Tuhdolla hädissään tärisee pappi.
On venhonsa pohjasta irronnut tappi.
Yhä harvempiin taskuihin saa hän kajota.
On paattinsa hiljalleen alkanut vajota.
Vaikka tarjoaa armoa, tarjoaa taivasta.
Moni siltikin tahtoo hypätä laivasta.
On suuntausta tätä mahdoton pysäyttää.
Paatti uppoaa liejuun tai karille rysäyttää.
© Usko J. Maaninen
Irronnut tappi
Usko J. Maaninen
2
189
Vastaukset
... Uskovat oppii uimaan... :D
- Kansalainen P
Ongelmana lienee lähinnä se, että kirkko on tottunut pröystäilevään rahankäyttöön ja menojen suunnittelussa ei ole otettu huomioon jatkuvasti väheneviä kirkollisverotuottoja. Leikkauksia on tiedossa. Mukavaa, että jotkut jaksavat vielä kirjoittaa loppusoinullista runoutta. Pilkkarunoudessa se onkin mielestäni toimivin formaatti. Tämä on runoutta kansan syville riveille. Harmi kyllä tämän foorumin lukijamäärät eivät ole kovin suuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm92835- 62756
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh168550- 18538