Fillarista puhkes kumi ja oon monta kertaa nähny miten se paikataan ja luulen osaavani sen. Yhtä asiaa vain mietin, että sitten kun reikä löytyy ( vedessä etsin) niin sitte karhennan sen reikä kohdan ja paikkankin karhennan ja laitan liimaa sekä kumiin, että paikkaan... onko oikein tähän asti ?????
Niin sitä kysyisin, että pitääkö siinä renkaassa olla ilmaa kun se paikka lätkästään siihen vai pitääkö se olla tyhjänä ilmasta ?
Polkupyörän gummin paikkaaminen
50
8850
Vastaukset
- gfuygfy
vain sisuskumi ja liimaa vain sisuskumiin, anna kuivaa liiman 3-5 min..parempi olisi jos ei ilmaa ja paikan asettamisen jälkeen naputtele jollain tylpällä esineellä paikkaa että läpinäkyvä muovi irtoaa,sit pitäisi pitää..:)
- fillaristi.....
Teenpä sitten niin, kunhan saan lisää paikkoja... aina vuotaa paikan vierestä, ihan niinku se reikä venyis... kiitti vastauksesta !
- nk kjn kj
fillaristi..... kirjoitti:
Teenpä sitten niin, kunhan saan lisää paikkoja... aina vuotaa paikan vierestä, ihan niinku se reikä venyis... kiitti vastauksesta !
Täytyy myöntää, en ole paikannut fillarin kumia kun viimmeksi joskus seiskyt-luvulla. Mutta jos sulla paikan vierestä alkaa vuotamaan, vika on paikassa, paikka vuotaa. Koita irrottaa vanha paikka, ei yleensä onnistu. Sikkoin viisainta kyllä ostaa uusi sisäkumi. Kun on pieni reikä, sen päälle pitää kuitenkin laittaa ihan reilu paikka, ilma kun tahtoo mielellään etsiä niitä vuotokohtia. Ja mun muistaakseni, kumi on melkein pakko paikata tyhjänä. Jos painetta sisällä, ilma etsii reitin ennenkuin liima on kuivunut. Paikkaaminen sinällään näppärä homma. Kannattaa tosiaan karhentaa kumi ja ehkä paikkakin. Ja putsata muutenkin hyvin, siis rasvat jollain sinolilla pois ja hionta puru kans. Ja liiman tosiaan pitää kuivaakin aikansa.
En nyt tiedä, millaisesta kumista kysymys. Yks kokeilemisen arvoinen konsti on kans paikkausvaahto. Jos sisäkumi alkaa muutenkin olen entinen, paikkausvaahto ois helppo konsti jatkaa käyttöikää. Sen pitäs paikata hyvin nimenomaan pikkureiät. Mutta kun en ikinä ole kokeillut, en nyt osaa muuta kuin yllyttää kokeilemaan :D - Yualle
fillaristi..... kirjoitti:
Teenpä sitten niin, kunhan saan lisää paikkoja... aina vuotaa paikan vierestä, ihan niinku se reikä venyis... kiitti vastauksesta !
vuorokaudeksi esim. sohvan jalan alle. Siis se paikkakohta. Sen jälkeen ei ilmat vuoda paikan reunoista!
Ja vielä ensinnäkin, jos paikka vuotaa reunoista, niin silloin sitä on täysin turhaa yrittää paikata toisella paikalla vierestä, koska se johtaa "paikkauskierteeseen". Revit paikan vaan pois ja uusi paikka tilalle paremmalla onnella.
nim. poikasena vastaavaan tilanteeseen ajautunut ja n. 7 paikkaa yhden reiän takia :/ - moisssaaa
Yualle kirjoitti:
vuorokaudeksi esim. sohvan jalan alle. Siis se paikkakohta. Sen jälkeen ei ilmat vuoda paikan reunoista!
Ja vielä ensinnäkin, jos paikka vuotaa reunoista, niin silloin sitä on täysin turhaa yrittää paikata toisella paikalla vierestä, koska se johtaa "paikkauskierteeseen". Revit paikan vaan pois ja uusi paikka tilalle paremmalla onnella.
nim. poikasena vastaavaan tilanteeseen ajautunut ja n. 7 paikkaa yhden reiän takia :/moi
- jhggbhn
nk kjn kj kirjoitti:
Täytyy myöntää, en ole paikannut fillarin kumia kun viimmeksi joskus seiskyt-luvulla. Mutta jos sulla paikan vierestä alkaa vuotamaan, vika on paikassa, paikka vuotaa. Koita irrottaa vanha paikka, ei yleensä onnistu. Sikkoin viisainta kyllä ostaa uusi sisäkumi. Kun on pieni reikä, sen päälle pitää kuitenkin laittaa ihan reilu paikka, ilma kun tahtoo mielellään etsiä niitä vuotokohtia. Ja mun muistaakseni, kumi on melkein pakko paikata tyhjänä. Jos painetta sisällä, ilma etsii reitin ennenkuin liima on kuivunut. Paikkaaminen sinällään näppärä homma. Kannattaa tosiaan karhentaa kumi ja ehkä paikkakin. Ja putsata muutenkin hyvin, siis rasvat jollain sinolilla pois ja hionta puru kans. Ja liiman tosiaan pitää kuivaakin aikansa.
En nyt tiedä, millaisesta kumista kysymys. Yks kokeilemisen arvoinen konsti on kans paikkausvaahto. Jos sisäkumi alkaa muutenkin olen entinen, paikkausvaahto ois helppo konsti jatkaa käyttöikää. Sen pitäs paikata hyvin nimenomaan pikkureiät. Mutta kun en ikinä ole kokeillut, en nyt osaa muuta kuin yllyttää kokeilemaan :DViallisia paikkoja voi olla jossakin muussa yhteydessä. Ilmaahan sieltä renkaasta ei saa tulla ennen kuin liima on kuivunut, tai vuotaa paikan vierestä.
- Gummiton
Yualle kirjoitti:
vuorokaudeksi esim. sohvan jalan alle. Siis se paikkakohta. Sen jälkeen ei ilmat vuoda paikan reunoista!
Ja vielä ensinnäkin, jos paikka vuotaa reunoista, niin silloin sitä on täysin turhaa yrittää paikata toisella paikalla vierestä, koska se johtaa "paikkauskierteeseen". Revit paikan vaan pois ja uusi paikka tilalle paremmalla onnella.
nim. poikasena vastaavaan tilanteeseen ajautunut ja n. 7 paikkaa yhden reiän takia :/Kummia . Ei setää eikä tätiä. Sukumme ei kuulnut kirkkoon.
Jos minulla olisi esim. kummitäti, nuori ja kaunis , se pantais sohvan päällä eikä alla ! - Ozzzie
Gummiton kirjoitti:
Kummia . Ei setää eikä tätiä. Sukumme ei kuulnut kirkkoon.
Jos minulla olisi esim. kummitäti, nuori ja kaunis , se pantais sohvan päällä eikä alla !saanut kulmakuppilasta pillua?
Voi ressukkaa, kun yksin joutuu luukkunsa palaamaan :> - ruurre
moisssaaa kirjoitti:
moi
Hyvin sanottu!
Kokeiles muuten tätä!
kokeile
- 13+6
paikkoihin laitettiin liimaa, ne oli sellaisia pelkkiä kumiläpysköitä, ilan mitaa folioo, ja muovia. Näin tokmannilla sellaisia umpikumi sisärenkaita, millainen mahtaa olla käytännössä...
- renkaan paikkaus
Nää nykyaikaiset sisärenkaan paikkausrasiat sisältävät kyllä ohjeetkin. Liimapinta paljastuu suojateipin tai folion poisvetämisellä.
Kuten tuolla ketjussa sanotaan, paikattu rengas on aina paikattu. Pian se vuotaa toisesta kohtaa. Tähän kyllästyy. Nyt niitä paikattavia renkaita on jo useita.
Aina pitää ostaa varakumi tilalle kun entinen on vielä ehjä. Taitavat olla siinä 4€ /kumi. Vanha tuttuni, työmatkafillaristi sanoi, että ulkorengas on silloin oikeaa kokoa kun sen voi vaihtaa ilman työkaluja. - Virkamies
renkaan paikkaus kirjoitti:
Nää nykyaikaiset sisärenkaan paikkausrasiat sisältävät kyllä ohjeetkin. Liimapinta paljastuu suojateipin tai folion poisvetämisellä.
Kuten tuolla ketjussa sanotaan, paikattu rengas on aina paikattu. Pian se vuotaa toisesta kohtaa. Tähän kyllästyy. Nyt niitä paikattavia renkaita on jo useita.
Aina pitää ostaa varakumi tilalle kun entinen on vielä ehjä. Taitavat olla siinä 4€ /kumi. Vanha tuttuni, työmatkafillaristi sanoi, että ulkorengas on silloin oikeaa kokoa kun sen voi vaihtaa ilman työkaluja.Ostaessa uutta sisärengasta, osta joku muu kuin (4 euron) Kiinan rengas, ne vuotaa paikan vierestä.
Nokia, Tjåreborg tms. Voit satsata sen verran että on pistosuojattu, on ostaessa kalliimmpi, mutta säästää hermoa ja rahaa. Maksaa reilun kympin?? - as33
>Näin tokmannilla sellaisia umpikumi sisärenkaita, millainen mahtaa olla käytännössä...
olen työnnellyt pyörätuoleja sekä pumpattavia että "umpinaisia" ... en huomannut eroa
vähän ihmettelenkin sisärenkaiden yleisyyttä, varsinkin kun pyöräteillä on monenlaisia teräviä kynnyksiä
voisihan vielä kuvitella että satula kompensoisi "umpinaisen" mahdollista kovuutta - mjnbvcvbn
as33 kirjoitti:
>Näin tokmannilla sellaisia umpikumi sisärenkaita, millainen mahtaa olla käytännössä...
olen työnnellyt pyörätuoleja sekä pumpattavia että "umpinaisia" ... en huomannut eroa
vähän ihmettelenkin sisärenkaiden yleisyyttä, varsinkin kun pyöräteillä on monenlaisia teräviä kynnyksiä
voisihan vielä kuvitella että satula kompensoisi "umpinaisen" mahdollista kovuuttaKyllä on kuin tahkokiveä pyörittäisi. Siitä vain nautiskelemaan.
- nbvnbnb
mjnbvcvbn kirjoitti:
Kyllä on kuin tahkokiveä pyörittäisi. Siitä vain nautiskelemaan.
Meinaatko että on raskas, vai että on kova?
Kova rengas on hyvä koska se rullaa kevyesti myös lumella ja soralla. Se on penkin vaihdon paikka, varsinkin miehillä, jos kovuus käy perseelle.
Ihmettelen muutenkin tätä valmistajien intoa laittaa ihan matkapyöriinkin niin maan saatanan kovat penkit. Siinä ei ole mitään järkeä, koska kumi ei sitä penkin kovuutta pehmennä, vaan päinvastoin, jos pehmentää, niin se on vanteet pilalla.
Ostin omaan matkapyörään uuden oikein maan saatanan leveälle akkojen perseelle tarkoitetun jousitetun penkin ja sen päälle vetäisin pehmusteella varustetun penkinsuojan ja kyllä kelpaa nauttia kesäpäivästä kun sillä ajaa. Penkin asentoa joutui vain muuttamaan hieman hyökkäävämmäksi, koska pyörän penkeissä on se vika että suurimunaisilla miehillä se mulkunkyömy painaa ikävästä kiveksiä niin ettei veri kierrä.
Kun tulin töihin sillä keväällä, niin muutkin pyöräilijät hakivat viikon sisään samanlaisen yhdistelmän. Taisi olla vain jokaisella sitä ennen sitä kilpailijaa veressä niin paljon ettei häpeästä viitsinyt miesten pyörään hankkia akkojen penkkiä, kun pitää muka olla niin virtaviivaista että. Syvältä tuommoiset homoilut! - jhgdfghnjm
nbvnbnb kirjoitti:
Meinaatko että on raskas, vai että on kova?
Kova rengas on hyvä koska se rullaa kevyesti myös lumella ja soralla. Se on penkin vaihdon paikka, varsinkin miehillä, jos kovuus käy perseelle.
Ihmettelen muutenkin tätä valmistajien intoa laittaa ihan matkapyöriinkin niin maan saatanan kovat penkit. Siinä ei ole mitään järkeä, koska kumi ei sitä penkin kovuutta pehmennä, vaan päinvastoin, jos pehmentää, niin se on vanteet pilalla.
Ostin omaan matkapyörään uuden oikein maan saatanan leveälle akkojen perseelle tarkoitetun jousitetun penkin ja sen päälle vetäisin pehmusteella varustetun penkinsuojan ja kyllä kelpaa nauttia kesäpäivästä kun sillä ajaa. Penkin asentoa joutui vain muuttamaan hieman hyökkäävämmäksi, koska pyörän penkeissä on se vika että suurimunaisilla miehillä se mulkunkyömy painaa ikävästä kiveksiä niin ettei veri kierrä.
Kun tulin töihin sillä keväällä, niin muutkin pyöräilijät hakivat viikon sisään samanlaisen yhdistelmän. Taisi olla vain jokaisella sitä ennen sitä kilpailijaa veressä niin paljon ettei häpeästä viitsinyt miesten pyörään hankkia akkojen penkkiä, kun pitää muka olla niin virtaviivaista että. Syvältä tuommoiset homoilut!Mitä kevyempi rengas sen herkemmin pyörii ja päinvastoin. Alumiinivanne kehitettiin kai juuri siksi?
- ......
Se liima on vulkanointiainetta. Liimautumistahan sekin on, mutta kumi liimaantuu siihen paikkaan eli varsinaisesti siinä itse paikassa ei ole liimaa. Vulkanointi liuottaa / pehmentää kumia. Ei tällaisen termin tietämisellä sinällään mitään väliä ole, mutta ehkä sen tietäminen antaa ohjetta paikkaamiseen. Kunnollinen karhennus ja reippaasti sitä vulkanointiainetta ja paikka tarttuu. Ei ilmaa renkaassa silloin kun paikataan. Reikähän etsitään irrotetusta sisärenkaasta, joka on pumpattu täyteen ilmaa. Saatko renkaan irti vanteelta ja osaatko asentaa takaisin? Sisärengashan voi jäädä renkaan ja vanteen väliin puristuksiin.
- ........
Harvoin kumi hapertumisen vuoksi puhkee. Paikattu kestää siinä missä uusikin, jos reikä on tullut esim. naulasta tai kivestä ja rengas on paikattu kunnolla.
- .....
Karhenna paikan kokoinen kohta renkaasta, levitä liima, anna sen kuivahtaa 5 minuuttia ja lätkse paikka kiinni. Painele sitä kunnolla, jotta tartuu. Liimaa vain renkaan pintaan, ei paikkaan.
Renkaan paikkaus kyllä kannttaa, usein jo sepeli asfaltilla voi aiheuttaa reiän sisärenkaaseen, harvemmin se on hapertumista. Jos päälirengas on loppuunkulunut(alkavat kankaat näkyä esim.), niin se kyllä kannattaa vaihtaa, koskapa pistosuojaus alkaa olla olematon ja rengas puhkeaa hyvin mitättömistä syistä. - Yualle
Sanokoot muut mitä sanoo, mutta
1) Rengas paikatessa tyhjänä ilmasta.
2) Paikkaa ei pidä karhentaa, pelkästään gummi. Paikka karhennetaan vain, jos se on jotain 80-luvun soikeita gummipaikkoja, jotka mukavasti käpristyy, kun niihin levitetään limmua :) - uusi kumi
Eiköhän kannata ostaa uusi kumi,tulee ajan kans halvemmaksi kuin että ostella paikkoja usein.Saat alta 10e hyvän sisuskumin ja vain laittaa paikoilleen on ajokunnossa.Haurastunut kumi ei tahdo kestää vaan ilmaantuu uusia vuotoja.Puhdista ulkorengas sisältä varmistaaksesi ettei ole mitään piikkejä,hiekan muruja ym.mikä rikkoo kumin.
- Mr Autoilija
Polyuretaanivaahtoa, irroita ensin venttiili ja sitten ruiskuta sisään polyuretaanivaahtoa niin johan ei vuoda enää. Olen paikannut monta auton-, jopa kuorma-autonrengasta polyuretaanivaahdolla. Hipphei ja HongKongista ostamaan vaahtoa 2-3e purkki
- Kekkekeke
Riippuu ihan mistä johtuen kumiin on tullut reikä. Jos kumi on vanha ja kulunut, silloin uusi kumi. Jos pistosreikä ja kumi on muuten hyväkuntoinen, paikkaus riittää. Itselläni on paikat hyvin pitäneet.
Aina paikkauksen yhteydessä käy läpi koko ulkokumi mahdollisien terävien kivien, lasinsirujen yms varalta! Jos reiän syyn jättää paikalleen eipä ole ihme että kohta kumi vuotaa taas. Ei muuta kuin rengas kauniiseen käteen ja peukalolla liu-uttaen tunnustelee renkaan sisäpuolelta tuntuuko mitään. - as33
kloonijopooni Biltema myy sisärenkaita neljällä eurolla, paikkaussarjan kahdella
vielä en ostanut kumpaakaan vaan paikkasin kontaktiliimalla, saaps' näkee kestääkö - hyvä idea
Mr Autoilija kirjoitti:
Polyuretaanivaahtoa, irroita ensin venttiili ja sitten ruiskuta sisään polyuretaanivaahtoa niin johan ei vuoda enää. Olen paikannut monta auton-, jopa kuorma-autonrengasta polyuretaanivaahdolla. Hipphei ja HongKongista ostamaan vaahtoa 2-3e purkki
Ongelmana vaan mistä löytää venttiiliin sopiva jatko-osa tai purkiin ja venttiliin (esim. perinteinen dunlop) sopiva uusi "pilli" purkkiin.
Kusi, eli ureavaahto kyllä sen verran sopiva vaihtoehto, että laitan jo etukäteen ainakin fillarin renkaisiin pelkän ilman sijaan.
- Takagummi
Tänään on edessä takakumen paikkaus - ikänä ole sitä tehnyt, mut katellut vierestä. Joutuu itse hommiin, ku isäntä on töissä :), vaan ei hätiä mitiä, kai se onnistunee siitä huolimatta.
- x
uus rengas maksaa noin 3 euroo.. esim biltemasta
- joopa on jo varattu
Ja tuosta liimasta vielä, kannattaa tosiaan odottaa vähintään se aika mikä ohjeissa sanotaan. Sitten kun liima on sormella kokeiltaessa kuivaa, niin sitten vasta se paikka siihen päälle.
Reilusti vielä painelee/hieroo ilman pois paikan alta.
- -.-
on vähän yli 2 euroa hinta et jos on paljon reikiä niin ei ehkä kannata alkaa paikkaamaan kun ei uusi sisäkumi ole edes kallis
- TEE KUINKA VAIN
Uusi maksaa 1€
Paikat enemmän ja se vaiva.
Jos saat kunnon Nokialaisen sisäkumin niin sitä voi vielä paikata.
Nykyiset sisäkumit ei ole kummia vaan teollista muovi sekotetta jossa on vähän aitoa kulia jäljellä
Älä leiki ELÄMME KULUTUS YHTEISKUNNASSA.
Laittaa ottaan pannuun jos ilmat on huomenna taas pois renkaasta.
Jos paikkaat niin osta kunnon PUMPPU- Yualle
Biltemassa paikkarasia 0,99€ :)
6 pikkupaikkaa, 5 keskisuurta paikkaa ja liima.
Revi kesseli siitä :>
- Halapaa paikkausta
On nuita paikkaushommia testattu ja esim vanha sisukumi on ERINOMAINEN PAIKKA kun leikkaa vaan sopivan pyöreän paikan kumesta ja laittaa karhennuksen jälkeen tässä tapauksessa liiman sekä reiän kohdalle niin että se liima-alue on hieman paikkaa suurempi,,,että siihen leikkaamaasi paikkaan ,sitten n 4min odotus ja tylpällä esineellä naputtelet paikan kiinni....on kestänyt ainakin mulla ja seuraava reikä on aina tullut johonkin muualle kuin ko paikan viereen tai kohdalle.... :)
tässä vanhan koulunjäbä hei vaanhei.Ammoisina aikoina kun pyörästä,moposta tai pienestämoottoripyörästä puhkesikumi reissussa se paikattiin ottamalla ensin venttiili irti kaatamalla venttiilinpaikasta maitoa sisärenkaan sisään.venttiili paikalleen ilmaa pumppaamaan,ja eikun menoxxxxxxxxxHEIVAANHEI
- mannerv
Uudet paikat ja vulkanointiaine on käyttövalmiita parissa minuutissa. Viiden minuutin jälkeen paikkauksesta voi jo lähteä liikkeelle.
Jos kumi vuotaa pian uudestaan paikkauksen jälkeen, tarkasta nämä:
- onko ulkokumissa jokin terävä pieni kivi tms. edelleen jäljellä? kokeile koko ulkokumi läpi. monesti pienet, terävät metallisirut ja lasinsirut ovat edelleen ulkokumissa ja puhkovat renkaan aina uusiksi.
- puhdista ulkokumin sisus pienistä kivistä ja muusta roskasta
- älä laita ulkokumia paikalleen äläkä irrota sitä ruuvimeisselillä. terävä meisseli rikkoo kumin varmasti uudelleen. urheiluliikkeistä saa muovisia työkaluja parilla eurolla, jotka ei riko rengasta.
- pidä renkaassa tarpeeksi suurta ilmanpainetta. jos ulkokumissa on "lohkeamia" renkaan pyörimissuunnan mukaisesti, on renkaan paine ollut liian alhainen. oikea paine renkaissa on TODELLA suuri ja 99 % pyöristä rengaspaine on liian alhainen.
Näillä vinkeillä pitäisi paikkaustarve pienentyä.- Yualle
Meikäläisellä ulkokumi on sisuskumiin reikien aiheuttajana ehkä vain yhdessä tapauksessa kymmenestä.
Ennemminkin reiän aiheuttaa vanteen ulkokehän (siis sen osan joka vastaa sisuskumiin) ruosteisuus ja siinä olevat hitsiräät. Vannenauhat, jotka ovat nykyään aivan liian kapeita, ovat kertakaikkisen perseestä. Kierrä vanteen ulkokehälle jeesusteippiä, niin pysyy sisäkumit ehjinä.
kannattaa paikka paketin kyljestä lukea ja niiden mukaan toimia. Yleensä paikkarasiassa on karhennukseen pala hiekkapaperia tai vastaavaa. Jos on ihan pieni reikä niin voi käyttää myös renkaaseen ruiskutettavaa paikkausvaahtoa. Se on painepullo jonka suutin kierretään venttiiliin ja sitten vaan täytetään rengas vaahdolla. Siinä muistaakseni pitää heti ajaa jonkin matkaa että vaahto leviää. Olen sitä joskus käyttänyt ja hyvin toiminut. Purkki vaan on aika kallis, jotain 10 € paikkeilla, muistaakseni.
- PÄÄLIKUMI
Tarkista päälikumi reijän kohdalta (sisäpuolelta sormin) etei ole piikkejä joka tekee reijän:
- joponi
haepa biltemasta dunlopin muusikumi, joka maksaa alle vitosen
- Isi55
Pula-aikana kannatti pestä, kuivata ja paikata sekä käyttää moneen kertaan.
Pistä pari, euroa likoon uuteen kumiin.
Tulee lopulta halvemmaksi.. karhenna kumi,ei paikkaa.liimaa siihen kohtuudella ja anna kuivaa 5min.paikka paikalleen siten että se reikä jää keskelle ja sitten vaikka avaimen perällä telaat sen tiiviisti kiinni.sen muovin ei ole tarvis irrota kuten joku sanoo.jos käytät liian isoa paikkaa niin painonsa takia se rupee täristää ohjausta ja sitten sun pitää viedä rengas tasapainoitukseen vaikkapa Euro-Masterille,mutta kohtuushan kaikessa,eikö vain?
- buttplugjorma69
Sisäkumit on aika kertokäyttö tavaraa. En uskaltaisi laittaa suuria paineita itse paikattuun sisäkumiin.
Saksasta saa halvemmalla oikeastaan kaikki pyörän tarvikkeet. Sisäkumin lisäksi pistosuojausnauha niin voi huoletta ajaa talvellakin kesäkumeilla.- Ville15..
Otin isältä uretaania ja ruuttasin sitä kumin sisälle. Tuli hyvä ja eikä kait tarvii enää paikata ikinä. Vähäsen kyllä poukottaa, mutta ei haittaa.
- ja eikun menoksi
Harmi kun ei koulussa opeteta näitä kansalaistaitoja,
Isäukko aikoinaan opetti kumin paikkauksen jotakuinkin näin:
arvio tilanne, onko viisasta paikalla paikata vaiko työnnellä kotia mutta älä tyhjällä
renkaalla aja. Ulkorengas lähtee paljain käsin vanteelta kun vastakkaiselta puolelta painat ulkorenkaan
uran pohjalle ja käsin vedät vastakkaiselta puolelta ulkorenkaan pois vanteelta. Merkkaa ulko ja
sisärenkaan paikka jotta voit tarkistaa mahdollisen vaurion aiheuttajan kuten jo joku edellä esitti.
Venttiiliä voi käyttää kohdistus merkkinä. Renkaan voi hätätilassa irroittaa jopa paikallaan kun avaimia
ei yleensä ole mukana. Karhennukset sisäkumiin, nykypaikoissa on yleensä liima valmiina jonka huomaa
foliossa paikan toisella puolella. Sitten: jos reikä on pieni niin liiman kuivumisen jälkeen pumppaa
renkaaseen hieman ilmaa, vaikka niin että sisuskumista tulee n. melkein saman vahvuinen kuin se on
täytenäkin, Ei tule venytyksiä paikan ja sisäkumin välille. Tarkinsta ulkorengas sisäpuolelta erityisesti
olleen reiän kohdalta, ja hiekat ym. roina pois. Hieman ilmaa sisäkumiin, helpottaa asennusta
vastakkaisessa järjestyksessä. Äläkä pomppaa aluksi täyteen vaan hieman, välillä asettele ulkokumia
tasaisesti vanteelle ettei joudu mutkille niin kuin se muuteen tuppaa tekemään.
Harmi kun nykymaailmassa pyöräilystäkin on tehty täysin kaupallinen ihmisten uusavuttomuuden
takia, huolto- ym varaosakulut lähentelee auton kustannuksia.
!
- topi s
oikein hyvä tähän asti :))
laita ilmaa renkaaseen , ei ylitäyteen.
t. topi s - juhkisd
joo just näin se tehään! hyvä
PointShop on siis internet sivusto jossa kerätään ilmaisia pisteitä ja niillä ostetaan tuotteita jotka postitetaan ilmaiseksi suoraan postilaatikkoosi!
http://www.pointshop.fi/?ref=6196269
itse olen tilannut 8 purukumia 10 toffeekaramellia hiirimaton hedelmämakeistangon 5 karkki "remmiä" 5 rittersport mini karkkia ja sen sellasta karkkia. Kaikki on tullut perille (hiirimatto oikein kiva ;) Toimii hyvin ja siinä lukee PointShop.) Kaikkiin tuotteisiin sisältyy ilmainen postitus.
Kaikki takuut tulee tehdä ennenkuin voi tlata tuotteita on myös laitettava kaikki tiedot oikein.
http://www.pointshop.fi/?ref=6196269
Sähköpostitakuu.
Tässä ensimmäisessä takuussa on sinun tilattava sähköpostiisi ilaminen PIN koodi.
Numerotakuu.
http://www.pointshop.fi/?ref=6196269
Tässä toisessa takuussa pitää tilata Kännykkään ilmainen PIN koodi
Postitakuu.
Tässä takuussa on tilattava Postiin ilmainen PIN koodi.
Kun kaikki takuut on tehty voi tehdä tilaukia.
http://www.pointshop.fi/?ref=6196269
Pisteiden ansaitseminen..?
Pisteitä ansaitaan helposti
osallistumalla kilpailuihin, kamppanjoihin.
http://www.pointshop.fi/?ref=6196269
Tekemällä Facebook testejä.
bloggaamalla
klikkailemalla
pelaamalla arpoja ja onnenpyörää
ja monella kymmenellä muulla tavalla!
http://www.pointshop.fi/?ref=6196269
Ilmaista OIKEESTKKO?
Onhan se PAITSI ne kilpailut jossa EI LUE tekstiä "100 % ilmainen" Mutta suurin osa ilmaista. - Shakke-
tyhjänä ja annat kuivua hyvän tovin ja muista painaa painaa sitä paikkaa peukalolla vähän aikaa jotta pysyy varmasti ja sitten laitat ilmaa ja kokeilet että pysyykö
- atlatl
onnaa niin mee pyöräliikkeeseen.
Oikeasti,älä käytä mitään renkaan sisään tungettavia vaahtoja,ne on hanurista.
Ne ei oikeasti sovi mihinkään hätäpaikkaukseen. ne kun ei ikinä asetu renkaan sisään mitenkään tasaisesti.
ei niillä voi ajaa kotiin,vaikka niin väitetään. Pyörä,jonka rengas on puhjennut,voidaan kuljettaa kotiin korkeintaan taluttamalla.
Kannattaa siis pitää varasisäkumia mukana,se nopeuttaa kotiinpääsyä jos olet vähäkään kauempana kotoa.
ja opettele polkupyörän perushuolto,se kannattaa... - Pyörämies79
atlatl kirjoitti:
onnaa niin mee pyöräliikkeeseen.
Oikeasti,älä käytä mitään renkaan sisään tungettavia vaahtoja,ne on hanurista.
Ne ei oikeasti sovi mihinkään hätäpaikkaukseen. ne kun ei ikinä asetu renkaan sisään mitenkään tasaisesti.
ei niillä voi ajaa kotiin,vaikka niin väitetään. Pyörä,jonka rengas on puhjennut,voidaan kuljettaa kotiin korkeintaan taluttamalla.
Kannattaa siis pitää varasisäkumia mukana,se nopeuttaa kotiinpääsyä jos olet vähäkään kauempana kotoa.
ja opettele polkupyörän perushuolto,se kannattaa...Paikkoihin.... nykyään on paikkoja joihin ei tarttee liimapurkkia olleskaan....tarralappu pois vaan paikasta ja paikalleen reiän kohdalle tietenkin asiallisen puhdistuksen jälkeen...ja pitää!!!
Paikkausvaahto voi kuulostaa hyvältä idealta...mutta...jos se toimisikin niin...seuraavan kerran kun otat sisäkumin ja päällysrenkaan pois vanteelta ja katot missä sotkussa mahd vanne on niin tulet toisiin ajatuksiin kun käytät X aikaa sen puhdistamiseen...eli en suosittele..
Nykyajan maastopyörissä ketkä vähä enempi tietää ja harrastaa niin ne päällyskumit on semmosia että ne saa kyllä ilman mitään työkaluja pois paikoiltaan...ja paikkaus onnistuu matkan varrella..tai uuden sisäkumin vaihto..
Vanhoissa ns. "Lehmissä" on niitä rautavahvikkeillä olevia päällyskumeja niin ne reunat on ilman työkaluja vaikeampi saaha pois / paikalleen...
Jos ei viilaa grammoja painoissa sisäkumeissä niin 3-5€ saa valita mitä ottaa.... toki kevyt on kalliimpi ja painava halvempi...ja sit onko kiinanpojan tekemä vai suomalainen...
itse vaihdan aina uuden sisäkumin omaan pyörään koska ajan paljon ja se paikkakohta ni sen tietää sit ajossa kun ei ole tasapainossa ja tärinä ja jumputus kuuluu vaan...ei hyvä...
Toki jos ei oo turhan tarkka niin...=))
HUOM!
Muistakaa sitten ennen paikkausta tai uuden rankaan vaihtoa katsoa myös päällyskumi että onko siellä se mahdollinen reiän aiheuttaja vielä paikallaan...lasinsiru,metallipala,sepelirouhe tjms.... Säästää monelta murheelta...;-D
mutta nää on vaan makuasioita..
Siksi itselläkin kulkee repussa aina varasisäkumi ja pumppu muita pieniin korjauksiin tarvittavia välineitä..
- tsjrjyrswjrswj
kyllästyin paikkaus sulkeisiin, viikon aikana 2-3 kertaa. Heti kun hiekoitusmurske paljastui lumen alta alkoi kummit vuotamaan. Biltemasta ostin sellaiset kevlar vahvistetut päälirenkaat ja siihen loppui paikkailut, ainakin toistaiseksi.
- asidofiilus
Kaikenlaista sitä kysytäänkin palstoilla! Voihan asialla olla tietysti joku murrosikäinen, jolla paikkaukset aina tähän saakka on isä hoitanut...
Olen paikannut varmaan kymmeniä, ellen satoja kumeja. En ole polkupyöräkorjaaja, aikoinaan aktiiviharrastaja ja nykyäänkin pyöräilen työmatkat vuoden ympäri.
Nykyaikaiset paikat eivät tarvitse liimaa, liima laitetaan vain siihen sisärenkaaseen vähän isommalle alueelle, kuin mitä paikka on. Ilman määrällä renkaassa ei ole kovin suurta merkitystä, vähän on hyvä olla. Liiman kuivatus vain sen aikaa, ettei tartu enää käden selkään. Sitten paikka paikoilleen voimakkaasti painaen, keskeltä reunoille päin.
Mies saa yleensä sisäkumin ulkokumin sisältä käsivoimin, riippuu tietysti ulkorenkaasta. Rengasrautoja pitää käyttää tosi varovasti, ettei tee lisää reikiä sisäkumiin.
Ulkorengas kannattaa käydä läpi, josko siellä olisi vielä paikoillaan reiän tehnyt piikki.
Monen asian saa vaikeaksi, kun sitä liikaa miettii...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926