Ketkä täällä notkuvat?

Seiskanolla

Kyllä asia on niin, että täällä vuosikaudet liki päivittäin pyöriskelevät ihmiset ovat jotenkin sosiaalisesti orpoja tai sitten yksinkertaisesti semmoisia räpätätejä ja -setiä, joita livenä ei kukaan jaksa kuunnella. Tai kaikkitietäviä suurisuita. Tai pelkkiä ilkimyksiä ja niiden alalajeja, jonkun sortin tympösiä.

Itse huomaan eksyväni tänne silloin, kun omat aktiviteetit läsähtävät tai muuten vain tympii. Sitä tulee kurkkaamaan, että onko joku avannut jonkun mukavan tahi mielenkiintoisen keskustelun. Kun sitä ei yleensä löydy, sitä lähtee tympeyttään hoitamaan vaikkapa Mahjongin ääreen. Live-tyyppejä kun ei aina jaksa, niin hyvä keksintö on notkuilla tänne.

Kiitos tästäkin keksinnöstä.

41

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantsii kattoo

Oma valinta se on ahvenella onkeen.

• siitäs-sait

oikein hyvä henkilökuvaus SINUSTA ITSESTÄSI.

• epätietoinen melko u

en ikinä menis mihinkään. Kumma motiivi! Harmittaako kun jotkut jopa viihtyvät? Vai mistä moinen outous.

• Onneitsa

ei toivottavasti ole alinomaan vaivaava olotila, jotkuthan ovat tulleet onnelliseksi aivan muutamalla sanallakin. Tällämöinen tumpuisuus palstalla on säiden ja niiden vaihtelun solmukohdissa ollut nykyisin melko yleistä.

• svante

Joka täällä vaeltaa hen haluaa vain unohtaa
      ei etsi tietä menneeseen

• (kukkia kummulle)

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Ken täällä vaeltaa,
        hän haluaa vain unohtaa,
        ei etsi tietä menneeseen
        vaan aivan uuteen huomeneen.

Nuo uudet maisemat
        ja tuulet puhtaammat
        nyt sielun täyttäkööt
        ja murheet lakaiskoot.

Ja aikaa myöten taas
        mä ystäviä saan.
        Ei kivut vanhat tunnu,
        vien kukat päälle kummun.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

• Svante, du din...
        (kukkia kummulle) kirjoitti:

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Ken täällä vaeltaa,
        hän haluaa vain unohtaa,
        ei etsi tietä menneeseen
        vaan aivan uuteen huomeneen.

Nuo uudet maisemat
        ja tuulet puhtaammat
        nyt sielun täyttäkööt
        ja murheet lakaiskoot.

Ja aikaa myöten taas
        mä ystäviä saan.
        Ei kivut vanhat tunnu,
        vien kukat päälle kummun.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

tulet aina kuin tilauksesta, saanko minä Börjekin tulla sinua lohduttamaan ? Men vi måste prata på svenska. Puspus.

• Saga*
        Svante, du din... kirjoitti:

tulet aina kuin tilauksesta, saanko minä Börjekin tulla sinua lohduttamaan ? Men vi måste prata på svenska. Puspus.

If you please!
        Jag tycker inte prata, tala, snacka svenska. Sorry.

• Satu* eli Saga*
        Saga* kirjoitti:

If you please!
        Jag tycker inte prata, tala, snacka svenska. Sorry.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

joitain sanoja, jotka kuuluivat omaan vallattomaan sisäpiirihuumoriimme.
        Yksi niistä oli 'Ska vi snacka på svenska?' ja se mikä siinä nauratti, liittyi
        tarinaan sen syntyhistoriasta. Ulkopuolinen ei sitä tiennyt. Yksi sana
        oli 'jollattaviisiin', joka myös oli vain meidän sanamme. Samoin virheellinen
        ruotsi 'Samma på här!' Tuo på nimenomaan siksi, että sitähän ei tuossa voi olla.

Sorry, nythän minä taas menin sinne 'menneeseen' , vaikka sieltä juuri
        pyrin täällä piipahtelemisillani pysyttelemään poissa.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

• Seiskanolla

Tähän tuli lipsus lapsus: "...ihmiset ovat jotenkin sosiaalisesti orpoja..."

Piti oleman näin: ...ihmiset olemme jotenkin...

Siis toki luen itseni mukaan, ainakin tympössarjaan!

• mejoke

Jotenkin ymmärrän mielipiteesi mutta en siihen täysin yhdy.
      Itse pyöriskelin täällä muutaman vuoden sitten väsähdin koko touhuun.
      Nyt olen taas silloin tällöin pyörähtänyt katsomassa ja hieman olen lueskellutkin, mutta en saa enää "langan päästä kiinni".

Alkuun kun tänne eksyin olin aivan ihastunut, mutta kun olen vähän vaihteluhaluinen kyllästyin jokapäiväisiin samanlaisiin kirjoitteluihin.
      Nyt täällä tuntuu sävy muuttuneen, kirjoituksetkin vaihtelevat aiheissaan joten en yhtään ihmettele jos tänne kiintyy.
      Itseäni vähän harmittaa kun lakkasin mukana olemasta, olisi tullut kirjoiteltua niin että taito olisi ei olisi kokonaan ruostunut.
      Nyt on kuitenkin niin käynyt, en osaa enää mitään asiaa kirjoittaa.

• Saga*

mukaan vain, sutena sutten joukossa!

• tarina**
        Saga* kirjoitti:

Suomenkielisten puolesta toivotan tervetulleeksi kirjottelemmaa.

• ja mitä
        Saga* kirjoitti:

sitten, jokainen pitää siitä mistä pitää, ja ei kait ketään pitäisi koskeman tämäkään kirjoittelu, ihan samaa tehdään "Mielipidesivuilla" monissa lehdissä, tämä vain on helponpaa monellekin vanhemmalle ihmiselle, kun ei tarvitse juosta kirjeitten kanssa postiin tai laatikolle, ja koneella kirjoittaminenkin on näppärämpää,
        jos tulee virheitä ne voi siististi poistaa eikä sottaamalla tai uuden paperin hakemalla,

tämä on todella hyvä ja samoin voi mennä poliittisille, kulttuurellisille ym. sivustoille tuolla toisilla lehtisivustoilla, niin ja sitten treffejäkin kärkkymään onneaan hakien

• tav.pipeltäjä
        tarina** kirjoitti:

Suomenkielisten puolesta toivotan tervetulleeksi kirjottelemmaa.

Myös sos. orvot, räpätädit- ja sedät, kaikkitietävät suurisuut ja alalajien tympöset. Tason nosto erikoisen viisaille kelpuutettavaksi lienee mahdotonta. He voivat tyytyä heikkojen hetkiensä tekemiin vilkaisuihin ala-"arvoiseen keskustelupalstaan", jollaisiksi he tietenkään eivät voi muuntua. Hölökynkölökyn!

• Tumponen
        ja mitä kirjoitti:

sitten, jokainen pitää siitä mistä pitää, ja ei kait ketään pitäisi koskeman tämäkään kirjoittelu, ihan samaa tehdään "Mielipidesivuilla" monissa lehdissä, tämä vain on helponpaa monellekin vanhemmalle ihmiselle, kun ei tarvitse juosta kirjeitten kanssa postiin tai laatikolle, ja koneella kirjoittaminenkin on näppärämpää,
        jos tulee virheitä ne voi siististi poistaa eikä sottaamalla tai uuden paperin hakemalla,

tämä on todella hyvä ja samoin voi mennä poliittisille, kulttuurellisille ym. sivustoille tuolla toisilla lehtisivustoilla, niin ja sitten treffejäkin kärkkymään onneaan hakien

Eihän tasoa voi nostaa kun tämä ruutu on tässä missä on kenelläkin, läppäriä tietysti voi helpommin mutta yltääkö sitte enää kirjoittamaan. Jos aloitus on lähtenyt alhaalta niin eihän koko orkesteria voi noin vain keskeyttää liiallisen mataluuten takia.

• Tumponen
        Tumponen kirjoitti:

Eihän tasoa voi nostaa kun tämä ruutu on tässä missä on kenelläkin, läppäriä tietysti voi helpommin mutta yltääkö sitte enää kirjoittamaan. Jos aloitus on lähtenyt alhaalta niin eihän koko orkesteria voi noin vain keskeyttää liiallisen mataluuten takia.

oli iltayöstä täynnä nuorisoa ja mopot olivat pitkin ja poikin kadulla. Ilmaston muutos on ajanut / sallinut ajaa heidät kioskien kulmille, puistojen nurkkiin ja talojen seinustoille. Yöelämä on saapunut kaupunkiin, mitä kaikkia lieveilmiöitä vielä mukanaan tuleekaan?

• 9753
        Tumponen kirjoitti:

oli iltayöstä täynnä nuorisoa ja mopot olivat pitkin ja poikin kadulla. Ilmaston muutos on ajanut / sallinut ajaa heidät kioskien kulmille, puistojen nurkkiin ja talojen seinustoille. Yöelämä on saapunut kaupunkiin, mitä kaikkia lieveilmiöitä vielä mukanaan tuleekaan?

Umpiperä, u-käännös pitäisi tehdä pois sieltä päästäkseen, tai ottaa Levolakkia vähintään:D Onhan nimi!

• tumponen
        9753 kirjoitti:

Umpiperä, u-käännös pitäisi tehdä pois sieltä päästäkseen, tai ottaa Levolakkia vähintään:D Onhan nimi!

Nyt tiedän mitä on "levolakki" muuta kuin nimimerkki, Tumponen on taasen tympösen alalaji. Tieto lisääntyy lisääntymistään täällä notkuessa.

• töttöröörööt

Siellä on kuule monenlaista kynäilijää ja Skillan ottaa riemuiten vastaan ihan kaikki sisään tulijat. On kuulemma kynnys matala ja katto korkealla.

Mitäs suotta mukamas et osaa kirjoittaa. Osaatpas. Jos ei oo asiaa, voi aina asian vierestä puhua, sitä smool tookkia. Tervetulloo takaisii.

• Eihän tuohon ole muuta lisättävää kuin kysymys: - Onko seiskanolla kokeillut tavallisten mahjongien ohella mahjong connectia?

• Rööslain

Jaksaisitko neuvoa? En löydä sääntöjä mistään. Kiitollinen olisin avusta kuten tuolla jo kerroinkin alempana.

• Taavi Tintti

Viis seiskoista ja nollista, mutta oisko sulla aikaa ja tahtoa kertoa tuon connectin ohjeita? Täällä ois siis toinenkin kiinnostunut.

• älä muuta sano, notkuu ne laattia laudakki, ko tarpeeks o painoo...

• x

Mieltäsi askarruttaa ketkä täällä notkuvat. Vastaus: esim. sinä.
      Meitä on monta, joiden terveydellinen tila ei kertakaikkiaan ole sellainen, että voisi hakeutua ystävien joukkoon. Vasta nyt liikuntakyvyttömänä ymmärtää, miten tärkeä henkireikä tämä meille joillekin voi olla. Puhelimessa en halua olla, sillä ystävilläni on menoa, enkä halua olla roikkumassa heissä, roikun siis netissä, jossa olen saanut monia ystäviä, heiltä rohkaisua ja voimaa.
      Kiitän lämpimästi nettiystäviäni!
      Jos ketä ei tämän ikäryhmän kirjoittelut kiinnosta, ei näitä ole pakko lukea.

• XXXXX x

X:n vastaus on viisas eikä viisasteleva, kuten ketjun aloitus ja nuo tympös ym. jutut. Ehkä jotain sisäpiirin juttua, mutta ei anna fiksua kuvaa kirjoitajastaan. Itsekkin hän tuntuu "notkuvan" täällä, silti käyttää tuollaista halventavaa sanaa. Mitä se muuten tarkoittaa, jotain nuorisokieltäkö ? Vetelehtimistä, kyttäämistä ? Monille se nuorekkuuden toitotus onkin pakkomielle. Koko ajan ollaan menossa ja kirjoittamassa, mistä ollaan tulossa ja mihin menossa.

• Niin ja monilla kynnys keskustelupalstoille on lyhyempi kuin esim. alvariinsa sukulaisille soittelu. Vaimo toivoisi enemmän vieraita - mie taas vartun koska ne hoksaa lähtä kotiinsa.

Tuo on hyvä pointti; kaikki ei ilman kuljetusta pääse kodistaan ulos. Tänne taas pääsee. Väliin viihtyy, väliin ei. On myös viestien lukijoita, jotka eivät juuri itse osallistu keskusteluihin.
        Heillekin leppeät ja rakentavat viestit ovat mieluisempaa kuin aistia riitaa ja provosointia palstoilta.

• ja lähden rautatieasemalle noutokeikalle.

• Atolfia

täällä näin öiseeseen aikaan silimät ristissä. Aika olisi painua pehkuihin, kunhan nyt vähän teittien kirjoitelmia hieman tutkielen.

HYVÄÄ YÖTÄ NYT KUITENKIN, ennenkuin lopullisesti nukahdan tähän aparaatin ääreen.

• Ts**
        Atolfia kirjoitti:

täällä näin öiseeseen aikaan silimät ristissä. Aika olisi painua pehkuihin, kunhan nyt vähän teittien kirjoitelmia hieman tutkielen.

HYVÄÄ YÖTÄ NYT KUITENKIN, ennenkuin lopullisesti nukahdan tähän aparaatin ääreen.

päiväunia nukkuneena, toivotan Hyvää ja virkistävää yötä Atolfialle perh. ja kaikille muillekin:D--- öitä......'

aamulla nähdään, ja Ruunelle maailman huolista vapaata, halejen kera ja suukkojen!

• Mistä muuten tiedät, että täällä roikutaan yöt ja päivät? Taidat olla itse oikea perusroikkuja. Moikkelis, roikkelis vaan och samma på svenska.

Kyllähän tämä palsta paikkaa yksinäisyyttäkin ihan oivalla tavalla. Ei tämä olo vaadi tämän hullumpia kirjoittajia kuin nämä mukanaolijat. Hulluuttahan voi aina petrata kunhan ei painu tyhmyyden puolelle.

• Ts**

nuortena *notkuu*, kuin kesäheinä vainiolla...siinä se sana tuli, sellaisia me ollaan huojuvina, taipuvina....
        Lapsuuden ystävättäreni ilmeisesti on miehelleen tulkittavissa, Ale kertoi todenneensa, että vaimollaan on alitajuista älykkyyttä:D Kaipa se voikin ilmetä monella tavalla, pulppuaa pinnalle milloin missäkin muodossa,

En kuulla saa kotikuusen kuiskehia
        en äitini hymyä nää.
        Ja taattoni tarinoita talvisia
        vaille mun arpani jää..... onneksi nuo rakkaat ihmiset on muistissa niin elävinä, paitsi (oma isä) evästäen eteenpäin.

Orpo Ruuneperikin! Jos se Killani adoptois sut, kun se on niin tomera, ja kotiliesi on varmaan lämmin.

Ai joo, kuulunhan minäkin orpojen joukkoon, sotaorpohan minä. Enpä olekkaan ulkopuolinen:D

Nyt oon hullutellut oikein sydämen täydeltä! Jutut saattaa painua tyhmyydenkin puolelle itsekullakin joskus, mutt' ei se maailmaa kaada.

• paritusta!!!
        Ts** kirjoitti:

nuortena *notkuu*, kuin kesäheinä vainiolla...siinä se sana tuli, sellaisia me ollaan huojuvina, taipuvina....
        Lapsuuden ystävättäreni ilmeisesti on miehelleen tulkittavissa, Ale kertoi todenneensa, että vaimollaan on alitajuista älykkyyttä:D Kaipa se voikin ilmetä monella tavalla, pulppuaa pinnalle milloin missäkin muodossa,

En kuulla saa kotikuusen kuiskehia
        en äitini hymyä nää.
        Ja taattoni tarinoita talvisia
        vaille mun arpani jää..... onneksi nuo rakkaat ihmiset on muistissa niin elävinä, paitsi (oma isä) evästäen eteenpäin.

Orpo Ruuneperikin! Jos se Killani adoptois sut, kun se on niin tomera, ja kotiliesi on varmaan lämmin.

Ai joo, kuulunhan minäkin orpojen joukkoon, sotaorpohan minä. Enpä olekkaan ulkopuolinen:D

Nyt oon hullutellut oikein sydämen täydeltä! Jutut saattaa painua tyhmyydenkin puolelle itsekullakin joskus, mutt' ei se maailmaa kaada.

etkös itsellesi ???

• Tähtisilmä**
        paritusta!!! kirjoitti:

etkös itsellesi ???

Pitäisin kyllä Ruuneperistä, mutta en usko hänen uskaltavan ottaa riskiä kenenkään kanssa! Olenhan kerran avoimesti kosinutkin häntä, mikä oli ihan hauskaa uskaltaa:D Luotan kyllä ihmisenä Ruuneperiin,
        jotenkin olen menettänyt sydämeni hänelle, enkä varmaan ole ainoa!

Jos se edes vähän lämmittää häntä, niin se riittää! Muuta en ota huomioonkaan. Enhän minä voi tietää kuinka kypsymätön on tuon ikäinen poikamies! Vaisto vaan sanoo hänen olevan arka--- ymmärrettävästi.

Nyt sitten olin ihan avoin ja rehellinen.--- Kääntyykö minua vastaan,--- enpä usko:)

• Rööslein

On se niin lysti, kun saapi käppäillä missä lystää, notkuilemassa kuka missäkin. Aika aikaansa kutakin. Täällä notkuilen jotenkin periodittain, välissä on pitkiäkin notkuilettomia aikoja.

Mutta hei Venlastiina, millaiset ovat säännöt Mahjong Connectissa? Vasta toissa päivänä opettelin ns. tavallisen Mahjongin, mutta kun yritin Connectia pelata, ei siitä mitään tullut. Onkohan se mun ymmärrykseni ulottumattomissa ehkä?

• havumetsien mies

Kaikenlaisia noista kuvatuista täältä varmaan löytyy.
      Useimmilla on kuitenkin tarve kertoa jostakin asiasta, joka painaa mieltä ja john mahdollisesti jonkun toisen kirjottama teksti on antanut aiheen tai sopivan alun.
      Eihän täällä mikään pakko ole notkuilla.
      Tympeä on se, joka tulee tänne arvostelemaan keskustelukumppaneita, joka arvostelee toisten keskusteluita, mutta ei pysty samaan yhtään sellaista aikaan

• How true!

...

• sinisirkku-
        How true! kirjoitti:

...

nuortena notkuu,
        kuin kesäheinä vainioilla:D

Siinä syy, miksi "notkumme täällä,
        toistemme ajatuksia lukien,
        Saaden-Antaen-Oppien.

• Älä valita, kulje mukana kehitykssä, keskustele heittäydy mukaan juttuihin, hoida paperisota internetin välityksellä, älä jonota vuorolipuilla toimistoissa, maksa laskusi, tilaa matkalippusi maailmanääriin netistä, elä, kehity ja opi.

Olet varmaan jo huomannut kun tekee oman aloituksen tulee väkisinkin roikuttua täällä niin tyhmässä yhteisössä ; ))))

Hyvää päivän jatkoa!

• Atolfia

sanon vain, että Hyvää Yötä!

Nyt kello kahtatoista käy, eikä ketjulle loppua näy.
        Joku varmaankin vielä valvoa jaksaa,
        täällä ei keltään peritä taksaa.

• sinisirkku-ek
        Atolfia kirjoitti:

sanon vain, että Hyvää Yötä!

Nyt kello kahtatoista käy, eikä ketjulle loppua näy.
        Joku varmaankin vielä valvoa jaksaa,
        täällä ei keltään peritä taksaa.

plikka! Kiitos hyvästä seurasta sentään, ja oikein Hyvää Yötä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      246
      7658
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      250
      4728
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1815
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      74
      1690
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      72
      1200
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1152
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1097
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      130
      981
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      959
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      104
      935
    Aihe