No mikäs tää nyt sitten

kijuhjkiuy

Oikein on? mint7 ja kun yrittää kirjautua skypeen niin tulee ilmoitus: p2p connect failed.please check your internet connection? yhteydet pelaa kyllä? ps.miltähän vuodelta näissä linuxeissa on nää skypet? näyttää niinkuin olisi ensimmäisiä versioita?

14

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --
    • jhkfmukm

      "ps.miltähän vuodelta näissä linuxeissa on nää skypet?"

      Kyllä niissä on ihan viimeisimmät versiot mitkä Skype toimittaa... Skypellä päivitys ei ole mitenkään nopeaa ollut mutta asiansa se ohjelma ajaa... ei se ulkonäkö siihen vaikuta.

      • mnghtytrew

        Ei pääse kirjautumaan sisään? jurraa vaan pikallaan ja sitten ilmoittaa saman että p2p connection failed? ps. latasin ja asensin ton paketin! mikähän tässä nyt mättää?


      • (/
        mnghtytrew kirjoitti:

        Ei pääse kirjautumaan sisään? jurraa vaan pikallaan ja sitten ilmoittaa saman että p2p connection failed? ps. latasin ja asensin ton paketin! mikähän tässä nyt mättää?

        jakeluissa tulee aina mukana kummallisia bugeja.


      • (/ kirjoitti:

        jakeluissa tulee aina mukana kummallisia bugeja.

        mullakin tässä Xubuntussa Skype viereisen W-koneen Skypeen verrattuna. Miksei Linux-versioitakin voisi vähän päivitellä.


      • mnghtytrew kirjoitti:

        Ei pääse kirjautumaan sisään? jurraa vaan pikallaan ja sitten ilmoittaa saman että p2p connection failed? ps. latasin ja asensin ton paketin! mikähän tässä nyt mättää?

        Toimiiko se millään toiseella koneella? Onko kenties jotain palomuuria käytössä ja portteja tukittu?


      • kjmnjhgfd
        M-Kar kirjoitti:

        Toimiiko se millään toiseella koneella? Onko kenties jotain palomuuria käytössä ja portteja tukittu?

        Toisessa koneessa vista ja kaikki toimii hyvin! skypet ja muut molemmat koneet samassa modeemissa telewel 510 kumpikin piuhan kanssa! tämä läppäri jossa mint7 ja tähän ei pääse skypeen kirjautumaan vaan tulee tuo p2p connection failed?


      • kjmnjhgfd kirjoitti:

        Toisessa koneessa vista ja kaikki toimii hyvin! skypet ja muut molemmat koneet samassa modeemissa telewel 510 kumpikin piuhan kanssa! tämä läppäri jossa mint7 ja tähän ei pääse skypeen kirjautumaan vaan tulee tuo p2p connection failed?

        No siinä tapauksessa on seuraavat vaihtoehdot koska tiedetään, että Skype ei ole ihan standardin mukainen ohjelmisto..

        1. Skype ei ole ylläpitänyt ohjelmistoa ja se on sen takia hajonnut kun käyttöjärjestelmä on muuttunut.
        2. Skypestä tuli uusi julkaisu tänään, ja Skype on voinut hajoittaa itsensä jos protokollaan on tehty muutoksia.
        3. Mintin pitäisi olla täysin yhteensopiva Ubuntun kanssa, mutta aina on mahdollista, että Mintin porukka on jotain särkenyt.

        Kokeilin muuten itse tässä Ubuntu 8.04:ssä laittaa Skypen uudestaan ja se sanoi, että paketti on poistettu.. Itselläni oli se medibuntusta lisättynä pari vuotta sitten. Ubuntun paketeista löytyi kyllä sitten ihan virallinen Skype Canonicalin tukemana Ubuntulle. Paketin nimi oli skype-mid ja Launchpad kertoi, että se olisi Ubuntun julkaisuissa 8.04 LTS, 8.10 ja 9.04 valmiina. Tämä Skype oli versiota 3.0. Jos käyttämäsi Mintin versio on näitä vastaava niin pitäis olla siinä valmiina.

        Googlaus löysi sitten tämän kotisivun: https://developer.skype.com/MidSkype

        Siellä on sitten tuosta valmiiksi käännetty binääri, jos se vaikka toimisi. Sekään ei kyllä taida olla standardin mukainen.


    • &&&&&&&&&&&&

      ilmestyy kehiin

      • nbhgytuiop

        löytyi mutta ei näköjään toimi! no täytyy kokeilla tuolta mutta tänään ei enää kerkeä...palaan huomenna asiaan jos en saa toimimaan! kiitos paljon avusta kuitenkin!


      • nbhgytuiop kirjoitti:

        löytyi mutta ei näköjään toimi! no täytyy kokeilla tuolta mutta tänään ei enää kerkeä...palaan huomenna asiaan jos en saa toimimaan! kiitos paljon avusta kuitenkin!

        Jos se mid-versio on Ubuntussa valmiina eikä toimi niin epäilen syyksi sitten sitä, että Skype on itse särkenyt sen protokollan tai sitten esimerkiksi onkin palomuuri tukkimassa portteja.


      • Nirk
        M-Kar kirjoitti:

        Jos se mid-versio on Ubuntussa valmiina eikä toimi niin epäilen syyksi sitten sitä, että Skype on itse särkenyt sen protokollan tai sitten esimerkiksi onkin palomuuri tukkimassa portteja.

        ei missään tapauksessa mitään bugeja ole, kaikki muu on EPÄSTANDARDIA!


      • uzbekissa
        Nirk kirjoitti:

        ei missään tapauksessa mitään bugeja ole, kaikki muu on EPÄSTANDARDIA!

        on siinä ubuntussa bugeja vaikka kuinka paljon eikä muu ole sen enempää epästandardia


      • Nirk kirjoitti:

        ei missään tapauksessa mitään bugeja ole, kaikki muu on EPÄSTANDARDIA!

        Ubuntussa oleva Skype on Skypen itsensä tekemä ja suljettu binääri. Jos se ei toimi niin se ei johdu Ubuntusta koska Canonical ei suljettuihin ohjelmiin voi vaikuttaa mitenkään.

        Skype ei kyllä ole standardoitu tekniikka, kuten esimerkiksi VoIP tai IRC ovat. Pikaviestin protokollien standardeista voi lukea vaikka tästä: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_instant_messaging_protocols

        Siellä missä "License" kohdassa lukee "Open Standard" ovat standardoituja tekniikoita, niiden toimimattomuus johtuu bugeista ohjelmissa, ja bugit ovat sen vastuulla kuka lähdekoodia ylläpitää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe