Miksi ollaan ilkeitä?

Seikkanen

Ihan valtakunnan uutisissakin on kerrottu, että yleensä keskustelupalstoilla suuri osa kommenteista on ilkeyksiä, naljailua, haistattelua ym. häiritsevää puuttumista keskusteluihin. Mutta että

70-kymppisetkin tämmöiseen häiriköintiin syyllistyvät! Se olisi ihan erillisen uutisoinnin paikka. Eivät ole ikävuodet muutamille kaunista - ei edes asiallista - käytöstä opettaneet. On toki niin, että vain muutamat katkeroituneet täällä ilkeyksineen meuhkaavat. Heitä ilmestyy oitis paikalle ainakin nasevan kynäilijän kimppuun.

Miksi ollaan ilkeitä? Mikä vanhoja - anteeksi, ikäihmisiä - vaivaa? Mitä sinä tuumaat?

Toisaalta, onhan tuo hyvä, että ollaan raadollisia vielä vanhoinakin, anteeksi, siis ikäihmisinäkin. Jos nuoremmat joskus tällekin palstalle eksyvät, he eivät kasva siihen harhaan, että "Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus".

20

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Comment

      Kaikilla on joskus paha olla.
      Sisäistä kiukkua pitää purkaa.
      Toisiin ihmisiin kohdistuvaa pahanolon purkamista sanottiin joskus veren kaivamiseksi omasta nenästä.
      Aviopuolisot, varsinkin naiset, purkavat pahaa tuultaan valitettavasti aviomiehiinsä tunnetuin seurauksin.
      Valittavasti kaikilla naisilla ei ole miestä, jota riepottelisi silloin, kun ottaa päähän.
      Miesten puhekyvyt eivät perhekeskusteluihin oikein riitä.
      Täällä palstalla vihan ja pahanolon purku on turvallista. Ei tule turpiin, mutta ehkä vittuilija saa helpotusta vaivoihinsa, kun saa toisillekin pahan mielen.
      Sellainen on ihminen.

      • ajastin

        jäänee ikuiseksi kysymykseksi miksi. Puuttuneeko,rakkaus ymmärtämys, toisten kunnioitus ,myös itseä kohtaan. Ystävällisyys ei maksa mitään.
        Kauniit sanat antavat lahjaksi hymyn ja kirkastaa pilvisenkin päivän ja antavat energiaa. Se tuo hyvän olon ja iloisen mielen, ikävyydenkin keskelle.


    • Viksumpi

      Myös 60 palstalla samoja asioita ihmetellään otsikolla: Miksi olette vihaisia.

      Mutta eihän näitä kysymyksiä ne ilkeät ja vihaiset pohdi. Fiksummat vain.

      • sehän se

        kun joku kuvittelee olevansa viksumpi kuin muut. Hyvä itsetuntemus, onnittelen !


    • näin se on

      poleensa ilkeilyjä, koska ne on sen ansainneet.

    • huomioija

      missään iässä ihailtavaa. Itsekuri puuttuu monilta yksinäisiltä, miesparat jos tuollaisa ovat olleet avioliitoissaankin.

      Nyt se taitaa olla jo myöhäistä, tottumus on toinen luonto.

      • kalvinisti b

        Negatiiviseen sävyyn kirjoitetut viestit kertovat myöskin kirjoittajastaan asioita palstoja lukeville. Senkin, ettei elämä suju ihan toivotulla tasolla.


      • höhhhh
        kalvinisti b kirjoitti:

        Negatiiviseen sävyyn kirjoitetut viestit kertovat myöskin kirjoittajastaan asioita palstoja lukeville. Senkin, ettei elämä suju ihan toivotulla tasolla.

        toivottu taso, elintasoko ? Se näyttää olevan sinun kaltaisille aa ja oo. Nauti nyt siitä, mitä täällä köyhiä kyyläät. Laita se nikkis vaan, kaikki me arvataan. DDDDDDDDDDDDDDD


      • DDDhöhDD
        höhhhh kirjoitti:

        toivottu taso, elintasoko ? Se näyttää olevan sinun kaltaisille aa ja oo. Nauti nyt siitä, mitä täällä köyhiä kyyläät. Laita se nikkis vaan, kaikki me arvataan. DDDDDDDDDDDDDDD

        DDDD ja taas upea heitto, maalitaulun kymppiin tähdätty. Osumat vielki harjotusta vail. Kyl se sujuu sitkeesti yrittäin. Onnee vaan höhh, löytyskö kaunista sanaa ...


      • kaunis sana
        DDDhöhDD kirjoitti:

        DDDD ja taas upea heitto, maalitaulun kymppiin tähdätty. Osumat vielki harjotusta vail. Kyl se sujuu sitkeesti yrittäin. Onnee vaan höhh, löytyskö kaunista sanaa ...

        on tarkoitettu kauniille ihmisille, till kropp och själ. Valitettavasti sinä jäät ulkopuolelle.


    • sääliwäinen

      mitäs täällä kyyläät, jos et saa suosiota. Vanha on vanha, mitä nikottelet. Nuoremmat ei täällä käy , ole huoleti ja me vanhat kyllä tajutaan nämä riepuhameitten frustraatiot. Säälitään ja ymmärretään, paipai ja halit sulle.

    • Seikkanen

      Puolet vastaajista vain ilkeilevät, eivät osaa keskustella. Muutamat siellä jotain aprikoivat, samaa mitä itsekin: Ilkeilijät purkavat pahaa oloaan. Mutta mistä se paha olonsa tulee? Täytyypä ruveta itselleen itsekseen arvuuttelemaan:

      - Yksinäisyys, sosiaalisten verkkojen puute. Ei ole ketään, kenen kanssa pahaa oloaan käsitellä.
      - Vanhuus ovella, sielussa pelottaa ja vapisuttaa
      - Katkeruus, siihen monia syitä
      - Kyynisyys. Sitä kyllä ovat jotkut jo luonteeltaankin.
      - Luonteen vääristymät, luontainen epäsosiaalisuus
      - Sairaudet. Kun koskee ja juimii eikä ole sitä kuuntelijaa, vertaisryhmää
      - Narsismi: Mikä tuokin nyt luulee olevansa, ohitse minun.
      - Kateus. Hyvät kyykkyyn!
      - Tohvelisankaruus. Kun ei livenä uskalla panna hanttiin, tulee tänne räkyttämään.
      - jne jne jne

      Eikka sanoo:
      Ei paha ole kenkään ihminen, on toinen vain heikompi toista.
      Paljon hyvää on rinnassa jokaisen, vaikk aina ei esille loista.
      Kas hymy jo puoli on hyvettä,
      ja itkeä ei voi ilkeä...

      Voi kuinka paljon heikkoja meissä!

      • justjoo kh

        Kenellekkään muulle tämä palsta ei korvaa elämää niin kuin sulle. otan osaa, tähän yhtyy koko palsta.


      • Ts**

        tässä lukiessani näitä. Kaikista eniten ihmettelen miksi uskotaan minun olevan joidenkin vastausten takana?

        Se on uskomatonta! Myös se että olisin "leveillyt tai kehunut, voi Herra jestas, kuinka voidaan tulkita niin, kun se ei ollenkaan olisi tapaistaní. En taida tuntea ihmisluonteita, muuten olisin ymmärtänyt olla varovaisempi, toisaalta se olisi ollut outoa, olla tietoinen kuinka väärin voidaan tulkita! Tuskin sellaisessa yhteisössä olisin pystyyt olemaan.

        Niin harvoin olen tavannut sellaisia ihmisiä joiden seurassa en olisi voinut olla oma itseni. Nyt on otos jo syntynyt näinkin suuresta valikoimasta erilaisia ihmistyyppejä. En ole sama luottavainen seurassanne enää,

        joskus huomaan avaavani ketjuun tulleita vastauksia irvistäen vastenmielisyydestä, niin ikäviä kommentteja joskus nimettömiltä tulee. Tällaista saa aikaan Kaakonkulman kateudet, vai mitkä sloganit täällä liikkuu. Kyllähän minulle alunalkaen kerrottiin, että " kateuskin pitää ansaita! Uskomatonta sekin!"

        Ei, sellaista en halua niin aiheuttaa kuin joutua kohteeksi, kun se on niin turhaa ja ikävää! Sellainen pilaa kanssakäymisen ihmisten välillä. Sellaisia ihmisiä karttaisin elävässä elämässä, jos huomaisin vastaavanlaista.

        Ystävät ovat minulle rakkaita, joiden kanssa viihdyn, saan arvostaa heidän ominaisuuksiaan ja arvomaailmaansa, ja olen täälläkin oppinut pitämään muutamista kirjoittajista.

        Uskoisi monen voivan olla onnellisempia, kun välttäisi antamaan pahalle valtaa sisimmässään,ajattelisi myönteisemmin------ elämästä ja kanssaihmisistään. Hyvää yötä!


      • miksi roikut
        Ts** kirjoitti:

        tässä lukiessani näitä. Kaikista eniten ihmettelen miksi uskotaan minun olevan joidenkin vastausten takana?

        Se on uskomatonta! Myös se että olisin "leveillyt tai kehunut, voi Herra jestas, kuinka voidaan tulkita niin, kun se ei ollenkaan olisi tapaistaní. En taida tuntea ihmisluonteita, muuten olisin ymmärtänyt olla varovaisempi, toisaalta se olisi ollut outoa, olla tietoinen kuinka väärin voidaan tulkita! Tuskin sellaisessa yhteisössä olisin pystyyt olemaan.

        Niin harvoin olen tavannut sellaisia ihmisiä joiden seurassa en olisi voinut olla oma itseni. Nyt on otos jo syntynyt näinkin suuresta valikoimasta erilaisia ihmistyyppejä. En ole sama luottavainen seurassanne enää,

        joskus huomaan avaavani ketjuun tulleita vastauksia irvistäen vastenmielisyydestä, niin ikäviä kommentteja joskus nimettömiltä tulee. Tällaista saa aikaan Kaakonkulman kateudet, vai mitkä sloganit täällä liikkuu. Kyllähän minulle alunalkaen kerrottiin, että " kateuskin pitää ansaita! Uskomatonta sekin!"

        Ei, sellaista en halua niin aiheuttaa kuin joutua kohteeksi, kun se on niin turhaa ja ikävää! Sellainen pilaa kanssakäymisen ihmisten välillä. Sellaisia ihmisiä karttaisin elävässä elämässä, jos huomaisin vastaavanlaista.

        Ystävät ovat minulle rakkaita, joiden kanssa viihdyn, saan arvostaa heidän ominaisuuksiaan ja arvomaailmaansa, ja olen täälläkin oppinut pitämään muutamista kirjoittajista.

        Uskoisi monen voivan olla onnellisempia, kun välttäisi antamaan pahalle valtaa sisimmässään,ajattelisi myönteisemmin------ elämästä ja kanssaihmisistään. Hyvää yötä!

        täällä kun pitää ihan vastenmielisyydestä irvistellä. Saamastasi palautteesta päätellen moni tekee samoin sinun viestiesi kohdalla.


      • ------
        miksi roikut kirjoitti:

        täällä kun pitää ihan vastenmielisyydestä irvistellä. Saamastasi palautteesta päätellen moni tekee samoin sinun viestiesi kohdalla.

        ___________________


    • Sivistyksen ohut kultaus tulee hyvin näkyviin ihmisten käyttäytymisessä.
      Mitä enemmän on koulusivistystä, vaikkapa ihan akateeminen loppututkinto, niin sitä suuremmat eväät henkilöllä on veistellä toisille ihmisille ikäviä lausahduksia.
      Koulutus ei luo sivistystä valitettavasti.
      Mitä sitten on sivistys?
      Taitaa olla vain vajavaisten ihmisten itselleen luoma ohut turvakuori.

      • Kiivis

        Wikipedia sivistää sivistyksestä:

        Sivistys tarkoittaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta. Tässä mielessä puhutaan opillisesta tai muodollisesta sivistyksestä, humanistisesta ja luonnontieteellisestä sivistyksestä, yleissivistyksestä tai akateemisesta sivistyksestä, sekä toisaalta ihmisen sisäisestä kehittyneisyydestä ja kypsyydestä. Jälkimmäiseen saatetaan viitata ”sydämen sivistyksenä” tai viisautena. Sivistyksen sisällöstä on erilaisia käsityksiä. Sana sivistys voi tarkoittaa myös korkeakulttuuria, sivilisaatiota. Se tulee latinankielen sanasta civilis, joka on adjektiivimuoto sanasta civis. Civilis tarkoittaa kansalaista tai kaupunkilaista, joka elää kaupunkinsa sääntöjen mukaan.[1]


    • Kivinen sana

      Ennenkin kun tytär lähti miehelään, kohta sai kokea apen luista leukaluuta, anopin kivistä kieltä, ky'yn kylmiä sanoja, naon niskan nakkeloita. Ihminen ei muutu vaan teeskentelee sivistynyttä.

      • 6+10

        miniä oli vuorosa koirien jälkeen. Jos ei koira syö, miniä saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe