Isojalkaisen tytön ongelma

Muhku

Täältä nyt ajattelin lähteä hakemaan vähän apua tähän mun varsin ärsyttävään ongelmaan.

Mä oon 16-vuotias naisenalku ja juuri löytämässä sitä omaa tyyliäni. Tätä oman tyylin luomista haittaa kuitenki yksi erittäin ärsyttävän inhottava juttu: mun on tosi vaikee löytää mieleisiäni kenkiä, koska mulla on naiseks niin iso jalka. Kengän koko on semmoinen 42-43, ja naisten kengät ovat suurimmaksi osaksi tehty kokoon 41 asti. Sopivan kokoisia kenkiä tuntuu löytyvän vain joistain urheilukengistä ja miesten malleista, jotka siis eivät tyyliini ja omaan makuuni sovi.

Kysyisinkin kohtalotovereiltani ja muilta, jotka pystyvät neuvomaan apua, mistä isojalkainen nainen tai naisenalku löytäisi kivoja, siroja kenkiä? Tykkäisin kovasti käyttää hameita, mutten viitsi, koska sitten kenkäni näyttävät tökeröiltä hameideni kanssa. Kesällä olis mukava käyttää jotain nättejä ja siroja sandaaleja, mutta mistään ei löydy tarpeeksi isoja. Talvella sama ongelma: olis kiva käyttää jotain nättejä, naisten talvikenkiä, mutta kokoja ei löydy. Juhlakenkiäkään ei löydä koskaan, ja sitten saa juhlissa hävetä, kun on jotkin rumat, vaatetukseen sopimattomat kengät.

Käsittämätöntä, mikseivät tuotemerkit ota huomioon isojalkaisia naisia! Meitäkin kun jonkin verran kuitenkin on. Valmistaisivat pieniä eriä näitä ääripään kokoja, pieniä JA suuria, varmasti ne menisivät kaupaksi!

Auttakaa siis, rakkaat ihmiset, ja kertokaa, mistä isojalkainen nainen tai tyttö löytää naisellisia, nättejä ja siroja kenkiä? Tämä rupee todella repimään hermoja..!

Kiitoksia VALTAVASTI, jos osaatte auttaa! :)

12

2688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies

spirit sore myy ainakin!!minulla on semmoset kengät mitä on naisillekin tehty merkki spirit!..anttila.myy ainakin .andiamo.!temppiä kahteluun kyl niitä löytyy=)

• Muhku

Juu, kiitos vastauksesta!

Spirit storesta olen kyllä löytänyt nykyiset kenkäni, jotka siis on naisten kengät. Nuo vaan on tuommoiset jumbot, että ne näyttää hölmölle hameen kanssa, ja kesällä ne ovat melko kuumat. Ja mitä nyttenkin olen Spirit storessa käynyt kenkiä katsomassa, niin en ole löytänyt sopivan kokoisia nättejä ja SIROJA kenkiä kesäksi hameiden ja muiden kevyiden vaatteiden kanssa.

Anttilasta myös kävin katselemassa, mutta kokoja ei sieltäkään löytynyt. Tosin siinä vaiheessa olin jo niin väsynyt ja turhautunut, että en välttämättä kauhean tarkkaan jaksanut katsellakaan :P Ja kaiken lisäksi silloin siellä oli kauhea väenpaljous.

Andiamossakin kävin kenkiä katsomassa ja sieltä yhdet sopivan kokoiset kengät löytyivätkin, mutta kun kävin sitten muualla välillä, niin nämä kengät olivat kerenneet jo mennä jollekin muulle. Huono tuuri mulla! ;P Täytynee käydä uudelleen Andiamossa paremmalla ajalla, kun silloin ei oikein kerennyt eikä jaksanut niitä kenkiä kunnolla katsella.

Kiitos sinulle! :)

• Kohtalotoveri
        Muhku kirjoitti:

Juu, kiitos vastauksesta!

Spirit storesta olen kyllä löytänyt nykyiset kenkäni, jotka siis on naisten kengät. Nuo vaan on tuommoiset jumbot, että ne näyttää hölmölle hameen kanssa, ja kesällä ne ovat melko kuumat. Ja mitä nyttenkin olen Spirit storessa käynyt kenkiä katsomassa, niin en ole löytänyt sopivan kokoisia nättejä ja SIROJA kenkiä kesäksi hameiden ja muiden kevyiden vaatteiden kanssa.

Anttilasta myös kävin katselemassa, mutta kokoja ei sieltäkään löytynyt. Tosin siinä vaiheessa olin jo niin väsynyt ja turhautunut, että en välttämättä kauhean tarkkaan jaksanut katsellakaan :P Ja kaiken lisäksi silloin siellä oli kauhea väenpaljous.

Andiamossakin kävin kenkiä katsomassa ja sieltä yhdet sopivan kokoiset kengät löytyivätkin, mutta kun kävin sitten muualla välillä, niin nämä kengät olivat kerenneet jo mennä jollekin muulle. Huono tuuri mulla! ;P Täytynee käydä uudelleen Andiamossa paremmalla ajalla, kun silloin ei oikein kerennyt eikä jaksanut niitä kenkiä kunnolla katsella.

Kiitos sinulle! :)

... ei tunnut löytävän mistään, olen samaa mieltä. Halosella (Helsingissä Itiksessä, Espalla ja Kluuvissa) on muutamia pareja, ellei joku ole jo kaikkia vienyt - ja aika mummomallisia. Kristiina, joka on isoihin ja pieniin kenkiin erikoistunut liike Roballa, on kallis ja en ole sieltä löytänyt mieleisiäni vielä koskaan.
        Kurkkaa http://www.koputuksia.mpoli.fi/, löydät pieni- ja isojalkaisten nettisivut. Ajattelin itse lähteä Tampereelle kenkäjahtiin!
        Jos olet jotain löytänyt, niin vinkaa mullekin!
        Lämpimin terveisin "kohtalotoverisi"

• Emma

Onkohan kukaan törmännyt samaan ongelmaan?

Kokoni on 41 ja en siis kuulu teihin (onnekkaisiin?)"oikeisiin isojalkaisiin", joille on joitakin omia merkkejä/liikkeitä. Minun pitäisi siis löytää kengät jalkaani ihan tavallisista liikkeistä, mutta kun en löydä.

Koko 41 on "niin harvinainen", että sitä varataan hyllyyn usein yksi tai korkeintaan muutama hassu pari. Jos tällainen pari sattuu olemaan vielä jäljellä, se ei useimmiten istu jalkaan ollenkaan.

Voi hyvin olla, että minulla on vain jotenkin totaalisen eriskummallisen muotoinen jalka -vaikka ihan normaaleilta räpylöiltä ne kyllä minusta näyttävät. Mutta tuntuu kuin näitä "isoja" kokoja ei olisi mitattu jalalle lainkaan -venytetty vain vähän sieltä ja täältä, yleensä leveyssuuntaan.

Tuntuu, että kokeilen sitten mitä tahansa paria, koosta 39 ylöspäin, kengät painavat varpaitani aivan samalla tavalla -levenevät vain muodottomiksi eivätkä enää pysy jalassa.

Olenko siis tuomittu liikavarpaisiin ja heljenneisiin kynsiin tai vaihtoehtoisesti käyttämään varvassandaaleita lopun ikäni?
      Vai olisiko joku kenties törmännyt merkkiin/merkkeihin, joka suunnittelisi tavallisen/siron/pikän mutta kohtuullisen kapean mallisia kenkiä "isojalkaisille"?

• Uskon yhä massan voimaan
      • kirppe

En voi kun pahoitelal puolestasi asiaa! Kertomasi koko on kyllä kieltämättä aika suuri naisella kun miehenkän jalka ei ole aina edes kyseisen kokoinen! Yritä kuitenkin ajatella mahdolismman myönteisesti,tuskin tulet sen vuoksi kuitenkaan torjutuksi!Kenkiäkin löytyy mutta ne vain ovat sitten arvokaampia kun ovat normaalia suurempia! Mun koko on 40 eikä sekään minua miellytä! Kateeksi käy niitä naisia joilla on se ns.ihannekoko!!

• Sama ongelma. 42-43. Saan sandaaleja esim cm, mut muut kengät ostan kenkäkaupasta ja ne kalliita. esim vanhat kunnon läpsyttimet eli varvassandaalit loppuu 41. harmittaa hitosti. crocseissa ite kuljen ja ne on leveet ja ei niin kivat joka paikkaan. Laitapa sähköpostia niin jatketaan siellä. [email protected]

• isooo

muakin pännii kun jalankokoni on 39-40. ja kaikki jaksavat siitä vittuilla>:

• Amazon.co.uk

Isoja kokoja löytyy hyvä valikoima (ja välillä myös hyvään hintaan!) täältä: http://www.amazon.co.uk/ Kannattaa vain olla tarkkana kokojen kanssa, koska UK-koot eivät joka kengässä aina vastaa samaa EU-kokoa! Itse tilasin vahingossa liian isot kengät, kun yhdessä merkissä koko 8 vastasikin kokoa 42½ eikä 41, kuten kai yleensä. Jos joku 42-43-kokoisia kenkiä käyttävä on kiinnostunut, niin nuo kengät ovat myynnissä huuto.netissä edullisesti! http://www.huuto.net/kohteet/rockport-mustat-tennarit-koko-42--ovh-80/198734639

• punkkimuija

Itellä sama jalankoko mut sori, en osaa auttaa ku en tiiä siroista ja naisellisista kengistä paskaakaan, veljen vanhoilla kengillä mennään. On mulla tosin yhet korkkikset täsä joskus hommittu, koitas kattoo kirpputoreilta, ne oli vissii sieltä, jos oikei muistan:)

• Zeeb

Jos satut asuu stadissa ni aleksilla on semmonen kauppa kun Kenkämarski. Siel on mm. ballerinoja (ja siroja ja kivoja sellasia :)) ja sandaaleita yms ihan naisten malleina ja kokoon 46 asti!! Ja kannattaa googlailla jos muualtaki löytyis tää kyseinen kauppa :)

• einäin

hei ihan oikeesti, ette kai te voi tosissanne kuvitella että näteinkään korkokenkä näyttäisi koossa 42 _sirolta_? siis ihan oikeasti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2493
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1728
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      955
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      938
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      846
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      834
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    Aihe