Helmitaulua ei ole

Venlastiina

Ihan sormituntumalla laskin, että tänään koko valtakunta liputtaa Susmorsiamelle!

Kukkaset kuihtuivat ja marmori raukesi sillä aikaa kun yritin päästä 70 plussaan.
Tässä nyt ojennan tätä rupsahtanutta virtuaalikimppua, mutta onnentoivotukset ovat ihan tuoreet ja tulevat suoraan sydämestäni.

Onnea, Susmorsian!

19

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susmorsian ek.

      kävin kampaamassa ja ryhtiäni nostin nyt tässä istuissain, ihan hämmentynyt olen tällaisesta muistamisesta, kiitos! En toella muistanut herätessäin mielenkiintosesta unennäöstä, siinä oli tupa täys ukkoja, oli se meiän entinen kelomökki siellä Ruunaan järven rannalla, ja uimaan oltiin lähössä...pahkeinen kun heräsin liian aikasin.
      Kysyneekö joku: miltäs tuntuu herätä kaheksankymppisten kymmenelle siirtyissä...no, kiitos kysymästä...ihan tältä vaan, nuor plikkahan mie!
      Ei kyl viel näy, ei kuulu, mieskuoroo laulamassa tuossa oveni eessä, valmiiks onki auki, kunhan mielionnittelulauluni Kuubalainen serenadi kajahtaa. Voi herraisä, viiskymmentä täyttäissäin ihan oikeesti lauloivat Jääkärin marssin omasta toivomuksestain.
      No, liput liehuu tänään, jotenki oon myös herkällä mielellä, kun muistelen niitä ennenvanhasia paraateja ja muita juhlallisuuksia varuskunnissa näin Puolustusvoimien lippujuhlapäivänä. Ja eikös Marskikin ois tännään täyttäny 143 vuotta...terveiset vaan sinne yläilmoihin.
      Vakavoituen olen ihan onnellinen ja vähän kyynelkin silmässä, että näin kauan olen saanut olla ja eleä. Juuri sellaisen elämän kuin minulle on sopinut, kiitokseni laitan elämäni kulun johdattelijalle.
      Huomenna juhlimme läheisteni ja ystävieni kanssa tässä pienessä "pirtissäni"...on äiti laittanut kystä kyllä. Ahasta tullee, mut niin pittääkin, ehki sylissäkin istua saanee.
      Mukava tuuli puhalteleekin ja heiluttelee koivun larvoja tänä aamuna!

      • ja toivotan tervetulleeksi tälle vuosikymmenelle.
        Mitää erikoista ja outoa en ole huomannut tämän kymmenen alkutaipaleleella, joten uskallan sanoa, että elämä jatkuu ja on nautittavaa.

        Iloinen mieli kainalossa on helppo matkaa tehdä.

        Lämpimästi Onnea Sinulle!


      • SkillaN kirjoitti:

        ja toivotan tervetulleeksi tälle vuosikymmenelle.
        Mitää erikoista ja outoa en ole huomannut tämän kymmenen alkutaipaleleella, joten uskallan sanoa, että elämä jatkuu ja on nautittavaa.

        Iloinen mieli kainalossa on helppo matkaa tehdä.

        Lämpimästi Onnea Sinulle!

        Päivänsankaria. Olkoon tulevat polut keveitä kävellä, ja kaikki mäet vaan niitä myötämäkiä. Toivotan kaikkea hyvää, ja käyn minäkin vetaisemassa lipun salkoon!


      • Tähtisilmä **
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Päivänsankaria. Olkoon tulevat polut keveitä kävellä, ja kaikki mäet vaan niitä myötämäkiä. Toivotan kaikkea hyvää, ja käyn minäkin vetaisemassa lipun salkoon!

        http://www.youtube.com/watch?v=H0dpsB5lmk8&feature=PlayList&p=203E1ACC20B4C438&playnext_from=PL&index=0&playnext=1


        Onnea uudelle vuosikymmenelle!


      • *Kukkahame*

      • Maalaismies*

      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Hyvää Huomenta ja Onnitteluni Merkkipäiväsi johdosta kera suuren sinivalkoisen sireenipuskan!

        ja sitten se runo.....Ruusuja, liljoja, kanervaa.Sinun vuoksesi kukkaan puhkeaa maa.

        Onnitteluni, susmorsian! Nuori plikkahan sie - kirjoittamisistasi päätellen paljon ikääsi nuorempi. Äläkä edes viitsi ajatella vanhenemista pelkästään hyväntahtoisesti hymyileväksi "maan hiljaiseksi."


      • susmorsio
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tulihan tuplasyy vetää lippu salkoon! Olen pannut merkille Susin alkaneen irtautua murrosiästä. Minä kymmenen vuotta vanhempana vasta nyt alan päästä siihen. Mutta me pojat olemme hitaammin kypsyviä kuin tytöt. Tietty.

        Sus on hyvä, mutta paranee kaiken aikaa, sylillinen ruusuja!

        ihan tässä hämmennyn toivotuksistanne, kyllä ilahduttaa mieltä ja samalla kyynelehdyttää, on se niin hassuu meillä naisilla taa ilostakkii kyyneltely!
        Mites miun nyt pittäis, jotkut toivos, että murrosiästä (hmm....identiteettikriisistäin) jo paranisin ja joku toivos, että höperehtisin vaan. Tehhään sit kompromissii sekkii mulle poikkeusta jo kylliks.
        Karjalanpaistii hautumaan laitoin, haukipalat kypsyttelin jo, muuten huomenna on menuni seisovaa pöytää, no on sekkii sanonta...
        Rauhallisesti, ilolla ja rakkaudella olen kaiken valmistellut, kuitenkin tänään se kiireisin päivä. Tänään saa nuorin tyttärein (tää adoptiolapsein) ylioppilaslakin, joten kukkien hankkimiseen yms. tästä lähden.

        Kiitos sydämellisistä ja lämpimistä tervehdyksistänne!


      • X amateus
        susmorsio kirjoitti:

        ihan tässä hämmennyn toivotuksistanne, kyllä ilahduttaa mieltä ja samalla kyynelehdyttää, on se niin hassuu meillä naisilla taa ilostakkii kyyneltely!
        Mites miun nyt pittäis, jotkut toivos, että murrosiästä (hmm....identiteettikriisistäin) jo paranisin ja joku toivos, että höperehtisin vaan. Tehhään sit kompromissii sekkii mulle poikkeusta jo kylliks.
        Karjalanpaistii hautumaan laitoin, haukipalat kypsyttelin jo, muuten huomenna on menuni seisovaa pöytää, no on sekkii sanonta...
        Rauhallisesti, ilolla ja rakkaudella olen kaiken valmistellut, kuitenkin tänään se kiireisin päivä. Tänään saa nuorin tyttärein (tää adoptiolapsein) ylioppilaslakin, joten kukkien hankkimiseen yms. tästä lähden.

        Kiitos sydämellisistä ja lämpimistä tervehdyksistänne!

        tätä viestiketjua ja paukasin omani eetteriin.
        No ei kai se mitään haittaa,ei sitä onnea liikaa ihmiselle anneta.
        On niin pirun kylmä,että viritin tulen takkaan.
        Minullakin on juhlat ensi viikonloppuna,poika täyttää viisikymmentä.
        Yllätysjuhlat järjestämme tänne,päivänsankari ei tiedä mitään.
        Elämä alkaa palata raiteilleen ja huonekalut paikoilleen


      • Sat*
        susmorsio kirjoitti:

        ihan tässä hämmennyn toivotuksistanne, kyllä ilahduttaa mieltä ja samalla kyynelehdyttää, on se niin hassuu meillä naisilla taa ilostakkii kyyneltely!
        Mites miun nyt pittäis, jotkut toivos, että murrosiästä (hmm....identiteettikriisistäin) jo paranisin ja joku toivos, että höperehtisin vaan. Tehhään sit kompromissii sekkii mulle poikkeusta jo kylliks.
        Karjalanpaistii hautumaan laitoin, haukipalat kypsyttelin jo, muuten huomenna on menuni seisovaa pöytää, no on sekkii sanonta...
        Rauhallisesti, ilolla ja rakkaudella olen kaiken valmistellut, kuitenkin tänään se kiireisin päivä. Tänään saa nuorin tyttärein (tää adoptiolapsein) ylioppilaslakin, joten kukkien hankkimiseen yms. tästä lähden.

        Kiitos sydämellisistä ja lämpimistä tervehdyksistänne!

        sillä kun päiväkoti oli tänään kiinni, ole hoitanut nelivuotiasta ja hän minua koko päivän.
        Nuo nykynelivuotiaat ovat saaneet mummiaan paremman sanavarasto kokoon jo tuollaisina
        pieninä, jotkin hänen tokaisunsa naurattivatkin, kun hän katsoessaan muurahaisen täyttä menoa sanoi: Juoksee Ihan paniikissa!"

        Tämän johdannon jälkeen: TERVETULOA iloiselle seiskytluvulle! toivottelee ~Satu.


      • katleija..
        X amateus kirjoitti:

        tätä viestiketjua ja paukasin omani eetteriin.
        No ei kai se mitään haittaa,ei sitä onnea liikaa ihmiselle anneta.
        On niin pirun kylmä,että viritin tulen takkaan.
        Minullakin on juhlat ensi viikonloppuna,poika täyttää viisikymmentä.
        Yllätysjuhlat järjestämme tänne,päivänsankari ei tiedä mitään.
        Elämä alkaa palata raiteilleen ja huonekalut paikoilleen

        Amateuksen perään aamulla onnittelut Susille laitoin. Yhdyn muiden onnittelukuoroon uudelleen.

        Viisaus:
        Eihän me tulla koskaan vanhoiksi.
        Vanhat ovat aina viisitoista vuotta meitä vanhempia.

        http://www.youtube.com/watch?v=QXX6YR-QkD8&feature=related


    • sitähän me ennenkaikkea tarvitsemme ,ja sanoisin, että ei ole vuodet ainakaan minulle pahaksi olleet.
      Olen jo lähempänä 80 kun 70.
      Ja mukavalle tuntuu tämä vapaus.
      Ikinä en olisi uskonut kuinka ikä vaan vahvistaa. Pikkusen voimat kyllä hupenee käsivarsista,mutta mihinkä me niitä nyt enään tarvitaan.
      Sitä toivon sinullekkin, surut pois ja kukkarintaan mentaliteetilla on mentävä nämä lisävuodet joita saamme ,vaikka ei aina niitä haluttaiskaan.

      Paljon hyviä vuosia sinulle toivoo ullamirjami.

      • Onnittelut Sus!

        Luulen, että teillä kesän lapsilla on keveämpä tie päästä Klothon suojelukseen.


      • Satu*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Onnittelut Sus!

        Luulen, että teillä kesän lapsilla on keveämpä tie päästä Klothon suojelukseen.

        Klotho oli kai syntymähetken kohtalotar, Lakhesis elämäntien kohtaloiden määrääjä ja Atropos
        saksineen ja mustine huntuineen katkaisee sitten elämän langan.

        Pitäisikö pyrkiä Lakhesis.kohtalottaren myötämielisyyden kohteeksi? Vielähän meillä elämäntie jatkuu,
        monilla kolmisenkymmentä vuotta, jos Atropos suo.

        Kaikille onnea pyrkimyksissään!


      • Atolfia
        Satu* kirjoitti:

        Klotho oli kai syntymähetken kohtalotar, Lakhesis elämäntien kohtaloiden määrääjä ja Atropos
        saksineen ja mustine huntuineen katkaisee sitten elämän langan.

        Pitäisikö pyrkiä Lakhesis.kohtalottaren myötämielisyyden kohteeksi? Vielähän meillä elämäntie jatkuu,
        monilla kolmisenkymmentä vuotta, jos Atropos suo.

        Kaikille onnea pyrkimyksissään!

        kuin ei milloinkaan ja ehdinhän vielä oikean vuorokauden puolella onnitteleman SUSMORSIOTA.
        Ruusuiset onnittelut! Kevyt askel kantaa kauas ja sinulla mielestäni on tuo kevyt askel, ainakin mielen liikeet kulkee kevyesti. Mikäpä on eläessä vaikka nuo 30 vuotta, joista Satu puhui.

        Olen jo muutaman vuoden käyskennellyt tätä kahdeksattakymmenennettä vuotta ja yhtä kevyesti askel kulkee kuin ennen tuon vuosikymmenennen alkua.

        Toivon sinulle eloisia ja iloisia aikoja!


      • Atolfia kirjoitti:

        kuin ei milloinkaan ja ehdinhän vielä oikean vuorokauden puolella onnitteleman SUSMORSIOTA.
        Ruusuiset onnittelut! Kevyt askel kantaa kauas ja sinulla mielestäni on tuo kevyt askel, ainakin mielen liikeet kulkee kevyesti. Mikäpä on eläessä vaikka nuo 30 vuotta, joista Satu puhui.

        Olen jo muutaman vuoden käyskennellyt tätä kahdeksattakymmenennettä vuotta ja yhtä kevyesti askel kulkee kuin ennen tuon vuosikymmenennen alkua.

        Toivon sinulle eloisia ja iloisia aikoja!

        Tulen tänne joukon jatkoksi onnittelijoiden joukkoon, ja ojennan nämä itsepoimimani kielot sinulle.

        Pidä pintasi ja ole oma itsesi, onnea t: Late


      • ullamirjami*
        LateVaan kirjoitti:

        Tulen tänne joukon jatkoksi onnittelijoiden joukkoon, ja ojennan nämä itsepoimimani kielot sinulle.

        Pidä pintasi ja ole oma itsesi, onnea t: Late

        Keväiseen eurooppaan --täälä ei keväästä tietoakaan kun aina tuulee pohjoisesta.
        Vieppä terkkuja ullamirjamiltakin ,ja nauti matkastasi kaikin siemauksin.
        Onnea matkaan Sus....-morsian:-)


      • ullapulla*
        ullamirjami* kirjoitti:

        Keväiseen eurooppaan --täälä ei keväästä tietoakaan kun aina tuulee pohjoisesta.
        Vieppä terkkuja ullamirjamiltakin ,ja nauti matkastasi kaikin siemauksin.
        Onnea matkaan Sus....-morsian:-)

        älä epäröi. Voi kun minullekkin tulis sellainen synttärilahja ---sitten talvella.


      • ullapulla* kirjoitti:

        älä epäröi. Voi kun minullekkin tulis sellainen synttärilahja ---sitten talvella.

        Hyvää jatko Sus ,tälle 70v-taipaleelle..Hyvin se sujuu,vanhasta muistista..
        Kiitos ihanasta syntymäpäiväjuhlasta,mihin sain osallistua.. Mukavaa oli..
        Kiitos myös pojallesi,kun sain kyydin kotiin asti.. Oli hienoa..
        Oli tuulinen päivä,mutta sinähän rakastat tuulta ja myrskyä...joten nappiin meni sääkin..
        Vanhoja emme ole,vaikka numeroita tuleekin lisää.. Tallella ikä eletty!
        Hyvää jatkoa ja iloista mieltä! t.Irkku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe