Merkit väärinpäin

Apuva!

Moi

Nyt meni vahingossa parille ch-vasikalla päämerkki oikeaan korvaan ja apumerkki vasempaan eli väärinpäin!
Mitä sitten, pitääkö tilata korvausmerkit ja repiä entiset pois?!

9

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeeveshoitaahomman

      Anna olla, ei siitä mitään haittaa ole, ei sitä teurastamolla teurastuksen jälkeen kukaan pysty enää sanomaan, että ne merkit oli väärissä korvissa, eikä sitä kukaan ennen sitä tajua.

    • 7893

      Kysyin laskentakeskukselta joskus ja sanottiin, ettei tarvitse tilata uusia. Tarkastajakaan ei sanonut niistä mitään "korvamerkkisulkeisissa".

      • virugöalfk

        Pääasia on, että merkit on korvissa. Meilläkin ollut tarkastuksia, ei mitään ongelmaa.


    • repiä merkkejä

      irti.
      Riittää kun vaihdat korvat keskenään.

    • karjakko

      Kunhan merkit vain on korvissa. Merkkaan joka kevät n. 70-80 vasikkaa, ja aina menee epähuomiossa pari vääriin korviin. Ei ole tarkastajakaan koskaan mitään huomauttanut, katsoo vain että merkit ovat. ( meilläkin ch-karjaa)

    • mv

      Ei tunnu olevan vaikututsa, mitä korvis on. Meni viime viikolla lehmä autoon. Siltä oli lähteny merkit toisesta korvasta ja olin tilannu uudet. No olin vahingos tilannu sille toisetkin päämerkit... No annoin ne teuraskuskille käteen mut en sit puhunu niistä mitään. (Ei olla korvausmerkkejä kiinnitelty,ne on navetan toimiston pöydällä odottamas tarvitsiaansa)
      Näytti kelpaavan ja tuloket näkyy jo anelmassa, joten ei sitä ainakaan hylkyyn laitettu...

    • on

      piäasia että on merkit kuhan ne korvista löötyy :D

    • mitäs EU lepsuilee? Hätäteurastaa tuollainen eläin pitäisi. Tai miten olisi määräaikainen eläinten lisäyskielto, uutta päätä ei saa katraaseen tulla, ennen kuin on käyty korvamerkinnän Aprobatur suorittamassa yliopistossa?

      Missä vaiheessa jalostajat ovat kanojen kanssa? Joko kohta alkaa olla kanoja, joilla on korvat?

      Mites mehiläiset, niissähän on tautia ja kannat kärsii, pitäisi nekin korvamerkitä, niin näkee sitten kenen mehiläisen mukana se tauti on levinnyt. Toisaalta eikös yksi veikkaus tuosta mehiläiskadosta ole loispunkin levittämä virus, joten pitäisikö sittenkin ne loispunkitkin korvamerkitä? Onhan se ikävää, jos Matin mehiläinen vierailee Erkin tautipesässä ja kuskaa sieltä sen taudin Liisan mehiläispesään. Välttämättä ei sitten mehiläisestä näe, että tauti onkin oikeasti tullut toisesta pesästä. Oikeastaan GPS sirut noillekin tuotantoeläimille, niin virkamiehet voivat seurata 24/7, missä kenenkin elukat liikkuu ja onko pääluku oikea tukianomuksessa.

    • On meillä murheet

      2050 loppuu meristä kala ja ruoasta kova puute.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe