Helmitaulua ei ole

Ihan sormituntumalla laskin, että tänään koko valtakunta liputtaa Susmorsiamelle!

Kukkaset kuihtuivat ja marmori raukesi sillä aikaa kun yritin päästä 70 plussaan.
Tässä nyt ojennan tätä rupsahtanutta virtuaalikimppua, mutta onnentoivotukset ovat ihan tuoreet ja tulevat suoraan sydämestäni.

Onnea, Susmorsian!

19

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susmorsian ek.

      kävin kampaamassa ja ryhtiäni nostin nyt tässä istuissain, ihan hämmentynyt olen tällaisesta muistamisesta, kiitos! En toella muistanut herätessäin mielenkiintosesta unennäöstä, siinä oli tupa täys ukkoja, oli se meiän entinen kelomökki siellä Ruunaan järven rannalla, ja uimaan oltiin lähössä...pahkeinen kun heräsin liian aikasin.
      Kysyneekö joku: miltäs tuntuu herätä kaheksankymppisten kymmenelle siirtyissä...no, kiitos kysymästä...ihan tältä vaan, nuor plikkahan mie!
      Ei kyl viel näy, ei kuulu, mieskuoroo laulamassa tuossa oveni eessä, valmiiks onki auki, kunhan mielionnittelulauluni Kuubalainen serenadi kajahtaa. Voi herraisä, viiskymmentä täyttäissäin ihan oikeesti lauloivat Jääkärin marssin omasta toivomuksestain.
      No, liput liehuu tänään, jotenki oon myös herkällä mielellä, kun muistelen niitä ennenvanhasia paraateja ja muita juhlallisuuksia varuskunnissa näin Puolustusvoimien lippujuhlapäivänä. Ja eikös Marskikin ois tännään täyttäny 143 vuotta...terveiset vaan sinne yläilmoihin.
      Vakavoituen olen ihan onnellinen ja vähän kyynelkin silmässä, että näin kauan olen saanut olla ja eleä. Juuri sellaisen elämän kuin minulle on sopinut, kiitokseni laitan elämäni kulun johdattelijalle.
      Huomenna juhlimme läheisteni ja ystävieni kanssa tässä pienessä "pirtissäni"...on äiti laittanut kystä kyllä. Ahasta tullee, mut niin pittääkin, ehki sylissäkin istua saanee.
      Mukava tuuli puhalteleekin ja heiluttelee koivun larvoja tänä aamuna!

      • ja toivotan tervetulleeksi tälle vuosikymmenelle.
        Mitää erikoista ja outoa en ole huomannut tämän kymmenen alkutaipaleleella, joten uskallan sanoa, että elämä jatkuu ja on nautittavaa.

        Iloinen mieli kainalossa on helppo matkaa tehdä.

        Lämpimästi Onnea Sinulle!


      • SkillaN kirjoitti:

        ja toivotan tervetulleeksi tälle vuosikymmenelle.
        Mitää erikoista ja outoa en ole huomannut tämän kymmenen alkutaipaleleella, joten uskallan sanoa, että elämä jatkuu ja on nautittavaa.

        Iloinen mieli kainalossa on helppo matkaa tehdä.

        Lämpimästi Onnea Sinulle!

        Päivänsankaria. Olkoon tulevat polut keveitä kävellä, ja kaikki mäet vaan niitä myötämäkiä. Toivotan kaikkea hyvää, ja käyn minäkin vetaisemassa lipun salkoon!


      • Tähtisilmä **

      • *Kukkahame*

      • Maalaismies*

      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Hyvää Huomenta ja Onnitteluni Merkkipäiväsi johdosta kera suuren sinivalkoisen sireenipuskan!

        ja sitten se runo.....Ruusuja, liljoja, kanervaa.Sinun vuoksesi kukkaan puhkeaa maa.

        Onnitteluni, susmorsian! Nuori plikkahan sie - kirjoittamisistasi päätellen paljon ikääsi nuorempi. Äläkä edes viitsi ajatella vanhenemista pelkästään hyväntahtoisesti hymyileväksi "maan hiljaiseksi."


      • susmorsio
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tulihan tuplasyy vetää lippu salkoon! Olen pannut merkille Susin alkaneen irtautua murrosiästä. Minä kymmenen vuotta vanhempana vasta nyt alan päästä siihen. Mutta me pojat olemme hitaammin kypsyviä kuin tytöt. Tietty.

        Sus on hyvä, mutta paranee kaiken aikaa, sylillinen ruusuja!

        ihan tässä hämmennyn toivotuksistanne, kyllä ilahduttaa mieltä ja samalla kyynelehdyttää, on se niin hassuu meillä naisilla taa ilostakkii kyyneltely!
        Mites miun nyt pittäis, jotkut toivos, että murrosiästä (hmm....identiteettikriisistäin) jo paranisin ja joku toivos, että höperehtisin vaan. Tehhään sit kompromissii sekkii mulle poikkeusta jo kylliks.
        Karjalanpaistii hautumaan laitoin, haukipalat kypsyttelin jo, muuten huomenna on menuni seisovaa pöytää, no on sekkii sanonta...
        Rauhallisesti, ilolla ja rakkaudella olen kaiken valmistellut, kuitenkin tänään se kiireisin päivä. Tänään saa nuorin tyttärein (tää adoptiolapsein) ylioppilaslakin, joten kukkien hankkimiseen yms. tästä lähden.

        Kiitos sydämellisistä ja lämpimistä tervehdyksistänne!


      • X amateus
        susmorsio kirjoitti:

        ihan tässä hämmennyn toivotuksistanne, kyllä ilahduttaa mieltä ja samalla kyynelehdyttää, on se niin hassuu meillä naisilla taa ilostakkii kyyneltely!
        Mites miun nyt pittäis, jotkut toivos, että murrosiästä (hmm....identiteettikriisistäin) jo paranisin ja joku toivos, että höperehtisin vaan. Tehhään sit kompromissii sekkii mulle poikkeusta jo kylliks.
        Karjalanpaistii hautumaan laitoin, haukipalat kypsyttelin jo, muuten huomenna on menuni seisovaa pöytää, no on sekkii sanonta...
        Rauhallisesti, ilolla ja rakkaudella olen kaiken valmistellut, kuitenkin tänään se kiireisin päivä. Tänään saa nuorin tyttärein (tää adoptiolapsein) ylioppilaslakin, joten kukkien hankkimiseen yms. tästä lähden.

        Kiitos sydämellisistä ja lämpimistä tervehdyksistänne!

        tätä viestiketjua ja paukasin omani eetteriin.
        No ei kai se mitään haittaa,ei sitä onnea liikaa ihmiselle anneta.
        On niin pirun kylmä,että viritin tulen takkaan.
        Minullakin on juhlat ensi viikonloppuna,poika täyttää viisikymmentä.
        Yllätysjuhlat järjestämme tänne,päivänsankari ei tiedä mitään.
        Elämä alkaa palata raiteilleen ja huonekalut paikoilleen


      • Sat*
        susmorsio kirjoitti:

        ihan tässä hämmennyn toivotuksistanne, kyllä ilahduttaa mieltä ja samalla kyynelehdyttää, on se niin hassuu meillä naisilla taa ilostakkii kyyneltely!
        Mites miun nyt pittäis, jotkut toivos, että murrosiästä (hmm....identiteettikriisistäin) jo paranisin ja joku toivos, että höperehtisin vaan. Tehhään sit kompromissii sekkii mulle poikkeusta jo kylliks.
        Karjalanpaistii hautumaan laitoin, haukipalat kypsyttelin jo, muuten huomenna on menuni seisovaa pöytää, no on sekkii sanonta...
        Rauhallisesti, ilolla ja rakkaudella olen kaiken valmistellut, kuitenkin tänään se kiireisin päivä. Tänään saa nuorin tyttärein (tää adoptiolapsein) ylioppilaslakin, joten kukkien hankkimiseen yms. tästä lähden.

        Kiitos sydämellisistä ja lämpimistä tervehdyksistänne!

        sillä kun päiväkoti oli tänään kiinni, ole hoitanut nelivuotiasta ja hän minua koko päivän.
        Nuo nykynelivuotiaat ovat saaneet mummiaan paremman sanavarasto kokoon jo tuollaisina
        pieninä, jotkin hänen tokaisunsa naurattivatkin, kun hän katsoessaan muurahaisen täyttä menoa sanoi: Juoksee Ihan paniikissa!"

        Tämän johdannon jälkeen: TERVETULOA iloiselle seiskytluvulle! toivottelee ~Satu.


      • katleija..
        X amateus kirjoitti:

        tätä viestiketjua ja paukasin omani eetteriin.
        No ei kai se mitään haittaa,ei sitä onnea liikaa ihmiselle anneta.
        On niin pirun kylmä,että viritin tulen takkaan.
        Minullakin on juhlat ensi viikonloppuna,poika täyttää viisikymmentä.
        Yllätysjuhlat järjestämme tänne,päivänsankari ei tiedä mitään.
        Elämä alkaa palata raiteilleen ja huonekalut paikoilleen

        Amateuksen perään aamulla onnittelut Susille laitoin. Yhdyn muiden onnittelukuoroon uudelleen.

        Viisaus:
        Eihän me tulla koskaan vanhoiksi.
        Vanhat ovat aina viisitoista vuotta meitä vanhempia.

        http://www.youtube.com/watch?v=QXX6YR-QkD8&feature=related


    • sitähän me ennenkaikkea tarvitsemme ,ja sanoisin, että ei ole vuodet ainakaan minulle pahaksi olleet.
      Olen jo lähempänä 80 kun 70.
      Ja mukavalle tuntuu tämä vapaus.
      Ikinä en olisi uskonut kuinka ikä vaan vahvistaa. Pikkusen voimat kyllä hupenee käsivarsista,mutta mihinkä me niitä nyt enään tarvitaan.
      Sitä toivon sinullekkin, surut pois ja kukkarintaan mentaliteetilla on mentävä nämä lisävuodet joita saamme ,vaikka ei aina niitä haluttaiskaan.

      Paljon hyviä vuosia sinulle toivoo ullamirjami.

      • Onnittelut Sus!

        Luulen, että teillä kesän lapsilla on keveämpä tie päästä Klothon suojelukseen.


      • Satu*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Onnittelut Sus!

        Luulen, että teillä kesän lapsilla on keveämpä tie päästä Klothon suojelukseen.

        Klotho oli kai syntymähetken kohtalotar, Lakhesis elämäntien kohtaloiden määrääjä ja Atropos
        saksineen ja mustine huntuineen katkaisee sitten elämän langan.

        Pitäisikö pyrkiä Lakhesis.kohtalottaren myötämielisyyden kohteeksi? Vielähän meillä elämäntie jatkuu,
        monilla kolmisenkymmentä vuotta, jos Atropos suo.

        Kaikille onnea pyrkimyksissään!


      • Atolfia
        Satu* kirjoitti:

        Klotho oli kai syntymähetken kohtalotar, Lakhesis elämäntien kohtaloiden määrääjä ja Atropos
        saksineen ja mustine huntuineen katkaisee sitten elämän langan.

        Pitäisikö pyrkiä Lakhesis.kohtalottaren myötämielisyyden kohteeksi? Vielähän meillä elämäntie jatkuu,
        monilla kolmisenkymmentä vuotta, jos Atropos suo.

        Kaikille onnea pyrkimyksissään!

        kuin ei milloinkaan ja ehdinhän vielä oikean vuorokauden puolella onnitteleman SUSMORSIOTA.
        Ruusuiset onnittelut! Kevyt askel kantaa kauas ja sinulla mielestäni on tuo kevyt askel, ainakin mielen liikeet kulkee kevyesti. Mikäpä on eläessä vaikka nuo 30 vuotta, joista Satu puhui.

        Olen jo muutaman vuoden käyskennellyt tätä kahdeksattakymmenennettä vuotta ja yhtä kevyesti askel kulkee kuin ennen tuon vuosikymmenennen alkua.

        Toivon sinulle eloisia ja iloisia aikoja!


      • Atolfia kirjoitti:

        kuin ei milloinkaan ja ehdinhän vielä oikean vuorokauden puolella onnitteleman SUSMORSIOTA.
        Ruusuiset onnittelut! Kevyt askel kantaa kauas ja sinulla mielestäni on tuo kevyt askel, ainakin mielen liikeet kulkee kevyesti. Mikäpä on eläessä vaikka nuo 30 vuotta, joista Satu puhui.

        Olen jo muutaman vuoden käyskennellyt tätä kahdeksattakymmenennettä vuotta ja yhtä kevyesti askel kulkee kuin ennen tuon vuosikymmenennen alkua.

        Toivon sinulle eloisia ja iloisia aikoja!

        Tulen tänne joukon jatkoksi onnittelijoiden joukkoon, ja ojennan nämä itsepoimimani kielot sinulle.

        Pidä pintasi ja ole oma itsesi, onnea t: Late


      • ullamirjami*
        LateVaan kirjoitti:

        Tulen tänne joukon jatkoksi onnittelijoiden joukkoon, ja ojennan nämä itsepoimimani kielot sinulle.

        Pidä pintasi ja ole oma itsesi, onnea t: Late

        Keväiseen eurooppaan --täälä ei keväästä tietoakaan kun aina tuulee pohjoisesta.
        Vieppä terkkuja ullamirjamiltakin ,ja nauti matkastasi kaikin siemauksin.
        Onnea matkaan Sus....-morsian:-)


      • ullapulla*
        ullamirjami* kirjoitti:

        Keväiseen eurooppaan --täälä ei keväästä tietoakaan kun aina tuulee pohjoisesta.
        Vieppä terkkuja ullamirjamiltakin ,ja nauti matkastasi kaikin siemauksin.
        Onnea matkaan Sus....-morsian:-)

        älä epäröi. Voi kun minullekkin tulis sellainen synttärilahja ---sitten talvella.


      • ullapulla* kirjoitti:

        älä epäröi. Voi kun minullekkin tulis sellainen synttärilahja ---sitten talvella.

        Hyvää jatko Sus ,tälle 70v-taipaleelle..Hyvin se sujuu,vanhasta muistista..
        Kiitos ihanasta syntymäpäiväjuhlasta,mihin sain osallistua.. Mukavaa oli..
        Kiitos myös pojallesi,kun sain kyydin kotiin asti.. Oli hienoa..
        Oli tuulinen päivä,mutta sinähän rakastat tuulta ja myrskyä...joten nappiin meni sääkin..
        Vanhoja emme ole,vaikka numeroita tuleekin lisää.. Tallella ikä eletty!
        Hyvää jatkoa ja iloista mieltä! t.Irkku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe