siis tutut, ystävät, työkaverit, sukulaiset..?
Kutsutko yleensä ihmisiä kotiisi, vaihteleeko tapa sen mukaan, mistä päin Suomea ollaan.
Saako tulla koska vaan, vai pitääkö sopia ajankohta kellonlyömää myöten.
Tietty moni voi heittää, "tulkaa käymään", mut tarkoittaako sitä oikeasti? :)
Vieraat..
60
520
Vastaukset
Hyvää helatorstaiehtoota vaan kaikille!
Kyllä mun ja Tiitu kullan luokse ainakin voi tulla koska vaan. Ei trenkää soitella, eikä muutoonkaan viestitellä tulostaan etukätehen. Moomma pitäny aina avoontenovienpäivää, kiva vaan ku tuloo vierahia. Saa toimitella kuulumisia ja asioota, sellaasta kanssakäymistä ihimisiin.
Harva kyselöö notta, "voiko tulla" Jokku soitta jotta: ookko kotona ku tuumattihin tulla kyläälemähän. Varsinkin sellaaset jokka tuloo piremmän matkan takaa. Että ei tuu niinkuun sanotahan puupaukkua siitä reisuusta.
Kyllä näihin krannin taloohin voi kaikkihin mennä kyselemättä ja niin on tehtykki.
Sitä tavatahankin sanoa notta: taloo elää tavallaan ja vierahat kulukoo ajallaan.
Tervetuloa silloon ku rookatahan, yhtä pitkä ku sepään tupaki on, myös yhtä vierahanvaraanen se myöskin on.
terv. minä ja Tiitu.jäin miettimään,täsmennä vertausta.
Eikai vieraanvaraisuus kestä sen aikaa kun loppi saimaa palaa?..ja Tiitulle, hyvää ehtoota :)
Oiskohan tässä osa sitä eroa, miten eripuolella Suomea tavat ja tottumukset vaihtelee.
Pidetäänköhän teilläpäin öisinkään ovia lukittuina ?)koti-kiusattu kirjoitti:
jäin miettimään,täsmennä vertausta.
Eikai vieraanvaraisuus kestä sen aikaa kun loppi saimaa palaa?No Heps hei!
Tuvan = taloon mitaasta mä puhuin. Holokki Saimahat on vissihin jo nykyysin saavuttamattomis ku niiren valamistus Pietarsaaressa on jo aikaa lopetettu.
Ennen aikahan ukoot veteli Saimaata, Työmiestä, pilli ja pölli Klupia, sitten oli Kerho 2 ja oliko muitakin.
Lapsuurestani muistan ku siinä lähellä asuu silloon jo sellaanen vanhee mies. Akaat ku toi kaupasta paperossitupakkia, työmiestä ja mitä ny kulijettivat niin se jauhoo ne hienoksi ja veteli piipulla.
Samoon Jymyä ja sikarinlehtiä sekaasin, mahtoo se olla muikia kiskottava henkehen.
Itte en polta, en vaan oo oppinu, enkä oo kyllä treenannukkaan.
terv. koko vierahanvaraaset seppä ja TiituSibone kirjoitti:
..ja Tiitulle, hyvää ehtoota :)
Oiskohan tässä osa sitä eroa, miten eripuolella Suomea tavat ja tottumukset vaihtelee.
Pidetäänköhän teilläpäin öisinkään ovia lukittuina ?)Sanoisin et meil on kesäsin monesti ovi auki takapihalle kun nukutaan,rintamailla asutaan.
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
No Heps hei!
Tuvan = taloon mitaasta mä puhuin. Holokki Saimahat on vissihin jo nykyysin saavuttamattomis ku niiren valamistus Pietarsaaressa on jo aikaa lopetettu.
Ennen aikahan ukoot veteli Saimaata, Työmiestä, pilli ja pölli Klupia, sitten oli Kerho 2 ja oliko muitakin.
Lapsuurestani muistan ku siinä lähellä asuu silloon jo sellaanen vanhee mies. Akaat ku toi kaupasta paperossitupakkia, työmiestä ja mitä ny kulijettivat niin se jauhoo ne hienoksi ja veteli piipulla.
Samoon Jymyä ja sikarinlehtiä sekaasin, mahtoo se olla muikia kiskottava henkehen.
Itte en polta, en vaan oo oppinu, enkä oo kyllä treenannukkaan.
terv. koko vierahanvaraaset seppä ja TiituTupa meinaan ,sitä se kiire teettää joskus yritettiin isän klupiaskilla käyrä,korville tuli ja ihan aiheest,siihen jäi tupakin poltto.
Sibone kirjoitti:
Pidetäänköhän teilläpäin öisinkään ovia lukittuina ?)sillä vaikutus mistäpäin on kotosin.
Ukon suku on Pohjois-Pohjanmaalta, sielä sais mennä minne vaan vaik keskellä yötä.
Meille ei kyllä ois asiaa, mur mur....Sibone kirjoitti:
Pidetäänköhän teilläpäin öisinkään ovia lukittuina ?)Laitan tuan uluko-oven lukkohon ,,,jos satuun muistamahan. Usiasti soon lukittematta.
Ei oo kukaan tukkinu yökylähän. Kivaahan se oliis jos vaikka ny jokiin koriakinflikka krossehtis tuas porstuanoven takana.
Ei niitä passaa säppihin telläällä, ainakaan tällaasen yksinääsen ukoon. Tierä milloon siellä on joku förmyntäri tuloos kattomahan sepänhuushollihin rukin paikaa ja kelepausviikoolle.
terv. välihin kyläluutana laukoottava seppä ja Tiitu pikkuunen.koti-kiusattu kirjoitti:
Sanoisin et meil on kesäsin monesti ovi auki takapihalle kun nukutaan,rintamailla asutaan.
ettet päikkäreitä tarkoita :)
Hieno juttu voida luottaa.. ennen vanhaa ollut myös näitä kulkureita.
En tiedä mitä rintamaa tarkoittaam mutta maalta on juuret mulla, ja niin mummo kuin äitikin tarjosi ainakin kahvit kera voileipien näille kulkijoille.Sibone kirjoitti:
ettet päikkäreitä tarkoita :)
Hieno juttu voida luottaa.. ennen vanhaa ollut myös näitä kulkureita.
En tiedä mitä rintamaa tarkoittaam mutta maalta on juuret mulla, ja niin mummo kuin äitikin tarjosi ainakin kahvit kera voileipien näille kulkijoille.Joku on sanonut et avoin ovi on paras lukko ja on meil toi tappaja kissa vahtina.
Laitan tuan uluko-oven lukkohon ,,,jos satuun muistamahan. Usiasti soon lukittematta.
Ei oo kukaan tukkinu yökylähän. Kivaahan se oliis jos vaikka ny jokiin koriakinflikka krossehtis tuas porstuanoven takana.
Ei niitä passaa säppihin telläällä, ainakaan tällaasen yksinääsen ukoon. Tierä milloon siellä on joku förmyntäri tuloos kattomahan sepänhuushollihin rukin paikaa ja kelepausviikoolle.
terv. välihin kyläluutana laukoottava seppä ja Tiitu pikkuunen.korsetis? Mut jos luonnostas kaunis ;)
Rukit ja kelpausviikot.. kyllä se vaatimustaso kantsii säilyttää :)koti-kiusattu kirjoitti:
Joku on sanonut et avoin ovi on paras lukko ja on meil toi tappaja kissa vahtina.
Ainakin orava ja jänöjussi parkoja kohtaa loppunsa täälläkin :/
minttupuu kirjoitti:
sillä vaikutus mistäpäin on kotosin.
Ukon suku on Pohjois-Pohjanmaalta, sielä sais mennä minne vaan vaik keskellä yötä.
Meille ei kyllä ois asiaa, mur mur....Pohjoisemmassa (mm. Karjala) sukua, ja tuntuu kivalta, kun pyydetään käymäään.
Vaikka käytännössä ei onnistu, kesällä joskus tosi harvoin, ja se "passaaminen" melki nolottaa :)Sibone kirjoitti:
korsetis? Mut jos luonnostas kaunis ;)
Rukit ja kelpausviikot.. kyllä se vaatimustaso kantsii säilyttää :)Ei korsetis ku k r o s s e h t i s. Mä jourun ny kokoajan suomentamahan teille näitä sanojani.
"Krossehtiminen" on pohojalaanen sana. Kysytähän notta: joko siellä taas joku krossehtii??
Likkapoikaan hommia ne yölliset krossehtimiset flikkaan lutiin klasiin tai oven takana.
Kyllä korsetiskin voi meille kylähän tulla. Kuinka ny vaan.
terv. minä ja Tiituseppäpohojanmaalta kirjoitti:
Ei korsetis ku k r o s s e h t i s. Mä jourun ny kokoajan suomentamahan teille näitä sanojani.
"Krossehtiminen" on pohojalaanen sana. Kysytähän notta: joko siellä taas joku krossehtii??
Likkapoikaan hommia ne yölliset krossehtimiset flikkaan lutiin klasiin tai oven takana.
Kyllä korsetiskin voi meille kylähän tulla. Kuinka ny vaan.
terv. minä ja Tiituaitta, täälläpäin luhti? Likkapoika, poikamies?
Pahoillaan kielimuurista.. harvemmin täälläkään kait ihan korsetissa kukaan!
Hyvää illan jatkoa Sinulleja Tiitulle :)
Nimim. ei edes sovittanut korsettia
- HTZA
tullaan vain kutsumalla.
Vihjailuja tulee, paljon.
Työlästä on lajitella, lähti juuri ajelemaan kotiinsa, juttua riitti neljäksi tunniksi ja olisi riittänyt pidemmäksikin aikaa.
Kyllä meille voi tulla kuka vaan, ajankohtaa ei tarvitse kovin tarkkaan sopia, mutta hyvä olisi päivä tietää,
että tiedetään olla kotona.perheineen tervetulleita, muista vieraista en pahemmin piittaa.
Liikaa hälinää, auts, ei jaksa!!- HTZA
minttupuu kirjoitti:
perheineen tervetulleita, muista vieraista en pahemmin piittaa.
Liikaa hälinää, auts, ei jaksa!!"Työlästä on lajitella"
minttupuu kirjoitti:
perheineen tervetulleita, muista vieraista en pahemmin piittaa.
Liikaa hälinää, auts, ei jaksa!!ei ole perhettä, joten täytyy tyytyä ystäviin.
Ei nuo aikuiset kovin paljon melunneet, minä taisin olla meistä äänekkäin.
- viivi-amaldiina
aika, muuten saa tulla ihan milloin ollaan kotona.
Ovi on paljolti päivisin päivä lukossa, tyttäreni/ lapset ei soittele ovikelloa heille on annettu lupa tulla vapaasti.
Naapurit/tuttavat tulevat ovikelloa soittaen.
Kaukaisia vieraita voi tulla ihan yllärinäkin aika useinki, varsinki kesällä.
On ihanaa mennä vastavierailulle samallalailla vieraita vastaanottavaan huusholliin, vapaata vierailua ei mikään voita.- viivi-amaldiina
koti-kiusattu kirjoitti:
voisi tehrä seurapelin vieraitten kanssa,esim potkimalla karvalakkia.
istuessa toinen toiselle potkisi karvareuhkaa niin siistiä tulee huomaamatta. :)
viivi-amaldiina kirjoitti:
istuessa toinen toiselle potkisi karvareuhkaa niin siistiä tulee huomaamatta. :)
Se joka tahrii pöytäliinan joutuu pölyttämään pelivälineen.
- viivi-amaldiina
koti-kiusattu kirjoitti:
Se joka tahrii pöytäliinan joutuu pölyttämään pelivälineen.
kaltaisia vieraita, :)) tärisee kuin haavanlehti.
kaltaisia vieraita, :)) tärisee kuin haavanlehti.
on aavistuksen ylinäytelty,olen tosin nähnyt kun miehen oli pakko laittaa kuppi pöyrälle ja ottaa pöyrän reunasta kiinni,sitten alko pää vapisemaan.
Mut toi vierailu on tosiaan muuttunu kovin viralliseksi,jotenkin luonnotonta.- viivi-amaldiina
koti-kiusattu kirjoitti:
on aavistuksen ylinäytelty,olen tosin nähnyt kun miehen oli pakko laittaa kuppi pöyrälle ja ottaa pöyrän reunasta kiinni,sitten alko pää vapisemaan.
Mut toi vierailu on tosiaan muuttunu kovin viralliseksi,jotenkin luonnotonta.ylinäyteltyä, on on.
Ei siinä vierailussa ole enää mitään arkista, kaik on niin virallista, liian kanssa. viivi-amaldiina kirjoitti:
ylinäyteltyä, on on.
Ei siinä vierailussa ole enää mitään arkista, kaik on niin virallista, liian kanssa.Tänään kun itteni suoristin hommien jälkeen,kyllä oli polvet hellinä kun irrotin reilut 4 neliöö laattoja.
Pitää olla koreeta kun vieraat tulee ja vaimokin pääsee leijailemaan uuren keittiönsä kanssa.- viivi-amaldiina
koti-kiusattu kirjoitti:
Tänään kun itteni suoristin hommien jälkeen,kyllä oli polvet hellinä kun irrotin reilut 4 neliöö laattoja.
Pitää olla koreeta kun vieraat tulee ja vaimokin pääsee leijailemaan uuren keittiönsä kanssa.paljain olvin.....
Teil tulee hienoo, uus köökki kyl se ilmettä muuttaa ja emäntääki, :)) - ++++
koti-kiusattu kirjoitti:
Tänään kun itteni suoristin hommien jälkeen,kyllä oli polvet hellinä kun irrotin reilut 4 neliöö laattoja.
Pitää olla koreeta kun vieraat tulee ja vaimokin pääsee leijailemaan uuren keittiönsä kanssa.on vain yksi Hellä.
paljain olvin.....
Teil tulee hienoo, uus köökki kyl se ilmettä muuttaa ja emäntääki, :))En eres paljain käsin niit muskannu, oli mul pneumaattinen pikku piikkauskone mahoton peli.
Kaiken mailman polvisuojat oli mut tietäähän ne työllä kiusatut jäsenet.- s_a
koti-kiusattu kirjoitti:
On mieli Piiparisen,vai kui?
paras suomalainen sarja, katsois vaikka joka päivä. Harvoja telkkariohjelmia, joita isäntäkin katsoo.
s_a kirjoitti:
paras suomalainen sarja, katsois vaikka joka päivä. Harvoja telkkariohjelmia, joita isäntäkin katsoo.
Suomalaisista maalaissarjoista niin mä löysin sielunveljen,ne on sellasia et mun sielu lepää kun niit kattelee.
Ainostaa vielä virtaa on saman veronen katsottava.- samilja
koti-kiusattu kirjoitti:
Suomalaisista maalaissarjoista niin mä löysin sielunveljen,ne on sellasia et mun sielu lepää kun niit kattelee.
Ainostaa vielä virtaa on saman veronen katsottava.tykkään, ja Maalaiskomediat on aatelistoa. Ei voi kuin ihmetellä, miten jokaiseen rooliin on löydetty näyttelijä, joka ei tunnu näyttelevän, vaan on roolihenkilönsä. Muutenkin, niissä on aina kesä ja kaunista, ja oikeus tapahtuu, kuin ainakin vanhoissa elokuvissa tapahtui.
samilja kirjoitti:
tykkään, ja Maalaiskomediat on aatelistoa. Ei voi kuin ihmetellä, miten jokaiseen rooliin on löydetty näyttelijä, joka ei tunnu näyttelevän, vaan on roolihenkilönsä. Muutenkin, niissä on aina kesä ja kaunista, ja oikeus tapahtuu, kuin ainakin vanhoissa elokuvissa tapahtui.
Toteutuminen ja hyvän voitto siin on jotain sellast lapsellistakin mukana mut sellaset loput on mun lemppareita.
Kuuntelin alkuillast noit nuoruuren taistelulauluja ja niiskin on punasena lankana se oikeuren toteutuminen.
Lisäks niis sellast vanhojen SF- filmien musiikkia.- samilja
koti-kiusattu kirjoitti:
Toteutuminen ja hyvän voitto siin on jotain sellast lapsellistakin mukana mut sellaset loput on mun lemppareita.
Kuuntelin alkuillast noit nuoruuren taistelulauluja ja niiskin on punasena lankana se oikeuren toteutuminen.
Lisäks niis sellast vanhojen SF- filmien musiikkia.koskaan ajatellut, miksi Amerikoissa suolletaan tuutin täydeltä elokuvia, joissa on lapsentasoinen juoni, ja raakalaismainen toteutus?
Tai sitten ihme avaruusseikkailut? Nekin paremmin ymmärrän, mutten tappamista ja karmean väkivaltaa. Tosin, eipä niitä ole pakko tollottaakaan. koti-kiusattu kirjoitti:
voisi tehrä seurapelin vieraitten kanssa,esim potkimalla karvalakkia.
..täältäkin sivusta :)
Jos yleensä on suht' koht' siistiä.. Sitte tulee yllärivieraita, niin ois se ihan kiva ett ei
ois täys sekamelska päällänsä ;))
- viivatiina
mielletään aina kyläilypäiviksi ja me ollaan sillon aina töissä oikeestaan olen itse se joka käyn kylissä ilmoitan että olen tulossa jos käy niin ei muuta kun menoks mutta jos ei niin siirretään toiseen kertaan ja sitäpaitsi meille ei voi ees poiketa ohikulkumatkalla kun tää tie ei vie mihinkään jos joku tulee se on sovittava ja järjestettävä juhannus on jo varattu tyttö sano tulevansa kavereittensa kanssa meille me ollaankin lupauduttu aattoillaksi paikalliselle lavalle makkaran ja kaljan myyntiin tänä talvena ei ole käyny muuta kun yks ystävä joulupäivänä yökylässä se on sellainen takuuvarma vapaapäivä meilläkin.
kun vuorotyö, saa aikaan paljon esteitä :/
Onneksi kesäisin on paikka, jonne voidaan kokoontua omien aikataulujen mukaan.
- t.l.
Vieraani tulevat "ajallaan" sillä he tietävät, että meille voi tulla milloin vain paitsi tiistaisin ja torstaisin, näinä päivinä ei kannata tulla :)) Paitsi sitten myöhään ja on niinkin tapahtunut.
- t.l.
minttupuu kirjoitti:
ei saa talvella tulla torstaisin eikä perjantaisin, katon Kotikatua! :D
Joskus vieraat saattaa olla pikkusen tiellä :))) No, tänään jo ilmoittelin ettei sitten kukaan saa tulla tulevana lauantaina ja sunnuntaina kyläilemään, menee kirjoitusfiilis ohi ja nyt sen on oltava, siis sen fiiliksen, täydessä kondiksessa.
t.l. kirjoitti:
Joskus vieraat saattaa olla pikkusen tiellä :))) No, tänään jo ilmoittelin ettei sitten kukaan saa tulla tulevana lauantaina ja sunnuntaina kyläilemään, menee kirjoitusfiilis ohi ja nyt sen on oltava, siis sen fiiliksen, täydessä kondiksessa.
Tuanne ku google hakuhun naputteloo sanat: Pohojalaaset tuloo. Niin siellä kerrotahan muunkin ja tärkiän ohella myöskin perinteesestä pohojalaasesta vieraalu kulttuurista.
Soon sellaanen Ylen elävän arkiston tallenne vuorelta 2000. Kannattaa kattoa oikiaa ja aitoa elämän menoa, siinä yhyristyy pohojalaasuus, on ruokakulttuuria ja oikeitten ihimisten oikiaa murretta, arkipäivää ja monenmoosta muutakin.
terv. seppä ja Tiitu- samilja
Tuanne ku google hakuhun naputteloo sanat: Pohojalaaset tuloo. Niin siellä kerrotahan muunkin ja tärkiän ohella myöskin perinteesestä pohojalaasesta vieraalu kulttuurista.
Soon sellaanen Ylen elävän arkiston tallenne vuorelta 2000. Kannattaa kattoa oikiaa ja aitoa elämän menoa, siinä yhyristyy pohojalaasuus, on ruokakulttuuria ja oikeitten ihimisten oikiaa murretta, arkipäivää ja monenmoosta muutakin.
terv. seppä ja TiituTätäkö tarkoitit
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=7&t=334&a=2421 samilja kirjoitti:
Tätäkö tarkoitit
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=7&t=334&a=2421Joo kyllä, tottahan ny. Isoo kiitos ku vaivaarut linkittämähän tuan ohojelman.
Tehty aikoonansa telekkarille nuata murre ja maakunta ohojelmia.
Kiitos vaivan-näöstäsi.
terv. minä ja Tiitu pikkuunen- t.l.
terv. seppä ja TiituAivan tuli tuttua tekstiä. Äitee isästään puhessaan kertoi kuinka paappa keinutteli soutulavittassa ja me tenavat sitten kehtolavittas, vaikka samaa keinua tarkoittikin.
Sitten tuo pohojatuuli nenääs alla, et arvaa miten se riepoo, kun äitee tuon tokas kuumaa syötäes tai kuumaa juotaes. No, äitee ei enää ole täällä mutta kaikki ne sananlaskut ja muu elämän viisaus kulkee mukana. Toivottavasti saa ittekin siirrettyä niitä hyviä asioita jälkipolville.
Klimppisoppaa meilläkin joskus tehtiin, itte en siitä perustanut oli olevinaan jotenki limaista, ainakin pienen flikan mielestä. Niin ja hyvää alkavaa viikkoa täältä meiltä kotoapäin :) - t.l.
Sibone kirjoitti:
Kuulostaa tutuilta vierailta :))
Tottahan nämä ovat tuttuja vieraita. Kyllä sitten, kun on "oikeita" juhlia tai sen tapaisia, niin sitten lähetän kutsun ja ajankohdan hyvinkin tarkkaan. :)
- samilja
Joo kyllä, tottahan ny. Isoo kiitos ku vaivaarut linkittämähän tuan ohojelman.
Tehty aikoonansa telekkarille nuata murre ja maakunta ohojelmia.
Kiitos vaivan-näöstäsi.
terv. minä ja Tiitu pikkuunenYlen Elävä Arkisto on tuttu, mutta eipä sieltä osaa moisia helmiä poimia, kun ei tiedä niitten olemassaolosta.
Kaikki muut sanat taisin ymmärtää, mutta 'holotrompari' oli ihan uppo-outo. Onneksi sekin selitettiin. Siinä olisi jollekin puheliaalle vänkä nikki. :))
Tosi hieno ohjelma oli. t.l. kirjoitti:
Aivan tuli tuttua tekstiä. Äitee isästään puhessaan kertoi kuinka paappa keinutteli soutulavittassa ja me tenavat sitten kehtolavittas, vaikka samaa keinua tarkoittikin.
Sitten tuo pohojatuuli nenääs alla, et arvaa miten se riepoo, kun äitee tuon tokas kuumaa syötäes tai kuumaa juotaes. No, äitee ei enää ole täällä mutta kaikki ne sananlaskut ja muu elämän viisaus kulkee mukana. Toivottavasti saa ittekin siirrettyä niitä hyviä asioita jälkipolville.
Klimppisoppaa meilläkin joskus tehtiin, itte en siitä perustanut oli olevinaan jotenki limaista, ainakin pienen flikan mielestä. Niin ja hyvää alkavaa viikkoa täältä meiltä kotoapäin :)Kiitos vaan!
Soon huomenna perijantai, aivan tuloo mielehen notta viikkoo vaihtuu ku on näitä arkipyhiä täs välihin.
Hyvää ja rauhaasaa yötä liioon.
terv. minä ja Tiitu kulta.- t.l.
Kiitos vaan!
Soon huomenna perijantai, aivan tuloo mielehen notta viikkoo vaihtuu ku on näitä arkipyhiä täs välihin.
Hyvää ja rauhaasaa yötä liioon.
terv. minä ja Tiitu kulta.Tota noin, niionkii, heh. Mut kuitenkin, mukavaa viikonloppua ny ensin ja sitten kesäistä alkavaa viikkoa kaikille lukijoille yhes ja erikseen toivottelee yks likka :))
Ainut juttu mikä vaikeuttaa kyläilyä on miun vuorotyö, joten soitellaan ja sovitaan paras mahdollinen aika.
Kyllähän tää sosiaalinen puoli on jäänyt aika vähiin, juuri tämän vuorotyön takia):
Jos minä sanon, tulkaa käymään, tarkoitan sitä todella:)))että tarkoitat :)
Ja kokemuksesta tiedän, että vuorotyö rajoittaa.. järjestelykysymyksiä.. vaikka yövuorot näillävuosin suht' "rankkoja" .- ei luutaa ovella
Sibone kirjoitti:
että tarkoitat :)
Ja kokemuksesta tiedän, että vuorotyö rajoittaa.. järjestelykysymyksiä.. vaikka yövuorot näillävuosin suht' "rankkoja" .jos ei ollut, ei sitä soiteltu et saako tulla...kyllä se kyläkäynti on niin loppuun ajettu nykyään..
ei uskalla tulla jos ei soita että saanko tulla käymään...
lapsilleni olen sanonut, että saa tulla kotiin milloin vain, yölläkin, ei tarvii soittaa paitsi joa ei satu avain olee mukana, vaikka matkaa onkin yli 100 km.... ei luutaa ovella kirjoitti:
jos ei ollut, ei sitä soiteltu et saako tulla...kyllä se kyläkäynti on niin loppuun ajettu nykyään..
ei uskalla tulla jos ei soita että saanko tulla käymään...
lapsilleni olen sanonut, että saa tulla kotiin milloin vain, yölläkin, ei tarvii soittaa paitsi joa ei satu avain olee mukana, vaikka matkaa onkin yli 100 km....Ja kun joskus muinoin kaikilla ei ollut edes millä soittaa!
- Anjaniina
aina ovet auki ja avaimet autossa, monesti pyörissäkin.
Siitähän ne sitten pääsee, vieraat ja tutut..Ettei kukaan Vieras vieras oo edes lähtenyt ajelulle?)
Mä en noist ymmärrä, mutta on sanottu, että kulkupeli voi mennä lukkoon, jos avain sisällä..
Mut eihän se haittaa, jos vara-avain lähettyvillä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192532
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau391772Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221602- 1291488
- 681273
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3481184Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?701128- 891035
- 88905
- 123871