Mitenkä tämä huomenna alkava *akkainviikko* pitikään tulkita eikös siitä eenusteltu jotain talven varalle, eipä ole minulla ainakaan mitään tietoa.
Mätäkuu alkaa pian viikon loppumisen jälkeen ja Jaakko heittää kylmän kivan järveen, vanhasta muistista kerron että sitten vasta vedet onkin lämpimiä olleet, viime vuosina elokuu on ollut kesän parhaita.'
Kuka muistaa tästä akkainviikosta? Kertokaa toisillekin.
Alkava viikko
38
390
Vastaukset
- *Kukkahame*
Ainakin hauska kirjoitusvirhe livahtanut mukaan..Jaakko heittää kylmän kivan järveen!
po kylmän kiven- Tähtisilmä**
naistenviikolla useinkin ollut, olisi tervetullutta nytkin ! Ihan a la Esteri :D
- *Kukkahame*
Viitteesi ei kertonut mitä tarkoitin, tuskin olit itsekään sitä lukenut.
Sillä oli joku talveen viittaava ennuste, jos sataa tai paistaa, mutta mikä ja ajankohta.
Tietysti maakunnittain voi olla erilaista, olisi kiva tietää. - Satu*
*Kukkahame* kirjoitti:
Sillä oli joku talveen viittaava ennuste, jos sataa tai paistaa, mutta mikä ja ajankohta.
Tietysti maakunnittain voi olla erilaista, olisi kiva tietää.heittänyt kivat veteen, ja lämpöhän siitä on vain lisinyt.
Tuntuu jo kauhealta ajatus, että heinäkuuta on enää parisen viikkoa jäljellä.
Yritän elää joka päivän niin kuin se olisi elämäni ensimmäinen päivä,
kuljen ja katselen ja kuuntelen ihastellen ja ihmetellen, en ajattele että tämä on pian ohi.
"Vielä on kesää jäljellä!" - jjoutava
Satu* kirjoitti:
heittänyt kivat veteen, ja lämpöhän siitä on vain lisinyt.
Tuntuu jo kauhealta ajatus, että heinäkuuta on enää parisen viikkoa jäljellä.
Yritän elää joka päivän niin kuin se olisi elämäni ensimmäinen päivä,
kuljen ja katselen ja kuuntelen ihastellen ja ihmetellen, en ajattele että tämä on pian ohi.
"Vielä on kesää jäljellä!"täytän heinäkuus
vuotta seitkytviis
sanon sen nyt siis
liika ikäisyys
ei ole meriitti
päivä unikeon
uninen se on. - lopen kyllästynyt
*Kukkahame* kirjoitti:
Tietysti maakunnittain voi olla erilaista, olisi kiva tietää.Sanelet miten saa kirjoittaa. Tosi tympeää !
- *Kukkahame*
jjoutava kirjoitti:
täytän heinäkuus
vuotta seitkytviis
sanon sen nyt siis
liika ikäisyys
ei ole meriitti
päivä unikeon
uninen se on.Satu* heitti mukavasti tuon kivan Jaakon nimissä järveen, oikein ääneen sain naurahtaa kun sen lukee oikeassa tekstissä.
jjoutava mainitsi tuon unikeonpäivän, silloin taas joku heitetään järveen, kukahan se sitten lienee tänä vuonna.
Täytynee tunnustaa näin julkisesti taidan olla synnynnäinen unikeko, nukun 9 - 10 tuntia joka yö, nyt helteellä on ollut lyhempiäkin yöunia, mutta päivällä olen nukkunut sitten tunnin verran. - Ts** :D
jjoutava kirjoitti:
täytän heinäkuus
vuotta seitkytviis
sanon sen nyt siis
liika ikäisyys
ei ole meriitti
päivä unikeon
uninen se on.Ja sentään yksi päivä vaan
tulee ikämaailmaan.
Sen kummempaa ei se ole
pyörälläs vain jälleen pole.:D
Ihan niinkuin tokenet
koht' oot senkin kokenut.
Ei elo siitä päiväst' muutu
oikeestaan vain pieni ruutu!
Täyteen tulee, lasku alkaa
kasikymppiin reipast'jalkaa. - jjoutava
*Kukkahame* kirjoitti:
Satu* heitti mukavasti tuon kivan Jaakon nimissä järveen, oikein ääneen sain naurahtaa kun sen lukee oikeassa tekstissä.
jjoutava mainitsi tuon unikeonpäivän, silloin taas joku heitetään järveen, kukahan se sitten lienee tänä vuonna.
Täytynee tunnustaa näin julkisesti taidan olla synnynnäinen unikeko, nukun 9 - 10 tuntia joka yö, nyt helteellä on ollut lyhempiäkin yöunia, mutta päivällä olen nukkunut sitten tunnin verran.hauskaa se on, muistan vain kun vanhempi veljeni ilkeyksissään esti minun ylös nousun ennen häntä joten tulin unikeoksi.
Mutta ilkeälle veljelleni keveät mullat, Veljeni, jos luet tämän, olen antanut anteeksi. - *Kukkahame*
Ts** :D kirjoitti:
Ja sentään yksi päivä vaan
tulee ikämaailmaan.
Sen kummempaa ei se ole
pyörälläs vain jälleen pole.:D
Ihan niinkuin tokenet
koht' oot senkin kokenut.
Ei elo siitä päiväst' muutu
oikeestaan vain pieni ruutu!
Täyteen tulee, lasku alkaa
kasikymppiin reipast'jalkaa.Merkkipäiväks Onnittelut
tästä lähetän
mansikoita, suklaata,
runolla siivitän
Lisää paljon vuosia
ja virkeyttä myös,
sivuilla on nähtävänä
sinun kynän työs. - Atolfia
lopen kyllästynyt kirjoitti:
Sanelet miten saa kirjoittaa. Tosi tympeää !
ja en malttanut tätä ohittaa. Kukkahame kyseli, mitä kansansuussa kulkevia enteitä on naistenviikon osalta olemassa. Ei todellakaan ole yhtään ennustetta sen tiimoilta. Kesäajan ennusteista on ainoa juhannusta koskeva, joka kuuluu: "Jos juhannuksena sataa, on loppukesä kylmä." No sehän ei nyt tänä kesänä pidä paikkaansa. Juhannuksena satoi todella runsaasti ja meillä on hellekesä. Joten Se niistä ennusteista.
Minulla on pitkä liuta talteen otettuja niitä ennusteita, mitä kansaan suussa kulkee, mutta ei naistenviikosta yhtikäs mitään.
Ihan mielenkiintoista oli lukea noista nimien historiasta, vaikka olen niistä ennenkin jotain lukenut.
Eräs ennuste on tämä: "Jos helmikuussa sataa paljon lunta, niin heinäntekoaikaan vettä sataa."
Tuo on aika helppo ennustaa, koska melkein aina naistenviikolla sataa vettä ja sehän on heinäntekoaikaa.
Toisaalta tuskin ne vanhat ennusmerkit enää paikkansa pitävät. Ilmastonmuutos vaikuttaa niin paljon säätiloihin. - *Kukkahame*
Atolfia kirjoitti:
ja en malttanut tätä ohittaa. Kukkahame kyseli, mitä kansansuussa kulkevia enteitä on naistenviikon osalta olemassa. Ei todellakaan ole yhtään ennustetta sen tiimoilta. Kesäajan ennusteista on ainoa juhannusta koskeva, joka kuuluu: "Jos juhannuksena sataa, on loppukesä kylmä." No sehän ei nyt tänä kesänä pidä paikkaansa. Juhannuksena satoi todella runsaasti ja meillä on hellekesä. Joten Se niistä ennusteista.
Minulla on pitkä liuta talteen otettuja niitä ennusteita, mitä kansaan suussa kulkee, mutta ei naistenviikosta yhtikäs mitään.
Ihan mielenkiintoista oli lukea noista nimien historiasta, vaikka olen niistä ennenkin jotain lukenut.
Eräs ennuste on tämä: "Jos helmikuussa sataa paljon lunta, niin heinäntekoaikaan vettä sataa."
Tuo on aika helppo ennustaa, koska melkein aina naistenviikolla sataa vettä ja sehän on heinäntekoaikaa.
Toisaalta tuskin ne vanhat ennusmerkit enää paikkansa pitävät. Ilmastonmuutos vaikuttaa niin paljon säätiloihin.No sitten se naisten viikko on vain sateinen ja tätä vuonna jos ei ukkosta ilmaannu, ei edes sada.
Hyvä tämä lämmin on alkaa jo tottua tähän, kun saa vielä ovia sulkemalla pysymään huoneet viileänä ei hätää, kesällä pitää olla lämmintä.
Niinkuin mainitsit tuskin ne entiset merkit paljon paikkansa pitää, mutta jotain mielenkiintoa niihin minulla kuitenkin on.
Kiitos Atolfia - jjoutava
*Kukkahame* kirjoitti:
Merkkipäiväks Onnittelut
tästä lähetän
mansikoita, suklaata,
runolla siivitän
Lisää paljon vuosia
ja virkeyttä myös,
sivuilla on nähtävänä
sinun kynän työs.Lähetän viestin myös
aivan kuten täällä näytämme
elämässä tuskin olemme
onhan meissä monta vikaa
joskus muistutamme sikaa
anteeksi sika
ei ole sinun vika
onhan ihminenkin eläin
katsoin itseäni ja nyt sen näin.
Eet tämmöst. - ai niinköhä vain?
Atolfia kirjoitti:
Toisaalta tuskin ne vanhat ennusmerkit enää paikkansa pitävät. Ilmastonmuutos vaikuttaa niin paljon säätiloihin.oletko samanlaine kuin monica?
Kunnon Wiki kuitenkin sanoi minun muistavan oikein.
Huomenna, siis sunnuntaina, ei ole viikon ensimmäinen päivä.
Vuoden 1973 alusta alkaen viikon ensimmäinen päivä suomessakin on maanantai.
Niinhän se luojakin määräsi seitsemännen päivän, sunnuntain, lepopäiväksi.- Atolfia
Hauskan nikin löysit,
sitä mukavasti käytit.
Mennyt meillä jokunen vuosi,
vaihtunut on moni kuosi.
meill`on sama synnyinvuosi.
Hyvä elämä sinulla olkoon,
vuosia paljon lisää tulkoon.
Vuodet menee, vuodet tulee,
kuka niitä ajattelee.
Näin me tässä elelemme,
matkat vielä ajelemme,
pyörää siihen käyttelemme.
Kuntoamme hoitelemme,
kunto hyvä ilonamme.
Onnittelut!
Terv. Melko tuntematon Atolfia - *Kukkahame*
Atolfia kirjoitti:
Hauskan nikin löysit,
sitä mukavasti käytit.
vaihtunut on moni kuosi.
kuka niitä ajattelee.
Näin me tässä elelemme,
matkat vielä ajelemme,
Kuntoamme hoitelemme,
kunto hyvä ilonamme.
Onnittelut!
Terv. Melko tuntematon AtolfiaEn toki minäkään tunne jjoutavaa, huomasin vaan tekstiä joka paljasti vuosipäivän, ja täällä ollaan anonyymejä mutta mukavaa tekstiä olen häneltä lukenut ja mukavan saada 'puristaa kättä' näin merkkipäivänä.
Ollaan keskustelukamuja..! - jjoutava
Atolfia kirjoitti:
Hauskan nikin löysit,
sitä mukavasti käytit.
vaihtunut on moni kuosi.
kuka niitä ajattelee.
Näin me tässä elelemme,
matkat vielä ajelemme,
Kuntoamme hoitelemme,
kunto hyvä ilonamme.
Onnittelut!
Terv. Melko tuntematon AtolfiaToki tunnen Adolfian
mielipiteet harkitut
mutta eivät parkitut
sanomansa pehmeät
saavaat harvoin vastustusta
niin tuntuu myös minusta
miten niin ovatkin oikeat
kiitokset nyt muikeat
myöskin Adolfialle
onnitteluista jjoutavalle. - 60++
jjoutava kirjoitti:
Toki tunnen Adolfian
mielipiteet harkitut
mutta eivät parkitut
sanomansa pehmeät
niin tuntuu myös minusta
kiitokset nyt muikeat
myöskin Adolfialle
onnitteluista jjoutavalle.sen verran, että olen kai harvinainen ihminen, mutta minusta on ihanaa, kun tämä kuukausi on pian ohitse. Joka vuosi minulle tulee semmoinen ahdistus kun kuukausi alkaa, tai jo juhannuksesta se alkaa.
Kaikki ovat lomalla ja koko Suomi lähes kiinni. Jos tarvitsee erikoislääkäriä, hekin ovat lomalla ym....
Ihanaa kun Jaakko heittää aikanaan sen kivensä ja alkaa normaali ja toivottavasti raikas loppukesä ja sen jälkeen syksy.Kovasti jo odotan sitä aikaa. - lisääriemua ja remua
60++ kirjoitti:
sen verran, että olen kai harvinainen ihminen, mutta minusta on ihanaa, kun tämä kuukausi on pian ohitse. Joka vuosi minulle tulee semmoinen ahdistus kun kuukausi alkaa, tai jo juhannuksesta se alkaa.
Kaikki ovat lomalla ja koko Suomi lähes kiinni. Jos tarvitsee erikoislääkäriä, hekin ovat lomalla ym....
Ihanaa kun Jaakko heittää aikanaan sen kivensä ja alkaa normaali ja toivottavasti raikas loppukesä ja sen jälkeen syksy.Kovasti jo odotan sitä aikaa.Heinäkuu on kuukin
aivan niinkuin joku muukin
ei elämässä näitä kuita
ole niinkuin luita
tuhlattavaksi
riemuitkaamme kuista
aivan näistä kaikista
mitkä elää saamme. - uusia nikkejä
lisääriemua ja remua kirjoitti:
Heinäkuu on kuukin
aivan niinkuin joku muukin
ei elämässä näitä kuita
ole niinkuin luita
tuhlattavaksi
riemuitkaamme kuista
aivan näistä kaikista
mitkä elää saamme.kukkahameella, koittaaa kilpailla kahvipirtin kanssa ketjun pituudessa. DDDDDDDDDDDDDDD
- 8989
uusia nikkejä kirjoitti:
kukkahameella, koittaaa kilpailla kahvipirtin kanssa ketjun pituudessa. DDDDDDDDDDDDDDD
Voi sinuakin tuhatnikki
- ???
8989 kirjoitti:
Voi sinuakin tuhatnikki
Ovatkohan juoneet eilen kun niin on kireellä hermot.
- Katleija
jjoutava kirjoitti:
Toki tunnen Adolfian
mielipiteet harkitut
mutta eivät parkitut
sanomansa pehmeät
niin tuntuu myös minusta
kiitokset nyt muikeat
myöskin Adolfialle
onnitteluista jjoutavalle.Onnettelut tulevan merkkipäivän johdosta jjoutavalle. Minulle tuli mieleen, että äitisi sinua viimeisillään kesäkuumalla kantoi, sai sitten helpotuksen unikeon päivänä. Liekö ollut vielä viimeisillään heinäpellolla haravoimassa.
Jjoutava kirjoittelee sopuisasti, viestinsä tulee luetuiksi aina. Mikä kumma kun sekoitan sinut Jopelin kanssa, jotakin samantyylistä teissä minun mielestäni on. - trullli
??? kirjoitti:
Pidä huoli omista juomisistasi kun et kestä mitään huumoriakaan.
- siltä näyttää
??? kirjoitti:
kaks turhautunutta ämmää litkii jotain kaiken aika ja isttu tietsikan ääressä.
- oi87
siltä näyttää kirjoitti:
Kaksi on parei kuin yksi tuhautunut äijä joka on liimautunut koneeseen
- hahhää
siltä näyttää kirjoitti:
olet huono häviäjä ilmeisesti.
- paree on
oi87 kirjoitti:
Kaksi on parei kuin yksi tuhautunut äijä joka on liimautunut koneeseen
älkää ikuna jättäkö meitä, tähtis ( tähteeksi jäänyt?) ja kukkis (kukistaa kaikki koittaa). Ihanaa kun näin RAAMATUN rakkauden sanomaa täällä julistatte ettekä koskaan puskasta kirjoita.. OI kiitos! Suudellen Teitä oi ihanat Kaunottaret !!Maximilan
- uiuikua
paree on kirjoitti:
älkää ikuna jättäkö meitä, tähtis ( tähteeksi jäänyt?) ja kukkis (kukistaa kaikki koittaa). Ihanaa kun näin RAAMATUN rakkauden sanomaa täällä julistatte ettekä koskaan puskasta kirjoita.. OI kiitos! Suudellen Teitä oi ihanat Kaunottaret !!Maximilan
voi tät pientä sielua
- nikitön@
Katleija kirjoitti:
Onnettelut tulevan merkkipäivän johdosta jjoutavalle. Minulle tuli mieleen, että äitisi sinua viimeisillään kesäkuumalla kantoi, sai sitten helpotuksen unikeon päivänä. Liekö ollut vielä viimeisillään heinäpellolla haravoimassa.
Jjoutava kirjoittelee sopuisasti, viestinsä tulee luetuiksi aina. Mikä kumma kun sekoitan sinut Jopelin kanssa, jotakin samantyylistä teissä minun mielestäni on.viettävät normaalia elämää, ovat myös tasapainoisia. jjoutavalle terveiset:) nikkiä en tänä iltana enää laita!
- *Kukkahame*
hahhää kirjoitti:
olet huono häviäjä ilmeisesti.
Voi teitä ihmisraunioita, onko elämänne todella pelkkää hangottelua, panettelua, pahansuopaisuutta?
Kysyn vain ei tarvi vastata, näkee sen näistä ala-arvoisista teksteistä, aivan sama onko henkilöitä 1 vai 2, tai peräti 5.
Viina ja lääkkeet on perin huono yhdistelmä, sanon sen tässä vaikka teillä näen mä on siitä rankat kokemukset.
Huolimatta hyökkäyksistä aion kirjoitella vastaisuudessakin, tästä sen enempää jahkailematta. - näin on?
Atolfia kirjoitti:
Hauskan nikin löysit,
sitä mukavasti käytit.
vaihtunut on moni kuosi.
kuka niitä ajattelee.
Näin me tässä elelemme,
matkat vielä ajelemme,
Kuntoamme hoitelemme,
kunto hyvä ilonamme.
Onnittelut!
Terv. Melko tuntematon Atolfiakaikkein pisimpää täällä kirjottanut mutta käy vain omalla nikilllä? ----näinköhä on?---
- nyt vaan odotellaan
Kyllä luonto nyt veden kostuketta on vailla, sillä jotkin pensaat jo lehtiäänkin pudottelevat ainakin täällä päin.
Ja seisovat niin joka lehti alaspäin, ilme apeana.
Tule, tule hyvä sade, sada vaikka koko pitkän yön ajan!- *Kukkahame*
Täällä pkseudulla viskoi vettä eilen illalla, kyllä se tuntui suorastaan ihanalle, vielä aamulla oli nurmella sadepisaroita kurttulehdillä piti oikein kävellä paljain jalon viileässä heinikossa.
Lisä sade olisi tarpeen maa on tosiaan kuivaa, tuossa naapurissa tippuu omenoita ja luumuja puista, olisiko veden puute? - varmaankin.
*Kukkahame* kirjoitti:
Täällä pkseudulla viskoi vettä eilen illalla, kyllä se tuntui suorastaan ihanalle, vielä aamulla oli nurmella sadepisaroita kurttulehdillä piti oikein kävellä paljain jalon viileässä heinikossa.
Lisä sade olisi tarpeen maa on tosiaan kuivaa, tuossa naapurissa tippuu omenoita ja luumuja puista, olisiko veden puute?Rukoilen sadetta!
- 20+17
varmaankin. kirjoitti:
Rukoilen sadetta!
keskisuomeen, joten toivotaan koko vyötärön ylä ja alapuolelle Suomineidolla:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site415799Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2175336Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers544508Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464312SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564091Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813786SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt863691Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään463151Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062460SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het482396