Kotisivut

SV

Ruvettiin tässä tekemään kotisivuja pienelle yritykselle, mutta ei osata päättää toteutustapaa. Lopputulos pitäisi kuitenkin näyttävät kotisivut, helppo päivitettävyys ja oma .fi-domain. Kotisivukone.fi vaikuttaisi erittäin hyvältä vaihtoehdolta, koska siinä olisi kaikki tarvittava, mutta miinuksena sitten tuo hinta. Html ei oikein taivu, joten siksi nuo pitäisi saada tehtyä jollain editorilla tai koneella... juuri kuten kotisivukoneessa. Joten ehdotuksia, miten noita nyt rupeaisi tekemään?

8

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohhoh melkoisen sopan olette keittäneet itsellenne.

      "Ruvettiin tässä tekemään kotisivuja pienelle yritykselle, mutta ei osata päättää toteutustapaa. "
      Noh ette varmasti osaakaan jos ei edes html taivu, helppo päivitettävyys on käytännössä sivut joomla,wordpress tai muuhun vastaavaan. Editoreissa on se vika, kun käyttää ja jos ei osaa edes html:ää niin aika helposti niiden päivittäminen on niin hankalaa että helpompi aloittaa kaikki alusta. Lähes tulkoon.
      Koska editori ohjelmat voivat tehdä todella sekavaa koodia.

    • noproblemo

      kotisivutila vaikka suncometista ja wordpress kotisivutilalle ja seon siinä :)
      ulkoasuja voi sitte kattella miljoonista ilmasista :)

    • iamwhatiwere

      Opettelemalla saa aika paljon aikaan, koska koodia ei saa aikaiseksi kuin koodaamalla. Tässä vinkkejä demosivujen tekoalustaksi:

      http://www.apachefriends.org/en/xampp.html Tämä on windowsille / linuxille asennettava Apache / PHP /Mysql-alusta joka toimii jopa usb-tikulta liteversiona. Tehkää tällä kehitystyö turvallisesti kotikoneella.

      http://www.joomlaportal.fi/ Tuolta helppokäyttöinen sisällönhallintajärjestelmä. Ulkoasun ja toimintojen muokkaamisesta löytyy englanniksi usean kirjan verran oppaita netissä.

      Itse kun opettelee muutamia perusasioita niin pääsee halvalla varsinkin ylläpitoasioissa. Mutta jos ei ole valmis opettelemaan niin palvelun ostaminen on ainoa mahdollisuus. Sivujen tekijöitä löytyy vino pino ja laadusta kannattaa maksaa (oikean henkilön tekemästä, ei koneen generoimasta).

      • helppoa

    • Helppoa kuin heinänt

      MsWord on ratkaisu yrityksenne kotisivuongelmaan: riittää, että näppäilette kotisivullenne leipätekstit ja leipäkuvat sekä leipätaulukot ja Word hoitaa HTML: lät puolestanne silmänne räpäyksessä. Käyttäkää yrityksenne tietokoneista löytyvää Wordia myös kotisivujenne tekemseen ja ylläpitoon, sillä Publisherkin käyttää Wordia.

    • Pers

      Kotisivukone.fi on kyllä erittäin hyvä, mutta hinnat ovat perkeleellistä ryöstöä.

    • kepaso mutsos kraats

      wordpressissä sun ei tarvi osata yhtikäs mitää, jos osaat kirjoittaa tietokoneella tekstiä ni osaat päivittää wordpressillä sivuja.... ei vaadi yhtään minkäänlaista html,css,php yms osaamista.,.,. ja kaikki mitä yleensä internet sivuille voi laittaa onnistuu helposti pelkästään klikkailemalla hiirtä..

      samat pätee joomlaan, tosin joomlaa joutuu opetteleen, siinä kun on helppokin asia jostain syystä miljoonan klikkauksen takana ^^

      • Eli päädy wordpressiin :D hankit netistä vaikka jonkun valmiin leiskan ja muokkaat siitä mieleisen.

        Joomla on myös hyvä mutta yksinkertaisiin sivuihin turhan raskas ja monimutkainen, jos tarve on vain muutaman sivun kotisivuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe