Juha osoitti että ikämieskin on ammattimies - 8. sija MM -rallissa on tosi hieno saavutus.
Samanikäisenä olen vain voinut ihailla Juhan menestystä rallin maailmassa.
Jari-Matti vei koko potin, onnea hänelle!
Juha Kankkunen
10
618
Vastaukset
ne taidot häviäisi, hieman voi ikä menoa hidastaa mutta hyvä suoritus Juhalta.
Jari-Matti ansaitsi voiton. En kyllä ymmärrä tallipäällikön ajatuksia Latvalan pitämisestä edelleen kakkoskuskina. Piste-eroa kuitenkin sen verran, että Latvalalla merkittävästi paremmat mahdollisuudet estää Citroenin kaksoisvoitto mestaruustaistelussa. Vaikka ajankin Citroenilla.- ohtokauno
Juha opettaa ajokoulussaan jo kortin saaneita, ehkä hieman varakkaampia, näyttäen esimerkkiä ajamalla Bentley'llä talvirenkaat alla yli 300km/h.
Juhan "peruskouluun* kun pääsisi. ohtokauno kirjoitti:
Juha opettaa ajokoulussaan jo kortin saaneita, ehkä hieman varakkaampia, näyttäen esimerkkiä ajamalla Bentley'llä talvirenkaat alla yli 300km/h.
Juhan "peruskouluun* kun pääsisi.ilmankin tuolla tien päällä pärjää mutta olishan se ihan kiva kokeilla tuollaista 320 hevosvoimaista. Oliskohan toisen rallilegendamme, Mäkisen Tommin pajan tuotoksia. "Vain" 169000 eurolla semmosen voisi ostaa vaikka omaksi.
- ...
Kankkunen on täydellinen yhden asian erikoismie. Satsasi koko nuoruutensa autourheiluun, sitten olikin aktiiviuran jälkeen tyhjän päällä. Nyt, vanhennuttuaan helevetisti ja katkaisuhoidoissa alkoholiongelmiensa takia käyneenä suhtautuu entiseen duuniinsa harrastuksena.
Oli tossa Tksissä muuten taannoin myytävänä yks Kankkusen Ferrareista, sillä on kai yks suurimmista yksityiskokoelmeista maapallolla. Ja talokin meni, kai avioero, en ole seurannut tarkemmin, ei silleen kiinnosta, vaikka rallia olen seurannut ikäni.
Se on toi Jyväskylän suurajot suomalaiselle sellainen erikoinen tilaisuus. Kaitpas kaikki tietää sen merkityksen. Jos ei tiedä, kerron nopeasti. Sanonta Flying Finn on sieltä peräisin. Olikos se Mikkola, kun veti Morris Mini Cooperilla maaliin aikanaan sladdissa, kun ei voinut ajaa suoraa kun konepelti oli irti pystyssä tuulilasin edessä, eikä voinut ajaa suoraa, kun ei nähnyt mitään eteenpäin :DDDDDDDDDDDD
Ja muutenkin, ja muitakin. En nyt ala kaikkea muistelemaan tai luettelemaan. Mutta siellä jätkät on näyttäneet, mistä kana kusee.
Sinne ei mennä kuin näyttämään, että kyllä lähtee. Ulosajoja tullut aina helevetisti suomalaisilla. Se kun on vähän niin, että vaikkakin ajetaan talleissa ja maailmanmestaruuksista jne, siellä ajetaan vähän niinkuin talvisodan hengessä. Täyttä.
Sitäpaitsi, suurin osa suomalaisista rallikuskeista on sitä kautta hankkineet itelleen tallipaikan, näyttämällä närhen munat ulkomaanpelleille :DDD
Tähän liittyy uks saatanan surullinen juttu muutaman kymmenen vuoden takaata. Yks luokkakaverin veli oli Juskässä antamassa näyttöä tallipäälliköille, ammattikuskin paikkaa varten. Ajoi ulos. Kartturilla kypärän remmi auki.
Mutta Kankkuseen palatakseni. Lujaa meni. Ja kokolailla uskomaton sijoitus ikään nähden. Ton ikäset ukot ajelee yleensä veteraanikisoja. Se on jonkinlainen traditio, että joku vanha suomalainenkuski käy ajaan viimesen rallinsa Jyskässä. Markku Alen, vanha reikäpää ajoi aikanaan kans tehdasautolla viimeisen rallinsa siellä. Ja tyylilleen uskollisena täyttä. Paha vaan, että lipsahti auto niin pitkälle lepikkoon, että ei päässyt enää liikkeelle. Ja mitä muuten Räikkönen teki, eikun hanaa. Lopputulos oli mitä oli, mutta siellä ei anota tai anneta armoa, siellä vedetään täysillä. Räikkönen haastoi vabhana formula maailmanmestarina vanhan nelinkertaisen rallin maailmanmestarin :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Nooh, tästä ja tän tyylisestä asiasta ois paljonkin juttua. Mutta antaapa 50 naisten höpistä sitten omiaan.
=DW=Timo Mäkisen ajoa Minillä konepelti pystyssä! Vaan osaa se nykypolvikin saman taidon! :)
http://www.vauhdinmaailma.fi/vm-klubi/galleria/konepelti-pystyssa-lammi-ralli-2009091024200405
KAnkkuselta 51 vuotiaana oli tietysti ihan hyvä saavutus etenkin pitkän tauon jälkeen. Vaan formula 1:ssä on vanhin voittaja ollut 53 ja vanhin kisaan startannut 55 vuotias.- ...
norMix kirjoitti:
Timo Mäkisen ajoa Minillä konepelti pystyssä! Vaan osaa se nykypolvikin saman taidon! :)
http://www.vauhdinmaailma.fi/vm-klubi/galleria/konepelti-pystyssa-lammi-ralli-2009091024200405
KAnkkuselta 51 vuotiaana oli tietysti ihan hyvä saavutus etenkin pitkän tauon jälkeen. Vaan formula 1:ssä on vanhin voittaja ollut 53 ja vanhin kisaan startannut 55 vuotias.Totta, heitttelin ulkomuistista tekstiä, tarkastamatta tietoja. Kyllä se nimenomaan oli Mäkinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Timo_Mäkinen
http://29.media.tumblr.com/tumblr_kxex5vnomH1qzh0pgo1_500.jpg
Mä olen katos kaikkien alojen erikois asiantuntija, myös tietenkin rallin. Ja kun sitä tietoa on niin pirusti olemassa- olen välillä epätarkka, vaikka nipo koitan ollakin.
Ite en ole ajanut kilpaa ikinä, mutta huoltomiehenä olen ollut, ja suunnitellut muuten yhden ralliseuran logonkin, sekä tehnyt muutamia huoltoautokylttejä RAC- ralliin ja kaikea muuta aiheeseen liittyvää. Mainitaan nyt , olen painanut Häkkiselle kypärän nimitarrat, kun se lähti ajaan formulaa ykkösiin, meillä kun oli Neste asiakkaana firmassa, missä olin silloin duunissa. Mulla on muutama mallilitarra jemiksessä, en myy. Mutta kypärässä niitä oli sillä silloin, kun ajoi Lotuksella kilpaa.
Kiintoisaa seurailla, Kovalainen kun ajaa Lotuksella nyt, mitä tästä vielä seuraa.
:DDDDDDDD
Vaan nykyään laulun tekstillä "ralli se on mun rattoni", on aivan eri mielikuva, kuin joskus tekstin kirjoittamisen aikana. Niin ne sukupolvet vaihtuu ja mielikuvat muuttuu.
=DW= - ...
... kirjoitti:
Totta, heitttelin ulkomuistista tekstiä, tarkastamatta tietoja. Kyllä se nimenomaan oli Mäkinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Timo_Mäkinen
http://29.media.tumblr.com/tumblr_kxex5vnomH1qzh0pgo1_500.jpg
Mä olen katos kaikkien alojen erikois asiantuntija, myös tietenkin rallin. Ja kun sitä tietoa on niin pirusti olemassa- olen välillä epätarkka, vaikka nipo koitan ollakin.
Ite en ole ajanut kilpaa ikinä, mutta huoltomiehenä olen ollut, ja suunnitellut muuten yhden ralliseuran logonkin, sekä tehnyt muutamia huoltoautokylttejä RAC- ralliin ja kaikea muuta aiheeseen liittyvää. Mainitaan nyt , olen painanut Häkkiselle kypärän nimitarrat, kun se lähti ajaan formulaa ykkösiin, meillä kun oli Neste asiakkaana firmassa, missä olin silloin duunissa. Mulla on muutama mallilitarra jemiksessä, en myy. Mutta kypärässä niitä oli sillä silloin, kun ajoi Lotuksella kilpaa.
Kiintoisaa seurailla, Kovalainen kun ajaa Lotuksella nyt, mitä tästä vielä seuraa.
:DDDDDDDD
Vaan nykyään laulun tekstillä "ralli se on mun rattoni", on aivan eri mielikuva, kuin joskus tekstin kirjoittamisen aikana. Niin ne sukupolvet vaihtuu ja mielikuvat muuttuu.
=DW=Mä olin aikanaan poikempana Pohjola rallissa kattomassa kun Mikkola repi neliveto- Audilla menemään, Muita nimimiehiä oli mukana kans silloin, mutta ei ne mahtaneet kaksvetoisilla autoilla Mikkolalle yhtään mitään. Suuri ero entiseen tuli siinä, neliveto menee lujaa, mutta ei näytä miltään. Kaksvetonen auto ei pääse millään niin lujaa, mutta näyttää komeemmalta.
Kankkunen kai sen jossain haastattelussa sanoikin, että laitti nyt Jyskässä lopussa soran lentämään, fanien iloksi nelivetoisellakin. :DDDDDD
Yks saitti ja video:
http://www.flyingfinns.com/
Niinsiis. Olen mä lujaa ajanut, en kilpaa. Mutta sen verran tiedän, että vaikka omasta mielestäni pystyn ajamaan pirun kovaa kovaa ja pysymäänkin tiellä, noi jätkät ois ollut perässä töötti pohjassa ja valot villuen karjumassa notta, latua perkele :DDD
=DW= - ...
... kirjoitti:
Mä olin aikanaan poikempana Pohjola rallissa kattomassa kun Mikkola repi neliveto- Audilla menemään, Muita nimimiehiä oli mukana kans silloin, mutta ei ne mahtaneet kaksvetoisilla autoilla Mikkolalle yhtään mitään. Suuri ero entiseen tuli siinä, neliveto menee lujaa, mutta ei näytä miltään. Kaksvetonen auto ei pääse millään niin lujaa, mutta näyttää komeemmalta.
Kankkunen kai sen jossain haastattelussa sanoikin, että laitti nyt Jyskässä lopussa soran lentämään, fanien iloksi nelivetoisellakin. :DDDDDD
Yks saitti ja video:
http://www.flyingfinns.com/
Niinsiis. Olen mä lujaa ajanut, en kilpaa. Mutta sen verran tiedän, että vaikka omasta mielestäni pystyn ajamaan pirun kovaa kovaa ja pysymäänkin tiellä, noi jätkät ois ollut perässä töötti pohjassa ja valot villuen karjumassa notta, latua perkele :DDD
=DW=Kerran oltiin kaverin kanssa gruisailemassa tsadissa avo-Cadillakilla. Jossain Katajanokalla oltiin liikennevaloissa. Viereen pysähtyi vihreä avo-Jagge. Tyyppi vaan huteli meille siin valoissa jotain, että "ajakaa pojat se laiva satamaan". Se oli Mikkola, sillä on pokkaa aukoa päätään. Ei me poikaset siihen voitu mitään vastata, ajeltiin vaan eteenpäin. Hiljakseen.
=DW= ... kirjoitti:
Totta, heitttelin ulkomuistista tekstiä, tarkastamatta tietoja. Kyllä se nimenomaan oli Mäkinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Timo_Mäkinen
http://29.media.tumblr.com/tumblr_kxex5vnomH1qzh0pgo1_500.jpg
Mä olen katos kaikkien alojen erikois asiantuntija, myös tietenkin rallin. Ja kun sitä tietoa on niin pirusti olemassa- olen välillä epätarkka, vaikka nipo koitan ollakin.
Ite en ole ajanut kilpaa ikinä, mutta huoltomiehenä olen ollut, ja suunnitellut muuten yhden ralliseuran logonkin, sekä tehnyt muutamia huoltoautokylttejä RAC- ralliin ja kaikea muuta aiheeseen liittyvää. Mainitaan nyt , olen painanut Häkkiselle kypärän nimitarrat, kun se lähti ajaan formulaa ykkösiin, meillä kun oli Neste asiakkaana firmassa, missä olin silloin duunissa. Mulla on muutama mallilitarra jemiksessä, en myy. Mutta kypärässä niitä oli sillä silloin, kun ajoi Lotuksella kilpaa.
Kiintoisaa seurailla, Kovalainen kun ajaa Lotuksella nyt, mitä tästä vielä seuraa.
:DDDDDDDD
Vaan nykyään laulun tekstillä "ralli se on mun rattoni", on aivan eri mielikuva, kuin joskus tekstin kirjoittamisen aikana. Niin ne sukupolvet vaihtuu ja mielikuvat muuttuu.
=DW=legendaarisesta tapauksesta, en ollut ennen nähnytkään! Ja 3. nopein erikoiskoeaika on kyllä melkoinen saavutus konepelli pystyssä! :) Mielenkiintoista "sisäpiiri"tarinaa muutenkin rallimaailmasta sinulta, mielikseni lueskelin. Itse olen rallia ja formulaa seuraillut vain tiedoitusvälineistä, mutta jotain on sentään niistäkin mieleen jäänyt. Tietysti jos saivarrellaan niin olen ajanut kumpaakin em. sarjaa- tosin vaan pleikkarilla! :))
- GloriaJoy
sooloilun elkeitä vaan positiivisella ja hyvin järkevällä asenteella ajoi. Juha kertoi että entiset autot oli iesten autoja nyyiset ovat toisenlaisia ja nuoremmat kuskit päärjäävät nykyautoilla paremmin kuin mihin gän on tottunut ja realismi säilyi koko ajan.
Enpähän malttanut laittaa yöpaitaa päälle vaan pukeuduin uudelleen ja lähdin ihan ypöuskin ktselemaan 60-vuotis islotulitusta Jyväsjärveen sillalta. Ihan oli söpö ja monipuolinen ja muutama komeakin kokonaisuus ja vaikka minkälaista yksityiskohtaa. Nyt sitten pitää yskiskellä savujen jäännöksiä keuhkoista jonkun aikaa ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk336781Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin203324Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521450Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_201372Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281326PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1791310- 1401181
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport461100- 39956
- 145860