Millainen on Canon Ixus 105?

IhaUtelias

Joo, tuo tulee olemaan elämäni ensimmäinen oma kamera (ellei sitten kännykkäkameraa oteta mukaan, ehe ehe). Rippilahjaksi mulle :--)

Järjetelmäkamera ois ollu myös kiva, mutta emmä kuitenkaan osaa sellasta vielä käyttää ku meillä ei ole ollu vanhemmillakaan digikameraa.. Ne käyttää vielä niitä missä on filmi tai se juttu ("Tämähän on 20-vuotias nuorukainen!" Rakas pikku kamera, mutta esim. Kroatian rakkaat kuvat tulematta kun se juttu aukes. Ehkä ihan kotikäyttöön nykyisin..) Siskon kameraa käyttäen on tullut onneksi tutuksi.. Etten ole ihan jäljessä. Ja järjestelmäkamerat on kauheen kalliita, pitää sitten ostaa ite. Vanhemmat kauhisteli tänkin hintaa. Ei taideta olla kovin rikkaita, näköjään.. (Okei, nyt menee aiheen vierestä)

Siis millainen tämä kamera on? :--))

10

3876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iigyhdfnälbioyrolbk
      • Tuojokaalotti

        En ymmärrä niistä mitään. Tahtoisin ymmärtää, mutten ymmärrä. Siis noista jutuista että millainen on. Eikä saa olla liian kallis, muttei ihan paskakaan. Ja ihme kamerakieltä, voiei. Sen verran ymmärsin että kyllä sillä ihan kivoja kuvia saa, mutta ei se tietty mikään järjestelmäkamera oo tai saa sitä laadukkaampiakin kameroita, mutta kyl toi kelpaa mulle.

        Mut kiitti muuten tosta sivusta, oliko siellä ne kuvat jotai esimerkkejä millasta jälkeä tulee? :--)))


      • iigyhdfnälbioyrolbk
        Tuojokaalotti kirjoitti:

        En ymmärrä niistä mitään. Tahtoisin ymmärtää, mutten ymmärrä. Siis noista jutuista että millainen on. Eikä saa olla liian kallis, muttei ihan paskakaan. Ja ihme kamerakieltä, voiei. Sen verran ymmärsin että kyllä sillä ihan kivoja kuvia saa, mutta ei se tietty mikään järjestelmäkamera oo tai saa sitä laadukkaampiakin kameroita, mutta kyl toi kelpaa mulle.

        Mut kiitti muuten tosta sivusta, oliko siellä ne kuvat jotai esimerkkejä millasta jälkeä tulee? :--)))

        no tuossa on toinen review, jossa on näytekuvia:

        http://www.photographyblog.com/reviews/canon_digital_ixus_105_review/sample_images/


      • iigyhdfnälbioyrolbk kirjoitti:

        no tuossa on toinen review, jossa on näytekuvia:

        http://www.photographyblog.com/reviews/canon_digital_ixus_105_review/sample_images/

        Kaikki on suhteellista. Tuo kamera näyttäisi maksava 160-170 €. Onko se sitten kallis siitä voidaan olla montaa mieltä :D Digikamera kuitenkin kestää useampia vuosia. Ihan hyvä perus digikamerahan tuo. Zoomia tuossa nyt ei mitään kummempia ole, että kauas kuvaus/lintu on aika mahdotonta, ellei ole lintujen kesyttäjä :D

        Kamerat nyt ei ole kovinkaan merkittävästi muuttuneet sitten digiaikaan siirtymisen.
        Toiminta perjaate on kuitenkin ihan sama kuin kymmenen vuotta sitten. Säädettävää on aukon koko, Valoitusaika ja iso luku. Siinä ne tekniset ominaisuudet sitten pitkälti onkin. Niin noh video kuvaus ominaisuus myös.

        Loput hienosäädöt onkin sitten noilla aukon koolla ja ajalla kikkailua kuten ne turhat ohjelmat pilvi, aurinko, sade, pimeä, huvi, liike jne. Manuaali kun on kamerassa niin kaikki toimii eli ne m,(tv,av) asetukset. :D


      • sfinski80 kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Tuo kamera näyttäisi maksava 160-170 €. Onko se sitten kallis siitä voidaan olla montaa mieltä :D Digikamera kuitenkin kestää useampia vuosia. Ihan hyvä perus digikamerahan tuo. Zoomia tuossa nyt ei mitään kummempia ole, että kauas kuvaus/lintu on aika mahdotonta, ellei ole lintujen kesyttäjä :D

        Kamerat nyt ei ole kovinkaan merkittävästi muuttuneet sitten digiaikaan siirtymisen.
        Toiminta perjaate on kuitenkin ihan sama kuin kymmenen vuotta sitten. Säädettävää on aukon koko, Valoitusaika ja iso luku. Siinä ne tekniset ominaisuudet sitten pitkälti onkin. Niin noh video kuvaus ominaisuus myös.

        Loput hienosäädöt onkin sitten noilla aukon koolla ja ajalla kikkailua kuten ne turhat ohjelmat pilvi, aurinko, sade, pimeä, huvi, liike jne. Manuaali kun on kamerassa niin kaikki toimii eli ne m,(tv,av) asetukset. :D

        Toki kameran objektiivien laaduissa on eroja :D Tuntuu nykyisin kaikki paino olevan kameran megapikselien nostamisessa, vaikka hyvä objektiivi on tärkeämmässä osassa. Siksi järkkärit pesee digikamerat :D Kun voi vaihdella Objektiivejä. Eikä rakeisuuttakaan ole niin paljoa.


      • Jokaalotti
        sfinski80 kirjoitti:

        Toki kameran objektiivien laaduissa on eroja :D Tuntuu nykyisin kaikki paino olevan kameran megapikselien nostamisessa, vaikka hyvä objektiivi on tärkeämmässä osassa. Siksi järkkärit pesee digikamerat :D Kun voi vaihdella Objektiivejä. Eikä rakeisuuttakaan ole niin paljoa.

        Okei, kiitos tiedosta :--)) Eiköhän tolla ole ihan okei aloittaa.


    • en kerro

      mul on toi kamera ja se on ihan tarpeeks hyvä mulle :)

      • Oliko tuo nyt peruste vastata lähes pari vuotta vanhaan ketjuun?


      • hypätään koskeen
        okaro kirjoitti:

        Oliko tuo nyt peruste vastata lähes pari vuotta vanhaan ketjuun?

        Niin just, ja sitä paitsi ensimmäisen vastaajan kommentti vuosien takaa on täyttä puppua. Vieläpä väittää että raamattu on puppua. Voi äijä parkaa, vinoon on menty tälläkin palstalla jo vuosia sitten.


    • ew56tsghyu

      "canon ixus 105 lens error restart camera"

      Onnea vaan vastaava kohtalon omaaville. Vai, että pitäisi 60€ maksaa vaikka takuu on voimassa, eipähän ole tähän taloon/firmaan enää yhtä ainutta canonin romua tulossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe