voisko joku minua viisaampi selittää mitä tämä tarkoittaa....
(suomeksi)
Einari Essonen myy samat kaljat kuin ennenkin, mutta
koska parlamentin jäsenet ovat kesällä janoisempia
kaljat myydään lyhyemmässä ajassa... vai???
lyhyeksi myynti
16
306
Vastaukset
- ????;
Ensinnäkin ei einari essoa ole olemassakaan, vaan Veijo Esso, onko perkule pakko muutella jo olevaa?
Lyhyeksi myynti on juurikin , samantienmyyntiä...ei tule varastoimisen kuluja, ja työtunnit ovat siten minimit. Ymmärrätkö, kuin kädestä suuhun...vai et taida sitten tätäkään tajuta?
Viedään käsistä samantien, ei varastoidu, käsnäätkö nyt?- Rocellii
kun "kädestä suuhun eläjillä ei jää mitään käteen"
ja tietääkseni lyhyeksi myynnillä on mahdollisuus päästä
suurten rikkauksien omistajaksi........ - henrjii
Rocellii kirjoitti:
kun "kädestä suuhun eläjillä ei jää mitään käteen"
ja tietääkseni lyhyeksi myynnillä on mahdollisuus päästä
suurten rikkauksien omistajaksi........kaljalla on kolmenkuukauden säilyvyys ennen kuin se lemmittyy. Kesällä pystyy ottaamaan muutaman tynnörin, tai lavallisen oltta, vaikka myyntiaikaa ei olisi kuukauttakaan.
- Kysy lisää
Kyseessähän on lyhyttavara kauppa, jossa pätkätyöläinen myy mini läppäreitä.
Sillälailla kysymällä asiat selvii.- Rocellii
ja kuulijalla vastuu....
tuolla katsoin vain erään pankin sivulla,
että olis mahdollisuus osallistua tähän
nopeaan rikastumisen malliin
täytyis vain piipahtaa pankissa
ja rikastuminen voi alkaaaa..
Veijo Esso (kuten tuossa alla jo huomautettiinkin) rahapulassaan ottaa kaljatilaukset sekä maksut ensin ja sanoo anteeksi hetkinen. Sitten hän saamillaan rahoilla käy pikapikaa ostamassa pikatukusta kopan kaljaa, kaataa kaljat asiakkaille ja käärii voitot välistä. Eli myydään sitä mitä ei ole olemassakaan, tätä nykyaikaa nääs!
- Rocellii
ettei se sitten olekaan isojen poikien vedonlyöntiä ??
pankkien ja lakien sallimaa peliä?
- Anjaniina evk
olla tuohon vastaus.
Entisenä rautakaupan myyjänä tiedän, et siellä oli lyhyttä tavaraa ja pitkää.
Pien hyllystöt oli pikkutavaralle ja lava tai ulkovarastot pitemmälle.
Voisko olla, että yksinkertainen jako tulee tällaisesta asiasta.
Lyhyttavaraksi nimettiin kaikki mikä meni tavalliseen hyllyyn.- Rocellii
vastaus ainakin on rautalangasta.....
;)
Rocellii-neidolla on hyvä ymmärrys näissä talousasioissa, koska hän ymmärtää lyhyeksi myynninkin suunnilleen samalla tavalla kuin talousguru Einari Essonen. Aivan nappiin selitys ei kuitenkaan mennyt, sillä Einarin lyhyeksi myynti tarkoittaa sitä, että kassajono pidetään lyhyenä.
Kun me janoiset parlamentin jäsenet olemme kassajonossa, niin Einari täyttää kolpakoita mahdollisimman nopeasti, jotta kassajono lyhenisi nopeasti. Einari on vuosien varrella todennut, että tämä toimintamalli tuo eniten rahaa kassaan. Lyhyeksi myynti on siten tie rikkauteen.- Rocellii
no...ehkäpä se sitten on niin, että se on aika tavoittamaton keino
rikastua, ihan noinniinkuin "maija meikäläiselle"
entäs jos minä ja Kalle Kalunen lyötäs vetoa, ,,vaikkapa siitä, että
Einarin kaljajono lyhenee iltapäivään mennessä, niin, että jonon hännille jääneetkin
saavat kaljansa viimeistään puoleen päivään mennessä
niin jos vaikka minä veikkaisin puolesta ja Kalunen vastaan,
ja Kalle laittas vakuudeksi puolet parasta tukkimetsäänsä
niin eikö siinä olis minulla markkinarako rikastua
;O ? Rocellii kirjoitti:
no...ehkäpä se sitten on niin, että se on aika tavoittamaton keino
rikastua, ihan noinniinkuin "maija meikäläiselle"
entäs jos minä ja Kalle Kalunen lyötäs vetoa, ,,vaikkapa siitä, että
Einarin kaljajono lyhenee iltapäivään mennessä, niin, että jonon hännille jääneetkin
saavat kaljansa viimeistään puoleen päivään mennessä
niin jos vaikka minä veikkaisin puolesta ja Kalunen vastaan,
ja Kalle laittas vakuudeksi puolet parasta tukkimetsäänsä
niin eikö siinä olis minulla markkinarako rikastua
;O ?Et taatusti voi rikastua lyömällä vetoa Kalu-Kallen kanssa. Kyllä Kalle joskus vetoakin lyö, mutta ei hän koskaan laita panokseksi hyvää tukkimetsäänsä, sillä Kaisa ei sitä salli. Kalle tuli aikoinan taloon kotivävyksi, ja siksi Kaisa päättää kaikista suurista asioista. Kaisa teetti tukkimetsäänkin pienen aukon, jotta Kalle pystyi ostaman kylän suurimman traktorin.
- Rocellii
Yleismies kirjoitti:
Et taatusti voi rikastua lyömällä vetoa Kalu-Kallen kanssa. Kyllä Kalle joskus vetoakin lyö, mutta ei hän koskaan laita panokseksi hyvää tukkimetsäänsä, sillä Kaisa ei sitä salli. Kalle tuli aikoinan taloon kotivävyksi, ja siksi Kaisa päättää kaikista suurista asioista. Kaisa teetti tukkimetsäänkin pienen aukon, jotta Kalle pystyi ostaman kylän suurimman traktorin.
Kaisan isoisoisä oli käynyt Amerikassa, tiketit oli ollut ja kaikki
oli nähnyt siellä isoja puita ja rikastunutkin
Kaisa on perinyt jopa pussillisen kultakolikoita
eli..JOs..nyt
Kaisa ottaisi 10 USD ja minä Euroja 10 kpl
sitten me tultas Einari Essosen,(= todistaja), liikkeeseen
ja lyötäis vetoa, että viikon kuluttua Euron kurssi on laskenut-
tai noussut 1,2 senttiä, suhteessa dollariin
minä veikkaisin, että noussut ja Kaisa, että laskenut
jos kurssi sitten olisikin noussut, niin saisinko minä Kaisan, arvokkaat
amerikasta tuodut kultadollarit,,, joiden arvo olisi kyllä siis heikentynyt
lisäksi saisin vielä pitää ne omat euroni.....
joutuisiko Kaisa kaivamaan niitä kolikoita lisää, salaisesta piilopaikasta,
että saisin euron nousseen kurssin arvosta niitä kolikoita???????
kumpaa tämä toiminta on...? vedonlyöntiä vai lyhyeksi myyntiä?
Kaisa kyllä aikoi ottaa jonku "vipuvaikutuksen", jos huonosti käy....
mitähän SE tarkoittaa..... ;// Rocellii kirjoitti:
Kaisan isoisoisä oli käynyt Amerikassa, tiketit oli ollut ja kaikki
oli nähnyt siellä isoja puita ja rikastunutkin
Kaisa on perinyt jopa pussillisen kultakolikoita
eli..JOs..nyt
Kaisa ottaisi 10 USD ja minä Euroja 10 kpl
sitten me tultas Einari Essosen,(= todistaja), liikkeeseen
ja lyötäis vetoa, että viikon kuluttua Euron kurssi on laskenut-
tai noussut 1,2 senttiä, suhteessa dollariin
minä veikkaisin, että noussut ja Kaisa, että laskenut
jos kurssi sitten olisikin noussut, niin saisinko minä Kaisan, arvokkaat
amerikasta tuodut kultadollarit,,, joiden arvo olisi kyllä siis heikentynyt
lisäksi saisin vielä pitää ne omat euroni.....
joutuisiko Kaisa kaivamaan niitä kolikoita lisää, salaisesta piilopaikasta,
että saisin euron nousseen kurssin arvosta niitä kolikoita???????
kumpaa tämä toiminta on...? vedonlyöntiä vai lyhyeksi myyntiä?
Kaisa kyllä aikoi ottaa jonku "vipuvaikutuksen", jos huonosti käy....
mitähän SE tarkoittaa..... ;//Vedonlyöntikisasi vaikuttaa periaatteessa toimivalta, mutta sen toteutuminen on pelkkää toiveajattelua.
Kaisa on niin kipakka luonnoltaan, että hän ei varmasti suostu lyömään vetoa Kalu-Kallen naisystävän kanssa. Sinun ei kannata edes ehdottaa Kaisalle tätä.
Vipuvaikutustakaan Kaisa ei ole kovin innokas kokeilemaan. Kalu-Kalle olisi innokas vaikka joka ilta tarjoamaan Kaisalle tiettyä vipuvaikutusta, mutta suhteellisen harvoin Kaisa on suosiollinen. Varakkaan emännän talous pysyy kunnossa ilman jatkuvaa vipuvaikutustakin.- Rocellii
Yleismies kirjoitti:
Vedonlyöntikisasi vaikuttaa periaatteessa toimivalta, mutta sen toteutuminen on pelkkää toiveajattelua.
Kaisa on niin kipakka luonnoltaan, että hän ei varmasti suostu lyömään vetoa Kalu-Kallen naisystävän kanssa. Sinun ei kannata edes ehdottaa Kaisalle tätä.
Vipuvaikutustakaan Kaisa ei ole kovin innokas kokeilemaan. Kalu-Kalle olisi innokas vaikka joka ilta tarjoamaan Kaisalle tiettyä vipuvaikutusta, mutta suhteellisen harvoin Kaisa on suosiollinen. Varakkaan emännän talous pysyy kunnossa ilman jatkuvaa vipuvaikutustakin.miksi ihmeessä on pitänyt keksiä uusi nimi tuolle toiminnalle
vaikka entinen ja hyvä olisi ollut aivan käyttökelpoinen ??? Rocellii kirjoitti:
miksi ihmeessä on pitänyt keksiä uusi nimi tuolle toiminnalle
vaikka entinen ja hyvä olisi ollut aivan käyttökelpoinen ???Meidän essolaisten uusi strategia on käyttää vanhoista tutuista menetelmistäkin jotakin nykyaiksista pörssipeliin viittaavaa nimitystä. Seksi-Sulo on nimittäin reissuillaan kuullut, että naiset pitävät kiinnostavimpina sellaisia miehiä, jotka liikkuvat rahapiireissä.
Kun me esolaisetkin viljelemme nyt keskusteluissamma ahkerasti uusia pörssipeliin viittaavia käsitteitä, niin baarissa pistäytyvät vieraat neidot katselevat meitä tarkemmin, koska epäilevät meidän olevan rahamiehiä. Eihän tämä meidän muiden elämään juurikaan vaikuta, mutta Seksi-Sulolle uusi käyttäytymismallimme poikii lisää saattoreissuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232473Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531763Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111094Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146893
- 56864
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110759- 46745
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8728