Valilan autismisäätiö ei ole kenenkään vammaisen turvapaikka

Tämä on helvetti

En suositele vallilan autismisäätiötä kenelekkään vammaisella työttömyyden turvapaikaksi.
Ne maksaa siellä minulle vain 2€ päivässä työosuusrahaa.
Ja siellä on huonot oltavat.
Saan kuntotustukea ja asumistukea myös, muuten en kävisi vallilan autismisäätiössä.

5

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopatijoojoo

      Miksi duunia paiskot alipalkalla? Vaihda paikkaa.

      • Miten vaihtaisin paikkaa

        Miten paikkaa vaihdetaan paikkaa.Ei niitä oikeita töitä mistään löydykään


    • euroaikaan siirryttäessä työosuusraha oli ainakin Oulun kaupungissa 5 € päivä. Ilmoita asiasta sosiaalityöntekijällesi äläkä itke täällä,vaan laita asia eteenpäin. Jos koet siellä ihmisoikeuksiasi loukatun niin anna asia ihmisoikeuksiin perehtyneelle asianajajalle, tai invalidiliiton lakimiehelle

    • onnellinen18

      euroaikaan siirryttäessä työosuusraha on ainakin Turun kaupungissa 8 € päivä. Kannattaa valittaa Kaupungin/Kunnan päättäjille huonosta työosuus rahasta ja huonosta kohtelusta ei meitäkään saa ihan miten vaan kohdella rajansa kaikella kyllä niitä työpaikkoja muualtakin löytyy kun tollasesta paskasta paikasta joka kohtelee huonosti häivy ja valita sinun kohtelusta Turussakin on yksi paska asuntola mihin en hae missään nimessä kun kuulin yheltä tutulta

    • oikeus kehitysvam.

      Kehitysvammaiset ihmiset tekevät edelleen työtä ilman työsuhdetta ja palkkaa
      Suomalaisen työn päivänä 2014
      Kehitysvammaiset ihmiset tekevät edelleen työtä ilman työsuhdetta ja palkkaa
      Suomalaisen yhteiskunnan rakentamiseen osallistuu tuhansia työkykyisiä ihmisiä, joilla on kehitysvamma.

      He tekevät samoja työtehtäviä samoilla työpaikoilla kuin me muutkin, saamatta kuitenkaan tekemästään työstään samaa palkkaa kun me muut, koska ovat kehitysvammaisia.

      Vain noin 400 heistä tekee työtä työsuhteessa, samoin ehdoin kuin me muut. Suurin osa, noin 3000, työelämään osallistuvista kehitysvammaisista ihmisistä tekee työnsä avotyötoimintana, joka on kunnalta saatavaa sosiaalipalvelua. Avotyötoiminnassa saa työn tekemisen ilon, mutta ei työsuhteen tuomaa työnteon suojaa eikä palkkaa. Se tarkoittaa että 3000 koulutettua suomalaista tekee työtä ilman palkkaa, palkallista lomaa, työterveyshuoltoa tai irtisanomissuojaa. Tämän kehitysvammaiset ihmiset kokevat eriarvostavana ja vääränä.

      Vääränä sen näkee myös YK:n yleissopimus vammaisten henkilöiden oikeuksista, jonka mukaan vammaisuus ei saa johtaa erilaiseen kohteluun työelämässä. Suomen työlainsäädäntö lähtee siitä, että jos työnteon tunnusmerkistö täyttyy, tulee työn olla työsuhteessa tehtävää.

      Myös kehitysvammaiset ihmiset haluavat tehdä työtä saadakseen palkkaa, joten heilläkin pitää olla siihen mahdollisuus!

      Työllistyäkseen he tarvitsevat sosiaalipalveluna tarjottavaa tukea. Tuki, jota he tarvitsevat, ei kuitenkaan ole palkaton työpaikka vaan palkkatyöllistymisen mahdollistava työhönvalmentaja.

      Vamma ei saa estää kehitysvammaisten ihmisten yhdenvertaista osallisuutta yhteiskuntaan myöskään työelämässä. Suomalaisen työn päivänä Kehitysvammaisten Tukiliitto vaatii palkattomasta avotyötoiminnasta luopumista pysyvänä työn tekemisen muotona ja tuetun työn työhönvalmennuksen mahdollistamista kaikille työllistymiseensä tukea tarvitseville kehitysvammaisille.



      Lisätietoja
      Kari Vuorenpää
      Vaikuttamistoiminnan esimies
      Puhelin: 0207 718 336
      Sähköposti: [email protected]

      Kehitysvammaisten Tukiliitto ry

      http://www.kvtl.fi/fi/ajankohtaista/lisaa-ajankohtaisia/?nid=1223

      Tukiliiton työelämä-sivut:

      http://www.kvtl.fi/fi/tyoelama/tyoelama/

      NIMIMERKKI: Tämä on helvetti
      OTA TÄHÄN IHMISEEN YHTEYS:
      Lisätietoja
      Kari Vuorenpää
      Vaikuttamistoiminnan esimies
      Puhelin: 0207 718 336
      Sähköposti: [email protected]
      JOS SE VOISI SINUA AUTTAA TÄSSÄ ASIASSA PYYDÄ JOKU TUEKSESI LUULEN ETTÄ HÄN PYSTYY AUTTAMAAN SINUA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe