Makrossa "jos virhe"

Makro-Marko

1.
Miten tehdään makroon IF(ISERROR (IFERROR tms. Siis tuohon alla olevaan Sub Laske makroon.
Jos on on virhe niin se pitäisi olla tyhjä "blank".
Osaan kaavoihin tehdä nuo mutta makrot on aika uusi juttu.

"""((((Nauhoitettu makro on niin kauheeta katsoa että sellaista en halua, haluan siistiä koodia siksi yritän koodailla kaavat ynnämuut käsin ja haluan oikeasti vieläpä oppia noit juttuja.))))""""


2. kysymys saisiko rimpsua lyhennettyä jollain tavalla, makroista tulee muuten liian pitkiä jos joutuu jokaisen solun naputtelemaan yksi kerrallaan moduliin. Laskumakroja tulee useita erilaisia sinne tänne ja tänne sinne. Ne ovat paljon pidempiä kuin esimerkki. Mutta sen voisi rajoittaa vaikka 50 riviin jos joku vinkkaa esimerkillä lyhennetyn koodin miten sen voisi tehdä niin että saisi mahdollisesti ideasta kiinni.

Mut jos ei niin olis kiva jos saisi ainakin 1. kysymykseen vastauksia.

Sub Laske()

Worksheets("Sheet1").Select
Range("N2").formula = "=Sum(H2)/((C2)*188)"
Range("N3").formula = "=Sum(H3)/((C3)*188)"
Range("N4").formula = "=Sum(H4)/((C4)*188)"
Range("N5").formula = "=Sum(H5)/((C5)*188)"
Range("N6").formula = "=Sum(H6)/((C6)*188)"
Range("N7").formula = "=Sum(H7)/((C7)*188)"
Range("N8").formula = "=Sum(H8)/((C8)*188)"
Range("N9").formula = "=Sum(H9)/((C9)*188)"
Range("N10").formula = "=Sum(H10)/((C10)*188)"
Range("N11").formula = "=Sum(H11)/((C11)*188)"
Range("N12").formula = "=Sum(H12)/((C12)*188)"
Range("N13").formula = "=Sum(H13)/((C13)*188)"

jatkuu....
jatkuu....


End Sub

3

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makro-Marko

      Makro-Marko täsmentää.

      Range("N"). on alue johon tulos tulee ja jos on virhekoodi niin se pidäis saada "blank"

      • Sub LAske()
        Range("N2").Formula = "=IF(ISERROR(SUM(H2/C2*188)),"""",SUM(H2/C2*188))"
        Range("N2").AutoFill Destination:=Range("N2:N13"), Type:=xlFillDefault
        End Sub


      • Makro-Marko
        kunde kirjoitti:

        Sub LAske()
        Range("N2").Formula = "=IF(ISERROR(SUM(H2/C2*188)),"""",SUM(H2/C2*188))"
        Range("N2").AutoFill Destination:=Range("N2:N13"), Type:=xlFillDefault
        End Sub

        Hyvin toimii, kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe