Kauhea isäpuoli

fkpdsp

En tiedä mitä teen. Elämäni vain on vaikeaa, vaikka minulla kuitenkin on hyvä perhe. Kaikkihan alkoi siitä kun isäpuoli tuli kuvioihin. Aluksi en pitänyt hänestä, mutta halusin äitini olevan onnellinen joten hyväksyin hänet osaksi perhettä.

Nyt muutaman vuoden aikana olen kyllästynyt isäpuoleeni. En jaksa sitä, että hän on itse herra täydellinen, eli jos kommentoin hänen käytöstään tai sanon hänelle vastaan jostain asiasta, hän alkaa pitämään mykkäkoulua ja käyttäytyy niin kuin minua ei olisi.. ja sanoo: "Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan." siksipä en halua hänen kanssaan riitoihin vaan pyrin tekemään esim. kotiaskareet hänen mielikseen etten vain suututtaisi häntä.

Hän valittaa minulle lähes joka asiasta, siitä että olen liian pitkään koneella, siitä etten syö kunnolla ja siitä etten käy ulkona.. sitten taas jos olen ulkona vähän myöhempään niin siitäkin valitetaan. Olen myös kuullut monet kerrat siitä, kuinka hän haukkuu isääni. Se tuntuu pahalta kuulla tällaista: "Isäs ei tee mitään teidän lapsien eteen. Onko kiva kun on noin passiivinen isä?"

Mitä minä oikein teen? En enää jaksa kuulla hänen jatkuvaa valitusta.. varsinkin kun pitää koko ajan olla varpaillaan, etten vain sano tai tee jotain mistä hän ei pidä. Hän on myös jatkuvasti vihaisen oloinen ja väsynyt. Ja iältään isäpuoleni on n. 50v ja itse olen 17. Kiitos, jos jollakin on asiallisia vastauksia!

14

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja perheilleen

      entisille tai uusille. Näiden sateenkaariperheiden aikakautena lapset ja nuoret joutuvat liian varhain kokemaan elämän raadollisuuden ja aikuisuuden.
      Isäpuolesi kaltaisen miehen kanssa pitkään eläneenä sanoisin, että tuollainen mies ei paremmaksi muutu.
      Ainoa neuvo, jonka pystyn sinulle antamaan on, että kun olet jo 17 v. niin tultuasi täysi-ikäiseksi hanki oma asunto. Voit jo nyt alkaa ottaa selvää millä tavalla se on mahdollista. Se on ainoa keino päästä hänestä eroon ellei äitisi eroa ja he muuttaisivat erilleen. - Toivon, että saat elämäsi järjestykseen.

    • Kohtalotoveri

      Mä niin tiiän miltä susta tuntuu! Jokainen noista asioista täsmää mun ongelmiin isäpuolen kanssa, paitsi ettei valita mun ulkona liikkumisista (ei kyllä oo syytäkään). Mä oon vaan koittanu elää asian kanssa ja pysyä mahdollisimman paljon siitä erossa.

      Tuota sun isäs haukkumista sun ei tulis sietää pätkääkään. Sitä esiinty meilläkin ja siitä syntykin huutelua munkin osalta. Vinkkinä vain, että ei kannata antaa liian paljon periks. Se lopulta kostautuu liiallisena pompotteluna. Koita pärjätä!

    • vihainen mies 23

      Mun isäpuoleni pilasi mielenterveyteni tuollaisella käytöksellä. Ongelmat rajoittavat yhä elämääni, vaikka olen jo muuttanut omilleni. Lyttäsi itsetuntoani 10 vuotta ja teki koko perheen elämästä helvettiä.
      Valitettavasti kukaan ei voi enää todistaa tuon narsisti-mulkeron tekemiä vääryyksiä. Kuvottaa pelkkä ajatuskin hekilöstä, hyiissss!! Näin se on, tässä maailmassa pahat tyypit porskuttaa, kiltit ja heikot kärsii! Toivoittavasti se sekopää paska palaa helvetissä!!!

    • ..........

      joo mulla on han sama juttu. ihmettelin miten löysinkin näin nopeasti vastaavan jutun netistä etsiessäni jotain tukea ,,,,,,,, saan kuulla koko ajan että olen lapsellinen, huono, itsekäs, ylimielinen ja kauhea kaikin tavoin. ja jkuuri siksi etten ole muistanut viedä tyhjää vessapaperirullaa roskikseen tai tiskata lautasta.
      elo on kurjaa aina kun olen kotona ja on oltava varpaillaan aina ja miettiä mitä tekee väärin. ja myös isäpuoleni haukkaa aivan samoi isääni. olen myös 17. en tiedä mitä pitäisi tehdä paitsi käydä töissä jotta saa rahaa ja voi ainakin vähän nopeammin muuttaa pois.

    • you get a better lif

      Mulla on sama juttu, paitsi et se on mun isä. Oon vast 15, joten kestää kauan hankkii oma asunto. Oon kyl suunnitellu et meen opiskelee 16-vuotiaana muualle ni voin muuttaa opiskelija-asuntoo tai jotain, koska mä en kestä iskää. Must on tulossa järkyttävä ihminen luonteeltani mun iskän takii. Seki on 50. Noi "vanhemmat" suomalaiset miehet on kaikki ihan samanlaisia, ne syyttää muita ja pilaa oudoilla käytöksillään muitten ihmisten mielet ja aiheuttaa traumoja ja vaikeuttaa elämää. Kannatan myös sitä et muutat heti ku täytät 18 vuotta pois, sun elämäst voi muuten tulla ihan hirveetä. Kuuntele nyt tätä neuvoo; ku oot 18 vuotta ni muutat pois kotoo!!!! :D

    • kljslkjddkljf

      Jos isäpuolellasi ei ole omia lapsia voi olla, että hän ei oikein osaa olla hyvä 'isä', vaikka haluaisikin. Ja sinä olet vielä teini-iässä, joten varmaan itsekin voit olla aika vaikea tapaus. Isäpuolesi voi olla väsynyt työpaineista ja hänellä alkaa olla 'vaihdevuodet' edessä, joten hänellä voi olla omissa huolissaankin kestämistä. Ja sitä paitsi omille vanhemmilleen antaa paljon anteeksi so. sietää paremmin kuin ihan outoa perheeseen muuttanutta. Olemistasi voisi helpottaa paljon, jos kokeilisit positiivista neutraalia asennetta. Älä ärsytä tahallasi. Älä pidä tarpeetomasti yhteyttäkään. Yritä olla coolisti ja luovi eteenpäin. Sinun tarvitsee kestää vain 1 vuosi, jonka jälkeen voit muuttaa omaan asuntoon. Toki vanhempien suostumuksella (ja avustuksella) voit muuttaa nyt jo. Tsemppiä kestämiseen. Vuosi kuluu äkkiä.

    • ELÄMÄPILALLA

      Mun isäpuoli on alkoholisti. Se on lytännyt mun itsetunnon maanrakoon. Aina välillä kun se menee juomaan niin se haukkuu mun äidin ja välillä mutkin tekstiviesteillä lyttyyn. Ja juomisen loputtua mun äiti antaa AINA anteeksi. Ja se on niin väärin. Kerran se (puolisä) tuhosi mun huoneen, meidän telkkarin ja parvekkeen kukat kokonaan. Tästä hyvästä se osti mun äidille laukun, multa se ei pyytänyt edes anteeksi!! Se myös valittaa mulle aina pienistäkin asiosta. Tän takia mun ja mun äidin välit on tosi tiukat ja myös mun äiti on todella kireä ja sekin valittaa mulle aika paljon. Ja isäpuoleni ei koskaan ota asioita vakavasti, vaan jos mun äiti esim . puhuu sille niistä asioista mitä se (isäpuoli) on väärin tehnyt niin se alkaa nauramaan. En ymmärrä miksei se voi ottaa asioita vakavasti ja keskustella niinkuin aikuiset. Äitini on onneksi jo avioeroa hakenut mutta käsittelyssä kestää vielä ainakin 2014 kesäkuuhun , joten jippikayjei.. sama rumba jatkuu vaan.

      Mun elämä on täyttä helvettiä.

    • dididi

      mullaki on isäpuoli mut mulla ei oo ihan tommost tilanetta pikemminki ärsyttää se ennen ku se ei ollu viel tullu kuvioihin ni asuin mutsinkaa kahestaa alusta alkaen mut heti ku se ilmesty ni mun elämä on menny vituiks! se luulee tietävänsä kaikki meijän asiat ja joka ikinen kerta se puuttuu tyylii mun ja äitin riitoihin vaik ei tietäis vittuakaa! Ja muutenkaa en voi sietää koko ihmistä..olevinaa niin huolehtivainen ja joo tosissaa seki on alkoholisti...---.-- niin toivon et pääsen jo muuttamaa pois kotoa!!
      täällä kirjottelee 17v tyttö :)

    • Anonyymi

      joo no mulla on isä puoli sellane hyvätuloine bisnesmies joka on aina koulussa ollut kympin poika ja se ei voi ymmärtää tälläistä tavallista lasta joka ei aina saa sitä kymppiä mulla on myös pikkuveli jota se suosii kuin jotain pikku prinssiä joskus mä oon löytänyt senlukemasta mun whatsapp viestejä sitten se penkoo mun roskikisia ja joskus mä kirjoitin sellaisen haistattelu kirjeen sille mutta tulin saman tien toisiin aatoksiin ja heitin sen pois kun minulla alkoi harrastukset kyseisenä päivänä ja tulin pois hän oli laitannut sen kirjeen teipillä miun oveen kiinni siis ulkopuolelle jotta se vois nöyryyttä miuta sitten se haukku miut helvetin idiootiks mie tietysti tuhosin sen lapun ja kerroin äidille tapahtuneeesta ja sitten miun piti pyytää isäpuoleltani anteeksi eikä se sanonut miulle siitä mitään että oli nöyryyttänyt miuta ja haukkunut idootiksi

      • Anonyymi

        Penkoo sun roskista, hullu isäpuoli.


    • Mulla itellä on toi sama juttu, mutta pitää vaan ite lähtee paikalta tai antaa olla sille ei voi mitään jos se on niin tyhmä tia sillä itellä on jotain ongelmia.
      Jos on mahdollista niin yritä muutaa vaikka isällesi.
      Mieti mikä on sinulle tärkeintä ja miten sinä olisit onnellinen.

    • Hei!

      Ihana kuulla, että sinulla on toisaalta hyvä perhe! Ilmesesti muiden perheenjäsenten kanssa sujuu hyvin? Mietin oletko puhunut näistä asioista äitisi kanssa oikein kunnolla? Joskus perheissä on ihan hyvä ottaa vaikka "perhepalaverikin" ja nostaa kissa pöydälle. Ajattelen, että kaikkien perheen jäsenten pitäisi pyrkiä ottamaan toiset huomioon ja kohtelemaan toisia mahdollisimman hyvin. Mietin ymmärtääkö isäpuolesi, miten hänen käytöksensä saa sinut tuntemaan? Voisitteko puhua hänelle näistä asioista yhdessä äitisi kanssa?

      Toivon, että asiat saataisiin paremmalle tolalle!

      Katja / Kalajoen rovastikunnan Saapas

      • Anonyymi

        Nettisaapas vastasi kymmenen vuotta vanhaan aloitukseen. Aloittaja on nyt 27 vee.


    • Anonyymi

      Miksei jotkut naiset osaa olla ilman ukkoa. Lapset kärsii,kun vieras mies siihen tulee säätämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe