Ykseysunelma

eri-peli

Tämän sisältöistä aloitusta ei liene koskaan ollut tällä palstalla. Olen ihmetellyt yhtä asiaa kirjoittajien käytöksessä, nimittäin sitä, että saa olla vaikka kuinka ristiriitaiset mielipiteet omista uskomuksistaan, niitä ei 'saman leirin' kirjoittajat järin tunnepuuskissa äkäisesti kommentoi kun sen sijaan kristilliset uskomukset saavat kiukkuisia ilmauksia 'ristiriidoistaan', jopa niin, että joku julistaa missiokseen paljastaa kristinuskon 'vuosisataiset vääristymät'. Yhtä innokasta paljastusyritelmää ei kumma kyllä näe jälleensyntymisristiriidoista vaan lempeästi löpistään mielistellen vaikka miten kreiseistä mielipiteistä. Hassua miten se 'muistaminen keitä olemme' toimii. :¿

Tästä samasta ilmiöstä kirjoitti kerran ateismi-palstalla eräs ateisti ja ihmetteli sitä, että miksi ateistit kirjoittavat niin sopuisasti toistensa kanssa, mutta heti kristityille pitää räksyttää äkäisesti. Eli atet ilmiön havainnoivat, mutteivat kuitenkaan tapojaan ole muuttaneet.

On ihan selvä jako kahteen ihmisissä, vaikka ei-kristillinen leiri kovasti julistaakin ykseyttä, niin silti ovat hyvin selvästi asettuneet vastapuolelle kaksoisleiriin vaikkeivät sitä kenties itse näe toistellessaan 'kaikki-mikä-on---erillisyysharha---illuusioiden-kerääminen---heräävän-kristusenergian-aikakausi---kaksinaisuuden-polaarisuuden-harha---korkeampi-itse' -jargoniaan.

Tuo ykseyshaaveilu kertoo selkeästi paholaisen valheen, joka ei halua millään tulla paljastetuksi eli olevansa erillinen ja erossa Jumalasta iankaikkisesti.

6

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä palstallahan räksyttävät eniten ne henkilöt, jotka eivät syystä tai toisesta ota omaa nickiä.

• j.j.j.j.j.j.

Nimenomaan näin on asian laita.
      Vaikka minkälaista skeduliinia jälleensyntyjät keksivät kuten tuon että koulutytön raiskaus ja tappo vain kasvattaa ja opettaa häntä niin edes tuollaista asiaa vastaan he eivät kritisoi. Se on valtava shokki omaisille mutta jälleensyntyjät vaan on sitä mieltä että tuo tyttö on suunnitellut sen tapahtuvan itselleen! Jos minä sanon noin ajattelevia hulluiksi (joka on todella lievä ilmaisu noin ajattelvista) niin sitten koko asia käännetään päin vastoin ja yhtäkkiä heidän mielestään kaikki uskovaiset ovatkin vain rakkaudentäytteisiä jälleensyntyjiä pilkkaavia ihmisiä.
      Näin se täällä menee ja se on huomattu sataan otteeseen.
      On olemassa hyvä ja paha. Paha koettaa aina vääristää ja kääntää ja valehdella ja koettaa tehdä sen siten ettei sitä huomattaisi, ettei siihen uskottaisi. Paha antaa ymmärtää sen olevan lähtöisin ihmisestä itsestään jottei siihen uskottaisi. Paha juonii ja on samaa pataa kaiken pahan kanssa, ykseys. Pahan tehtävänä on nujertaa hyvä. Paha on rihmasto joka ulottuu kaikkialle ja joka ottaa otteen kaikista. Paha antaa ymmärtää olevansa hyvä. Paha ujuttautuu. Paha vihaa ihmistä mutta antaa ymmärtää että hyvä vihaa ihmistä. Paha hallitsee henkimaailmaa ja sen yhteydenottoja ihmisiin. Paha luo "oppaita" ja uskottelee niiden olevan hyviä. Paha vihaa hyvän luomusta, ihmistä. Paha haluaa sotkea ihmiset itseensä ja vetää ne perässään. Paha tarrautuu. Paha nälvii. Paha kalvaa. Paha jäytää ja särkee. Paha muuttaa hyvän pahaksi. Paha uskottelee ja saa ihmisen uskomaan mitä kummallisimpiin juttuihin. Tämä paha on hyvin monille ihmisille läpinäkyvä, tunnoton, ei käsinkosketeltava, hajuton ja mauton, äänetön. Paha ei helposti paljastu.

• gybo-g-gero

On selvää että jälleensyntymä käsitetään yksilökeskeisesti ja siksi ristiriitaisesti siihen uskovien piirissä.
      Puolustuskanta johtuu siitä, että jälleensyntymäopin arvot ovat merkittävästi kristiuskon oppi-ajastusta oikeudenmukaisemmat ja lohdullisemmat.

• Ihmiset ovat erilaisia ja näkemykset ovat erilaisia. En näe syytä, miksi minun pitäisi alkaa väitellä vaikka Arittan kanssa jostakin vain väittelyn ilosta. Miksi tietyt kristityt ovat niin äkäisiä jälleensyntymään uskoville? Mistä viha tulee?

Moni on kokenut ykseyden. Jim Carreyn todistus: http://www.youtube.com/watch?v=leqlejzRTRQ

"Minä olin universumi." - Jim Carrey

Ero on olemassa oikeasti täällä maan päällä. Ykseystilaa, jos sellaisen kokee, ei voine ylläpitää koko elämän ajan. Sitten, kun pääsee kotiin, kaikki on hyvin :)

• arjuuna

Uskonnon ja aatteiden keksintöä, sillä todellisuudessa on vain vaikutusta ja vastavaikutusta jonka seurauset saattavat olla pahoja, vaikka on hyvää tarkoittavinaan.
        Uskonnot ja aatteet ovat hyvän ideoita joitenka mukaan elää, ja tuon uskon mukaisen elämän saavuttamiseksi
        tarkoitus pyhittää keinot
        Kun meillä on tuollainen idea, ja ideahan on käsite joka ei käytännössä ole mitään, sillä todellisuus on aivan muuta kuin mitä olemme hyvän idealla tarkoittaneet
        Paha on maailmassa hyvän idean,toteuttamisen seurausta, koska emme tunne vallitsevaa todellisuutta, ja siitä syntyy ristiriita joka johtaa komflikteihin.
        Uskonnoille ja aatteille on edullista jakaa maailma hyvään ja pahaan, muuten niiden opeilta menee pohja pois
        Kristin usko on tässä suhteessa kaikkein ovelin oppi, sillä se lunastusopillaan ikuistaa pahuutta

• eri-pe
        arjuuna kirjoitti:

Uskonnon ja aatteiden keksintöä, sillä todellisuudessa on vain vaikutusta ja vastavaikutusta jonka seurauset saattavat olla pahoja, vaikka on hyvää tarkoittavinaan.
        Uskonnot ja aatteet ovat hyvän ideoita joitenka mukaan elää, ja tuon uskon mukaisen elämän saavuttamiseksi
        tarkoitus pyhittää keinot
        Kun meillä on tuollainen idea, ja ideahan on käsite joka ei käytännössä ole mitään, sillä todellisuus on aivan muuta kuin mitä olemme hyvän idealla tarkoittaneet
        Paha on maailmassa hyvän idean,toteuttamisen seurausta, koska emme tunne vallitsevaa todellisuutta, ja siitä syntyy ristiriita joka johtaa komflikteihin.
        Uskonnoille ja aatteille on edullista jakaa maailma hyvään ja pahaan, muuten niiden opeilta menee pohja pois
        Kristin usko on tässä suhteessa kaikkein ovelin oppi, sillä se lunastusopillaan ikuistaa pahuutta

>Kristin usko on tässä suhteessa kaikkein ovelin oppi, sillä se lunastusopillaan ikuistaa pahuutta<

Älä valehtele!

http://www.suol.fi/raamattunet/krisusko.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3299
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2638
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1514
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1498
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1445
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1150
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe