kestäviä. Ajan mukaan ne kirveltyvät ja rappeutuvat. Äänet jota noihin nauhoihin on tallennettu magnetti hiukkasille rappeutuu ajan syöminä. Kestää korkeintaan 30 - 40 vuotta niin et niistä saa mitään ääntä ulos paitsi jotakin soriinaa. CD/DVD levyissä on myös todettu että cd'n muovi ei pysy tuoreena niissäkin tapahtuu ajan mukaan muutoksia muovissa. Siis ei ole päteviä säilyttämään ääntä ja kuvia ajan mukaan. Ainoa säilyttävä media on siis kovalevyt missä äänet pysyy muuttumattomina monet monet vuodet jos ei tule mitään magneettisia häiriöitä.
Tuo ei ehkä ollut mikään vastaus vaan todiste. Mutta ei sun kommenttisikaan olut oikea kysyntää vaan pikemmin sun vehkeiden esittelyä. Äänityslaitteita on vaikka millä mitalla. Kysy mediamyyjiltä mikä olisi paras vaihtoehto.- aloittaja täällä
Eli siis mitkä ovat ne uudet tavallisimmat, keskeisimmät äänitystavat ja -laitteet?
C-kasettien parissa haluan edelleen "retroilla", mutta olen kiinnostunut myös muista äänityslaitteista ja tavoista.
Onko Sonyn stereot jo vanhanaikaisia uusien äänityslaitteiden liittämiseksi?! - äijänrähkänä
jos tänään äänitän kasetille musaa niin mulle riittää ainakin mainiosti että 30-40v kestävät, ei taida tämä äijänrähkänä edes elää niin pitkään. mulla on edelleen kasetteja mitkä olen äänittänyt 70' luvun alussa ja hyvin noi toimii.
- Kultakorva.
aloittaja täällä kirjoitti:
Eli siis mitkä ovat ne uudet tavallisimmat, keskeisimmät äänitystavat ja -laitteet?
C-kasettien parissa haluan edelleen "retroilla", mutta olen kiinnostunut myös muista äänityslaitteista ja tavoista.
Onko Sonyn stereot jo vanhanaikaisia uusien äänityslaitteiden liittämiseksi?!Lähes kaikkia radiokanavia voi nykyisin kuunnella tietokoneella netistä ja käyttöjärjestelmän mukana on ääninauhuri jolla voit äänittää radikanavien musiikkia koneesi kovalevylle josta voit sitten polttaa niitä cd-levyille. Ääninauhuri löytyy koneesi apuohjelmat kansiosta.
- äänittäjä
äijänrähkänä kirjoitti:
jos tänään äänitän kasetille musaa niin mulle riittää ainakin mainiosti että 30-40v kestävät, ei taida tämä äijänrähkänä edes elää niin pitkään. mulla on edelleen kasetteja mitkä olen äänittänyt 70' luvun alussa ja hyvin noi toimii.
Jos on hyvät laitteet ja hyvät C-kasetit, niin äänitystulos on jopa kiitettävä!
C-kasetti EI kuole!
Afrikan maissa, esim. Tunisiassa kuunnellaan enemmän C-kasetteja kuin cd-levyjä puhumattakaan MP-3:sta tai USB-muistitikuista, kovalevyistä yms.
Sitä paitsi jos omistaa laajan C-kasettivalikoiman, niin ei mikään estä pitäytymästä niihin! - ................
>CD/DVD levyissä on myös todettu että cd'n muovi ei pysy tuoreena niissäkin tapahtuu ajan mukaan muutoksia muovissa. Siis ei ole päteviä säilyttämään ääntä ja kuvia ajan mukaan. <
Höpöhöpö! Se muovi on paksua, ei se OIKEALLA tavalla säilytettynä mihinkään muutu ajan takia vaan korkeintaan naarmujen takia! Se mikä muuttuu korkeintaan on se tallennukseen käytetty materiaali etikettipinnan alla, fotosyaani tms. ja sen tähden levyjä tulisi säilyttää mahdollisimman huolella, valolta, pölyltä, nesteiltä, kaasuilta, kylmältä ja lämmöltä suojattuna! Eli käsitelkää cd-/dvd-levyjä kuin arvokasta negatiivia.
Merkkilevyt on parempi valinta, ja kulta on paras materiaali, se säilyttää tiedon parhaimmin. Silti kultalevyjäkin tulee säilyttää huolella!
>Ainoa säilyttävä media on siis kovalevyt missä äänet pysyy muuttumattomina monet monet vuodet jos ei tule mitään magneettisia häiriöitä.<
Just joo, kovalevyt tosiaan luotettavia? Lakkaappa jauhamasta paskaa. Kuten itsekin totesit, magneettikentät tuhoaa tehokkaasti tietoa kovossa, lisäksi levyn ohjauselektroniikka voi hajota pienen pienen sähköpiikin takia, mekaniikka ja levyn pinta voi hajota pienestäkin täräyksestä. KOVALEVYT EI OLE IKUISIA! Jos kovalevyistä aikoo pysyvää säilytysformaattia, SSD tai muu vastaava flash-tekniikkaan perustuva tekniikka (muistikortit ja usb-tikut) on parempi. Flash-muistit tosin tarvii virkistystä elikkä niitä pitää käyttää muutaman vuoden välein tietokoneessa jotta saavat virtaa, eivät ne ikuisesti ilman virtaa säilytä tietoa. Ja niissäkin on aina se elektroniikan hajoamisvaara.
Oikeastaan ainoa missä puhuit asiaa on noi kasettien säilyvyydet. Ne ei tosiaan kykene säilyttämään kovinkaan pitkään tietoa. - kovalevy ei ikuinen
Mulla on edelleen tallella monta kasettia 80-luvulta, ääni ei tietenkään ole enää samaa tasoa kuin noita äänittäessäni, enkä kuuntele niitä enää. Kasettidekki kyllä löytyy. Yksikään kasetti ei ole totaalisesti pilaantunut, mutta yhden kannettavan kiintolevy on hajonnut, heti kun takuu päättyi meni rikki (onneksi sieltä pystyttiin pelastamaan mm. valokuvat ja muuta tärkeää). Samoin nurkissa pyörii vanhoja keskusyksiköitä, jotka ovat paljon nuorempia kuin nuo kasetit, enää ei löydy käyttöjärjestelmää, joilla noihin pääsisi käsiksi ja mahdollisia tiedostoja pystyisi hyödyntämään.
Vinyylilevyjäkin löytyy, niitä kuunnellaankin silloin tällöin. Ovat hyvässä kunnossa samoin kuin levysoitin.
Ymmärrän kovalevyn tallennusmediana, jos niitä on samaan aikaan kaksi, ja molempiin tallennetaan kaikki tiedostot, jotka halutaan säilyttää jälkipolville. Jos toinen rikkoutuu, toinen on todennäköisesti vielä ehjä ja kaikki tiedostot pystyy palauttamaan sieltä. Sitten ne tallennetaan uudelleen jonnekin toisaalle, tätä tehdään vuosien mittaan (kelanauha, C-kasetti, lerppu, korppu, CD-levy, DVD-levy, BlueRay-levy, ........). - kylä näi o
äänittäjä kirjoitti:
Jos on hyvät laitteet ja hyvät C-kasetit, niin äänitystulos on jopa kiitettävä!
C-kasetti EI kuole!
Afrikan maissa, esim. Tunisiassa kuunnellaan enemmän C-kasetteja kuin cd-levyjä puhumattakaan MP-3:sta tai USB-muistitikuista, kovalevyistä yms.
Sitä paitsi jos omistaa laajan C-kasettivalikoiman, niin ei mikään estä pitäytymästä niihin!.
"C-kasetti nevö dies!!!!!!1!1!!!!"
.
voi kuunnella musiikkia C-kasetilta. Äänen laadusta ei voi edes puhua.
- tietäjä.
jotkut tosiaan kuuntelevat musiikkia, eivät äänenlaatua.
- äijänrähkänä
kuules phoca55, veikkaanpa ettet ole edes kuullut musaa kasetilta. jos nauha on kondilksessa ja nauhuri edes jonkinlainen niin nauhassa on itseasiassa aika hyvä soundi ja kelanauhureissa suorastaan helvetin hyvä.
- setä55
äijänrähkänä kirjoitti:
kuules phoca55, veikkaanpa ettet ole edes kuullut musaa kasetilta. jos nauha on kondilksessa ja nauhuri edes jonkinlainen niin nauhassa on itseasiassa aika hyvä soundi ja kelanauhureissa suorastaan helvetin hyvä.
C-kasetti parhaimmillaan pääsee aika korkealle. Ongelmana on nimenomaan terän nopea tylsyminen. Järjestelmä on erittäin herkkä yhteensopimattomuus-, säätö-, laatu-, kuluma- ja vanhenemisongelmille.
Siis hyvää C-kasettiääntä ei käytännössä koskaan kuulla. - setä55
tietäjä. kirjoitti:
jotkut tosiaan kuuntelevat musiikkia, eivät äänenlaatua.
Jos "musiikki" on sitä mitä musiikin tekijät tuottavat, ja C-kasetilta kuuluu aivan muuta, ei siis "musiikin" kuunteleminen C-kasetilta ole mahdollista;-)
- äijänrähkänä
setä55 kirjoitti:
C-kasetti parhaimmillaan pääsee aika korkealle. Ongelmana on nimenomaan terän nopea tylsyminen. Järjestelmä on erittäin herkkä yhteensopimattomuus-, säätö-, laatu-, kuluma- ja vanhenemisongelmille.
Siis hyvää C-kasettiääntä ei käytännössä koskaan kuulla.Kaikki on suhteellista. Jos lähtökohta on se että musan pitäis kuulua samanlaiselta kuin se on studiossa masternauhalta kuultuna niin se on aika harvalla jolla riittää massi sellaisten vehkeitten hankintaan ja vielä kuunteluhuoneen akustoimiseen.
Minä kuuntelen mieluiten vinyyleitä ja vaihtoehtoisesti kasetteja, myös kelanuhat pyörii toisinaan, cd-levyt erittäin harvoin ja ämpärit ei koskaan. Kasettisoittimena on Sony WM-D6C http://www.walkmancentral.com/products/wm-d6c 80' puolivälistä jonka olen putsannut ja säädättänyt varmaan kymmenen vuotta sitten ja soundi on ihan jees.
Toki jotkut nauhat olen nuorena pilannut autokäytössä mutta toisaalta olen pilannut vielä enemmän cd-levyjä silloin kun vielä niitä kuuntelin, ja veikkaanpa että täysin käyttökelpoisia kasetteja löytyy vielä silloinkin kun ehjiä cd-levyjä saa etsimällä etsiä.
Myös lastenhuoneessa on sama ilmiö, pikkukundeilla on kasettimankka ja cd-soitin, kasetti siellä lähes aina soi. - äijänrähkänä
äijänrähkänä kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Jos lähtökohta on se että musan pitäis kuulua samanlaiselta kuin se on studiossa masternauhalta kuultuna niin se on aika harvalla jolla riittää massi sellaisten vehkeitten hankintaan ja vielä kuunteluhuoneen akustoimiseen.
Minä kuuntelen mieluiten vinyyleitä ja vaihtoehtoisesti kasetteja, myös kelanuhat pyörii toisinaan, cd-levyt erittäin harvoin ja ämpärit ei koskaan. Kasettisoittimena on Sony WM-D6C http://www.walkmancentral.com/products/wm-d6c 80' puolivälistä jonka olen putsannut ja säädättänyt varmaan kymmenen vuotta sitten ja soundi on ihan jees.
Toki jotkut nauhat olen nuorena pilannut autokäytössä mutta toisaalta olen pilannut vielä enemmän cd-levyjä silloin kun vielä niitä kuuntelin, ja veikkaanpa että täysin käyttökelpoisia kasetteja löytyy vielä silloinkin kun ehjiä cd-levyjä saa etsimällä etsiä.
Myös lastenhuoneessa on sama ilmiö, pikkukundeilla on kasettimankka ja cd-soitin, kasetti siellä lähes aina soi.tarkoitin putsannut kokonaan, äänipäitä ja vetorullia pitää tietenkin puhdistaa silloin tällöin aivan kuten levarin neulaakin, myös demagnetisoinnin teen muutaman kerran vuodessa.
- Jalmarin kasetit
äijänrähkänä kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Jos lähtökohta on se että musan pitäis kuulua samanlaiselta kuin se on studiossa masternauhalta kuultuna niin se on aika harvalla jolla riittää massi sellaisten vehkeitten hankintaan ja vielä kuunteluhuoneen akustoimiseen.
Myös lastenhuoneessa on sama ilmiö, pikkukundeilla on kasettimankka ja cd-soitin, kasetti siellä lähes aina soi.Olen äänittänyt C-kaseteille todella paljon ja lähes kaikille n. 200 kasetille, jotka omistan, monia kertoja aina n. v. 1980 saakka.
Vain muutaman kasetin olen joutunut heittämään roskiin. Ne ovat olleet saksalaisia Basf-merkkisiä. Huojunnan ja vinkunan/särinän vuoksi.
Maxell, TDK ja Sony ovat käyttämiäni kasettimerkkejä, tiettävästi lähtöisin Japanista, mutta valmistetaan halpamaissa, esim. Kiinassa. Nuo kolme em. merkkiä ovat osoittautuneet käytännössä äänittämiseen ja kuunteluun hyväksi ja jopa kiitettäviksi.
Eniten minulla on ja pidän 90 minuutin C-kaseteista. Jotkut ovat sanoneet, että lyhyemmät 60 ja 46 min. C-kasetit ovat laadukkaampia. En ole havainnut eroa, vaikka niitäkin meillä on.
C-kasetit ovat pienikokoisia ja kulkevat hyvin mukana matkoilla kannettavan cd-radionauhurin kavereina samoin kuin cd-levyt.
Eikö ole todellakaan suuri vaiva puhdistaa asianmukaisilla aineilla kasetti-soittimen äänipäät n. 50 tunnin kuunteluiden jälkeen. - jookos.
setä55 kirjoitti:
Jos "musiikki" on sitä mitä musiikin tekijät tuottavat, ja C-kasetilta kuuluu aivan muuta, ei siis "musiikin" kuunteleminen C-kasetilta ole mahdollista;-)
jos se ei sulta onnistu, anna kuitenkin muiden yrittää.
- DAT-nauhurit::.!!%#+
.
niillähän voi "nauhoittaa" perinteiseen tyyliin mutta digitaalisesti
http://fi.wikipedia.org/wiki/MiniDisc
http://www.helsinki.fi/puhetieteet/atk/audio/aanitys.html
.- 8+8
aika on ajanut jo noidenkin ohi. Minidisc ei koskaan saanut suurempaa suosiota ja Sonyn MZ-RH1 taitaa olla ainoa, jota vielä saa kaupasta, n. 300 Euroa
Dat nauhuri on vieläkin vanhempaa teknikkaa, laitevalmistus lopetettu vuosia sitten. Ammattikäytössä kai vielä yhä, mutta "edullisia" kuluttajalaitteita ei saa kuin käytettynä.
Kyllä totuus on se, että ei nauhaa enää käytetä enää juuri missään, vaan tieto talletetaan muistikortille tms puolijohdemuistille. - nauhoitella:::
8+8 kirjoitti:
aika on ajanut jo noidenkin ohi. Minidisc ei koskaan saanut suurempaa suosiota ja Sonyn MZ-RH1 taitaa olla ainoa, jota vielä saa kaupasta, n. 300 Euroa
Dat nauhuri on vieläkin vanhempaa teknikkaa, laitevalmistus lopetettu vuosia sitten. Ammattikäytössä kai vielä yhä, mutta "edullisia" kuluttajalaitteita ei saa kuin käytettynä.
Kyllä totuus on se, että ei nauhaa enää käytetä enää juuri missään, vaan tieto talletetaan muistikortille tms puolijohdemuistille..
sitähän ei kiinnosta montako kappaletta niitä laitteita on myyty vaan että se on edelleen täysin toimivaa ja kätevää teknologiaa
http://gallia.kajak.fi/opmateriaalit/yleinen/RuoMer/MUltimaker/documents/MINiDISK-ohje.pdf
. - 13+1
nauhoitella::: kirjoitti:
.
sitähän ei kiinnosta montako kappaletta niitä laitteita on myyty vaan että se on edelleen täysin toimivaa ja kätevää teknologiaa
http://gallia.kajak.fi/opmateriaalit/yleinen/RuoMer/MUltimaker/documents/MINiDISK-ohje.pdf
.ihan vapaasti saat ostaa sellaisen laitteen, kun haluat. Mutta miksi osaa sellaista tekniikkaa, joka on jo syrjäytynyt vanhentuneena ? Puolijohdetallentimissa ei ole mitään liikkuvia, rikkoontuvia osia.
Tässä muuten upo uusi laite, tosin vasta nipponin markkinoille
http://www.engadget.com/2010/04/06/sanyos-latest-xacti-sound-recorder-turns-fm-into-mp3-wont-cri/ - kotona äänittäjä
13+1 kirjoitti:
ihan vapaasti saat ostaa sellaisen laitteen, kun haluat. Mutta miksi osaa sellaista tekniikkaa, joka on jo syrjäytynyt vanhentuneena ? Puolijohdetallentimissa ei ole mitään liikkuvia, rikkoontuvia osia.
Tässä muuten upo uusi laite, tosin vasta nipponin markkinoille
http://www.engadget.com/2010/04/06/sanyos-latest-xacti-sound-recorder-turns-fm-into-mp3-wont-cri/Viisaasti näytätte vastaavan yms. kirjoittavan, mutta en vieläkään ole ymmärtänyt, että minkälainen nykyaikainen stereoyhdistelmä voisi olla kotikäyttöön hankinnan arvoinen silloin kun käyttää laitetta mm. radiosta ja cd-levyiltä äänittämiseen!
- jormas.
kotona äänittäjä kirjoitti:
Viisaasti näytätte vastaavan yms. kirjoittavan, mutta en vieläkään ole ymmärtänyt, että minkälainen nykyaikainen stereoyhdistelmä voisi olla kotikäyttöön hankinnan arvoinen silloin kun käyttää laitetta mm. radiosta ja cd-levyiltä äänittämiseen!
Tämän tyyppisiä nyt ainakin on. Ebayssa oli luokkaa 300 puntaa
http://www.wingfieldaudio.com/sony-pcm-m10-review.htmljormas - jormas.
Viisaasti näytätte vastaavan yms. kirjoittavan, mutta en vieläkään ole ymmärtänyt, että minkälainen nykyaikainen stereoyhdistelmä voisi olla kotikäyttöön hankinnan arvoinen silloin kun käyttää laitetta mm. radiosta ja cd-levyiltä äänittämiseen!
on näköjään muitakin, esimerkiksi tällänen halpa pöytäkone.
http://www.thomann.de/fi/ikey_audio_rm3.htm
ja paljon kannettavia.
http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=kannettevat_nauhurit&oa=pra - 16+5
ei taida olla nykyisissä steroyhdistelmissä enää mitään tapaa tallentaa. Kasettinauhureita ei enää tehdä.
CD levyiltä ripataan ( = kopioidaan sellaisenaan digitaalisena ) pc:llä tiedostot mp3 soittimeen parissa minuutissa. Harvassa mp3 soittimessa on mahdollista tallentaa radio-lähetystä. Ongelma ei ole tekninen, vaan johtuu pelkästään levy-yhtiöiden painostuksesta. Levymyynti näet kärsii, kun tallennus on liian helppoa. http://www.engadget.com/2006/10/16/creative-removing-fm-recording-from-players/
Pitää siis olla tarkkana mp3 soittimen ostossa, että tämä tallennusominaisuus on mukana. Haku sanoilla "mp3 fm recorder" löytyy kyllä laitteita.
Tietysti yksi tapa on käyttää tietokonetta tallennukseen, mutta eihän se ole niin kätevää kuin pienellä mp3 soittimella. - VASTAUSTA::.!!%#??+
.
mut ite meinaan hankkia minidisk magneto-optisen tallentimen just näiden keskustelujen pohjalta
. - jormas.
16+5 kirjoitti:
ei taida olla nykyisissä steroyhdistelmissä enää mitään tapaa tallentaa. Kasettinauhureita ei enää tehdä.
CD levyiltä ripataan ( = kopioidaan sellaisenaan digitaalisena ) pc:llä tiedostot mp3 soittimeen parissa minuutissa. Harvassa mp3 soittimessa on mahdollista tallentaa radio-lähetystä. Ongelma ei ole tekninen, vaan johtuu pelkästään levy-yhtiöiden painostuksesta. Levymyynti näet kärsii, kun tallennus on liian helppoa. http://www.engadget.com/2006/10/16/creative-removing-fm-recording-from-players/
Pitää siis olla tarkkana mp3 soittimen ostossa, että tämä tallennusominaisuus on mukana. Haku sanoilla "mp3 fm recorder" löytyy kyllä laitteita.
Tietysti yksi tapa on käyttää tietokonetta tallennukseen, mutta eihän se ole niin kätevää kuin pienellä mp3 soittimella.kyllä kasettimankkoja vielä tehdään, tässä yksi. http://www.ionaudio.com/tape2pc ja myydään tietääkseni myös suomessa.
- Disc,
VASTAUSTA::.!!%#??+ kirjoitti:
.
mut ite meinaan hankkia minidisk magneto-optisen tallentimen just näiden keskustelujen pohjalta
.Uusia minidisc tallentimia on vaikea enää löytää, mutta Huutonetistä niitä saa melko edullisesti.
http://www.huuto.net/kohteet/sony-minidisc-deck-mds-je330-dekki/135913437 - 19
VASTAUSTA::.!!%#??+ kirjoitti:
.
.oletkos muuten katsonut mitä ne minidisc levykkeet maksaa ?
- TARKISTAMASSA::.!!%#
19 kirjoitti:
oletkos muuten katsonut mitä ne minidisc levykkeet maksaa ?
.
"Olet ostanut Huuto.netistä "12 KPL KÄYTETTYJÄ MINIDISC LEVYJÄ ", hintaan 8.00 EUR"
.
- nettiradio rules
tekisi niin että äänität nettiradion kautta suoraan tietokoneelle kiintolevylle tiedostoksi? Onnistuu varmaan kaikilla käyttiksillä mutta itse kun olen Ubuntu linux-käyttäjä niin käytän sellasta ohjelmaa kuin streamripper ja siihen Kstreamripper-käyttöliittymä, se äänittää monilta radio"kanavilta" (jos nettiradioista voidaan puhua kanavina), Ylen lähetyksiin tosin tarviin VLC-playeria äänittämiseen koska Yle on laittanut oman nettiradionsa niin monimutkaisen systeemin taa ettei noi perinteiset nettiradiokaapparit onnistu sen datavirtaa kaappaamaan (ts. Ylen datavirran linkitys on niin pirun monimutkainen, ilmeisesti tahallaan tehty vaikeaksi noiden lähetyksien kaaappaaminen).
- mattirae
Olympus LS-10 ns. sanelukone on laite millä voi tehdä mitä vaan.
- epäilijä.
nyr taidat hiukan liioitella, siis voi tehdä ihan mitä vaan??
- tehdä:::
epäilijä. kirjoitti:
nyr taidat hiukan liioitella, siis voi tehdä ihan mitä vaan??
.
mitä vaan mutta lopputulos ei välttämättä ole vertailukelpoinen muihin täällä esitettyihin tallennusmedioihin nähden
. - Tietoa vailla
tehdä::: kirjoitti:
.
mitä vaan mutta lopputulos ei välttämättä ole vertailukelpoinen muihin täällä esitettyihin tallennusmedioihin nähden
.Löytyykö juku älykkö joka seikkaperäisesti kertoo, miten nettiradiosta voi äänittää PC:n kovalevylle ja muunttaa sen MP3 formaattiin? Mitä ohjelmia tarvitaan? Käyttis Vista.
- huomio vaan...
Tietoa vailla kirjoitti:
Löytyykö juku älykkö joka seikkaperäisesti kertoo, miten nettiradiosta voi äänittää PC:n kovalevylle ja muunttaa sen MP3 formaattiin? Mitä ohjelmia tarvitaan? Käyttis Vista.
Olisi sinun, Tietoa vailla, jo kannattanut avata uusi keskustelu, koska aiheesi on ihan eri kuin tuon keskustelun alkuperäinen aihe.
Toki voit nauhoittaa C-kasetille nettiradiotakin. Kytke vaan tietokoneen kuulokeliitännän kautta ääni radionauhuriin. Sitten kytket radionauhurista äänen tietokoneen mikrofoniliitäntään, toistat C-kasetilta ääntä ja digitoit sen tietokoneessa. :-)
Tästä tietoa:
http://www.google.fi/#hl=fi&safe=off&biw=1249&bih=830&q=record internet radio&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=ba51afa6d09e5766
Mitä tarkoitat seikkaperäisillä neuvoilla? Mitä tiedät ja osaat aiheesta jo?
Oletko aloittelija tietokoneasioissa? Mitä olet jo itse kokeillut tallentaaksesi nettiradiota?
- ääninörtti
Itselläni on CD -soittimena kaksipesäinen sotin, jossa toinen polttava asema. Lisäbonuksena tällä laitteella on, että se ei välitä CD -levyjen kopiointiestoista jne. - identtinen, korkealaatuinen kopio saadaan CD -levystä kertaheitolla kopioimalla pesästä toiseen. Soittimella pystyy myös "nauhoittamaan" ulkoiselta lähteeltä, esim. radiosta tai levysoittimelta (kytkettynä virittimen kautta, CD -laitteessa ei ole RIIA -korjattua tuloa erikseen). Löytyy sekä analogiset RCA -tulot, että optiset ja kaapelitulot digiäänelle.
Näitä saa vieläkin, tässä muutama malli:
http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/2044.html
Jos on kasettifriikki, näitäkin on (vaikka suosittelen minäkin siirtoa toiseen tallennusmediaan):
http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/1901.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2084623- 1882596
- 671522
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961210Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1071130- 1251129
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91082- 711071
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1321030- 109989