Tietokone stereoihin

Me keski-ikäiset

Haluaisin liittää tietokoneen stereoihin ja kaikin puolin onnistuu, mutta PC sijoitus askarruttaa.
Meillä on Jamo Cornet 175 etukaiuttimet. voiko niiden välittömään yhteyteen sijoittaa PC:n?
Tuleeko joku magneettisuus riski?

5

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HDD kiintolevyllistä konetta ei kyllä kannata laittaa viereen kun tallennus tapahtuu magneettisesti. SSD levyillä ei ole ongelmaa.

      • Tuskinpa tuolla on ongelmaa, jos vain kaiuttimet ovat magneettisuojatut. Enpä kyllä ole itse edes ajatellut tuota ongelmaa. :D Itsellä vahvari ja kaiutin noin metrin päässä koneesta, eikä ongelmia.


      • Me keski-ikäiset
        sfinski80 kirjoitti:

        Tuskinpa tuolla on ongelmaa, jos vain kaiuttimet ovat magneettisuojatut. Enpä kyllä ole itse edes ajatellut tuota ongelmaa. :D Itsellä vahvari ja kaiutin noin metrin päässä koneesta, eikä ongelmia.

        Nyt on sitten sijoitettu 50 cm kaiuttimesta ja viikon siinä olleena ei ongelmia.
        On muuten kätevää, kun voi TV:stä katsoa kuvat yms. On vielä erillinen ulkoinen muistikin ja varmuuskopiotkin pysyy tallessa.
        HDMI piuha TV:seen ja kuitu stereoihin. Mielessä vielä Spotifyn hankkiminen ja sitten ei enää mitää rajaa viihdekeskuksessa.
        Jotain negatiivista:
        Langattomat hiiri-näppis kaipais hieman enemmän tehoa. 4 metrin etäisyydellä pientä epävarmuutta hiirellä. Näppis kyllä toimii hyvin.


      • mää vaan
        Me keski-ikäiset kirjoitti:

        Nyt on sitten sijoitettu 50 cm kaiuttimesta ja viikon siinä olleena ei ongelmia.
        On muuten kätevää, kun voi TV:stä katsoa kuvat yms. On vielä erillinen ulkoinen muistikin ja varmuuskopiotkin pysyy tallessa.
        HDMI piuha TV:seen ja kuitu stereoihin. Mielessä vielä Spotifyn hankkiminen ja sitten ei enää mitää rajaa viihdekeskuksessa.
        Jotain negatiivista:
        Langattomat hiiri-näppis kaipais hieman enemmän tehoa. 4 metrin etäisyydellä pientä epävarmuutta hiirellä. Näppis kyllä toimii hyvin.

        samat sanat noista hiiristä ja näppiksistä. Ostin äskettäin yhden Logitechin setin (MK300) korvaamaan langallista näppistä. Ihan loistava muuten, mutta kantama ei ihan olohuonekäyttöön riitä. Sama se, kun kone oli olohuoneessa vain kokeiluna. ATX-torni ei ole kovin sievä media-PC.
        Semmoista huhua olen kuullut, että bluetooth olisi kantavampi kuin RF eli olohuone-PC:n näppis pitäisi olla sellainen. Voiko joku vahvistaa? Ainakin Wiin ohjain toimii pirun kaukaa pluutuutin kanssa.

        Lisään vielä, että olohuone-PC:hen trackballilla tms. hiirilaitteella varustettu näppis on ihan ehdoton jos ei sitten pelaa pelejä. Hiiren käyttäminen sohvalla on kovin epäergonomista näiden omien kokeilujeni perusteella.


      • jepulisjeij
        mää vaan kirjoitti:

        samat sanat noista hiiristä ja näppiksistä. Ostin äskettäin yhden Logitechin setin (MK300) korvaamaan langallista näppistä. Ihan loistava muuten, mutta kantama ei ihan olohuonekäyttöön riitä. Sama se, kun kone oli olohuoneessa vain kokeiluna. ATX-torni ei ole kovin sievä media-PC.
        Semmoista huhua olen kuullut, että bluetooth olisi kantavampi kuin RF eli olohuone-PC:n näppis pitäisi olla sellainen. Voiko joku vahvistaa? Ainakin Wiin ohjain toimii pirun kaukaa pluutuutin kanssa.

        Lisään vielä, että olohuone-PC:hen trackballilla tms. hiirilaitteella varustettu näppis on ihan ehdoton jos ei sitten pelaa pelejä. Hiiren käyttäminen sohvalla on kovin epäergonomista näiden omien kokeilujeni perusteella.

        "Semmoista huhua olen kuullut, että bluetooth olisi kantavampi kuin RF eli olohuone-PC:n näppis pitäisi olla sellainen. Voiko joku vahvistaa?" voin vahvistaa. itelläni on Logitech DiNovo for Notebooks (RF) ja Logitech DiNovo Mini (Bluetooth), Miniä voi käyttää vaikka alakerrasta(rakenteiden läpi) mutta tuo RF-versio ei toimi edes laitettaessa 2 metrin etäisyydellä polven tietokoneen lähettimen ja näppiksen välii :S


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe