Maailman menoa katsellessa voisi mennä usko ihmiseen ja inhimillisyyteen. Eivät ne ole kadonneet; muistutus voi joskus tulla hyvinkin läheltä, suunnasta, mistä sitä ei osaa odottaa.
Odottelin sydän syrjällään vähän alta 15-vuotiasta poikaani lauantaina puolen yön jälkeen kotiin. Mielessä kalvoi pelko, jos tuo on mennyt koulun päättymisen kunniaksi tekemään jotain tyhmää. Vaan kattia kanssa. Hän oli myöhässä siksi, että oli toimittanut kaksi itsensä huonoon kuntoon juonutta koulukaveriaan kotiin. Sanoi: "eihän niitä voinut jättää asfaltille nukkumaan."
Toisen huomioiminen, auttaminen... mikä onkaan arvokkaampaa. Kun meistä jokainen tekisi yhden hyvän teon päivässä, tai edes viikossa, tämä maa olisi parempi paikka olla ja asua.
Haastan Sinut kokeilemaan! Mikä on / voisi olla Sinun tämän viikon hyvä tekosi?
Tämän viikon hyvä teko
16
321
Vastaukset
- Putkivalo
Voi kun itse pystyisin samaan.
Mutta haasteeseen... Naapurin täti pyysi ottamaan käsijarrun pois päältä tänään, kun hänen poikansa oli vetänyt liian kireelle :)) Lasketaanko? Ainakin kässäri laski :))Kaikki, mistä on toiselle iloa, hyötyä, apua tai huvia, lasketaan mukaan.
Sulla on siis habaa!
Enpä tuosta kasvatuksesta mene takuuseen... mutta poitsu on luonteeltaan hyvin empaattinen ja avoin. Se näkyy joskus jopa kotona!'
Mun hyvä työni tällä viikolla; lupasin maalata tyttären keittiön kesälomalla =)
- N40+
Koska olen iloinen hassu jouskari, niin olen naurattanut työkavereita oikein kunnolla. ;)) En vaan voi sille mitään, että hassuttelen, mutten loukkaa ketään. :)
Rok rok- N40+
Mamutti kirjoitti:
Ihana! Olisipa meidänkin työpaikalla joku kaltaisesi hyväntuulen lähettiläs.
Tänään kuulin kiitoksia työkavereilta siitä, että jaksan iloittaa heitä hassuilla ominaisuudilla.
Kiitos sinulle. ;)
Rok rok
Oikeastaan jos ajattelee että minkä hyvän työn on tehnyt, niin silloin täytyisi ajatella että on uhrautunut ja jokin mitä on tehnyt ei olisi tehnyt ilolla ja omasta halusta. Joskus kyllä ei jaksaisi, mutta se voi olla hauskaakin. naapurin mies jäi joitakin vuosia sitten leskeksi kun hänen vaimonsa kuoli tapaturmaisesti ja on siitä lähtien istunut vaan keittiön pöydän ääressä ikkunasta ulos tuijotellen. Otin selvää voisiko hänet pudottaa laskuvarjolla lentokoneesta. Nyt täytyy etsiä jotain tansseja joihin häntä lupasin kyyditä. Eilen otin hänet mukaan valokuvaamaan luontoa ja ajeltiin ristiin rastiin sekä juteltiin mukavia.
Hyvä kun muistutit, sillä täytyy katsella niitä tansseja minne hänet rahtaisi. Odottaa niin innolla ja olisi lähdössä kuuntelemaan kun laulan karaokea, vaikka hänellä on kyllä huomattavasti parempi lauluääni kuin minulla.
Täytyykin etsiä niitä tansseja:DMukava kuulla, että naapuriapua vielä löytyy.
Usein muistamme hyvillä teoilla läheisiämme, mutta muut tuppaavat jäämään oman onnensa nojaan.
Mielestäni hyvä teko ei vaadi uhrausta; se voi lähteä sydämestä tai ajattelutavasta tai tavasta toimia. Joskus vastaantulijan iloinen hymy saattaa pelastaa päivän - aina hyvän teon tekijä ei siis edes tiedä tehneensä hyvää tekoa.
Jaa-a. Kun kerrot täällä vaivihkaa, vaikka sivulauseessa, minne menette tanssiaskeleita ottamaan, saattaa tanssitettavia eksyä paikalle ruuhkaksi asti =))
- Iloa pienestä
mulla näin hienoo ole...mutta siitä ole itsessäni ylpeä, että jaksoin koko ensimmäisen lasten lomaviikon ajan olla hirveän kärsivällinen opastamaan heitä omissa töissään.
Helposti se on ennen mennyt sellaiseksi nalkuttamiseksi: "miksette koskaan imuroi HUOLELLISESTI!? Miksi pöytä ei ole pyyhitty!? Miksi niitä voikukan lehtiä on kerätty vain kourallinen kaneille!?" Miksi, miksi, miksi...
Nyt oli toinen ääni kellossa. Näytin kädestä pitäen, mikä mielestäni on huolellista imurointia, mikä on oikea määrä voikukanlehtiä jne. jne. Ja kappas - mitään nurinaa tai natinaa ei ilmennyt lastenkaan puolelta ja hommat tuli hoidettua tosi hienosti kaikkien mielestä.
Se oli aika hyvä teko tälläiseltä vanhalta, häijyltä akalta! - N 40+
Teen jokaikinen päivä hyvän teon,käyn vanhempiani auttamassa ja pitämässä heille seuraa :) No,en tiedä pidetäänkö tuota hyvänä tekona vai itsestäänselvyytenä?????????
Joskus kylläkin olen niin väsynyt töitten jälkeen,etten jaksaisi heitä auttaa,mutta kummasti se rakkaus vanhempiini antaa voimaa sielläkin auttaa :)Ei ole itsestäänselvyys auttaa vanhempiaan - ei myöskään syy marttyyrin kruunuun. Mutta hvyä teko se on, kysy vaikka vanhemmiltasi.
Hyvät teot voivat olla pieniä, kuten hymy vastaantulijalle. Hyvät teot voivat olla isoja, kuten huolehtiminen vanhemmistaan. Joskus ne saattavat tuntua velvollisuuksilta ja raskailta, mutta vielä raskaampi olisi olo, jos jättäisi avun antamatta, hymyn lahjoittamatta.
Voimia ja aurinkoisia hymyjä Sinulle!- N 40+
Mamutti kirjoitti:
Ei ole itsestäänselvyys auttaa vanhempiaan - ei myöskään syy marttyyrin kruunuun. Mutta hvyä teko se on, kysy vaikka vanhemmiltasi.
Hyvät teot voivat olla pieniä, kuten hymy vastaantulijalle. Hyvät teot voivat olla isoja, kuten huolehtiminen vanhemmistaan. Joskus ne saattavat tuntua velvollisuuksilta ja raskailta, mutta vielä raskaampi olisi olo, jos jättäisi avun antamatta, hymyn lahjoittamatta.
Voimia ja aurinkoisia hymyjä Sinulle!Kiitos ihanasta kirjoituksesta :)
Aurinkoisia hymyjä ja ihanaa kesää Sinulle :)
eilen aamulla fillarilla töihin mennessäni huomasin kevyenliikenteenväylän reunaan pysähtyneen vanhemman rouvan, jolta oli ketjut lähtenyt pyörästä pois päätä. Pysähdyin ja kysyin, voinko auttaa. Hän kiitollisena otti avun vastaan ja laitoin ketjut paikalleen.
Arkinen pieni teko voi olla toiselle suuri apu... ja kahvipöydässä Sinua kehutaan: "kuinka hän pysähtyi ja laittoi ketjut paikalleen ihan noin vaan". Kyllä se hyväkin kello kauas kalkattaa, eikä aina vaan se paha.
Ystäväni sanoi että on todella väsynyt tehtyään pitkiä työpäiviä. Hän on hoitoalalla, ja jokainenhan tietää sen olevan rankkaa työtä.
Kukat oli jo ostettuna pihalla, ja ystäväni sanoi että yrittää jaksaa istuttaa ne viikonloppuna.
Töissä hän on joka päivä n. 10-12 tuntia.
Päätin että yllätän hänet, ja kävin istuttamassa kaikki kukat.
Olipa mukava saada iloinen ja kiitolinen puhelu väsyyneeltä raskaan työn raatajalta.
Hän oli iloinen kun saikin vaan olla ja lepäillä ilman huonoa omaatuntoa kukistaan, ja minä olen tyytyväinen kun sain auttaa.Auringonkukkia lähettäisin Sinulle, jos voisin.
Itsekin välillä niin väsynyt, että ymmärrän täysin ystäväsi ilon.
Sinunlaisiasi ystäviä saisi olla enemmän, jokaiselle omansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk338112Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213430Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232403Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521630Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291477PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1841465- 1461355
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport561224Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1831136- 431090