verta ulostaessa

sdfghhhh

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8995582

Olen siis tuon keskustelun aloittaja, kirjoitettu 12.4.2010.
Nyt viime viikonloppuna, eli muutama päivä sitten ilmestyi uusi oire.
Ja kun sitä ei ole ollut niin ei sellaista ole tutkimuksissakaan sitten tutkittu/kyselty???

Eli viikonloppuna ulostaessani ulosteen mukana tuli verta, ihan kirkasta verta.
Kummallista on, että on se ihan sama onko se kiinteää vai ripulia, ni sieltä tulee sitä verta.
En uskalla käydä vessassa koska ulostaminen sattuu, ja alavatsani on ollut todella herkkänä.
Ulostettuani vatsa on todella kipeä ja arka.

Pitää soittaa huomenna lääkäriin ja kysellä ja pyytää aikaa.
Mutta liittyykö tämä nyt siis edes siihen stressivatsaan?
Onko kenelläkään ollut tämän tapaista?
Haluaisin vähän jtn tietoa asiasta, huomenna soitan kyllä sinne lääkäriin ja kattoo mitä siellä
sanotaan.

6

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peräpukama

      Yleisin syy kirkkaaseen vereen on peräpukama.

    • Apua sain

      Hei

      tuohon toiseen viestiketjuun liittyen:

      Minä kärsin varmaankin samankaltaisesta oireyhtymästä. Tähystykset ja kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin, syytä ei löytynyt. Kivut olivat niin kovia, että hiki valui norona naamasta. Ainut mikä auttoi hetkeksi oli keskushermostoon vaikuttavat kovat kipulääkkeet. Tätä kesti siis liki kolme kuukautta.

      Nyt sain mahan oireettomaksi ottamalla aamuisin reilun ruokalusikallisen pellavansiemenrouhetta JA vajaan ruokalusikallisen Psyllium -jauhetta. Tuota psylliumia ostan tavan ruokakaupasta, löytyy leivontatarvikehyllystä. Itse sotken ne maustamattomaan jogurttiin.

      Ihme homma, mutta jos ottaa vain jompaakumpaa noista, niin oireet palaavat. Vaatii siis kumpaakin. Minä sain avun alle viikossa, toivottavasti auttaa Sinullakin.

      • pulla.k

        Hei!

        Minulla oli samankaltainen ongelma ollessani saman ikäinen kuin sinä - eli vatsassani kiersi jatkuvasti, närästi ja oli vaikea työskennellä/opiskella, jos piti käydä vessassa tai vatsa äänteli koko ajan. Sain lääkkeitä närästykseen ja lopulta otettiin pari verikoetta gastroskopia. Käytin myös ihan turhaan kaikkia Gefilus-valmisteita. Omalta osalta selvisi puolen vuoden pahentuvien oireiden ja testauksien myötä, että olen verikokeiden mukaan keliaakikko. En tiedä kuinka piilevänä se voisi sinulla olla, ja onko keliakiaa testattu tapauksessasi? Joskus lääkärit pitävät sitä vanhojen ihmisten vaivana, joten ne kieltämättä olivat vähän yllättyneitä diagnoosista. Niin, ja ainakin on keliakiadiagnoosi takataskussa, jotta ei voida väittää psykosomaattisiksi oireiksi;) Itse voin oikeasti paremmin nyt, eli vatsani ei kierrä, minua ei närästä enkä sairastu heikon vastustuskyvyn takia joka kuukausi flunssaan.


        Yleensä vatsavaivoihin suositellaan kuitua ja yletöntä leivän syömistä, mutta sinuna kokeilisin jättää leivän ja tavalliset viljat (ohra, ruis, vehnä) pois. Eli siirtymistä gluteenittomaan ruokavalioon. Voisit yhä syödä normaalisti riisiä, perunaa, maissia, tattaria ja kauraa sekä lihaa, kalaa ja maitoa. Ainoastaan esimerkiksi ruisleivästä ja vehnällä saostetusta kastikkeesta joutuisit luopumaan.

        Ruokaloissa pystyy yleensä valitsemaan G-merkityn (eli gluteeniton) vaihtoehdon tai sitten voit ilmoittaa tarpeestasi, jolloin henkilökunta yleensä suostuu tekemään annoksia erikoistoiveista. Ainakin yliopistojen ruokaloissa on mahdollista vain valita ruokavaliolleen sopiva annos. Gluteenittoman ruokavalion kokeileminen on täysin vaaratonta - et menetä siinä mitään vitamiineja tai ravinteita. Ketään et ainakaan vaivaa, jos tuot työpaikalle tai kouluun omat evääsi.

        Itse olen sitä mieltä oman puolueellisen kokemuksen perusteella, että monella vakavaoikeisella ns. stressivatsaajalla on ehkä keliakia.


        Tietoa oireista ja ruokavaliosta:

        http://www.keliakialiitto.fi/

        Keskustelupalsta:

        www.glu.fi


      • llllllllll8
        pulla.k kirjoitti:

        Hei!

        Minulla oli samankaltainen ongelma ollessani saman ikäinen kuin sinä - eli vatsassani kiersi jatkuvasti, närästi ja oli vaikea työskennellä/opiskella, jos piti käydä vessassa tai vatsa äänteli koko ajan. Sain lääkkeitä närästykseen ja lopulta otettiin pari verikoetta gastroskopia. Käytin myös ihan turhaan kaikkia Gefilus-valmisteita. Omalta osalta selvisi puolen vuoden pahentuvien oireiden ja testauksien myötä, että olen verikokeiden mukaan keliaakikko. En tiedä kuinka piilevänä se voisi sinulla olla, ja onko keliakiaa testattu tapauksessasi? Joskus lääkärit pitävät sitä vanhojen ihmisten vaivana, joten ne kieltämättä olivat vähän yllättyneitä diagnoosista. Niin, ja ainakin on keliakiadiagnoosi takataskussa, jotta ei voida väittää psykosomaattisiksi oireiksi;) Itse voin oikeasti paremmin nyt, eli vatsani ei kierrä, minua ei närästä enkä sairastu heikon vastustuskyvyn takia joka kuukausi flunssaan.


        Yleensä vatsavaivoihin suositellaan kuitua ja yletöntä leivän syömistä, mutta sinuna kokeilisin jättää leivän ja tavalliset viljat (ohra, ruis, vehnä) pois. Eli siirtymistä gluteenittomaan ruokavalioon. Voisit yhä syödä normaalisti riisiä, perunaa, maissia, tattaria ja kauraa sekä lihaa, kalaa ja maitoa. Ainoastaan esimerkiksi ruisleivästä ja vehnällä saostetusta kastikkeesta joutuisit luopumaan.

        Ruokaloissa pystyy yleensä valitsemaan G-merkityn (eli gluteeniton) vaihtoehdon tai sitten voit ilmoittaa tarpeestasi, jolloin henkilökunta yleensä suostuu tekemään annoksia erikoistoiveista. Ainakin yliopistojen ruokaloissa on mahdollista vain valita ruokavaliolleen sopiva annos. Gluteenittoman ruokavalion kokeileminen on täysin vaaratonta - et menetä siinä mitään vitamiineja tai ravinteita. Ketään et ainakaan vaivaa, jos tuot työpaikalle tai kouluun omat evääsi.

        Itse olen sitä mieltä oman puolueellisen kokemuksen perusteella, että monella vakavaoikeisella ns. stressivatsaajalla on ehkä keliakia.


        Tietoa oireista ja ruokavaliosta:

        http://www.keliakialiitto.fi/

        Keskustelupalsta:

        www.glu.fi

        minulta jo tutkittiin.. aluksi näytti siltä että verestä löytyi jotain mikä piti vielä paremmin tutkia, että
        jos olisi joku keliakian pieni muoto ollut..
        mutta mitään ei löytynyt.
        Eli siis sitä minulla ei ainakaan (onneksi) ole.


    • Anonyymi

      Aihesta menään lääkäri.eikä tällä keskutelu aihe auta.

      • Anonyymi

        päätit kommentoisa 13 vuotta vanhaa aloitusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      185
      1796
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1240
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1003
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      76
      872
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      140
      867
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      43
      853
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      788
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      720
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      678
    Aihe