nyt se kirjoitus on poistettu. Rahastosta. Se ainoa kirjoitus, joka ei ole omaan napaan tuijottelua. Mä alan taas tilittää näitä mun olotilojani. Keskitytään taas itseen. Miks mun asiat ketään kiinnostaisi, kun kerjäläisetkään kiinnosta. Niillähän on asiat todennäköisesti huonommin. Mut mä oon suomalainen. Ihmiset on naiveja. Sanotaan näin. Mitä tapahtuu jos kaadut tiellä? Jos olet nuori kaunis blondi ja hienot vaatteet niinehkä joku auttaakin, mutta tavallinenkin saa maata kadulla, koska se on vaan kännissä ja on niin kiire. Sellainen huolehtivainen maailma tämä välillä on, mutta on ihmisissä todellisuudessa paljon hyvää, vaikka ei se aina näy. Pelko ja geneettiset mekanismit ohjaavat.
kirjoitin kerjäläisistä
8
261
Vastaukset
Aika järkyttävä tapahtuma joka kertoo ihmisten välinpitämättömyydestä. Katso valvontakamera videot.
http://www.nypost.com/p/news/local/queens/homeless_man_killed_during_queens_Ma8DNtR46aXOGCZDSItusJ- Maailma meissä;)
vähän toisella palstalla 60 palstalla. Myös aloitus kerjäämisestä. Järkyttävä kannanotto nyt Pääministeri Matti Vanhaselta, kuinka tämä romanien ongelma (mikä näkyy täällä Stadissakin) ikään kuin olisi sillä seikalla pois suljettu. Kun ihmiset eivät antaisi enää näille kerjäläisille rahaa?
Kummallista moraalia Eurooppalaisilta päättäjiltä. Eihän se köyhyys ja kurjuus siihen lopu? Miksi ei vaadittaisi poliittisilta päättäjiltä nyt yhtiesvastuuta saman tien? Missä tämä keskustelu nyt käydään Suomessa? Ei oikein missään. Yksittäiset kansalaisaktivistiliikkeet ja ihmisoikeusjärjestöt yrittävät pitää tätä keskustelua esillä. Mutta se ei riitä. Tarvitaan myös poliittisia tekoja asian hyväksi.....
Maailma meissä ja me maailmassa. Globalisaatio on myös tätä päivää. Emme elä missään lintukodossa kaukana pahasta maailmasta....
Yksilöt muodostavat aina yhteisön. Yhteisöt yhteiskunnan. Ja yhteiskunnat maailman. Tietoisuustta on mutta, tahtotila on vielä heikko. Eikä riittävän vahva. Jotta, pysyvämpiä muutoksia voisi tulla. romanikerjäläiset pitää pistää rajan taakse ja mitä pikimmin sen parempi :=)
jos satun kaatuu kadulla niin ylös pääsen kuitenkin?- nuuh
noille kerjäläisille. Kato jos mikä tahansa muu porukka olisi heidän tilallaan niin väkivallalta ei säästyttäisi. Kun joku maa on kaaoksessa niin ihmisistä tulee ihan hurjia. Ehkä ne on parhaita kaikista. Mutta ihmisen pojalla tai tytöllä ei ole sijaa maan päällä.
- nuuh
nuuh kirjoitti:
noille kerjäläisille. Kato jos mikä tahansa muu porukka olisi heidän tilallaan niin väkivallalta ei säästyttäisi. Kun joku maa on kaaoksessa niin ihmisistä tulee ihan hurjia. Ehkä ne on parhaita kaikista. Mutta ihmisen pojalla tai tytöllä ei ole sijaa maan päällä.
monet tekee todella pahoja asioita. Nämä on nöyriä ja hymyilevät. Joskus joku nuori saattaa sanoa jotain saarnaa. Mutta sen kuulin Italiassa käydessä. pappiainesta.
- nuuh
nuuh kirjoitti:
monet tekee todella pahoja asioita. Nämä on nöyriä ja hymyilevät. Joskus joku nuori saattaa sanoa jotain saarnaa. Mutta sen kuulin Italiassa käydessä. pappiainesta.
ihan helppoa ole ollut, kun ei ollut täysin omaa maata. Mutta ei sentään oltu juurettomia. Suomen mustalaisissa on seassa kai aika paljon suomalaista. Ehkä siitä johtuen etelän uudet tulokkaat on rauhallisempia. Ne ei olo suomalaisia.
nuuh kirjoitti:
ihan helppoa ole ollut, kun ei ollut täysin omaa maata. Mutta ei sentään oltu juurettomia. Suomen mustalaisissa on seassa kai aika paljon suomalaista. Ehkä siitä johtuen etelän uudet tulokkaat on rauhallisempia. Ne ei olo suomalaisia.
Yhteiskunta kasvattaa. Minä pysähdyin auttamaan tien varteen jääneitä slovenian mustalaisia ja rahathan siinä meni.
Näiden helsinkiin asettuneiden kerjäläisten kohdalla kyse ei ole rahasta vaan siitä että siitä tulee seuraamaan muuta. Heidän kotimaataan yritetään painostaa laittamaan asioita kuntoon.
Sitäpaitsi jos joku katsoi tv ohjelmaa missä näitä kerjäläisiä haastateltiin, niin minusta pelkästään se ristiriita että jos lapset eivät käy koulua ja jos tulee koulusta kotiin niin ei voi lukea läksyjä kun ei ole sähkövaloa. Kuinka ihmeessä ne tulee koulusta kotiin jos eivät käy koulua.
Näiden kerjäläisten kotimaassa pitäisi laittaa asiat kuntoon, eikä rakentaa tänne kerjäläisten paratiisia.
Jos kerjäämisellä ansaitsee 15 euroa päivässä, ja marjanpoiminta ei ole ihmisarvoista työtä jolla ansaitsisi enemmän, niin aika oudolta tuntuu. Niin paljon ristiriitaa jota kaikkea ei jaksa luetella, että pitäisi suhtautua varauksella.
- Jepjepjippii
...on hyvä ja kertoo olennaisen ihmisyydestä.
Ihmislaji ei olisi selvinnyt näin pitkälle ilman noita ominaisuuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683198Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241249- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926- 84869
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6865