3g yhteys pettynyt

halivilivoo

Otin Acerin läppärin viime marraskuussa Soneran 3 g yhteyksillä. Koneessa ei mitään moitittavaa, mutta olis kiva päästä joskus nettiin, iltaisin yhteys on enimmiten nollilla.Duunissa on ethernet-yhteydet, kone pelittää heti, mutta Sonera-yhteydet on hanurista. Eihän tuo maksu ole suuri 10 egee/kk, mutta olis kai kohtuullista, että yhteys edes joskus toimisi.

6

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4AFEAXr0W3

      Sellainen se on. Langaton "laajakaista".

      • on laajakaista

        ilman piuhoja.saunalahti tosin,ja nopeus ollut koko illan 5-8 megaa.
        olen erittäin tyytyväinen.


      • 4AFEAXr0W3
        on laajakaista kirjoitti:

        ilman piuhoja.saunalahti tosin,ja nopeus ollut koko illan 5-8 megaa.
        olen erittäin tyytyväinen.

        Nimenomaan sellainen. Joskus toimii. Toisinaan sitten taas ei.


    • mitäkukamissä

      miksi itket kännykkäasioista tällä palstalla? Luuletko, että firmanne "ethernet"-yhteys tulee jostain itestään? Ettei olis Sonera sekin...

    • > Otin Acerin läppärin viime marraskuussa Soneran 3 g yhteyksillä

      jos on "nettitikku" sisäänrakennettu, voi tulla hankaluuksia. Minulla toimi (irtotikku) seitsemisen kuukautta ihan tässä työpöydällä. Sitten hidastui kelvottomaksi. Sitten toimi jonkin aikaa vähän paremmin keittiön pohjoispuolen ikkunan luona. Nyt taas pitää olla eteläisessä parvekkeen ikkunassa.

      (käytännössä otin A-Linkin 3g-reitittimen joka on harminkappale sekin: kun menee jumiin vaatii parikymmentä yritystä yhteyden palauttamiseen. Mutta saanpa pitää pc:t työpöydällä)

      • nokkula

        Itellä myös tuo WNAP varayhteyttä ylläpitämässä. Se temppuili aluksi ja huomasin että purkki lämpenee voimakkaasti. Avasin sen ja kokeilin sormella että mikä piiri siellä kuumenee. Muistien lisäksi löytyi selvä lämmönlähde ja laitoin piirin päälle kuparisiilin ja muisteille sai välttää alumiininen.

        Sitten purkkiin uusin firmis sisään ja alkoi toimimaan moitteettomasti saunalahden E160E tikun kanssa 2100MHz taajuudella. Jostain syystä DNA:n huawei E180 ei muodostanut yhteyttä ollenkaan vaikka firmis sitä tuki. Myöhemmin testasin vielä Elisan E1552 tikkua ja sekin toimi ok.

        Omien kokemusten mukaan ei toimi kaikkien tikkujen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe