Miten saat ajan kulumaan

Lyydi K

Joskus päivä menee nopsasti.
Toisen kerran minuutit mataa.
Miten sie saat ajan kulumaan?

22

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino´

      ...ja talvella kesää. Luulen, että useat muutkin eläkeläiset tekevät samaa.

      • peukalon pyörittäjä

        odottavan aika tulee pitkäksi, mitä sitten teet? Pyöritelläänkö vain peukaloita.


      • ......
        peukalon pyörittäjä kirjoitti:

        odottavan aika tulee pitkäksi, mitä sitten teet? Pyöritelläänkö vain peukaloita.

        ...


      • vauhdikkaanhitaasti
        ...... kirjoitti:

        ...

        askarrellen, ystäviä tavaten ja lenkkeillen.


      • Milima*

        Tännää mään kampaajalle ja huomenna lapsenvahiks, ylhuomenna tulloo nuohooja ja sitte onnii saanapäevä. Seoraavana päevänä siivoon ja sitä seuraavana leivon pulloo. Sitten tulloo sisko kyllää. Joka päevä laetan ruuvvat ja pikkasen siivoelen, luven lehtijä ja rommaanija ja kahtelen telekkuva, hoejjan ukkoo ja kissoo ja pihhoo ja ajelen aatolla kaappaan ja ihan huvikseinnii. Kohtahan ne alakaa kansalaesopiston taejje- ja jumppapiiritkii ja laaluharjotuksissa, kun oon kirkkokuorossa. Voevoe, laeska se töetään luvettelloo. Nyttii on astijanpesukone ja pyykkikone pyörimässä. Minkähäväristä sävväätystä laetattasin tukkaan tällä kertoo...


      • somaa***
        Milima* kirjoitti:

        Tännää mään kampaajalle ja huomenna lapsenvahiks, ylhuomenna tulloo nuohooja ja sitte onnii saanapäevä. Seoraavana päevänä siivoon ja sitä seuraavana leivon pulloo. Sitten tulloo sisko kyllää. Joka päevä laetan ruuvvat ja pikkasen siivoelen, luven lehtijä ja rommaanija ja kahtelen telekkuva, hoejjan ukkoo ja kissoo ja pihhoo ja ajelen aatolla kaappaan ja ihan huvikseinnii. Kohtahan ne alakaa kansalaesopiston taejje- ja jumppapiiritkii ja laaluharjotuksissa, kun oon kirkkokuorossa. Voevoe, laeska se töetään luvettelloo. Nyttii on astijanpesukone ja pyykkikone pyörimässä. Minkähäväristä sävväätystä laetattasin tukkaan tällä kertoo...

        ei liian tumma, ja muutamia kullanvärisiä raitoja! Please


      • Milima*
        somaa*** kirjoitti:

        ei liian tumma, ja muutamia kullanvärisiä raitoja! Please

        Kiitos vinkistä ! Sävytytän tukkani useimmiten aika tummalla ruskealla, koska se on luontainen värini. Kullanväriset raidat olen jo hoksannut, niihin sekoittuu omat harmaat. Tuo lämmin kastanjan säväys voisikin olla hyvä, liian tumma tekee kovan näköiseksi. Kiitos vastauksestasi ja kivaa päivää !


      • Milima* kirjoitti:

        Kiitos vinkistä ! Sävytytän tukkani useimmiten aika tummalla ruskealla, koska se on luontainen värini. Kullanväriset raidat olen jo hoksannut, niihin sekoittuu omat harmaat. Tuo lämmin kastanjan säväys voisikin olla hyvä, liian tumma tekee kovan näköiseksi. Kiitos vastauksestasi ja kivaa päivää !

        Kohta tässä on jo nuoruus mennyt. Täytyy vain suunnitella miten sen tuon ajan saa riittämään. Ennen sitä ehti vaikka mitä, ja nyt jos on viikolla parturin aika, niin tuntuu, että koko viikko on jo täyteen puukattu.


      • Katleija
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Kohta tässä on jo nuoruus mennyt. Täytyy vain suunnitella miten sen tuon ajan saa riittämään. Ennen sitä ehti vaikka mitä, ja nyt jos on viikolla parturin aika, niin tuntuu, että koko viikko on jo täyteen puukattu.

        Justiisa tuo pitää paikkansa mitä marja-liisa sanoi. Siksi minä toteutankin sitä periaatetta, että yksi ylimääräinen tehtävä rutiinien lisäksi per päivä riittää mainiosti. Auta armias kun on jokin reissu edessä, sehän vaatii jo aika tavalla aikaa siihen orientoitua ja valmistautua.
        Tuleehan niitä yllätyksiä, jotka vaativat äkisti ylimääräistä energiaa. No onhan sen jälkeen taas aika tasaantua ja rauhoittua.
        Yleisesti ottaen enemmän on ajasta pulaa kuin että se pitkäksi kävisi.


      • Milima* kirjoitti:

        Tännää mään kampaajalle ja huomenna lapsenvahiks, ylhuomenna tulloo nuohooja ja sitte onnii saanapäevä. Seoraavana päevänä siivoon ja sitä seuraavana leivon pulloo. Sitten tulloo sisko kyllää. Joka päevä laetan ruuvvat ja pikkasen siivoelen, luven lehtijä ja rommaanija ja kahtelen telekkuva, hoejjan ukkoo ja kissoo ja pihhoo ja ajelen aatolla kaappaan ja ihan huvikseinnii. Kohtahan ne alakaa kansalaesopiston taejje- ja jumppapiiritkii ja laaluharjotuksissa, kun oon kirkkokuorossa. Voevoe, laeska se töetään luvettelloo. Nyttii on astijanpesukone ja pyykkikone pyörimässä. Minkähäväristä sävväätystä laetattasin tukkaan tällä kertoo...

        Kyll ol hauska lukke sun tekstiäs,et jolla muullakki o samankaltassi menemissi ja tekemissi. Et en ol ainuva,joka teke olemises tärkkiäks kaikelaisell puuhastelull. Nykki o almnakka niinko täys,ko samall viikoll o hammaslääkär ja silmälääkärki viäl. Kui lainka kerkke. Onneks ne aja ova vast ehtopäivän pualell.


      • rouva elokuu

        Odottelu se vasta mukavaa onkin. Matkan suunnittelu , tietojen haku matkakohteesta, kapsäkin sisältö - siinähän menee rattoisasti monta kuukautta. Aikä matkakohteessa hujahtaa ohi salamana, sitten taas kotona muistellaan ja maistellaan aikallisia ruokia omina kokkauksina, ja järjestellään valokuvia.

        Pieniä projekteja pitää aina olla työstämisen eri vaiheineen. Jo vaikka lapaset neulon, suunnittelen malit ja värit käyttäjän mukaan, itselle mielialan ja/tai vaatetuksen mukaan. Välillä saatan purkaa, jos kuvio ei miellytäkään. Saatan kysyä jonkun toisen mielipidettä, mutta en välttämättä anna sen vaikuttaa lopputulokseen. Valmiin työn voin antaa arvioitavaksi mieluummin.

        Nyt kun on saatu sateita, otin projektiksi kantarellien metsästyksen. Sienikirjoihin ja ruokarespteihin tutustun , kunnon kori ja sieniveitsi, asiallinen kiva vaatetus ( ihanaia kuviollisia kumisaappaita olen vilkuillut sillä silmällä) ja mieluisa seuralainen metsään. Tietenkin eväskori mehevine voilepineen ja kahvitermari kruunaa kaiken. Voi kun voisi sytyttää ihan nuotion, mutta eihän sitä toisten maille ja näinä metsäpalojen aikana saa tehdä. Mielenpaloa vain kaikkiin pikkuhankkeisiinkin, elämä maistuu !


      • wiiwidear*
        Milima* kirjoitti:

        Tännää mään kampaajalle ja huomenna lapsenvahiks, ylhuomenna tulloo nuohooja ja sitte onnii saanapäevä. Seoraavana päevänä siivoon ja sitä seuraavana leivon pulloo. Sitten tulloo sisko kyllää. Joka päevä laetan ruuvvat ja pikkasen siivoelen, luven lehtijä ja rommaanija ja kahtelen telekkuva, hoejjan ukkoo ja kissoo ja pihhoo ja ajelen aatolla kaappaan ja ihan huvikseinnii. Kohtahan ne alakaa kansalaesopiston taejje- ja jumppapiiritkii ja laaluharjotuksissa, kun oon kirkkokuorossa. Voevoe, laeska se töetään luvettelloo. Nyttii on astijanpesukone ja pyykkikone pyörimässä. Minkähäväristä sävväätystä laetattasin tukkaan tällä kertoo...

        viikon lista valamiina töihe tekemisseen, iha tul kauhee paine itellä, ku lukasin kirjotustas. Niihä se oikeesti o ajatellen, et kyl niit hommii ja ajankuluu riittää, ku vaa jaksaa tehhä ja viittiiki.

        Tällasis lokerotaloissa ei paljokaan oo tekemisen riemuu, paitti parvekkeella istuksintaan ja katella ja kuunnella liikenteen äänii, ihmisten melskaamist ja lintuin kirkumissii ja vaakkumissii, räkätit joskus ajjaa kuuluvalla räkätyksellään variksia, huitsin nevadaan, ko männeevät liika liki räkättien reviiriä.

        Onhan täs elämäs mukava olla, ku vähillä kivuilla selevii päivän iltaan, lukkee ja kuttoo, välil käyp kahveella pirtis tai muualla. Laittelee ruokaa, jotta pyssyy mukavasti pulskassa kunnossa. Siinhä melekein päivän saap kulummaan, ko viel tiskit tiskailee, iha käsikäyttösellä lihasvoimalla ja sitte leppäilee hiukan sohvalla, jalat pystyssä.

        Voe voi onha sitä ajankuluu ainakin omiks tarpeiksi...


      • Katleija
        rouva elokuu kirjoitti:

        Odottelu se vasta mukavaa onkin. Matkan suunnittelu , tietojen haku matkakohteesta, kapsäkin sisältö - siinähän menee rattoisasti monta kuukautta. Aikä matkakohteessa hujahtaa ohi salamana, sitten taas kotona muistellaan ja maistellaan aikallisia ruokia omina kokkauksina, ja järjestellään valokuvia.

        Pieniä projekteja pitää aina olla työstämisen eri vaiheineen. Jo vaikka lapaset neulon, suunnittelen malit ja värit käyttäjän mukaan, itselle mielialan ja/tai vaatetuksen mukaan. Välillä saatan purkaa, jos kuvio ei miellytäkään. Saatan kysyä jonkun toisen mielipidettä, mutta en välttämättä anna sen vaikuttaa lopputulokseen. Valmiin työn voin antaa arvioitavaksi mieluummin.

        Nyt kun on saatu sateita, otin projektiksi kantarellien metsästyksen. Sienikirjoihin ja ruokarespteihin tutustun , kunnon kori ja sieniveitsi, asiallinen kiva vaatetus ( ihanaia kuviollisia kumisaappaita olen vilkuillut sillä silmällä) ja mieluisa seuralainen metsään. Tietenkin eväskori mehevine voilepineen ja kahvitermari kruunaa kaiken. Voi kun voisi sytyttää ihan nuotion, mutta eihän sitä toisten maille ja näinä metsäpalojen aikana saa tehdä. Mielenpaloa vain kaikkiin pikkuhankkeisiinkin, elämä maistuu !

        Mukavaa tutuntuntuista jutustelua näistä meille naisille tutuista puuhailuista. Toisilla on vaan niin hyvä kyky kuvailla niitä arkipäiväivän tekemisiä, josta elämämme koostuu. Kiitos vaan viitseliäille kirjoittajille näistä makupaloista. Itse joka olen kiinnostunut ihmisistä kirjoitusten takana jään välillä ajattelemaan, että hänkö se oli joka tämän viestin kirjoitti, hän jonka entisestä nimimerkistä tunsin...nuo kanttarellit ja käsityöt askarteluineen ja kuviolliset kumisaappaat...


      • Atolfia
        Katleija kirjoitti:

        Mukavaa tutuntuntuista jutustelua näistä meille naisille tutuista puuhailuista. Toisilla on vaan niin hyvä kyky kuvailla niitä arkipäiväivän tekemisiä, josta elämämme koostuu. Kiitos vaan viitseliäille kirjoittajille näistä makupaloista. Itse joka olen kiinnostunut ihmisistä kirjoitusten takana jään välillä ajattelemaan, että hänkö se oli joka tämän viestin kirjoitti, hän jonka entisestä nimimerkistä tunsin...nuo kanttarellit ja käsityöt askarteluineen ja kuviolliset kumisaappaat...

        pitänyt. Räkättien ja mustarastaitten kanssa kilpaa marjoja pensaista olen hamunnut. Sain sentään jonkun verran kerättyä, vaikka ahkeria nuo rastaatkin ovat olleet. Eivät paljon välittäneet minun kiiltävistä nauhoista, joita pensaat ovat täynnä kuin joulukuuset.

        Nyt on mehut keitetty. Näytin rastaille pitkää nenää, kun sain pullot valmiiksi. Onneksi nuo mokomat eivät mustaherukoita halua. Saan ilmeisesti koko sadon itse pitää. Niitten poiminta onkin sitten vielä edessä.

        Se pitää vielä mainita, että verkkoaidoista huolimatta pupu on pitänyt huolen herneistä. En ymmärrä, miten se sinne osasikaan. Eipä ole herneistä huolta, menivät parempiin suihin.

        Tässä käiväisin, lähdenpähän vielä hommiin.

        Ei ole vielä päivä pitkäksi käynyt. Päinvastoin ei tahdo nuo tunnit aina riittää. Aamuhan menee jo "Hesaria" lukiessa. Sitten kun laittaa huushollin sellaiseen kuntoon, että kuka tahansa voi sisälle tulla milloin vain. Kun lähtee kotoa, ei koskaan tiedä, palaako sinne takaisin. Siispä kodin on oltava sen näköinen, että eivät sano jälkeenpäin, että jopas oli siivoton.

        Meillä on jo jumpatkin alkaneet, joten sekin homma on jo hoidossa. Ei ihan pääse paikat rapistumeen.

        Enpäs nyt sitten ala enempää tekemisiäni luettelemaan, mutta niin se vain on, että jos eläkeläisellä on yksi meno päivää kohti, niin siinä se on jo päivä kulutettu.


      • Atolfia
        Atolfia kirjoitti:

        pitänyt. Räkättien ja mustarastaitten kanssa kilpaa marjoja pensaista olen hamunnut. Sain sentään jonkun verran kerättyä, vaikka ahkeria nuo rastaatkin ovat olleet. Eivät paljon välittäneet minun kiiltävistä nauhoista, joita pensaat ovat täynnä kuin joulukuuset.

        Nyt on mehut keitetty. Näytin rastaille pitkää nenää, kun sain pullot valmiiksi. Onneksi nuo mokomat eivät mustaherukoita halua. Saan ilmeisesti koko sadon itse pitää. Niitten poiminta onkin sitten vielä edessä.

        Se pitää vielä mainita, että verkkoaidoista huolimatta pupu on pitänyt huolen herneistä. En ymmärrä, miten se sinne osasikaan. Eipä ole herneistä huolta, menivät parempiin suihin.

        Tässä käiväisin, lähdenpähän vielä hommiin.

        Ei ole vielä päivä pitkäksi käynyt. Päinvastoin ei tahdo nuo tunnit aina riittää. Aamuhan menee jo "Hesaria" lukiessa. Sitten kun laittaa huushollin sellaiseen kuntoon, että kuka tahansa voi sisälle tulla milloin vain. Kun lähtee kotoa, ei koskaan tiedä, palaako sinne takaisin. Siispä kodin on oltava sen näköinen, että eivät sano jälkeenpäin, että jopas oli siivoton.

        Meillä on jo jumpatkin alkaneet, joten sekin homma on jo hoidossa. Ei ihan pääse paikat rapistumeen.

        Enpäs nyt sitten ala enempää tekemisiäni luettelemaan, mutta niin se vain on, että jos eläkeläisellä on yksi meno päivää kohti, niin siinä se on jo päivä kulutettu.

        Tuo hommiin lähtö onkin ihan väärässä paikassa, miten lie keskelle juttua joutunut, mutta sieltäpähän löytyy.

        Nyt kuitenkin lähden.


      • Ts**
        Atolfia kirjoitti:

        Tuo hommiin lähtö onkin ihan väärässä paikassa, miten lie keskelle juttua joutunut, mutta sieltäpähän löytyy.

        Nyt kuitenkin lähden.

        hommia tee, kiipeän vintille nukkumaan:) Huomenna on uusi päivä uusine puuhineen, marjat on jo kerätty, mustia ei tullut tänä vuonna nimeksikään, joten siltä osin ei ole huolta.

        Kirja hetkeksi käteen, ja sitten unettaren lempeään helmaan turvallisena. Hyvää yötä kaikille:)


      • Ts** kirjoitti:

        hommia tee, kiipeän vintille nukkumaan:) Huomenna on uusi päivä uusine puuhineen, marjat on jo kerätty, mustia ei tullut tänä vuonna nimeksikään, joten siltä osin ei ole huolta.

        Kirja hetkeksi käteen, ja sitten unettaren lempeään helmaan turvallisena. Hyvää yötä kaikille:)

        Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä!

        Menee mukavasti,ei ehdi pitkästyä..Tässä koneella ,menee monta tuntia,ettei huomaakkaan..
        Pelaan välillä pasianssia..pitä pari peliä ja on tullut pelattua parikymmentä tai sitten jotain muuta peliä..Mutta ,ei se ole hukkaan heitettyä aikaa..sudokutkin ovat hyvää aivojumppaa..Arvo Ylppö aikoinaan sanoi,että hänen pitkän iän salaisuutensa oli siinä,kun hän söi mitä halusi ja pelasi pasianssia..Kun sättäilee,niin tapaa samalla ihmisiäkin,ettei ihan erakoidu..Välillä sitä innostuu siivoamaan kaappeja.. Lopputulos,voi olla sekavampi,kuin aloittaessa,sillä usein löytää kaikkea kivaa,mitä alkaa tutkia tarkemmin..Sitten työntää tavarat takaisin,kun tulee muuta tekemistä..
        Nyt ,tekee hirveästi mieli kutoa jotain..olen jo parit sukat kutonut ja lisää kävin ostamassa lankaa.. Lukeminen on myös hauskaa,joten sitäkin harrastan,kun istun keittiössä juomassa vaikka kahvia.. Kun mies eli,piti komentoa,että syödessä tai juodessa ,ei lueta..Nyt ei ole kukaan sanomassa mitään,joten voin rauhassa lukea,jos haluan..Miten sitä on ehtinyt joskus työssäkin käydä,kun tuntuu,että aika menee niin nopeasti..Oho,pitää kait mennä nukkumaan pian..Ihan kivaa ,tämä oleminen..Tulee mieleen kirja"Olemisen sietämätön keveys" On muuten aika hyvä..Lukekaa,jos ette ole sattuneet jo lukemaan.. Jatkamme ....Hyvää yötä! Mukavaa, tulevaa päivää! t.Irkku


      • Aamullapa niin
        irkku-37 kirjoitti:

        Menee mukavasti,ei ehdi pitkästyä..Tässä koneella ,menee monta tuntia,ettei huomaakkaan..
        Pelaan välillä pasianssia..pitä pari peliä ja on tullut pelattua parikymmentä tai sitten jotain muuta peliä..Mutta ,ei se ole hukkaan heitettyä aikaa..sudokutkin ovat hyvää aivojumppaa..Arvo Ylppö aikoinaan sanoi,että hänen pitkän iän salaisuutensa oli siinä,kun hän söi mitä halusi ja pelasi pasianssia..Kun sättäilee,niin tapaa samalla ihmisiäkin,ettei ihan erakoidu..Välillä sitä innostuu siivoamaan kaappeja.. Lopputulos,voi olla sekavampi,kuin aloittaessa,sillä usein löytää kaikkea kivaa,mitä alkaa tutkia tarkemmin..Sitten työntää tavarat takaisin,kun tulee muuta tekemistä..
        Nyt ,tekee hirveästi mieli kutoa jotain..olen jo parit sukat kutonut ja lisää kävin ostamassa lankaa.. Lukeminen on myös hauskaa,joten sitäkin harrastan,kun istun keittiössä juomassa vaikka kahvia.. Kun mies eli,piti komentoa,että syödessä tai juodessa ,ei lueta..Nyt ei ole kukaan sanomassa mitään,joten voin rauhassa lukea,jos haluan..Miten sitä on ehtinyt joskus työssäkin käydä,kun tuntuu,että aika menee niin nopeasti..Oho,pitää kait mennä nukkumaan pian..Ihan kivaa ,tämä oleminen..Tulee mieleen kirja"Olemisen sietämätön keveys" On muuten aika hyvä..Lukekaa,jos ette ole sattuneet jo lukemaan.. Jatkamme ....Hyvää yötä! Mukavaa, tulevaa päivää! t.Irkku

        Ei tarvitse tehdä mitään, se kuluu ilman huolta! Aamut on ihania, enkä tee mitään suunnitelmia, jos ei ole tarvis:D Siellä ne on tietoisuudessa kumminkin. Spontaanisti antaudun ajan ja mielitekojen huomaan, ja ihmeekseni viihtyvyyteni vain lisääntyy.
        Tarvinneeko sanoa, että työt hoidan kutakuinkin ajallaan, mutta vapaa-aikani...
        Koen vapauttavana saada tehdä, jos lystään. Kukaan ei joudu kärsimään, jos jätän hommat vähemmälle, menen kun tekee mieli lähteä jonnekin, yleensäkin elän vaihetta jolloin katselen mitä elämä vielä tarjoaa:D

        Mukavan tuntuista on elämäni, nautin aamukasteisen ruohon viileydestä jalkapohjissani, omenan raikkaudesta
        kylmästä vedestä silmien huuhteluun.... ja nyt hyvästä aamiaisesta, joka on karjalanpiirakka, parilla medwurstin siivulla:D


      • med wurst
        Aamullapa niin kirjoitti:

        Ei tarvitse tehdä mitään, se kuluu ilman huolta! Aamut on ihania, enkä tee mitään suunnitelmia, jos ei ole tarvis:D Siellä ne on tietoisuudessa kumminkin. Spontaanisti antaudun ajan ja mielitekojen huomaan, ja ihmeekseni viihtyvyyteni vain lisääntyy.
        Tarvinneeko sanoa, että työt hoidan kutakuinkin ajallaan, mutta vapaa-aikani...
        Koen vapauttavana saada tehdä, jos lystään. Kukaan ei joudu kärsimään, jos jätän hommat vähemmälle, menen kun tekee mieli lähteä jonnekin, yleensäkin elän vaihetta jolloin katselen mitä elämä vielä tarjoaa:D

        Mukavan tuntuista on elämäni, nautin aamukasteisen ruohon viileydestä jalkapohjissani, omenan raikkaudesta
        kylmästä vedestä silmien huuhteluun.... ja nyt hyvästä aamiaisesta, joka on karjalanpiirakka, parilla medwurstin siivulla:D

        Wurstin kanssa minäkin.


      • ohi on,
        med wurst kirjoitti:

        Wurstin kanssa minäkin.

        Siitä ilosta, ja viileydestä ja villeydestäkin, löysin itseni tekemästä kaikkea, mitä on jäänyt pihalla tekemättä talon takana. Äkkiä ne hoitu, kun ryhtyy, kurjaa vaan kun naapuri innoissaan leikkasi välillämme olevan orapihlaja-aidan minun puoleltani, ja jätti kamalat piikkiset oksat sinne rikkakasvien sekaan, huh. Minulla kun ne kuljetetaan jätepaikkaan silputtavaksi. Niitä ei saa viedä edes kaatopaikalle kun ne piikit on 5-7 cm. eikä pala kunnolla.

        Kamalan kovia, mistähän maasta sekin on alkujaan...

        Sain selvitettyä ne, ja meinaan silppurilla syöttää ne yks kerrallaan---- perhanan piikkioksat:D sai varoa jalkojaan, hanskat käsissä ja saappaat...:D--- Tehty! Pohjantähtiruusukin oli taas kasvanut niin, että tarttu pusakkaani ohi mennessäni, senkin sain ohjailtua ritilään, kaikki kasvoi tänä suvena niin villin viidakkomaisesti:D---- ny mä huilaan....ja ryystän tilkan påtååria


    • Lorena*

      Myönnän paljon on ns. omaa aikaa yksineläjällä eläkkeelle jäädessä. Oli se vaihe elämässä puoliso poissa ja lapset lennähtäneet omaan elmäänsä. Kieltämättä joskus tuntui aika pitkältä.

      Tähän mietin sopivan lääkkeen - harrastuksia joka päivälle. Liikunta tuli hyvin vahvasti kuvioihin mukaan. Hiihtoa talvisin, uimahalli vesivoimisteluineen, kesäisin pyörä'ily, kävely plus muut itselle sopivat lajit.
      Aikamoinen pyllähdys laskettelurinteessä aikeutti vasempaan polveen vamman ja niin se harrastus loppui. Kun liikuntaa on sopivasti pysyvät flunssat loitolla ja kunto ei ala nopeasti rammettumaan.

      Eläkeläisseura sekä kansalaisopisto tarjoavat henkisen puolen viihdykettä. Mukava on mennä tai järjestää ryhmälle yhteisiä teatteri-, ym retkiä. Nämä ovat kodin ulkopuolisia harrasteitani, jokainen valitsee itse miten aikansa haluaa viettää. Mainitsen en ole absolutisti mutta lasiset laulukirjat eivät kuulu elämäntapoihini. Kirjasto on hyvä paikka selailla lukemista, vahinko vain joskus kirjat ovat melko epäsiistejä. Näillä eväillä tällä hetkellä kulutan aikaani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe