Heipparallaa, minulle tulee tuloksia välilehdelle 1, riveille 1-10. Haluaisin siirtää ne nappulan painamisella välilehdelle 2 seuraavaan tyhjään sarakkeeseen (ja näistä tiedoista jatkossa pivot-uvaaja). Osaako joku auttaa alkuun moisessa siirto-operaatiossa?
Kiitos nöyrimmiten jos jaksaa auttaa jokupi.
Siirtokoodia tarvitaanko?
7
284
Vastaukset
liitä koodi nappiin
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("A1:E10").Copy Worksheets("Sheet2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End Sub- Krändinen taas
Ompa se helppoa kun osaa. Hienoa, nyt saan hommaa eteenpäin. Itse olin ajatellut aivan paljon monimutkaisemmin. Kiitos.
Vielä tarvisin hitusen helppiä jos joku jaksaa vielä opastaa kun on tämä koodimaailma ihan uutta.
Jos siirrettäviä soluja on siellä täällä niin miten tuonne rangen sisälle ne laitetaan. Hetken yritin, mutta ei oikein napsahtanut kohilleen.
Miten siirrän solun jos se on viittaus muualta? Nyt herjaa moisessa tapauksessa REF
Tuo offset heittää nyt uusille riveille, yritin vaihtaa ykkösen ja nollan paikkaa niin että menisi uusille sarakkeille rivien sijaan, mutta eipä tainnut näin toimia.
Arvojen tyhjennys tuon siirron jälkeen on vielä toiveena, mutta nämä saan kyllä ehkäpä helppejä plarailemalla kuntoon nyt kun on suunta selvä. Toki jos joku haluaa heti kertoa vastaukset niin kiitos paljon. Krändinen taas kirjoitti:
Ompa se helppoa kun osaa. Hienoa, nyt saan hommaa eteenpäin. Itse olin ajatellut aivan paljon monimutkaisemmin. Kiitos.
Vielä tarvisin hitusen helppiä jos joku jaksaa vielä opastaa kun on tämä koodimaailma ihan uutta.
Jos siirrettäviä soluja on siellä täällä niin miten tuonne rangen sisälle ne laitetaan. Hetken yritin, mutta ei oikein napsahtanut kohilleen.
Miten siirrän solun jos se on viittaus muualta? Nyt herjaa moisessa tapauksessa REF
Tuo offset heittää nyt uusille riveille, yritin vaihtaa ykkösen ja nollan paikkaa niin että menisi uusille sarakkeille rivien sijaan, mutta eipä tainnut näin toimia.
Arvojen tyhjennys tuon siirron jälkeen on vielä toiveena, mutta nämä saan kyllä ehkäpä helppejä plarailemalla kuntoon nyt kun on suunta selvä. Toki jos joku haluaa heti kertoa vastaukset niin kiitos paljon.siirrettävät tiedot esim C-sarakkeessa C1:C10 ja haluat ne taulukko2:een aina seuraavaan uuteen sarakkeeseen alkaen esim C1 ja sitten nollataan taulukko1:stä alue C1:C10 ?
- Krändinen
kunde kirjoitti:
siirrettävät tiedot esim C-sarakkeessa C1:C10 ja haluat ne taulukko2:een aina seuraavaan uuteen sarakkeeseen alkaen esim C1 ja sitten nollataan taulukko1:stä alue C1:C10 ?
Juu, justiinsa noin - tosin nuo tiedot on hieman hajallaan esim. A1; A3 ja A10.
Noiden siirto seuraavaan välilehteen 1. tyhjään sarakkeeseen ja lopuksi alkuperäisten tyhjennys.
Aurinkoa eloon! Krändinen kirjoitti:
Juu, justiinsa noin - tosin nuo tiedot on hieman hajallaan esim. A1; A3 ja A10.
Noiden siirto seuraavaan välilehteen 1. tyhjään sarakkeeseen ja lopuksi alkuperäisten tyhjennys.
Aurinkoa eloon!pari tapaa...
hard codella...
Sub Siirrä()
Range("A1,A3,A5").Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft)(1, 2)
Range("A1,A3,A5") = ""
End Sub
valitset solut hiirellä ...
Sub Siirrä2()
Selection.Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft)(1, 2)
Selection = ""
Range("A1").Select
End Subkunde kirjoitti:
pari tapaa...
hard codella...
Sub Siirrä()
Range("A1,A3,A5").Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft)(1, 2)
Range("A1,A3,A5") = ""
End Sub
valitset solut hiirellä ...
Sub Siirrä2()
Selection.Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft)(1, 2)
Selection = ""
Range("A1").Select
End Subsama offseteilla
Sub Siirrä()
Range("A1,A3,A5").Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft).Offset(0, 1)
Range("A1,A3,A5") = ""
End Sub
Sub Siirrä2()
Selection.Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft).Offset(0, 1)
Selection = ""
Range("A1").Select
End Sub- Krändinen
kunde kirjoitti:
sama offseteilla
Sub Siirrä()
Range("A1,A3,A5").Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft).Offset(0, 1)
Range("A1,A3,A5") = ""
End Sub
Sub Siirrä2()
Selection.Copy Worksheets("Sheet2").Range("IV1").End(xlToLeft).Offset(0, 1)
Selection = ""
Range("A1").Select
End Subtuohon pureudun ensi viikolla ja näillä ohjeilla pitäisi jo varmasti päästä perille.
SUURI kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894