Miksi ei meidän ikäisille vanhoille hupakoille järjestetä jonkinlaista ohjattua leirilomaa?Vähän samaan malliin kuin oli silloin lapsuudessa ja onhan ne ajat vielä hyvin muistissa.Makkaranpaistoa,ongintaa,hippasilla oloa ja iltaisin karmeiden kummitustarinoiden kuuntelemista.Olihan se huoletonta kesänviettoa ilman maallisia murheita ja kesä kului mukavaan tahtiin.Nyt jos sellaiselle leirille vielä pääsisi niin varmasti olisi ohjelmisto hiukan erilainen kuin silloin.Päiväsaika kuluisi suurin piirtein samalla tavalla mutta ne illat!Iso nuotio roihuaisi hämärässä kesäillassa järven rannalla.Radiosta kuuluisi kunnollista vanhan ajan musiikkia eikä mitään nykypäivän käsittämätöntä kuorokirkunaa.Porukka istuskelisi piirissä nuotion ympärillä ja pikkukännissä olisi hauska heitellä herjoja kanssaihmisille.Juteltaisiin kaikkea maan ja taivaan väliltä ja kaikilla olisi sisimmässään levollinen ja turvallinen olo sillä meitähän valvottaisiin koko ajan.Onko sellainen vanhan ajan hieno toverihenki ja yhteenkuuluvaisuus nykyään täysin unohdettu asia?Sellainen turvallinen ilonpito ja illanvietto.
Keski-ikäisten kesäleiri!
65
2340
Vastaukset
- Heikunkeikku
Tuo kuulostaa kertakaikkisen ihastuttavalta, mukavalta, mainiolta, riemukkaalta, riemastuttavalta.
Sieluni silmillä liihottelin nuotion ympärillä istuskelevien ihmisten joukkoon ja aloin kuuntelemaan niitä-näitä-jutusteluita ja naurunpyrskäyksiä, kun joku sanoo jotakin yli-hauskaa. Minulla olisi viinilasi kädessä, ihan hissukseen sitä huulieni väliin tälläisisin.
Päivällä kenties soutelua ja kivoja pelejä. Tappi maahan ja semmosia renkaitten nakkaamisia tappiin. Tai tikanheittoa. Joo tai sitten vesivärimaalausta. Halukkaat istua töröttäisivät kivillä ja maalaisivat edessä olevaa maisemaa. Tai tuulettomalla säällä sulkapallopeli, vaikka ei olekaan ulkolaji, niin mitä sitten.
Tai rantapalloa.
Keski-ikäisten leiri olisi oikein mukava asia.- ;))
Olen hieman tuhmalla päällä, ja näen silmissäni erilaisia variaatioita noista leikeistä. Jääkööt ääneen sanomatta, millaisia.
- Heikunkeikku
;)) kirjoitti:
Olen hieman tuhmalla päällä, ja näen silmissäni erilaisia variaatioita noista leikeistä. Jääkööt ääneen sanomatta, millaisia.
Oih, siirrätytit katseeni toisaalle.
Sieluni silmät tihruttivat ilakoivaa, touhukasta kesäpäivän ja illan viattomaakin viattomampaa porukan temmellystä, sitten Sinä pätkähdit esiin, tottavie Tuhmilla Tuhmuuksillasi. Sieluni silmät siirtyivät esirippusi taakse, siihen tuhmaan variaatiorykelmään. Hyvänen aika sentään, voi hyvänen aika sentään :)
Toisaaltaan, jos olisit kuitenkin tohtinut kertomaan ääneen nämä kesäpäivän "tahriintuneet" näkymät, mitkä ei tietenkään tarvitse tahriintuneita olla, kenties hieman levottomuutta aiheuttavia.
Mihinkäs jäinkään. Joo. Niin, että asia VOI olla niinkin, että sinulle tuli tuhmuuttasi mieleen, vaikkapa soutelusta viaton suutelu ja muuta lähes putipudasta. Mutta nyt kun ET maininnut tuhmauttasi mitään, niin saattaa olla, että muut (en tietenkään minä mukaanlukien) tulevat ajatelleeksikin aivan Mah-dot-to-man värikkäitä variaatioita, mitä moninaisin vivahtein.
Siksi suorastaan vaadin, vaadin, että mainitsisit omia variaatioitasi, jotka sinulle tuli mieleen. :)
Ehdoton uteliaisuus luikerteli mieleeni ja tahtoisin olla Varma, että sieluni silmät eivät kääntyneet nurin ja katselleet sisään päin. Siis itseni ajatuksiin, sinun ajatuksista poisriistäytyen. - Naisimmeinen
;)) kirjoitti:
Juupelis ja kun nyt muut lukevat kommenttisi,arvaa vaan kuinka muittenkin variaatiot lähtevät seikkailemaan,itseni mukaanlukien ;))
- Anjaniina evk
se olis kuin nuorenakin.
Miespuolisia sais kyörätä pois naisten teltoista, aivan kuin aikoinaankin kun valvojana piti olla. - Sol57
meidän venekerhomme läksi tänään Tallinnaan;)) nooh...jostain syystä emme lähteneet näiden ikinuorten matkaan;))) Heidän kanssaan toki ihana istua iltaa edelleen venekerhon edessä makkaraa paistaen ja maailmaa parantaen niitä näitä rupatellen...;))) iltaisin kun tulemme mekin saaresta...saatetaan toisinaan jäädä siihen turisemaan ja keittämään vielä pannukahvit avogrillällä;))
Tuota just..naurettiin miehen kanssa kun kerholla (ikäjakautama sellainen että, suurinosa 50-60 ja ylöspäin)...edelleen kuuluu nämä nuoriso- ja huviosasto siihen....Eli nuorsiojaosto ...nyt riemukkaasti siellä Tallinnassa tänään;))))opintoretkellä;))))
tsau:Friidu - lille1000
Eihän siellä olisi kuin naisia, koska vanhempia miehiä ei Suomessa ole.
- pelipeli
leskille ja eronneille, se olisi mukavaa.
- Sisältä kultaa
Todella hyvä idea sulla.Minä voisin sitten olla teidän "huolehtija",ilman alkoholia.
- GloriaJoy
ihan hakkina sellaselle leirille ja oisin sit osastolla jossa pulikoijaan veessä ja ku siihen kyllästyy niin sit porekylvys ja h.........assa
tykkäisin:)))) Vitsit ko oliski mahtavaa, nyt on niin täynnänsä ajatuksia ja mielikuvia, ettei ulos saa tulemaan tän enempiä millään:)))))
- atlatl
...ttekki aatellu et eläkeläisille ja nuorille on vaikka mitä,mut aina oletetaan että tämmöset 40-50 saapi omalla rahalla ja kalliisti huvittaa itteesä.
Olen reissanut retkeily-yhdistysten mukana ja nuotioiltoja on ollut,mutta kun joukossa on aina niitä nutturatätejä,joiden mielestä pienikin tilkka alkoa on pahasta....Ja jostain kumman syystä ylös pitää ängetä kukonlaulun aikaan.
Minäkin lähtisin tuollaiselle leirille,jossa voidaan pelailla pelejä ja soudella ja vaikka mitä....
Iltanuotiolla laulaisin teille ja teidän kanssanne sillä laulaminen karaokessa ja ilmankin on mukavaa puuhaa.
Paisteltaisiin tosiaan makkaraa,kanaa,pekonia ja nauttisin siinä ohessa pieteetillä oluitani.
Majoittaisin itseni omaan kupolitelttaani,iltaisin kävelisin hiekkarannalla ja toivoisin että joku mukava tulisi juttelemaan.
Parahita viikonloppuja joita olen viettänyt,oli Ivalossa Kullanhuuhdontakisoissa. Olin siellä teltalla ja pari iltaa sujui jokseenkin juuri noin. Ja kaipaan niitä hetkiä vieläkin.... atlatl kirjoitti:
...ttekki aatellu et eläkeläisille ja nuorille on vaikka mitä,mut aina oletetaan että tämmöset 40-50 saapi omalla rahalla ja kalliisti huvittaa itteesä.
Olen reissanut retkeily-yhdistysten mukana ja nuotioiltoja on ollut,mutta kun joukossa on aina niitä nutturatätejä,joiden mielestä pienikin tilkka alkoa on pahasta....Ja jostain kumman syystä ylös pitää ängetä kukonlaulun aikaan.
Minäkin lähtisin tuollaiselle leirille,jossa voidaan pelailla pelejä ja soudella ja vaikka mitä....
Iltanuotiolla laulaisin teille ja teidän kanssanne sillä laulaminen karaokessa ja ilmankin on mukavaa puuhaa.
Paisteltaisiin tosiaan makkaraa,kanaa,pekonia ja nauttisin siinä ohessa pieteetillä oluitani.
Majoittaisin itseni omaan kupolitelttaani,iltaisin kävelisin hiekkarannalla ja toivoisin että joku mukava tulisi juttelemaan.
Parahita viikonloppuja joita olen viettänyt,oli Ivalossa Kullanhuuhdontakisoissa. Olin siellä teltalla ja pari iltaa sujui jokseenkin juuri noin. Ja kaipaan niitä hetkiä vieläkin....kultaa? :)))))
- ostakaa..
atlatl kirjoitti:
Parahita viikonloppuja joita olen viettänyt,oli Ivalossa Kullanhuuhdontakisoissa. Olin siellä teltalla ja pari iltaa sujui jokseenkin juuri noin. Ja kaipaan niitä hetkiä vieläkin......saari! Siellä leiristä tulee ikimuistoisin ja paras!! Jos jollain on jo niin pitäkää siellä. IHANAAIHANAAIHANAA!!
- ex-vesainen
Siinä tulisi perinteitä ja nykypäivää, maaseutua ja kaupunkia ja vanhaa leirihenkeä tuutin täydeltä.
- tolloko
istutaan nuotion ympärillä pikku pienissä ja vittuillaan toisille.... hmmm... kuulostaa juhannukselta.
- yks kottarainen
Saattaisipa olla todellinen elämys tällaiselle, joka ei koskaan ole ollut minkäänlaisella leirillä.
- atlatl
...löysinkös kultaa,kysyy Sasus??
Hmmm,tavallaan. Mulla oli semmonen kesäkulta sillon...
Ja löyty sitä huuhtomallakin,osallistuin alottelijoiden sarjaan huuhdontakisassa.
Vietin sinä kesänä neljä viikkoa Lapissa.Kelist oli loistavat,eikä edes itikoista ollut riesaa.
Parhaita kesiä elämässäni. - kaivuri
atlatl kirjoitti:
...löysinkös kultaa,kysyy Sasus??
Hmmm,tavallaan. Mulla oli semmonen kesäkulta sillon...
Ja löyty sitä huuhtomallakin,osallistuin alottelijoiden sarjaan huuhdontakisassa.
Vietin sinä kesänä neljä viikkoa Lapissa.Kelist oli loistavat,eikä edes itikoista ollut riesaa.
Parhaita kesiä elämässäni.Tääl meit kesäkultii ois vieläki. Istutahan Saariselän Panimon pihas sääskien syötävän. Tarjolla koko kesä kimuleille Tankavaaran kisoineen, jos vaikka kiinnostaa kunnon "kelit" teitä etelän tyttösii? ;))
- Nokipannukahvia
>>>>Tuollaiseen lähtisin minäkin mielelläni.
- nuotiomakkaraa
Monta kertaa on ollut mielessä ne lapsuuden kesät.En taidakaan olla ainoa,joka niitä kaipailee.
Mäkin haluaisin leirille niinkuin lapsena, koko kesä siellä oli ruokaa ja kavereita mä tykkäsin olla.
Nyt kun sais ton samiljan ja enkelin seuraksi mikäs sen parempaa voitas vaik sourella porukalla ehtosin.
Enkeli soittais parisilais hanurilla tummia sävelmiä ja samilja lausuis viidan ja turtiaisen runoja sillai paatoksella.niin tule mielelläni, kiva jos saisin välillä soutaa, tai edes huovata.
Soittaa en kyllä osaa, mutta hyvä porukka meillä olisi kasassa.Anceli kirjoitti:
niin tule mielelläni, kiva jos saisin välillä soutaa, tai edes huovata.
Soittaa en kyllä osaa, mutta hyvä porukka meillä olisi kasassa.mäkään en osaa soittaa kun tuoksuvat tuomien valkoiset kukkaset,lehväisä peitos on puu.
Likan pikku pienolla opettelin numeroista,nuoteist en mitään tajuu.
Se on sit samiljan homma soittaa ja laulaa,onkitaan me ajankuluks.koti-kiusattu kirjoitti:
mäkään en osaa soittaa kun tuoksuvat tuomien valkoiset kukkaset,lehväisä peitos on puu.
Likan pikku pienolla opettelin numeroista,nuoteist en mitään tajuu.
Se on sit samiljan homma soittaa ja laulaa,onkitaan me ajankuluks.ja voittehan te tulla tänne, pidetään leiri tuolla järven rannalla.
Me ongitaan ja haastellaan syvällisiä juttuja.
Menen vähän katsomaan jalkapalloa, voimia sulle ja oikein hyvää yötä, yritä nukkua.
Palatan huomenna asiaan.- Aina Kukkislainen
Anceli kirjoitti:
ja voittehan te tulla tänne, pidetään leiri tuolla järven rannalla.
Me ongitaan ja haastellaan syvällisiä juttuja.
Menen vähän katsomaan jalkapalloa, voimia sulle ja oikein hyvää yötä, yritä nukkua.
Palatan huomenna asiaan.Kuvitelkaa, tää on taas tätä telepatiaa, juuri toissapivänä ajattelin ihan samaa tietämättä tämän palstan ideasta. Itse olen ollut monena kesänä Vantaan kaupungin kesäleireillä Heinolan silloisessa maalaiskunnassa Kukonnotkossa, joka näkyy ihan päätielle, kun osaa katsoa ja malttaa ajaa alle 200km/h. Tuolloin kultaisina 80- luvun aikoina sitä oli nuori ja söpö kundi ja tytöt tykkäsvät, monet heistä ,joka kesänä uudet tyypit. Aina piti mennä kimmojen mökkeihin örveltämään ja herättämään kaikki. Välillä jäi nalkkiin ja kerran jouduin valvojan telttaan nukkumaan toviksi.
Kerran söpö valvojatyttö, hiukan meitä vanhempi, saatiin anelemalla antamaan koko mökin kundeille hyvänyönpusut sillä ehdolla, että ollaan ihmisiksi. Muut saivat poskelle, mutta pimeässä tunsin oikein kunnon suudelman suoraan huulille ja ihanalta se tuntui ihanalta ohjaajalta. Nykyään ei varmaan moista edes uskaltaisi, vietäis raudoissa pois moinen ala-ikäisten ahdistelija ja virka-asemansa väärinkäyttäjä. Onneksi oli pimeä mökki ja kukaan ei koskaan ole saanut tietää tätä ennen juuri tätä hetkeä, mutta pakko se on tunnustaa, oli niin ihana suudelma ja ohjaajatyttö. Tiukat farkut ja pilottirotsi karvakaulksella keskellä koleaa kesä-iltaa, tosin kyllä lämmintä vaatetta tarvitsikin nuoria paimentaessa. Olimme muuten vanhinta ikäluokkaa toistaiseksi, mitä leireillä on ollut, olisvatko vanhimmat olleet jopa 15-16v eli aivan vanhuksia. Silloin kyllä oli vahingoniloinen noille tupa-uunoille vatipäille, jotka sekosivat yhdestä poskipususta.
Oliko tuo renkaan heitto sitä, että yksi menee selälleen täydessä erektiossa ja muut yrittävät saada renkaan sen ympärille? Menisi varmaan yleiseksi orgioiksi, jos kaikki sinkkuja tai muuten huolettomia ja viinaa kaikilla iltanotskilla tai disco-illassa. Toisaalta tuntisikohan kukaan, kun on ihan vaan pikkuisen ulkonäkö muuttunut noista ihanista ja vielä niin viattomista nuoruusvuosista? Silloin ei tullut mieleenkään alkaa riisua ihastuksiaan ja harrastaa seksiä. Nykyään monet ovat luopuneet neitsyydestään jo ala-aste-iässä, hyvä kun karvat kasvavat ja menkat alkaneet!!!!! Huh helvetti, mitä menoa.............. - Aina kukkislainen
Aina Kukkislainen kirjoitti:
Kuvitelkaa, tää on taas tätä telepatiaa, juuri toissapivänä ajattelin ihan samaa tietämättä tämän palstan ideasta. Itse olen ollut monena kesänä Vantaan kaupungin kesäleireillä Heinolan silloisessa maalaiskunnassa Kukonnotkossa, joka näkyy ihan päätielle, kun osaa katsoa ja malttaa ajaa alle 200km/h. Tuolloin kultaisina 80- luvun aikoina sitä oli nuori ja söpö kundi ja tytöt tykkäsvät, monet heistä ,joka kesänä uudet tyypit. Aina piti mennä kimmojen mökkeihin örveltämään ja herättämään kaikki. Välillä jäi nalkkiin ja kerran jouduin valvojan telttaan nukkumaan toviksi.
Kerran söpö valvojatyttö, hiukan meitä vanhempi, saatiin anelemalla antamaan koko mökin kundeille hyvänyönpusut sillä ehdolla, että ollaan ihmisiksi. Muut saivat poskelle, mutta pimeässä tunsin oikein kunnon suudelman suoraan huulille ja ihanalta se tuntui ihanalta ohjaajalta. Nykyään ei varmaan moista edes uskaltaisi, vietäis raudoissa pois moinen ala-ikäisten ahdistelija ja virka-asemansa väärinkäyttäjä. Onneksi oli pimeä mökki ja kukaan ei koskaan ole saanut tietää tätä ennen juuri tätä hetkeä, mutta pakko se on tunnustaa, oli niin ihana suudelma ja ohjaajatyttö. Tiukat farkut ja pilottirotsi karvakaulksella keskellä koleaa kesä-iltaa, tosin kyllä lämmintä vaatetta tarvitsikin nuoria paimentaessa. Olimme muuten vanhinta ikäluokkaa toistaiseksi, mitä leireillä on ollut, olisvatko vanhimmat olleet jopa 15-16v eli aivan vanhuksia. Silloin kyllä oli vahingoniloinen noille tupa-uunoille vatipäille, jotka sekosivat yhdestä poskipususta.
Oliko tuo renkaan heitto sitä, että yksi menee selälleen täydessä erektiossa ja muut yrittävät saada renkaan sen ympärille? Menisi varmaan yleiseksi orgioiksi, jos kaikki sinkkuja tai muuten huolettomia ja viinaa kaikilla iltanotskilla tai disco-illassa. Toisaalta tuntisikohan kukaan, kun on ihan vaan pikkuisen ulkonäkö muuttunut noista ihanista ja vielä niin viattomista nuoruusvuosista? Silloin ei tullut mieleenkään alkaa riisua ihastuksiaan ja harrastaa seksiä. Nykyään monet ovat luopuneet neitsyydestään jo ala-aste-iässä, hyvä kun karvat kasvavat ja menkat alkaneet!!!!! Huh helvetti, mitä menoa..............Mites olisi Keski-Ikäisten Keskitysleiri? Kun muutenkin keski-ikäiset alkavat olla ihan joutosakkia, aivan pihalla kaikesta uudesta tekniikasta ja twittereistä ja pelkästään esteenä nuorten uralle ja vapautuville työpaikoille. Perillä sitten selviäisi, ketkä joutuvat työleirille ja ketkä suoraan tuhoamisleiriin eli suoraan suihkuun ja takapihalla olisi jo valmiina joukkohauta auki jälkiä peittämään.
Leirin lopuksi annettaisiin vihiä ulkopuolisille mm. eri viranomaistahoille, joita tulvisi paikalle joka ilmansuunnasta ja jäljelle jääneet leiriläiset ihan saksalaisten upseerien tavoin laittaisivat loput saastasta Kuoleman Marssille. Tässä tapauksessa ilkosillaan lampsimaan vähintään Lahteen tai Jyväskylään ja kuka nyt tuollaista alastonta, likaista ja nöyryytettyä nälkiintynyttä ruipeloa huolisi autoonsa penkkejä sotkemaan ja haisemaan ilmastoituun autoonsa Wunderbaum- tuoksuja sotkemaan.
Valitettavasti emme taida saada Auschwitzistä kylttiä Arbeit macht frei eli työnteko vapauttaa, kun joku onneton pölli sen oikeasta leirisiirtolasta, mutta voisimme väsätä vastaavan kyltin. Ilmoittautuisin itse vaikka kantaupseeriksi, jonka aamutoimina olisi Schindlerin listan tavoin akkansa polkeminen, aamukusella käynti ja parvekkeelta ampua työtätekeviä ihan ajan ratoksi. Lähtisittekö mukaan, jos saisimme Vantaalta, valtiolta tai EU-lta rahoituksen?
Suosittelen kaikille polttouunin takuulämpimästi tervetulleeksi kaikki. - samilja
lapsena saanut millään ilveellä kesäleireille. Ei, ei, ja ei, olin niin kiinni äidin essun nyöreissä. Minähän olisin kuollut siellä ikävään, niin kuvittelin.
Vai meinaisit minusta hovinarrin tehdä. :))
- No, voisinhan lausua sen/tuon runon Turtiaisen/jalkaa polkien/silmät salamoiden.
Tuolla on muutamia, runsaasti niissä on aatosta jaloa ja tuntehen paloa.
http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-3zsf.htm
http://www.youtube.com/watch?v=D3WJjCpJ9rQ&feature=related samilja kirjoitti:
lapsena saanut millään ilveellä kesäleireille. Ei, ei, ja ei, olin niin kiinni äidin essun nyöreissä. Minähän olisin kuollut siellä ikävään, niin kuvittelin.
Vai meinaisit minusta hovinarrin tehdä. :))
- No, voisinhan lausua sen/tuon runon Turtiaisen/jalkaa polkien/silmät salamoiden.
Tuolla on muutamia, runsaasti niissä on aatosta jaloa ja tuntehen paloa.
http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-3zsf.htm
http://www.youtube.com/watch?v=D3WJjCpJ9rQ&feature=relatedvaan ihaillun taiteilijan,henkittämättä oltais katottu kun säihkysääri polkee jalkaa tikkuiseen ruuhen pohjaan.
Tykkään Turtiaisen ja viidan runoista ja monien muidenkin mut ei kerrota toisille.
Kivaa siel olis ollut sourella oltais tehty pikku nuotio veneeseen ja makkaraa paistettu.
- tarviin rillit
Taisin lukea otsikon "vähän" väärin..
*Keskitysleiri keski-ikäisille*- Aina kukkislainen
Noin minäkin sen hätäpäissäni luin ja innostuin oikein kovasti jalostamaan ideaa pidemmälle.
- Luotain-56
Täytyy sanoa että hiukan olen yllättynyt tästä mielenkiinnosta leirihommaa kohtaan.Mä olen kuvitellut olevani melkein ainoa joka haikailee noiden lapsuusmuistojen perään.Tuntuu vähän siltä että mitä enemmän ikää kertyy niin sitä enemmän kaipaa sitä huoletonta elämänmenoa.Nykyään tulee vaan enemmän ja enemmän palattua menneeseen ja välillä ne muistot sattuu turhankin kipeästi.Varsinkin kun tajuaa sen tosiasian että se aika on peruuttamattomasti ohi eikä senaikaisia kavereita löydy enää mistään.Jos mä voittaisin lotosta kunnolla nappulaa niin kyllä ilomielin järjestäisin sellaisen leiriviikon kaikille että elämä maistuisi taas vähän aikaa hunajalle!Ja kiitos teille kaikille sukulaissieluille sillä teidän suhtautumisenne on mulle kuin balsamia haavoihin sillä mua toi mennyt elämä koskettaa kovastikin.
- Aina Kukkislainen
Vaikka olen "Luotain-56" kanssa ihan eri ikäluokkaa eli itse 1970 syntynyt, niin täytyy myöntää, että nuo 80- luvun kesät olivat aivan ihanaa nuoruusaikaa näin kohta nelikymppisen vinkkelistä. Silloin jokainen sai olla oma itsensä, eikä juuri ketään haukuttu vaatteista tai tyylistä tai olemuksesta ainakaan niin rankasti, mitä nykyään on, että lastentarhassa pitää maksaa kusipäähirviökakaroille lunnasrahaa, että he leikkisivät jonkun kanssa, muuten on koko päivän kiusattu. Ja tämä on siis totista arkea, monessa päiväkodissa. Huhhuh!
Seksinkin suhteen oli todella viatonta aikaa, rohkein leffa oli jokin Sininen Laguuni, romanttinen nuoren parin selvitymistarina autiosaarella. Kotona kanavaa käännettiin heti tai päiviteltiin, eikö tule mitään fiksumpaa ohjelmaa, jos vaatteita väheni ja huohotus alkoi. Nykyään 12v on nähnyt suurinpiirtein kaiken, mitä ihminen voi julkaista luvalla tai ilman netissä.
Mietin, minkäköhänlaista leiri aikuisille olisi, täysin ventovieraita ihan eri ikäluokkaa ja asemaa yhteiskunnassa aivan erilaisilla taustoilla. Pitäisi jättää nimet ja tittelit matkalle ihan kuin yleisessä saunassakin on tapana. Ajatuksena voisi toimia, mutta olisko se kova järkytys nähdä oikeasti oma ikäluokkansa noissa oloissa? Ihan sama, miksi en ole innostunut luokkakokouksista ym. muisteloista. Itsekin olen lihonut ja kaljuuntunut noista päivistä ja työhistoria ja sosiaalinen elämä todella masentavaa tilintekoa. Oikeasti ahdistaisi alkaa tilittää tekemisiään. Toisaalta helpottaa, että kukaan muukaan ei näytä samalta kuin vaikkapa vuonna -85. Ei kundit kuin myöskään ne hyvännäköiset kimmat, jotkut ovat jo isovanhempia kun itse etsii vielä sitä oikeaa. Perhe tuntuu vielä niin kaukaiselta.
Jos jotain leiriä ollaan kyhäämässä, seuraan kyllä ja harkitsen mukaan lähtöä, riippuen porukasta ja ohjelmasta. - hyvä.
Aina Kukkislainen kirjoitti:
Vaikka olen "Luotain-56" kanssa ihan eri ikäluokkaa eli itse 1970 syntynyt, niin täytyy myöntää, että nuo 80- luvun kesät olivat aivan ihanaa nuoruusaikaa näin kohta nelikymppisen vinkkelistä. Silloin jokainen sai olla oma itsensä, eikä juuri ketään haukuttu vaatteista tai tyylistä tai olemuksesta ainakaan niin rankasti, mitä nykyään on, että lastentarhassa pitää maksaa kusipäähirviökakaroille lunnasrahaa, että he leikkisivät jonkun kanssa, muuten on koko päivän kiusattu. Ja tämä on siis totista arkea, monessa päiväkodissa. Huhhuh!
Seksinkin suhteen oli todella viatonta aikaa, rohkein leffa oli jokin Sininen Laguuni, romanttinen nuoren parin selvitymistarina autiosaarella. Kotona kanavaa käännettiin heti tai päiviteltiin, eikö tule mitään fiksumpaa ohjelmaa, jos vaatteita väheni ja huohotus alkoi. Nykyään 12v on nähnyt suurinpiirtein kaiken, mitä ihminen voi julkaista luvalla tai ilman netissä.
Mietin, minkäköhänlaista leiri aikuisille olisi, täysin ventovieraita ihan eri ikäluokkaa ja asemaa yhteiskunnassa aivan erilaisilla taustoilla. Pitäisi jättää nimet ja tittelit matkalle ihan kuin yleisessä saunassakin on tapana. Ajatuksena voisi toimia, mutta olisko se kova järkytys nähdä oikeasti oma ikäluokkansa noissa oloissa? Ihan sama, miksi en ole innostunut luokkakokouksista ym. muisteloista. Itsekin olen lihonut ja kaljuuntunut noista päivistä ja työhistoria ja sosiaalinen elämä todella masentavaa tilintekoa. Oikeasti ahdistaisi alkaa tilittää tekemisiään. Toisaalta helpottaa, että kukaan muukaan ei näytä samalta kuin vaikkapa vuonna -85. Ei kundit kuin myöskään ne hyvännäköiset kimmat, jotkut ovat jo isovanhempia kun itse etsii vielä sitä oikeaa. Perhe tuntuu vielä niin kaukaiselta.
Jos jotain leiriä ollaan kyhäämässä, seuraan kyllä ja harkitsen mukaan lähtöä, riippuen porukasta ja ohjelmasta.Ajatus,mutta minkä ihmeen takia leirillä pitäisi kuunnella vanhanajan musiikkia,koska en sellaista kuuntele nytkään? Minua ei todellakaan kiinnosta kuunnella vanhaa tanssilava musiikkia,vaan rockia ja heviä. Tai miksi leirillä pitäisi seurata örveltäviä kännisiä?
- leirisäännöt
hyvä. kirjoitti:
Ajatus,mutta minkä ihmeen takia leirillä pitäisi kuunnella vanhanajan musiikkia,koska en sellaista kuuntele nytkään? Minua ei todellakaan kiinnosta kuunnella vanhaa tanssilava musiikkia,vaan rockia ja heviä. Tai miksi leirillä pitäisi seurata örveltäviä kännisiä?
aloituksen ydintä.Tarkoitus on ilmeisesti viettää aikaa yhdessä seurustelun ja kevyen juomisen merkeissä.Nämä nykyiset teinijuhlimiset ovat eri asia.Mitä hauskaa siinä muka on,jos musiikkivehkeistä väännetään nupit kaakkoon ja viinapullo tyhjennetään 5 minuutissa.Saati että siinä metelissä edes pystyisi keskustelemaan kenenkään kanssa.Meissä vanhemmissakin on niitä,jotka osaavat käyttää viinaksia hauskanpitoon.
keski-ikäisten kesäleiriltä! :)
http://www.youtube.com/watch?v=EPimZWohhf4
Tätä leiriä ei taida enää olla, mutta uudelle voisi olla sosiaalinen tilaus! :)- samaa
vaikkakin eri näkökulmasta.. Olen siis 12 wee tyttö ja käyn yhdellä leirillä jolla aion käydä kaikki 6 vuotta, puolet on jäljellä. En saa mennä muille leireille ku se on niin kallis ja sitten kun se loppuu, ei leirejä enää järjestetä.. Se on aivan upea leiri jolla hiippaillaan öisin ja kestää viikon ;)) En millään halua kuvitella sitä viimeistä leiriä ja haluan että leirejä on vielä kun olen aikuinen. Siellä saa paljon uusia kavereita jos se on suuri. Leirillämme oli viime vuonna 70 leiriläistä. Olen ihminen joka saa helposti kavereita ja sain sieltä niitä kamalan paljon.. en halua menettää heitä! Parhaat asuvat ihan toissapuolla Suomea.. En näe heitä kuin leirillä koska matkustusmahdollisuudet ovat huonot. Kunneivät lapset käy töissä Heillä ei ole paljon rahaa! Harmittaa vielä kunnen osaa edes käyttää sitä kunnolla. Muutenkin kun olen kauhean lapsenmielinen..
- järjestä itse
Ala järjestää jos tuollaisen leirin haluat! Leirikeskuksia vuokrataan, tosin kesän sesonkiaikaan voi tehdä tiukkaa kun on omia leirejä, mutta heti koulujen alettua varmasti onnistuu.
- mamman massu
ja kiukun lietsoja. Yritä ymmärtää meitä edes vähäsen.
- k mikko
EI MUUTA KUIN PANE TOIMEKS! JA ILIMOTA SITTEN ISOSTI!
EHOTA VAIK JOLLEKIN AIKAKAUSLEHDELLE TÄHÄN LIITTYVÄÄ YHTEISTYÖTÄ.
JÄRJESTÄJIKS VOISITTE VAIK PARTIOLAISET TAIK MARTAT PYYTÄÄ. KOHTUULLISTA KORVAUSTA VASTAAN.
MUT JUOMIKS VAIN SIMAA,KOTIKALJAA JA POMMAC KIA! NIIN SILLON ON LEIRILLÄ LYSTIÄ LOPPUUN ASTI.
YNNÄ MUKAVIA MUISTIKUVIA MUUTENNII!
...k mikko - RIMMIR
on ympäri Suomen maata tällaisia leirejä. Pääsisköhän sinne vaikkei omista sitä komiaa asuntoautoa, vaikkapa vieraaksi joskus jos on ohikulku matkalla ...
- mk
aikuiset osaavat itse järjestää leiritoimintaa kun on hyvä porukka koossa ja saman henkisiä. Itse mies 49v ja viimeiset 10 vuotta käynyt kalaretkellä viikonlopun noin 10 hengen porukalla ja sellaisella mökillä missä ei ole sähköjä eikä muitakaan mukavuuksia niin kivaa on mutta porukan täytyy olla sellainen jotka pärjäävät alkeellisissa olosuhteissa että sauna lämpiää kuin itsestään kun on aina joku lisäämässä puita ja leirinuotiolla on tuli kokoajan jos ei kalaa satu tulemaan niin eväitä pitää olla varattuna. Aikuisten leiritoimintaahan ovat nuo järjestetyt etelänmatkat niin kyllä sitä löytyy ja kaikenmaailman leirejä löytyy myös aikuisille kun osaa etsiä vaikka nettiin hakuja halutuilla sanoilla niin kyllä löytyy.
- mamman massu
jos otatte minut leirinjohtajaksi!
ilmoittautumisaika meni, ja onko leirille yläikärajaa? :)
köpötellään me vanhat jälkipään valvojina,katellaan nuorten kirmailuja ja jeesustellaan jumalatonta menoa.
- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
köpötellään me vanhat jälkipään valvojina,katellaan nuorten kirmailuja ja jeesustellaan jumalatonta menoa.
joo ollaan leirin isosia :))
p.s. mitä kuuluupi tänään?
- cinnamonstick
Voi kun joku ottaisikin ja järjestäisi leirin :) lähtisin oitis mukaan.
Voi niitä ihania muistoja, kamalia leirikasteit :), ensi ihastumisia, leirikilpailuja,perunateattereita,yöllisiä hiippailuja..... ne ajat oli kultaa- viivi-amaldiina
pois käytöstä olevia kouluja jonne sopisi porukkaa enempi ja vähempi, patjaa ja makuupussia vaan mukaan.
Näitä kohteita löytys useampia joita vois vuokrata ehkä sopivalla rahasummalla. - Bonkut
viivi-amaldiina kirjoitti:
pois käytöstä olevia kouluja jonne sopisi porukkaa enempi ja vähempi, patjaa ja makuupussia vaan mukaan.
Näitä kohteita löytys useampia joita vois vuokrata ehkä sopivalla rahasummalla....jos olet sinkku! Katso eurosinkkujen sivuja ja ilmoittaudu Porkkalan viikonloppuleirille! Siellä ei ole mitään seksisembaloita, vaan ihan päivänvalon kestävää yhdessäoloa! Jos silloin jo voidaan kerätä sieniä, niin sieniretkeä, hauskoja lapsellisia kilpailuja ja leikkejä, tanssia, rantasaunaa, jutustelua 50 immeisen kera, totuus tai tehtävä -leikkiä iltamyöhään jne...Tuo on jo valitettavasti kuihtuneen Bonkut-yhteisön aikaansaama kymmenisen vuotta sitten, mutta nyttemmin siitä ilmoitetaan eurosinkkujen sivuilla.
Tervetuloa mukaan! - Bonkut
Bonkut kirjoitti:
...jos olet sinkku! Katso eurosinkkujen sivuja ja ilmoittaudu Porkkalan viikonloppuleirille! Siellä ei ole mitään seksisembaloita, vaan ihan päivänvalon kestävää yhdessäoloa! Jos silloin jo voidaan kerätä sieniä, niin sieniretkeä, hauskoja lapsellisia kilpailuja ja leikkejä, tanssia, rantasaunaa, jutustelua 50 immeisen kera, totuus tai tehtävä -leikkiä iltamyöhään jne...Tuo on jo valitettavasti kuihtuneen Bonkut-yhteisön aikaansaama kymmenisen vuotta sitten, mutta nyttemmin siitä ilmoitetaan eurosinkkujen sivuilla.
Tervetuloa mukaan!Sorry, unohtui kertoa, että Bonkuilla on edelleen omat sivustotot, mutta, kun muutama sanoi hus facebookiin, niin ne omat sivut hiljeni! Jos haluatte elvyyttää tuon uusiosinkkujen ja keski-ikäisten ja ehkä jo vähän yli ikäisten sivustot, niin kirjautukaa sinne ja kirjoitelkaa! Kiitos!
Olen EHDOTTOMASTI samaa mieltä tuollainen leiri voisi olla pelastus monelle kaupungin kivitalojen
keskellä asuvalle yksinäiselle ihmiselle. Mikäs olisi sen ihanampaa kuin päästä luontoon nuotion äärelle,
ja kaikenlasiten "leikkien" avulla tutustua uusiin ihmisiin. Tässä olisi nyt oikein hyvä markkinarako jollekkin
yhteisölle, pari viikkoa hulvatonta menoa vuodessa jossakin maan korvessa olisi minusta ainakin odotuksen
arvoinen.- Luotain-56
hieno tilaisuus kasvattaa imagoaan!Tällaiset elämys/virkistysreissut olisi sille halpa ratkaisu kaikkien kuntoutusten ja mielentilatutkimusten rinnalla...Ja koska halukkaita näyttää löytyvän niin eihän se mikään niin mahdoton ajatus ole.Näin iso porukka pitäisi vaan jakaa joukkueisiin samalla tavalla kuin telkkarissa pyörivissä kilpailuohjelmissa.Saataisiin kamppailla keskenämme pelkästään ajankuluksi ja touhua riittäisi kyllä sen parinkin viikon ajan.Lisäksi KELA voisi hommata sinne omat mainosteltat porukan majoitukseen!Jokaisen teltan katossa olisi suurin kirjaimin:KEski-ikäiset LAtautuvat...
- Irene1111111
Luotain-56 kirjoitti:
hieno tilaisuus kasvattaa imagoaan!Tällaiset elämys/virkistysreissut olisi sille halpa ratkaisu kaikkien kuntoutusten ja mielentilatutkimusten rinnalla...Ja koska halukkaita näyttää löytyvän niin eihän se mikään niin mahdoton ajatus ole.Näin iso porukka pitäisi vaan jakaa joukkueisiin samalla tavalla kuin telkkarissa pyörivissä kilpailuohjelmissa.Saataisiin kamppailla keskenämme pelkästään ajankuluksi ja touhua riittäisi kyllä sen parinkin viikon ajan.Lisäksi KELA voisi hommata sinne omat mainosteltat porukan majoitukseen!Jokaisen teltan katossa olisi suurin kirjaimin:KEski-ikäiset LAtautuvat...
Ei hel.....ti mitään Kelaa tähän eikä mitään kilpailuja vaan reilu meininki, kaikki pääsisi jotka
haluaisi, se oli OIKEIN.
- kirkon töissä
leirejä myös hyvään ikään ehtineille. Tosin kesäaikana enemmistö leirieistä on juniori osastolle.
Monelle pettymykseksi täytyy todetta, ettei kirkon järjestämillä leireillä ole tarjolla yleisä ryyppäjäisiä tai muita kommenteissa olelleita toiveita seksielämän piristämisestä.- atlatl
...tällaiseen keskusteluun hyppää heti nämä raitiskerholaiset valittamaan ryyppäjäisistä.
Puhe on koko ajan ollut juomien nauttimisesta pieteetillä.
Jos haluaa juoda itsensä maanrakoon välittämättä muista niin sen voi tehdä kotonaankin.
Minulla kunto kestää nautiskella olutta yhden illan pitkälle aamupuolelle ilman sammumista ja toivoisin muidenkin pystyvän samaan jottei leirin ainoaksi juttukaveriksi muodostuisi nuotio...
Ja kun tosiaan olen jo 47 vuotias niin minulle ei mitään heviä tai rokkia vaan Kirkaa,Muskaa,Souvareita,yleensä hyvää musaa 70-luvulta,Virve Rostia,Froikkareita....Eihän sitä nyt koko iltaa pelkkää valssia ja humppaa jaksa kuunnella.
kaikkea mukavaa SUOMENKIELISTÄ musaa.Sellaista olisi minun leirilläni...
Mun nuoruudessa ainoat englanninkieliset bändit joita kuunneltiin olivat Hurriganes ja BCR.ja ainakin minun fanitus oli niihin aika lyhyt kun halusin ymmärtää sanat.
No,ehkä itsekkin rajoittaisin tuota seksi puolen mainontaa,kyllä luonto homman hoitaa jos niikseen tulee,ei siihen ennakkopaineita tartte asettaa...;) - Luontoihmisille
atlatl kirjoitti:
...tällaiseen keskusteluun hyppää heti nämä raitiskerholaiset valittamaan ryyppäjäisistä.
Jos haluaa juoda itsensä maanrakoon välittämättä muista niin sen voi tehdä kotonaankin.
Minulla kunto kestää nautiskella olutta yhden illan pitkälle aamupuolelle ilman sammumista ja toivoisin muidenkin pystyvän samaan jottei leirin ainoaksi juttukaveriksi muodostuisi nuotio...
Ja kun tosiaan olen jo 47 vuotias niin minulle ei mitään heviä tai rokkia vaan Kirkaa,Muskaa,Souvareita,yleensä hyvää musaa 70-luvulta,Virve Rostia,Froikkareita....Eihän sitä nyt koko iltaa pelkkää valssia ja humppaa jaksa kuunnella.
Mun nuoruudessa ainoat englanninkieliset bändit joita kuunneltiin olivat Hurriganes ja BCR.ja ainakin minun fanitus oli niihin aika lyhyt kun halusin ymmärtää sanat.
No,ehkä itsekkin rajoittaisin tuota seksi puolen mainontaa,kyllä luonto homman hoitaa jos niikseen tulee,ei siihen ennakkopaineita tartte asettaa...;)Ohoo, minun leirillä ei olisi musaa siitâ syystä että kaikille sopivaa ei löytyisi kuitenkaan. Vaan notskilla istuskelu, uinti ja soutelu sopii hyvin, ihmisten ääniä ja linnun liverrystä höysteeksi. Joku luonto leiri se voisi olla, luonnossa liikkumista, oppimista ja tarkkailua, valokuvaamista, ja muistiin merkintää vaikka kirjoituksin, piirroksin ja vesiväreillä. Eikä ikärajaa tarvittaisi. Mitä se haittaa vaikka lapsiakin siellä olisi vanhempien kanssa, monet ovat yksinäisiä yksinhuoltajia sitâ paitsi, ja keski-ikäisiäkin vielä kun on alettu myöhään lapsia laittelemaan.
- miemyösleirille
Luontoihmisille kirjoitti:
Ohoo, minun leirillä ei olisi musaa siitâ syystä että kaikille sopivaa ei löytyisi kuitenkaan. Vaan notskilla istuskelu, uinti ja soutelu sopii hyvin, ihmisten ääniä ja linnun liverrystä höysteeksi. Joku luonto leiri se voisi olla, luonnossa liikkumista, oppimista ja tarkkailua, valokuvaamista, ja muistiin merkintää vaikka kirjoituksin, piirroksin ja vesiväreillä. Eikä ikärajaa tarvittaisi. Mitä se haittaa vaikka lapsiakin siellä olisi vanhempien kanssa, monet ovat yksinäisiä yksinhuoltajia sitâ paitsi, ja keski-ikäisiäkin vielä kun on alettu myöhään lapsia laittelemaan.
Kyse oli kyllä alunperin keksi-ikäisille tarkoitetusta leiristä,jossa voi jutella aikuisten juttuja.
Perheleirit on sitten erikseen.
Itsellä kun ei pieniä lapsia ole,niin en haluaisi tällaiselle leirille niitä vahdattavaksi.
Täähän piti olla aikuisten leiri jossa voidaan ottaa alkoakin,se ei mielestäni ole lasten paikka.
Itse olisin nimittäin lapsena toivonut sitä puolta vähemmän kotiini.
Alkuillasta lapsilla on kivaa,kun kevyesti huppelissa olevat joskus innostuvat touhuamaan lasten kanssa,vaan sitten hauskuus loppuu ja lapsella on tylsää.
Lapset vaan mielestäni kuuluvat muualle kuin aikuisten leirille jossa voi sattua vahinkoja kun kukaan ei koko aikaa jaksa vahtia heitä.
Noita perheleirejä saisi kyllä olla enemmän,jotta lapset pääsisivät nauttimaan luonnosta lastensa kanssa ja silloin mukana pystyisivät olemaan nekin lapset,jotka eivät syystä tai toisesta osaa/halua olla missään ilman ainakin jompaa kumpaa vanhempaa. miemyösleirille kirjoitti:
Kyse oli kyllä alunperin keksi-ikäisille tarkoitetusta leiristä,jossa voi jutella aikuisten juttuja.
Perheleirit on sitten erikseen.
Itsellä kun ei pieniä lapsia ole,niin en haluaisi tällaiselle leirille niitä vahdattavaksi.
Täähän piti olla aikuisten leiri jossa voidaan ottaa alkoakin,se ei mielestäni ole lasten paikka.
Itse olisin nimittäin lapsena toivonut sitä puolta vähemmän kotiini.
Alkuillasta lapsilla on kivaa,kun kevyesti huppelissa olevat joskus innostuvat touhuamaan lasten kanssa,vaan sitten hauskuus loppuu ja lapsella on tylsää.
Lapset vaan mielestäni kuuluvat muualle kuin aikuisten leirille jossa voi sattua vahinkoja kun kukaan ei koko aikaa jaksa vahtia heitä.
Noita perheleirejä saisi kyllä olla enemmän,jotta lapset pääsisivät nauttimaan luonnosta lastensa kanssa ja silloin mukana pystyisivät olemaan nekin lapset,jotka eivät syystä tai toisesta osaa/halua olla missään ilman ainakin jompaa kumpaa vanhempaa.Selvityjät asenteella sellainen keski-ikäisten kesäleiri voisi olla kiva. Ei mitään viinalla lotrailua, vaan ihan kunnollista leirielämää. Kalastusta, ruuanlaittoa jotain muutakin näpertämistä. Puolijoukkueteltta ja jokainen OMISSA makuupusseissaan, melomista, sissimuonaa, yksi "juhla-ateria", typeriä leikkejä, esim alkuasukasmuotinäytös (säädyllisyyden rajoissa) ja niitä pelejä mistä tuolla alussa "heikunkeikku" mainitsi, mutta ehkä paremmin aikuisille sopivia, mutta kuitenkin hyvän maun rajoissa ja hilpeyttä herättäen.
No tämä nyt on vaan tällaista karkeaa tuumailua, mutta hyvin suunnitelulla ohjelmalla sellainen leiri voisi olla kiva...
Jotakin sellaista mikä on kaukana arjesta.
Vaatisi kyllä aika hiivatisti suunnittelua.
Ai niin onko tämä sellainen ajatusleikki, vai onko ihan oikeissa ajatuksissa keski-ikäisten kesäleiri?:D- Irene222222
atlatl kirjoitti:
No,ehkä itsekkin rajoittaisin tuota seksi puolen mainontaa,kyllä luonto homman hoitaa jos niikseen tulee,ei siihen ennakkopaineita tartte asettaa...;)Ettekös te tajuu että viiskymppisetkin vielä elää täysillä !!!!! Ei mitään kirkkoja tai raittiushulluja !!!!!
Te raittiushullut pysykää poissa näiltä leireiltä hel..ti. Samoin uskonnot pois, ateisitikin on ihminen !!!!
TEHKÄÄ NYT JOTAIN JA LAITTAKAA JOKU TÄLLAINEN LEIRI PYSTYYN, TULEN HETI MUKAAN. - Pistepirkkoliisaa
Duke.of.America kirjoitti:
Selvityjät asenteella sellainen keski-ikäisten kesäleiri voisi olla kiva. Ei mitään viinalla lotrailua, vaan ihan kunnollista leirielämää. Kalastusta, ruuanlaittoa jotain muutakin näpertämistä. Puolijoukkueteltta ja jokainen OMISSA makuupusseissaan, melomista, sissimuonaa, yksi "juhla-ateria", typeriä leikkejä, esim alkuasukasmuotinäytös (säädyllisyyden rajoissa) ja niitä pelejä mistä tuolla alussa "heikunkeikku" mainitsi, mutta ehkä paremmin aikuisille sopivia, mutta kuitenkin hyvän maun rajoissa ja hilpeyttä herättäen.
No tämä nyt on vaan tällaista karkeaa tuumailua, mutta hyvin suunnitelulla ohjelmalla sellainen leiri voisi olla kiva...
Ai niin onko tämä sellainen ajatusleikki, vai onko ihan oikeissa ajatuksissa keski-ikäisten kesäleiri?:Dsuunnittelua se vaatii?
Yksi vuokraa teltan, toinen valitsee paikan. Sellaisen missä on juokseva vesi ja vessapaikka.
Nuotiolle tilaa
Tavarat roudataan paikalle.
Ihmiset ilmestyy sinne ja alkavat touhuamaan.
Piste - 1-87
Duke.of.America kirjoitti:
Selvityjät asenteella sellainen keski-ikäisten kesäleiri voisi olla kiva. Ei mitään viinalla lotrailua, vaan ihan kunnollista leirielämää. Kalastusta, ruuanlaittoa jotain muutakin näpertämistä. Puolijoukkueteltta ja jokainen OMISSA makuupusseissaan, melomista, sissimuonaa, yksi "juhla-ateria", typeriä leikkejä, esim alkuasukasmuotinäytös (säädyllisyyden rajoissa) ja niitä pelejä mistä tuolla alussa "heikunkeikku" mainitsi, mutta ehkä paremmin aikuisille sopivia, mutta kuitenkin hyvän maun rajoissa ja hilpeyttä herättäen.
Ai niin onko tämä sellainen ajatusleikki, vai onko ihan oikeissa ajatuksissa keski-ikäisten kesäleiri?:Dlaittaa oamt ruokansa.
Piste. - hassunäineninö
Irene222222 kirjoitti:
Ettekös te tajuu että viiskymppisetkin vielä elää täysillä !!!!! Ei mitään kirkkoja tai raittiushulluja !!!!!
Te raittiushullut pysykää poissa näiltä leireiltä hel..ti. Samoin uskonnot pois, ateisitikin on ihminen !!!!
TEHKÄÄ NYT JOTAIN JA LAITTAKAA JOKU TÄLLAINEN LEIRI PYSTYYN, TULEN HETI MUKAAN.Älä nyt kiukkuusi tukehdu. Aloitus oli hauskaa tsoukkia.
Puuhamies/nainen puuttuu. Itse olisin sellaisen selviytyjä-leirin kannalla ja nimi voisi olla joku muu kuin Keski-ikäisten...
Ehdottomasti lähtisin mukaan, olen jotain tämän tapaista tehnytkin.- keski-äkäinen!
leiriä huonontaa?Kerran se on keski-ikäisille suunniteltu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk338112Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213430Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232403Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521630Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291477PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1841465- 1461355
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport561224Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1831136- 431090