Tyttäreni on pian 8 kk, ja edelleen hampaaton.
Sinänsä en huolestunut ole, tulevat varmasti pian, mutta lähinnä haen vaan saman kokemuksen omaavia.
Miten teillä lapset syö karkeampaa, kun ei ole hampaita?
Tyttö meillä alkaa yökkiä samantien, tulee ns. oksennusrefleksi ja syöminen jää siihen.
En ota sitä riskiä, että tukehtuu ja väkisin jatkaisin syöttämistä, kun se ei selvästi ole mieluista.
Muuten syö oikein hyvin, sileämpää ruokaa.
Mutta jos käteen antaa ruislevän kannan tms. ja aikansa sitä jäkellettyään saa pieniä hitusia siitä, silloin ei haittaa. Eli tyttö on saanut hyvin pieniä palasia leivästä ja kakistelematta menee alas.
Miten muilla?
Hampaista.
4
173
Vastaukset
...omaa herkän kurkun,johon ei ensimmäisillä hampailla ole mitään merkitystä.Antele tosiaan varovasti sormiruokaa,spagettia keitettynä,kurkun keskustaa,maissinaksua jne..Meillä kans ensimmäinen poika oli todellinen yökkijä,toinen söikin jo ihan erimalliin ja olin ihmeissäni..Nyt tyttö viisi kk on popsinut jo kuukauden maissinaksua,ja karkeampaakin apetta,ei tietoakaan hampaista eikä yölläilystä..Meidän vanhempi poika jo 17v. ,ja kivasti menee jo karheampikin eväs,joten ajan kanssa.. ;) Tsemppistä !
- doudou
Kiitti :)
Täytyy varovasti alkaa kokeilla.
Itsellä ensimmäinen vasta, opettelua vielä kaikki.
- h3enb
ensimmäiset hampaat tytölle tulivat 8kk ja ylös 10kk ja nyt vuoden iässä yhä sama tilanne. Ei vauva hampaita tarvitse siihen syömiseen, ruoka hienonnetaan suurimmaksi osaksi kielellä ja ikenillä. Hampailla hän saattaa vain nykkiä suurempia palasia, kunnes sitten poskihampaat tulee mukaan kuvioihin.
Meillä neiti on saanut sormiruokana monenlaista jo 6kk alkaen. Alkuun pehmeämpiä ruokia ja pienempiä palasia ja sitten karheampaa jne. Silti 8kk purkkiruuat tökkivät aluksi. Niissä perunatkin on hirveän kovia. Mutta parissa viikossa tottui niihin. Ei kannata tuputtaa jos ei tykkää. KOkeile ennemminkin tarjota sormiruokaa (googlaa sanaa niin löydät ideoita). Monesti itse syömällä innostuu enemmän. Leipä ei ole mikään paras vaihtoehto aloitteluruuaksi, miten olisi vaikka viinirypäleen, tomaatin, kurkun tai banaanin palaset? Itse opit huomaamaan vauvan purulihaksiston kehittymisen ja tiedät milloin uskaltaa antaa karheampaa tai isompaa palasta. Serkkuni muusaa vielä kaiken 1v2kk tyttärelleen, viinirypäleetkin pieneksi silpuksi. Meidän tyttö selvittää sellaisen jo hienosti kuorineen päivineen. Eihän se lapsi totu jos ei opeta.- doudou
Olet varmasti oikeassa, kiitti neuvoista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693