Mitä juot kuumalla säällä

tuttu rouva

Tätä hellettä yli 30 astetta on jo kestänyt kauan ja lisää on luvassa. Mietin mitä pitäisi juoda kuumalla säällä, pelkkää vettä, kivennäisvesiä vai siidreitä, olutta mahdollisesti viinejä? Tässä pohdiskelen kun aamulla maistui niin hyvänmakuiselta kivennäisvesi kahvi kupposen jälkeen.

5

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana kesä

      kohtuullisesti.

    • Tepposet

      Normaalilämmössäkin minun tapanani on pitää käsillä jääkuutioilla ja kevytsiiderillä (alkoholiton) täytetty pitkä lasi.

      Nyt kulutus on ollut suurempi ja vaihtoehdoksi olen ottanut miedoksi laimennetun sokerittoman mehu-uutteen.

      Alkoholia ei lainkaan ja pelkkää vettä hyvin vähän.

      Kahvia normaalisti.

    • sekoitusta piimä ja vesi 50/50

      • tietääkö joku

        mutta nyt pamahti tuo maidonvalkuaisallergia.

        Yritän kutittaa tuolta 60 jos joku muistaisi nuorten urheiluseurojen ohjeen jostain 1980 alulta.

        Vettä, merisuolaa, tiivistemehua ja hunajaa tai sokeria joku suhdekin oli ja jotain vielä...


      • Tähtisilmä**
        tietääkö joku kirjoitti:

        mutta nyt pamahti tuo maidonvalkuaisallergia.

        Yritän kutittaa tuolta 60 jos joku muistaisi nuorten urheiluseurojen ohjeen jostain 1980 alulta.

        Vettä, merisuolaa, tiivistemehua ja hunajaa tai sokeria joku suhdekin oli ja jotain vielä...

        maisunut ihan hyvältä, jopa makealata janoon. Aamuisin saatan juoda ison lasillisen tyenimehua, mutta janoon vain vettä. Syön kyllä monipuolisesti, yritän ainakin, ja nyt olen niin ihastunut spelttileipään ja ruisleipään. Nuo urheilujuomat jätän väliin, kun helteellä olen suosiolla laiskempana.

        Aamuin ja illoin teen silloin välttämättömät hommat, ja nautinkin lekottelusta:D varjossa, jos on märkä pyyhe hartioilla.
        Tämä mökkipaikkani kun on isolla tasaisella alueella, niin on tosi kuuma 4-8 välillä kun maaperä on lämmennyt.
        Jokivesi on sentään viileää ja varjossa maakin on siedettävä. Ehkä pahin on jo ohitse, muuten pitää varautua maakuopan kaivuuseen, niinkuin Gotlannissa. Kesäkeittiöt ovat siellä puolittain maan alla:D Ikkunat ihan maan tasalla! Ja viileitä ovat....

        Sääli on Moskovalaisia, kun joutuvat tukalassa ilmanalassa ja kuumudessa olla, kodinkin on tuli monilta tuhonnut. Voi sentään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe