Joskus on tunne, nyt on tullut mässäiltyä, uskallanko mennä vaakaan?
Uskaltaudun, ja se näyttää painon alakanttiin normaalista.
Tulee olo, jee, voi syödä vaikka mitä, eikä paino nouse!
Miten sinä suhtaudut kiloihisi ja painoosi?
Kilot
11
211
Vastaukset
- vasso-Q
Kiitos kysymästä, ihan hyvin. Painoni on pysynyt suunnilleen samassa toistakymmentä vuotta joten lienen olevani juuri siinä, mikä minun kannaltani on sopiva.
- Kaupunkilainen
Ikuinen riesa, olen varmasti laihduttanut enemmän kuin painan, ja aina ovat kilot tulleet takaisin. Olen kantanut painosta ihan turhaakin huolta, silloin kun olin vielä taulukoiden mukaan normaalipainoinen. Nyt on 15-20 kg liikaa, mutta olen lakannut stressaamasta. Yritän syödä terveellisesti, punnitsen itseni joka viikko, ja jonkinlaisena saavutuksena pidän sitä, että viime vuoden aikana ei paino noussut yhtään.
Painosta hössötetään nykyään aivan liikaa, ihan niin kuin laihuus olisi ainoa terveyden mittari ja niin kuin pullukka ei voisi olla terve ja hyväkuntoinen. Kun nukkuu hyvin, liikkuu, ei tupakoi ja huolehtii monipuolisesta syömisestä, voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin langanlaiha, liikkumaton ketjupolttaja.
Olisin toki mielelläni hoikempi, jos en muusta syystä niin siksi, että silloin olisi helpompi ostaa kauniita vaatteita. Nyt ei tahdo oikein mitään löytyä, ja siksi ostankin vaatteita vain pakon edessä.- Harmistunut
Kyllä ns. laihuus on terveyden mittari. Katso ympärillesi miten isoja ihmiset nykyään ovat, miten he kansoittavat julkisen terveydenhuollon. 15-20 kg on liikaa ehdottomasti. Kyllä kilot saa pois jos haluaa, esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.
- piippaK
Harmistunut kirjoitti:
Kyllä ns. laihuus on terveyden mittari. Katso ympärillesi miten isoja ihmiset nykyään ovat, miten he kansoittavat julkisen terveydenhuollon. 15-20 kg on liikaa ehdottomasti. Kyllä kilot saa pois jos haluaa, esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.
Olen kaupunkilaisen kanssa samaa mieltä. Ihan liikaa hössötetään ylipainosta. Sairaalloinen ylipaino on asia erikseen kun esim. 10 liikakiloa. Tupakointikin on suurempi terveysriski kuin pieni liikapaino.
Minä olen myös ikuinen laihduttaja, laihdutus on mulle elämän mittainen projekti. Kilot tulee aika nopeasti mutta lähtee tuskastuttavan hitaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasti!
Ei laihuus ole terveyden mittari. Lihavat vain syyllistetään monesti ihan turhaan. Liikakiloja pitää hävetä ja pitää yrittää kaikkensa päästäkseen niistä eroon.
Lihavat on leppoisia, sanotaan laulussa ja monesti se on ihan totta...! - Kaupunkilainen
Harmistunut kirjoitti:
On itse asiassa tutkittu, minkäpainoiset ihmiset elävät pisimpään. Tämä tässä siteerattu ei ole ainoa, joka kertoo, että todennäköisyys elää pitkään on suurin niillä, jotka ovat lievästi ylipainoisia. Alipainoiset ja sairaalloisen ylipainoiset kuolivat nuorempina kuin hiukan normaalipainoksi määriteltyä enemmän painavat.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/tutkimus-pulskat-vanhukset-elavat-pidempaan
Laihuuden ihannointi on mennyt liian pitkälle, hiukankin ylipainoiset syyllistetään mennen tullen, vaikka he hoitaisivat itseään kuinka esimerkillisesti. Voisin lyödä vetoa, että langanlaiha tuttavani, joka polttaa kuin korsteeni, ei liiku, nukkuu huonosti ja syö epäsäännöllisesti, on sairaampi ja huonokuntoisempi kuin minä.
- Cloetta..
Ymmärrän kyllä sen, että paino nousee kun syö enemmän kuin kuluttaa. Muuta teoriaa ei oikeammaksi ole todistettu. Aineenvaihdunnan nopeus tai hitaus, isot luut jne. eivät juurikaan vaikuta siihen miten kiloja kertyy. Ainoa kilon kerryttäjä tai tiputtaja ovat omat ruokailutottumukset.
Minä olen herkkusuu ja herkuttelija ja makea syöminen on minun heikkouteni. Kun nuorena ja norjana painoin 50 - 55 kiloa, nyt 5-kymppisenä kiloja on vajaat 70 ja pituutta edelleen samat n. 167. Mutta tykkään vartalostani ja kilojani kannan ilolla. Herkutella ei voi niin kuin ennen, pikkuinenkin mussuttelu näkyy kiloissa mutta kun syöminen on ihanaa ja herkuttelu vielä ihanampaa, pidän välillä kevytpäiviä ja niin painoni pysyy kutakuinkin normaalin rajoissa.
Vaatteet ei kiristä ja jaksaa kuntoillakin se riittää minulle. Ja ne ihanat kehut puolisolta, ne ovat tärkeitä kun toinen sanoo tykkäävänsä vaimonsa muodoista ja pehmeydestä.- pyrin samaan
64v tuttavani jota en ollut nähnyt piiitkään aikaan. Miten hän oli hyvän oloinen ulkomuodoiltaan hiukan pyöreä, ei lihava, kasvoissakaan ei ryppyjä.
Se oma hyvä pyöreys on eduksi iäkkäälle, niin se vaan on. - Ihannepainava
pyrin samaan kirjoitti:
64v tuttavani jota en ollut nähnyt piiitkään aikaan. Miten hän oli hyvän oloinen ulkomuodoiltaan hiukan pyöreä, ei lihava, kasvoissakaan ei ryppyjä.
Se oma hyvä pyöreys on eduksi iäkkäälle, niin se vaan on.minä olen iloinen kun painoni nousi 4kg tupakanpolton lopettamisen jälkeen. Nyt painan 50 kg ja olen 150 cm pitkä. Lisäkilot tulivat parin, kolmen kuukauden sisällä.
Koko ajan olen syönyt kuten aina ennenkin: mitä halua, milloin haluan ja kuinka paljon haluan :) Ihannepainava kirjoitti:
minä olen iloinen kun painoni nousi 4kg tupakanpolton lopettamisen jälkeen. Nyt painan 50 kg ja olen 150 cm pitkä. Lisäkilot tulivat parin, kolmen kuukauden sisällä.
Koko ajan olen syönyt kuten aina ennenkin: mitä halua, milloin haluan ja kuinka paljon haluan :)mulle kertyy ainakin nesteitä, ei ne voi läskiä olla :D
- Ihannepainoo
minttupuu kirjoitti:
mulle kertyy ainakin nesteitä, ei ne voi läskiä olla :D
niin...litra vettä painaa kilon...läskistä en muuta tiedä kuin sen että sitä ei voi pissata pois nesteen tavoin.
;)
Tee hyppytesti: jos loiskuu pomppiessa, on kyseessä neste. Jos taasen tirisee, niin silloin on läskiä kropassa. - zz-zz
Ihannepainoo kirjoitti:
niin...litra vettä painaa kilon...läskistä en muuta tiedä kuin sen että sitä ei voi pissata pois nesteen tavoin.
;)
Tee hyppytesti: jos loiskuu pomppiessa, on kyseessä neste. Jos taasen tirisee, niin silloin on läskiä kropassa.Jos hölskyy hyppiessä, niin on juotu nestettä ainakin lasillinen hetki sitten.
Kudosnestettä ei voi pissata ennen, kuin se on munuaisten kautta siirtynyt virtsarakkoon.
Se tirisevä aine taas lähtee liikunnalla ja oikealla ruokavaliolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1563420
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau602695Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.332100- 1301687
- 781544
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?831544Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3681462- 971205
- 891125
On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle
Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou1951096