olen tällä hetkellä pääsemässä palkka tuella töihin yhteen puu työpajaan. nyt sitte kysyisinkin että tuleeko minulle karenssi ,jos lähden sieltä pois. eli irtisanon itseni koe ajalla ( minulla kyllä on b lausunto työkkärissä selkäni ja jalkani takia ja en saisi tehdä selälle ja jalalle rasittavaa työtä mutta tuonne sitten menin kokeilemaan ) . ja olisin nyt muuttamassa paikka kunnaölta pois ja hakenut kouluunki . tuleeko tuosta karenssia.????????
karenssiako asialla hirveä ( kiire)
9
748
Vastaukset
- gckuo98
Jos ei fysiikka kestä niin ei muuta kuin saikkua saikun perään. Se on ainoa tie välttää karenssi ja päästä duunista pois. Paikkakunnalta muutto ei välttämättä pelasta karenssilta.
- ```````
Karenssia pukkaa, jos irtisanoudut. Jos terveytesi reistaa, niin hae sairauslomaa.
Jos saat toisen työpaikan, jossa tuntimäärä on vähintään yhtä paljon, niin työpaikan vaihto on mahdollinen ilman karenssia.miten muka voi tulla karenssia jos mulla on b lausunto mis lukee että en saa tehdä selälle ja jalalle rasittavaa työtä ku selässä on skolioosi ja jalassa luutuma vaika ja lausunnossa lukee suositan valtosen jonia vältettäväksi alaraajoja kuormittavista tehtävistä selän ja jalan takia ja siinä sanotaan että vamma on krooninen ja tulee ärtymää rasituksesta
- ´´´´´´´´
zz-top1 kirjoitti:
miten muka voi tulla karenssia jos mulla on b lausunto mis lukee että en saa tehdä selälle ja jalalle rasittavaa työtä ku selässä on skolioosi ja jalassa luutuma vaika ja lausunnossa lukee suositan valtosen jonia vältettäväksi alaraajoja kuormittavista tehtävistä selän ja jalan takia ja siinä sanotaan että vamma on krooninen ja tulee ärtymää rasituksesta
Lääkärintodistus harvoin auttaa välttämään karenssin. Jos sitten on vielä tilanne, ettet ollut esittänyt lääkärintodistusta etukäteen työkkärissä, niin se on lisäperuste.
Esimerkki todellisesta tilanteesta:
Työtön sai osoituksen siivoustyöhön, joka olisi tapahtunut erityisen pölyisessä paikassa. Työtön kertoi työantajalle sairastavansa astmaa ja pölyinen työ ei siksi sovi. Työkkäri muisti karenssilla työstä kieltäytymisen vuoksi, vaikka työtön toimitti työkkäriin lääkärinlausunnon astmastaan ja siitä, ettei pölyinen työ sovellu hänelle sairauden vuoksi. Työkkäri vetosi siihen, että lääkärinlausunto olisi pitänyt toimittaa työkkäriin ennen kuin työhönosoitus työttömälle lähti työkkäristä. Karenssi pysyi.
- Antitz
Todennäköisesti tulee karenssi. Mutta kannattaa edetä oman irtisanoutumisen sijaan seuraavasti:
Lääkäri antaa sairaslomaa, jolloin voit käyttää energian toisen työn hakemiseen.
-Huonoina puolina, toinen paikka voi olla erittäin hidasta löytää näinä laman aikoina ja sairasloma ei ratkaise ongelmaa, että terveytesi ei kestä työoloja.
Pyydät työnantajaa irtisanomaan sinut epäsopivana työtehtäviin, mutta ei sellaisista syistä, että olisit aiheuttanut omalla toiminnallasi irtisanomisen. Tuo omalla toiminnalla irtisanomisen aiheuttaminen on tärkeä kohta. Helposti asia voidaan nähdä niin, että olisit omalla toiminnallasi aiheuttanut irtisanomisen, mutta työnantaja voi tulla työntekijää vastaan tällä tavalla. Lääkärintodistukset on oltava liitteenä työvoimatoimistoon.
-Huonona puolena on se, että työtodistuksessa ei näytä seuraavalle työnantajalle erityisen hyvältä (jatkotyöllistyminen).
Kolmantena keinona on se, että työnantajan ja sinun yhteisellä päätöksellä irtisanotte (ehdota työnantajalle) työsuhteen. Ehdottomasti lisäturvaksi taas lääkärintodistuksia.
Näyttää paremmalle jatkotyöllistymisen kannalta (eli tulevalle työnantajalle).zz-top1 kirjoitti:
no olen esittänyt lääkärintodistuksen jo ennen työhön osoitusta
et tuskin tulee karenssia
- poplj
zz-top1 kirjoitti:
Saattaapi kuitenkin tulla.
Lääkärinlausunnon esittämisellä ei ole välttämättä merkitystä tilanteessa, jossa olet esittänyt lääkärinlausunnon, mutta kuitenkin ottanut työn vastaan. - Yksi joukossa
zz-top1 kirjoitti:
Aika turha arvailla. Tässä on kuitenkin vastakkain ns. kansalaisen oikeustaju ja oma näkemyksesi sekä toisella puolella "koneiston käytännöt" ja miten yleensä asia tulkitaan.
Toisella on toisenlaisia kokemuksia ja toisella toisenlaisia, eihän kukaan voi 100% varmasti tuohon vastata. Pääsääntö on aina, että jos itse lopettaa niin tulee karenssi mutta tuossa nyt tapauskohtaisesti katsotaan tietty noita lieventäviä (tai raskauttavia, tulkinnat ovat joskus aika erikoisia...) juttuja.
Mutta ensin itse kysyt asiasta ja sitten lyöt kilven päälle, että ethän sinä nyt voi karenssia saada kun lääkärintodistukset ja kaikki. KUKAAN ei voi sinulle vastata kuin oman tietämyksensä ja kokemansa, sekä sen kuuluisan "musta tuntuu" ja "kaverille kävi näin" -faktatiedon kanssa. Itse tiedät homman jälkeen kuinka kävi. Tiedän itsekin ihan vastaavia juttuja, joissa karenssi on napsahtanut vaikka olisi kuinka lääkärintodistuksia eikä ole kääntynyt juttu missään instanssissa useankaan valituksen myötä, vastaavasti taas tiedän tilanteita joissa on suunnilleen katsomatta edes paperia todettu, että ai no höh, ei tämä työ sitten sulle ole sopiva jos kerran on tuo vamma x ihan paperillekin präntättynä. Liian paikkakunta ja päättäjäkohtaistakin jo kuinka tuohon suhtaudutaan. Edelleen korostan, että se koko homman perusta on työn lopettaminen oma-aloitteisesti ja karenssi sen johdosta, mutta sitten astuvat tarkasteluun muut seikat siihen liittyen. Joskus tosiaan menee läpi, joskus ei. Kokeilemalla selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539019Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492709- 572491
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292491Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971875- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146