Miten saada netti toimimaan paremmin

Apuja tarvittaisiin

Omistan Huawein mokkulan ja Elisan 2 megasen netin.

NopeusMittarin mukaan internetyhteyden nopeus on 1.34 Mbps

Mobile Partner kertoo ''Downloadin'' (vihreän nuolen) olevan yleensä siinä 5 KB/s
Mutta tuo vaihtelee hirveästi nollasta-seitsemäänkymppiin. (0.00 tarkoittaa tietysti sitä että netti on jäässä eikä mihinkään pääse)

Upload eli punainen nuoli on melkein aina 0.00 KB/s, mutta silloin tällöin se nousee 0,10 paikkeille. Kuitenkin muutaman sekunnin kuluttua tippuu takaisin nollaan.

(^^ en tiedä onko noilla tiedoilla edes mitään merkitystä)

Jooh ja asun Kankaanpäässä.

Perusnetinkäyttö onnistuu kohtuullisesti, mutta ajoittain menee hermot siihen kun muutaman linkin aukaisemiseen voi mennä viisikin minuuttia. Tämä syö todella paljon aikaa pitkällä aikavälillä.
Olisi hauska seurata mm jalkapalloa netissä, mutta eipä näy. Tämä on se suurin syy miksi pyydän täältä apuja.

Miten saada tehoja enemmän irti ja onko ongelmana sijainti. Pitäisikö vaihtaa esimerkiksi DNA:han?
Onko vika koneessa (tarvittaessa kerron tiedot) vai onko Elisalla vain 3G-ongelmia.

Asiantuntijat apuja!

Kerron lisää tietoja jos pyydätte, en oikein tiennyt mitä täytyy kertoa.

6

1595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >NopeusMittarin mukaan internetyhteyden nopeus on 1.34 Mbps
      >
      >Mobile Partner kertoo ''Downloadin'' (vihreän nuolen) olevan yleensä siinä 5 KB/s

      ??? nuohan ovat kovasti ristiriidassa keskenään ... lopeta huijaavien nopeusmittareiden käyttö ja seuraa ihan oikeita nopeuksia osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ ladattavin testitiedostoin (vaikka 10Mrnd tai 100Mrnd). Pistä latautumaan ja odota että nopeus suunnilleen vakiintuu, sitten voit keskeyttää tai antaa ladata loppuun

      5 kB/s on vain 0,04 Mbit/s ... kuten oli minullakin huonoimmillaan nyt keväällä, nyttemmin tulee usein 300 ktavua/s eli 2,4 Mbit/s.

      oletko kokeillut nettitikkua eri paikoissa? Eri ilmansuuntiin olevien ikkunoiden luona? Saahan tikku kunnolla virtaa? Eräät vaativat enemmän kuin usb-portista saa. Näitä pitäisi kokeilla eri tietokoneilla, aktiivikaapeleilla tai -hubeilla, hätätilassa paikka voi vaihdella paksulla usb-jatkokaapelillakin. Tai 3G-reitittimellä ... Harmillisesti tarvitaan kaikenlaista ehkä loppujenlopuksi tarpeetonta lisälaitetta

      joista eräs on lisäantenni, ehkä suuntaava tehoantenni, mutta E1820 (?) Huawein modeemeissa tässäkin on vaikeutensa

      MDMA-softalla saa hyödyllistä lisätietoa (kentänvoimakkuus? vaihtuuko tukiasema? jne)

      keväällä tehdyn tutkimuksen mukaan Elisan verkko on vähiten huono ... Mutta sattumanvaraista tuo nettitikkujen toimivuus tuppaa olemaan

      • apuja tarvittaisiin

        100Mrd tiedostoa ladatessa nopeus pyöri siinä 125 KB/s paikkeilla
        10Mrd tiedostoa ladatessa nopeus oli myös 125, mutta eilen yöllä kun kokeilin niin oli 30KB/s
        (latauksen loputtua KB:t tippui nollaan (aika normaalia tällä hetkellä)

        Täällä kuulemma tehdään Elisan 3G verkkojen ''paranteluja / korjauksia / laajentamista'' en oikein muista mitä se tarkalleen oli. Tuo on vaikuttanut todella negatiivisesti yhteyksiin. (ainakin omaani)

        Ja itselläni suurin KB/s mitä koskaan on ollut on siinä 150 paikkeilla. Ehkä jopa 170 joskus ollut. (Mutta todella todella harvoin.) Esimerkiksi puolivuotta sitten 30 KB/s oli aika normaali. Nykyään tuota nollaakin tulee todella usein. Oikeastaan se on aina 0,00 ellen päivitä sivua tai avaa uutta ikkunaa tai vaihda www-osoitetta.

        Olen kokeillut nettitikkuani muuallakin kuin huoneessani. En suurta eroa huomannut. Olikohan eroa ollenkaan. Tuskin. Veli vei muutamaan kertaan koneen pihalle, jossa jalkapallo-ottelua pystyi katsomaan kuvan pätkimättä. Ei kuitenkaan houkuta muuttaa ulos. Voisihan tuota pakkotilanteissa kokeilla, muttei muuten.

        Eri ilmansuuntiin olevien ikkunoiden kohdalla ollaan kokeiltu. Tai oikeastaan tällä koneella en ole kuin kahteen suuntaan, mutta toisella koneella vielä kolmanteen. Ei muutosta.

        Tikun virransaannista en osaa sanoa mitään.

        Tikku on E169 ja käytössä on mukana tullut USB-kaapeli, jonka pitäisi parantaa yhteyttä.

        Saanko kysyä miten sait oman nettiyhteytesi kuntoon.

        Ja kiitos.


      • apuja tarvittaisiin kirjoitti:

        100Mrd tiedostoa ladatessa nopeus pyöri siinä 125 KB/s paikkeilla
        10Mrd tiedostoa ladatessa nopeus oli myös 125, mutta eilen yöllä kun kokeilin niin oli 30KB/s
        (latauksen loputtua KB:t tippui nollaan (aika normaalia tällä hetkellä)

        Täällä kuulemma tehdään Elisan 3G verkkojen ''paranteluja / korjauksia / laajentamista'' en oikein muista mitä se tarkalleen oli. Tuo on vaikuttanut todella negatiivisesti yhteyksiin. (ainakin omaani)

        Ja itselläni suurin KB/s mitä koskaan on ollut on siinä 150 paikkeilla. Ehkä jopa 170 joskus ollut. (Mutta todella todella harvoin.) Esimerkiksi puolivuotta sitten 30 KB/s oli aika normaali. Nykyään tuota nollaakin tulee todella usein. Oikeastaan se on aina 0,00 ellen päivitä sivua tai avaa uutta ikkunaa tai vaihda www-osoitetta.

        Olen kokeillut nettitikkuani muuallakin kuin huoneessani. En suurta eroa huomannut. Olikohan eroa ollenkaan. Tuskin. Veli vei muutamaan kertaan koneen pihalle, jossa jalkapallo-ottelua pystyi katsomaan kuvan pätkimättä. Ei kuitenkaan houkuta muuttaa ulos. Voisihan tuota pakkotilanteissa kokeilla, muttei muuten.

        Eri ilmansuuntiin olevien ikkunoiden kohdalla ollaan kokeiltu. Tai oikeastaan tällä koneella en ole kuin kahteen suuntaan, mutta toisella koneella vielä kolmanteen. Ei muutosta.

        Tikun virransaannista en osaa sanoa mitään.

        Tikku on E169 ja käytössä on mukana tullut USB-kaapeli, jonka pitäisi parantaa yhteyttä.

        Saanko kysyä miten sait oman nettiyhteytesi kuntoon.

        Ja kiitos.

        >... tiedostoa ladatessa nopeus oli myös 125, mutta eilen yöllä kun kokeilin niin
        > oli 30KB/s (latauksen loputtua KB:t tippui nollaan (aika normaalia tällä hetkellä)

        > Täällä kuulemma tehdään Elisan 3G verkkojen ''paranteluja / korjauksia / laajentamista'' ...
        > Tuo on vaikuttanut todella negatiivisesti yhteyksiin. (ainakin omaani)

        kas, 125 on samaa kuin joskus sain 1 Mbit/s langallisella ... mutta vakaasti

        viimekeväinen nopeudenromahdus minullakin sattui uuden tukiaseman tuloon!

        sitten kun taas kerran (ties kuinka monetta kertaa) kokeilin eri ilmansuuntia, alkoi (kesäkuussa) toimia hyvin ... ilman että tein asialle mitään

        sattumankauppaa tuntuu olevan näiden toimivuus


    • pullukka_paavo

      tökkäsin E169 modeemiin kiinni ja ikkunalaudalle antenni ( sisäpuolelle taloa ).

      Toimii 3G kuten pihalla olisi mokkula. Muuten sisällä GPRS / EDGE.

      Antenni noin 15cm. Toimisikohan sellainen oikea antenni vielä paremmin??

      Kentät yleensä sateella 40...70% poudalla 90%

    • 2mokkulan koukussa

      eli kun menet next porissa käymään ota n130eur rahaa taskuun ja mene MIKROPASI liikkeeseen.osta sieltä mokkulan suunta antenni ja sitten kokeilet sitä eri ilmansuuntiin mistä parhaiten pelittää,ainut vaihtoehto,toimii ainakin merikarvialla.

    • asd1123

      päivää mun faija sanoo et meil on 10 megan netti mut silti lataa vaik pelii netist vaa 75kps apuja miks ei lataa nopeemmi!!!???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe