Olen todella huolissani!Olen isoäiti;Poikani oli vaimonsa ja 11kk:n ikäisen poikansa kanssa rapakon takana sukulaisia tapaamassa 3 viikkoa.Vauva sairastui viime viikon tiistaina korkeaan kuumeeseen ja nuoret käyttivät tätä lääkärissä.Siellä sanottiin että vauvalla on kuumetta ja hoitakaa häntä kuten tähänkin asti.!!!180€, kiitos!
Vauva nukkui tuona viikkona kuulemma 22tuntia päivässä, huusi välillä(vaihdettiin vaipat ja juotettiin, syötettiin)Halusi taas nukkumaan!Ei muuta!Hän ei jaksanut vaikka huone oli ilmastoitu.
Nuoripari tuli kotiin eilen ja huomasin miten vauva laihtunut, lisäksi haluton ja ärtynyt.Nuoret tulivat vauvan kanssa meille, syötiin, juotiin, vauva EI entisenlaisensa.Ei leikkinyt, ei nauranut, söi kylläkin hyvällä halulla.Hieroo vain silmiään koko ajan ja haukottelee.Laittoivat vauvan eilen nukkumaan klo 21 ja vauva heräsi tänään eka kerran klo 13!!!Ei ole normaalia, EI; vaikka olisikin JET LAG?;/
Ja voiko JET LAG vaikuttaa noin? Vauva ärtynyt miltei kaikkeen, ei siedä kovaa ääntä, ei edes pehmopallon kosketusta!Eikä kiinnosta mikään.Ei naura, ei kiinnostu oikein mistään eli on todella haluton mihinkään, paiti nukkumiseen.
Mikä hänellä voisi olla?Haluaisin hänet lastenlääkärille heti huomispäivänä mutta vanhemmat sanovat että hän on aivan normaalia!Ei todellakaan ole, sillä vauva ollut meillä hoidossa ennen matkalle lähtöä ja hän oli naurava iloinen poika!Ei enää!:(((
Haluton nukkuva vauva
9
454
Vastaukset
- kirjoittaja
Kyseessä parikymppiset vanhemmat.Äiti vieraan maan kansalainen...:(
- äitili32
Vastuu lapsesta on hänen vanhemmillaan. He myös varmasti tuntevat lapsensa paremmin kuin sinä ja tietävät, mikä on normaalia ja mikä ei. Lapsi on sitä paitsi jo käynyt lääkärillä. Isovanhemmat tuppaavat olemaan ylihuolestuneita ja usein puuttuvat liikaakin lapsenlapsen asioihin. Vauvan vanhemmat ovat aikuisia ihmisiä ja sinun on vain luotettava, että he osaavat arvioida lapsensa kunnon. Ei ole sinun asiasi puuttua tähän.
- Mutta näkyy.....
Joo, kävi lääkärissä.Sitä vauvan vanhemmatkin kritisoivat minulle,sillä niin ylimalkaista tutkimista oli, ettei pahemmalla väliä.Kyllähän vanhemmat tiesivät että vauvalla oli kuumetta,siksi vauvan lääkäriin veivätkin.Mutta tämä Jenkkilän lääkäri totesi uutena asiana heille että vauvalla on kuumetta, että Se siitä lääkärillä käynnistä.Olisi varmaan kannattanut käydä poppamiehellä?Tulos sama!!
Ei varmaan olekkaan minun asiani, mutta onko normaalia että lapsi on nukkunut jo viikon 22t /vrk:ssa?Luulisi vanhempienkin olevan huolestuneita jos lapsi ei tee muuta kuin kitisee sen ajan mitä vähän hereillä pysyy?Väsynyt, tyhjä ilme kasvoilla!Ei ole normaali, ei!Jo miehenikin sanoi että onpas poika mennyt huonoon kuntoon, eli ei tämä ole vain minun kuvitelmaani!
Mietin vain miten vauvan vastikemaito on matkalla tehty?Onko taas otettu lämmintä kraanavettä ja valmistettu vauvalle maito?
- 8+11
No ei todellakaan kuulosta normaalilta! Pikaisesti lääkärille tutkituttamaan kunnolla mikä tauti on poikaan iskenyt, toivottavasti ei ole liian myöhäistä.:( Sano vaikka lapsellesi että sinä maksat lääkärikulut, tuohan on tutkittava ehdottomasti!
- h43dex
vauva ei vaikuta normaalilta niin vanhempien olisi hyvä viedä hänet uudelleen lääkäriin.
- heti lääkäriin
Mun mielestä on hienoa, että isovanhempi on kiinnostunut ja huolestunut. Liikaa on vallalla täällä Suomessa asenne "ei kuulu mulle" tai "pidä huoles vain omista asioistas". Kyllä kuuluu lähimmäisiä auttaa ja heistä huolehtia. Lapsi on saatava pikemmin lääkäriin, mieluiten Helsingin Lastenklinikalle, jos olette pääkaupunkiseutulaisia. Siellä on parhaimmat lääkärit ja tutkimusmenetelmät. Soitat nyt niille ja sanot, että viekää uudestaan lääkäriin. Jonkun sairauden lapsi on saanut, koska oli kuumettakin. Toivottavasti ei mikään paha viirus, mutta kuulostaa todella omituiselta, jos lapsi nukkuu oikeastaan vain pelkästään.
- katso+0
heti lääkäriin kirjoitti:
Mun mielestä on hienoa, että isovanhempi on kiinnostunut ja huolestunut. Liikaa on vallalla täällä Suomessa asenne "ei kuulu mulle" tai "pidä huoles vain omista asioistas". Kyllä kuuluu lähimmäisiä auttaa ja heistä huolehtia. Lapsi on saatava pikemmin lääkäriin, mieluiten Helsingin Lastenklinikalle, jos olette pääkaupunkiseutulaisia. Siellä on parhaimmat lääkärit ja tutkimusmenetelmät. Soitat nyt niille ja sanot, että viekää uudestaan lääkäriin. Jonkun sairauden lapsi on saanut, koska oli kuumettakin. Toivottavasti ei mikään paha viirus, mutta kuulostaa todella omituiselta, jos lapsi nukkuu oikeastaan vain pelkästään.
Kurkkaa toi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Krooninen_väsymysoireyhtymä
- yx mammasti
katso+0 kirjoitti:
Kurkkaa toi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Krooninen_väsymysoireyhtymä
Kuullosti todella pahalta toi lukemani.Toivon vaan että pikkumies olisi tänään parempi, sillä sanoin pojalleni että tähän päivää asti katsotaan miten kauan vauva nukkuu päivittäin.Ja jos tätä kokopäivän nukkumista jatkuu, vaadin vanhempia viemään vauvan lääkäriin, ja yksityiselle!Ei minnekkään arvaukseen.
Olen isovanhempana maksanut vauvalle "sairausvakuutuksen"(vanhempien luvalla), eli voivat mennä mille lääkärille tahansa(vakuutus maksaa).Oli eka lapsenlapseni...:)), ja nämä nuoret erittäin huonosti työllistyneitä joten avittaa on tarvinnut asiassa jos toisessakin, mutta lapsen hyvinvointi menee kaiken muun edelle. yx mammasti kirjoitti:
Kuullosti todella pahalta toi lukemani.Toivon vaan että pikkumies olisi tänään parempi, sillä sanoin pojalleni että tähän päivää asti katsotaan miten kauan vauva nukkuu päivittäin.Ja jos tätä kokopäivän nukkumista jatkuu, vaadin vanhempia viemään vauvan lääkäriin, ja yksityiselle!Ei minnekkään arvaukseen.
Olen isovanhempana maksanut vauvalle "sairausvakuutuksen"(vanhempien luvalla), eli voivat mennä mille lääkärille tahansa(vakuutus maksaa).Oli eka lapsenlapseni...:)), ja nämä nuoret erittäin huonosti työllistyneitä joten avittaa on tarvinnut asiassa jos toisessakin, mutta lapsen hyvinvointi menee kaiken muun edelle.Kolmen lapsen äitinä tiedän,ettei todella ole normaalia väsmystä..Kun siskoni tyttö sairastui diabetekseen (en siis tee ko lapselle diagnoosia!)oli hän juuri tuollainen ; väsynyt,laihtunut ja äärettömän passiivinen!Selkeä ero terveeseen lapseen ja siskoni tapauksessa vasta kun hoidin pientä illan ja totesin lapsen olevan sairas,aukesi vanhempien silmät.He olivat jotenkin"tottuneet"tytön näävättimäisyyteen..Eli lääkäriin ja vaatikaa perinpohjaista selvittelyä!Olet muuten ihana,huolehtiva isoäiti..Pidä toi!Kaikkea hyvää !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851282
- 1101133
- 761017
- 109940
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693