Merirosvous voi hyvin

Etenkin Afrikan kaakkoisrannikolla. Meno somalianrannikolla on äitynyt niin tylyksi, että arvolastia kuljettava rahtilaiva vaatii vahvasti aseistetun saattolaivan turvakseen.
Maallikkona ihmettelen miksei näin tehdä säännölliseti, koska 7-numeroiset lunnasrahat on monen valtion toimesta maksettu näille uusvanhoille 'merialanyrittäjille'.

5

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikan perilliset

      Rannoillamme rauhallista ja suojaisa on rinne tunturin

    • Mitenkähän kävisi, jos kaikki sotalaivat, jotka saavat noita rosvoja kiinni, tekisivät samoin kuin venäläiset. Eli rosvot kumiveneeseen ilman ruokaa, juomaa ja kompassia Tyynellemerelle mahdollisimman kauas tavallisista laivaväylistä. Jos rosvot tietäisivät leikin seuraukset, niin vähentäisiköhän se yrittäjiä?

      • capt. cöpenick

        Aika mielenkiintoinen juttu se venäläisten tapa hoitaa itseteossa tavoitetut merirosvot. En ole nähnyt isommin tuomittavan merellejättötapausta.
        Kerrotaan, että laivojen kaappausta harrastavat miehistöt heittävät aseet mereen ja väittävät olevansa köyhiä, rehellisiä kalastajia. Heidät päästetään usein jatkamaan tuottoisaa 'ammattiaan'.


      • Kuha Joku
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Aika mielenkiintoinen juttu se venäläisten tapa hoitaa itseteossa tavoitetut merirosvot. En ole nähnyt isommin tuomittavan merellejättötapausta.
        Kerrotaan, että laivojen kaappausta harrastavat miehistöt heittävät aseet mereen ja väittävät olevansa köyhiä, rehellisiä kalastajia. Heidät päästetään usein jatkamaan tuottoisaa 'ammattiaan'.

        Ihmeellisen kauan tuota rosvousta siellä onkin jo ollut, miten tuollaista voi enää ymmärtää?
        Kansainvälisillä vesillä sotaisan maan ihmiset ryöstää suuria kauppalaivoja pienillä porukoilla, olisi nyt kansainvälinen instanssi joka tekisi asiallisen puolustus järjestelmän.
        Saman kansan miehet tulee tänne helpoille päiville, kun muka soditaan maassa, anna mun kaikki kestää.
        Suuressa osassa maailmaa on armeijat ja koulutettua väkeä merellekin, miten mahtaa käydä näiden kauppalaivojen miehistölle kun laivat jäävät rosvojen käsiin?
        Ei kai sentään aivan laillistettua rikollisuutta voi katsoa loputtomiin sormien välistä, jottai tatts tehrä!


      • Ts **
        Kuha Joku kirjoitti:

        Ihmeellisen kauan tuota rosvousta siellä onkin jo ollut, miten tuollaista voi enää ymmärtää?
        Kansainvälisillä vesillä sotaisan maan ihmiset ryöstää suuria kauppalaivoja pienillä porukoilla, olisi nyt kansainvälinen instanssi joka tekisi asiallisen puolustus järjestelmän.
        Saman kansan miehet tulee tänne helpoille päiville, kun muka soditaan maassa, anna mun kaikki kestää.
        Suuressa osassa maailmaa on armeijat ja koulutettua väkeä merellekin, miten mahtaa käydä näiden kauppalaivojen miehistölle kun laivat jäävät rosvojen käsiin?
        Ei kai sentään aivan laillistettua rikollisuutta voi katsoa loputtomiin sormien välistä, jottai tatts tehrä!

        Merirosvoilua on harrastettu kautta aikojen. Välimeri on ollut rosvojen vallassa aiemmin historiassa.
        Nythän on sisällissota Somaliassa, pakolaisia tulvii Keniaan rajan yli, missä ollaan huolestuneita tilanteesta.

        Niin maalla kuin merelläkin on omat rosvonsa, milloin suuren luokan pankkiryöstöjä ja viimeksi tauluryöstöt Pariisin Moderna Museumissa. Minkä luokan ihmisiä he ovat, jotka siihenkin ryhtyvät voi vain arvailla. Helpon rahan saaminen kai se motiivi on.

        Tuleekohan järjestäytyneitä oloja sinne Somaliaankaan, kun eivät edes Israel ja Palestiinakaan ole saavuttaneet rauhallista rinnakkaiseloa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe